Pytania i odpowiedzi...

All Posts
<
1 2 3 4 5 6 7 8
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#46: Pytania i odpowiedzi... Author: ijon Post Posted: Pn paźdź 22, 2018 02:50 PM
    ----
Przydałaby mi się ta wiedza na turnieju, który już był Smile

#47: Pytania i odpowiedzi... Author: adrenalbooster Post Posted: Wt paźdź 23, 2018 11:31 AM
    ----
stary, to był mój 3 turniej, a znowu przez nieznajomość zasad (lub przez brak pewności siebie - pozwalałem sobie wcisnąć cokolwiek jeśli chodzi o zasady co do których nie byłem pewny) straciłem kilka punktów Very Happy Mam nadzieję, że czwarty turniej mnie już niczym nie zaskoczy.

#48: Pytania i odpowiedzi... Author: ijon Post Posted: Wt paźdź 23, 2018 03:08 PM
    ----
Właśnie, odnośnie straconych punktów na turnieju - da się snotlinga ograbić z tych jego grzybków do rzucania? Very Happy

#49: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 23, 2018 03:40 PM
    ----
Nie, bo to zasada specjalna.

#50: Pytania i odpowiedzi... Author: ijon Post Posted: Wt paźdź 30, 2018 12:39 AM
    ----
Dobra, takie rzeczy: Szafirowy Portal - przez niego można tylko i wyłącznie przejść/przebiec, czy można też przez niego szarżować i strzelać? Graliśmy, że można, ale to chyba troszkę OP... Wink Ponadto czym się różni od Wrót Ziemi, które też są na 7+, ale mają jeszcze w opisie że ruch przez nie, jeśli skończy się w kontakcie z wrogiem to liczy się jako szarża...? Chochlik drukarski? Smile

#51: Re: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 30, 2018 06:13 AM
    ----
ijon wrote:
Dobra, takie rzeczy: Szafirowy Portal - przez niego można tylko i wyłącznie przejść/przebiec, czy można też przez niego szarżować i strzelać? Graliśmy, że można, ale to chyba troszkę OP... Wink Ponadto czym się różni od Wrót Ziemi, które też są na 7+, ale mają jeszcze w opisie że ruch przez nie, jeśli skończy się w kontakcie z wrogiem to liczy się jako szarża...? Chochlik drukarski? Smile

Tak, to niedopatrzenie. Powinno być:
Quote::
Udane rzucenie zaklęcia tworzy magiczne wrota łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży).

Strzelać nie można.

#52: Pytania i odpowiedzi... Author: Gen.Miotk Post Posted: Wt paźdź 30, 2018 12:57 PM
    ----
Czy w Warheimie można się wspinać na drzewa? Czy da się z nich strzelać i strzelać do jednostek ukrytych wśród gałęzi? Walka wręcz na drzewie? Drzewoduchy jakieś propsy? Czy ataki ogniowe coś zmieniają?

#53: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 30, 2018 01:10 PM
    ----
Można się wspinać o ile można postawić gdzieś model na drzewie.

Można strzelać o ile drzewo nie jest lasem.

Leśny duch i płonący atak nic nie dają.

#54: Pytania i odpowiedzi... Author: verdome Post Posted: Pn list 11, 2018 02:51 PM
    ----
Czy zwierzęta z Ekwipunku można dokupić jako stronnika czy tylko jako wierzchowca/zwierzę pociągowe?
Czy można zmienić zwierzę pociągowe na inne np z lwa na elfiego rumaka?

#55: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 11, 2018 04:14 PM
    ----
Jako stronnika można na przykład dokupić psa bojowego.

Nie można zmieniać zwierząt pociągowe na inne niż te, wymienione w opisie jednostki.

#56: Pytania i odpowiedzi... Author: Theoden91 , Location: Warszawa Post Posted: Cz list 15, 2018 11:02 PM
    ----
Mam jeszcze kilka wątpliwości do rozwiania:

1. Czy umiejętność z pkt odporności "konsyliarz" działa też na najemników?

2. Czy machina wojenna, którą w wyposażeniu ma najemnik, również nie wlicza się do limitu jednostek oraz co za tym idzie, nie jest liczona podwójnie przy podziale łupów?

3. Czy prestiż który dodaje najemnik posiadający na swoim wyposażeniu machinę wojenna, uwzględnia również 25pkt?
3a.Jeżeli tak to czy jeżeli machina którą na swoim wyposażeniu posiadał najemnik uległa zniszczeniu, powinno się obniżyć prestiż o te 25pkt?
3b. Co z żołdem w takim wypadku? Czy będzie otrzymywał pełną kwotę czy ulegnie ona jakiejś redukcji? A może w ogóle jak maszyna się zepsuje to najemnik się pakuje i odchodzi?

4. Czy jeżeli machina uległa zniszczeniu, jedyną możliwością, by znowu z niej skorzystać jest zwolnienie i zatrudnienie kolejnego najemnika?

5. Czy ulepszenia obozowe wliczają się do prestiżu bandy?

6. Co wlicza się do limitu 5 przedmiotów Ekwipunku specjalnego? Czy wliczają się magiczne/zaklęte/runiczne/mechaniczne przedmioty + te z działu Ekwipunek specjalny?
Na przykładzie:
Postać bohatera ma sztylet, miecz magiczny, tarczę, hełm, łuk, zbroje magiczna, ogniste strzały, magiczny talizman i zaklęty przedmiot. W tym przypadku 5/5?

7. Jak jest liczona mikstura zdrowia? Czy wlicza się jako Ekwipunek specjalny?

8. Jakie są limity magicznych przedmiotów? W podręczniku raz jest mowa o 3 kategoriach raz o 4 (lub 5 w przypadku maga). Czy dobrze rozumiem że można mieć jednocześnie max 1 magiczna broń, max 1 magiczna zbroje/hełm/tarcze, max 1 magiczny talizman, max 1 arkana i max 1 zaklęty przedmiot?
Last edited by Theoden91 on Pt list 16, 2018 01:44 PM; edited 1 times in total

#57: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt list 16, 2018 08:54 AM
    ----
1. Tak.

2. Nie wlicza się. Najemne Ostrze ma swój prestiż, który jest dodawany do drużyny.

3. Tak

3a. Nie.

3b.Decyzja gracza.

4. Tak.

5. Wliczane są do kosztu ekwipunku.

6. Myślę, że jest to dość jasno opisane w rozdziale Ekwipunek.

Quote::
Limit ekwipunku specjalnego dla bohaterów:

W odróżnieniu od modeli stronników, bohaterowie posiadają dostęp do przedmiotów, ekwipunku oraz towarów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK, a najzamożniejsi z bohaterów mogą zakupić także przedmioty magiczne i runiczne.

Każdy model bohatera, oprócz broni i pancerza, który wymieniony został w akapicie LIMIT ORĘŻA & PANCERZA może posiadać najwyżej 5 przedmiotów z paragrafu EKWIPUNEK SPECJALNY, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny. Ponadto, należy zauważyć, że:

- Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym lub mechanicznym przedmiocie z czterech kategorii (jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny ORĘŻ, jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny PANCERZ, jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny TALIZMAN oraz jeden ZAKLĘTY PRZEDMIOT), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny SZTANDAR i jedną magiczną lub runiczną lub mechaniczną MACHINĘ WOJENNĄ.

- ARKANÓW mogą używać jedynie MAGOWIE lub DUCHOWNI, a żaden bohater nie może mieć więcej niż 1 tego typu przedmiot.

Jeżeli model posiada i używa magiczny lub runiczny lub mechaniczny ORĘŻ lub PANCERZ, to przedmioty takie wliczane są zarówno do limitu oręża & pancerza, jak i do ograniczonego do 5 przedmiotów ekwipunku bohaterów.

7. Tak.

8. Patrz punkt 6.

Artefakty dzielą się na trzy rodzaje: magiczny lub runiczny lub mechaniczny.

A te mają swoje kategorie: oręż, zbroja, talizmany, arkana, zaklęte przedmioty oraz niedostępne dla bohaterów sztandary.

#58: Re: Pytania i odpowiedzi... Author: Vitu$ , Location: Rzeszów Post Posted: Śr list 21, 2018 06:21 PM
    ----
Cześć wszystkim.

Opis hipotetycznej (jeszcze) sytuacji:

Dla uproszczenia, tylko poniższe modele i ich zasady będą rozpatrywane:
Mam mój model z bronią o zasadzie Siewca Zarazy.
Mam wrogi model, który posiada kilka punktów Żyw

Model z Siewcą zaszarżował wrogi model, który nie zdał testu Wt. Wg. zasady Siewcy, wrogi model zostaje ogłuszony przed rozpatrzeniem jakichkolwiek ataków. Mój model nie rzucił 1, także stoi dzielnie i walczy.

Pytania:
1. atakuje ogłuszony model (który został ogłuszony w inny sposób niż mój atak), czyli wystarczy że uda mi się zranić wrogi model?
2. jeśli zranię wrogi model, a ten nie zda żadnego rzutu na ochronę, to wrogi model traci 1 punkt Żyw, czy od razu wszystkie, niezależnie od tego, ile ich posiada
3. jeśli na oba powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie", to jaka jest poprawna interpretacja zasad?


Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na te pytania w podręczniku, acz jeszcze się uczę gdzie czego szukać

#59: Re: Pytania i odpowiedzi... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr list 21, 2018 06:46 PM
    ----
Vitu$ wrote:
Cześć wszystkim.

Opis hipotetycznej (jeszcze) sytuacji:

Dla uproszczenia, tylko poniższe modele i ich zasady będą rozpatrywane:
Mam mój model z bronią o zasadzie Siewca Zarazy.
Mam wrogi model, który posiada kilka punktów Żyw

Model z Siewcą zaszarżował wrogi model, który nie zdał testu Wt. Wg. zasady Siewcy, wrogi model zostaje ogłuszony przed rozpatrzeniem jakichkolwiek ataków. Mój model nie rzucił 1, także stoi dzielnie i walczy.

Pytania:
1. atakuje ogłuszony model (który został ogłuszony w inny sposób niż mój atak), czyli wystarczy że uda mi się zranić wrogi model?
2. jeśli zranię wrogi model, a ten nie zda żadnego rzutu na ochronę, to wrogi model traci 1 punkt Żyw, czy od razu wszystkie, niezależnie od tego, ile ich posiada
3. jeśli na oba powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie", to jaka jest poprawna interpretacja zasad?


Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na te pytania w podręczniku, acz jeszcze się uczę gdzie czego szukać

1. Nie.
2. W tym wypadku traci 1 punkt Żw.
3. Jeśli model został, na początku fazy walki wręcz został Oszołomiony! w wyniku działania zasady siewca zarazy, to wykonujesz normalnie Ataki swojego modelu rzucając na trafienie i zranienie oraz wykonując ewentualne rzutu na efekt zranienia. Na koniec fazy walki wręcz bierzesz pod uwagę najwyższy rzut na efekt zranienia i stosujesz go do wrogiego modelu.

Odpowiedź znajdziesz na końcu rozdziału walka wręcz.

Quote::
Uwagi:
Jeżeli model dysponujący kilkoma atakami zada przeciwnikowi kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik z TABELI EFEKT ZRANIENIA. Model nie może w tej samej fazie walki wręcz wykonując kolejno ATAKI najpierw Oszołomić! lub Powalić na ziemię! wroga, a następnie wykonując kolejne ciosy Wyłączyć z akcji! przeciwnika.
Ponadto, jeżeli postać jest związana walką wręcz ze sprawnym wrogiem, nie może atakować Oszołomionego! lub Powalonego na ziemię! przeciwnika, odzwierciedla to sytuację, w której postać skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowią sprawni wrogowie, którzy z kolei będą starali się chronić swoich towarzyszy.

#60: Pytania i odpowiedzi... Author: adrenalbooster Post Posted: Śr list 21, 2018 07:22 PM
    ----
można powiedzieć, że przegrałem przez to turniej poprzedni Very Happy teraz już pamiętam.. Very Happy



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 4 5 6 7 8
>
Page 4 of 8