[Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...

All Posts

1 2
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn stycz 06, 2019 08:29 PM
    ----
Ponieważ chciałbym w ciągu do 20 stycznia opublikować podręcznik z aktualizacjami obowiązującymi w czasie najbliższego turnieju Warheim FS - Księstwa Graniczne mam do Was pytanie.

W TEJ dyskusji pojawiła się propozycja obniżenia kosztu rekrutacji ludzkich modeli w drużynach ludzi* o -5 zk.

Ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat, proszę o ustosunkowanie się do powyższej propozycji za pomocą ankiety. Przy czym, bardziej zależy mi na postach w których wypowiecie się za jedną z opcji lub przedstawicie swoją własną.

Oczywiście klikanie w okno powyżej jest także wskazane.

A. Obniżenie kosztu bohaterów i stronników o -5 zk.

B Obniżenie kosztu stronników o - 5 zk.

C Pozostawienie kosztu rekrutacji bez zmian.



*Przez drużyny ludzi rozumiem: Cyrkowcy z Ligii Ostermarku, Łowcy czarownic, Muszkieterzy z Nuln, Piechota morska z Marienburga, Gladiatorzy z Jałowej Krainy, Siostry Sigmara, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojna kompania z Ostlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Rycerze Graala, Zbrojna chorągiew z Kisleva, Piraci z Sartosy, Psy Wojny, Raubritterzy z Księstw Granicznych.

#2: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Pn stycz 06, 2019 08:54 PM
    ----
Tak, obniżenie kosztu rekrutacji o 5zk ma sens. Do rozważenia bohaterowie i/lub stronnicy. Pozwoli to na zabranie trochę żelastwa, które w Imperium dla ludzi powinno byc względnie dostepne. Ostatecznie pozwoli zwerbowa ze dwa modele więcej.

#3: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Bahior , Location: Chorzów Post Posted: Pn stycz 06, 2019 09:03 PM
    ----
Jak dla mnie obniżenie stronników ma sens - bohaterowie to wszak wyjątkowe jednostki ale stronnicy dla ludzkich band to często goście praktycznie z łapanki.

#4: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: adrenalbooster Post Posted: Pn stycz 06, 2019 10:50 PM
    ----
imo A to dobra opcja. Ludzie są najbardziej rozpowszechnioną nacją w Imperium a jakoś tego po turniejach nie widać...

#5: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Elmin Post Posted: Pn stycz 06, 2019 10:51 PM
    ----
Zaznaczyłem A, głównie dlatego, że uważam iż nawet ludzcy bohaterowie dupy nie urywają, szczególnie jak zestawi się ich nie wiem, z elfami. Jasne, rozwoje inne, drzewka inne, etc - ale zaczynamy z tym samym.

W naszej dyskusji pojawiła się jeszcze opcja, że jasne - można zrobić tak, że -5zk na stronnikach dla ludzi, ale ludzcy bohaterowie zaczynają jakoś delikatnie lepiej. Albo boost do statsów, albo po prostu - do ekwipunku. Mam obawy czy dodatkowa darmowa umiejka na start, to nie za mocna rzecz.

#6: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Blumstein Post Posted: Pn stycz 07, 2019 12:18 AM
    ----
Jestem za opcja A - braki w statystykach będzie mozna nadrobic ekwipunkiem lub dodatkowymi modelami Smile

#7: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn stycz 07, 2019 12:14 PM
    ----
Na dropboxie umieściłem pdf z 'nowymi kosztami'. Rzućcie okiem, przetestujcie rozpiski pod kątem turnieju i dajcie znać co myślicie w TYM temacie.

#8: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Blumstein Post Posted: Wt stycz 08, 2019 03:04 AM
    ----
Od siebie dodam jeszcze jedną sugestię, która mogłaby trochę urozmaicić ludzkie bandy, bez obniżania kosztu bohaterów. IMHO fajnym przykładem ciekawie zbalansowanej bandy ludzkiej są Cyrkowcy z Ligi Ostermarku.
Szarlatan zaczyna z zasadą specjalną Niepokojący.
Treser - z zasadą Treser Very Happy
Cyrkowiec - Akrobata, Wspinaczka
Siłacz - Akrobata, Siłacz, Wspinaczka
Żongler - Akrobata, Nożownik, Wspinaczka

Podobnie Psy Wojny: mają bardzo fajny bonus w postaci zasady Kompania Najemników i duży wybór stronników wyspecjalizowanych - mamy aż trzech, którzy startują z Szermierzem, Kusznicy ignorują kary za strzał na daleki zasięg. Ciekawa, w jakiś sposób ukierunkowana banda z dobrymi bonusami na start.

Moim zdaniem, jeśli na start dalibyśmy chociaż niektórym bohaterom band jakiś skill, lub dali coś ciekawego stronnikom, znacznie urozmaiciłoby ich koloryt i dało pewien boost na start.
Np dostęp do stronników z umiejętnością Siłacz i bronią dwuręczną, który byłby Greatswordem (oczywiście z odpowiednią ceną i dostępnością).
Averlandzcy bohaterowie mogliby mieć na start Uporczywość.
Jakiś bohater Ostlandu - Taran / Twardy jak ściana

To taka luźna sugestia na przyszłość, ale byłoby to ciekawe.

#9: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: verdome Post Posted: Wt stycz 08, 2019 11:05 PM
    ----
Blumstein wrote:
Od siebie dodam jeszcze jedną sugestię, która mogłaby trochę urozmaicić ludzkie bandy, bez obniżania kosztu bohaterów. IMHO fajnym przykładem ciekawie zbalansowanej bandy ludzkiej są Cyrkowcy z Ligi Ostermarku.
Szarlatan zaczyna z zasadą specjalną Niepokojący.
Treser - z zasadą Treser Very Happy
Cyrkowiec - Akrobata, Wspinaczka
Siłacz - Akrobata, Siłacz, Wspinaczka
Żongler - Akrobata, Nożownik, Wspinaczka

Podobnie Psy Wojny: mają bardzo fajny bonus w postaci zasady Kompania Najemników i duży wybór stronników wyspecjalizowanych - mamy aż trzech, którzy startują z Szermierzem, Kusznicy ignorują kary za strzał na daleki zasięg. Ciekawa, w jakiś sposób ukierunkowana banda z dobrymi bonusami na start.

Moim zdaniem, jeśli na start dalibyśmy chociaż niektórym bohaterom band jakiś skill, lub dali coś ciekawego stronnikom, znacznie urozmaiciłoby ich koloryt i dało pewien boost na start.
Np dostęp do stronników z umiejętnością Siłacz i bronią dwuręczną, który byłby Greatswordem (oczywiście z odpowiednią ceną i dostępnością).
Averlandzcy bohaterowie mogliby mieć na start Uporczywość.
Jakiś bohater Ostlandu - Taran / Twardy jak ściana

To taka luźna sugestia na przyszłość, ale byłoby to ciekawe.

Brzmi to znacznie ciekawiej niż zabawa z kosztami Very Happy

Ogólnie ludzkie bandy mają już dostęp do szybszej generacji złota co jest bardzo odczuwalne w kampanii, więc zmniejszenie kosztu jednostek IMO jest słabym pomysłem.

W indywidualnych rozgrywkach widać, że Ludzkie bandy odstają. Ich gorsze staty w jednostrzałowych potrafią bardzo boleć.

Podsumowując jestem za zmniejszeniem kosztu ale tylko w rozgrywkach jednostrzałowych. W Kampanii ludzkie bandy szybko obrastają w eq i wyrównują tym niższe staty.

#10: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Blumstein Post Posted: Cz stycz 10, 2019 10:02 AM
    ----
Nie do końca się zgodze z szybszą generacją złota - teoretycznie masz 5 bohaterow na start, ale jeśli nie chcesz wystawić licznej, ale gołej bandy, to ci bohaterowie muszą normalnie iść do walki a statystykami nie różnią się za bardzo od stronników, zatem często spadają ze stołu i z tych 5 bohaterów z mojego doświadczenia w eksploracji bierze udział 3. W takiej sytuacji musisz już wybierać - dokupić ekwipunek, czy odbudowywać straty kupując świeżych stronników po 25zk.

Są skille, które ułatwiają generowanie przychodu, ale nie można zapominać, że skupiając się na nich obniżamy potencjał bojowy bohaterów.

Ponadto wcale niemała ilość ludzkich band musi dopłacać k6-2k6-3k6 do ekwipunku.

#11: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: verdome Post Posted: Cz stycz 10, 2019 11:30 AM
    ----
Blumstein wrote:
Nie do końca się zgodze z szybszą generacją złota - teoretycznie masz 5 bohaterow na start, ale jeśli nie chcesz wystawić licznej, ale gołej bandy, to ci bohaterowie muszą normalnie iść do walki a statystykami nie różnią się za bardzo od stronników, zatem często spadają ze stołu i z tych 5 bohaterów z mojego doświadczenia w eksploracji bierze udział 3. W takiej sytuacji musisz już wybierać - dokupić ekwipunek, czy odbudowywać straty kupując świeżych stronników po 25zk.

Są skille, które ułatwiają generowanie przychodu, ale nie można zapominać, że skupiając się na nich obniżamy potencjał bojowy bohaterów.

Ponadto wcale niemała ilość ludzkich band musi dopłacać k6-2k6-3k6 do ekwipunku.

Jako że gram mrocznymi elfami to mam inne spojrzenie na generację złota Very Happy
Fakt że 2-3 pierwsze potyczki kampanii z generacją złota jest różnie i tu główną rolę odgrywa fart. Potem wszyscy biorą Pazerność i przypływ złota się stabilizuje i kto ma więcej bohaterów ten szybciej i dalej zachodzi, czyli ludzkie bandy mają naturalna przewagę.

Koszt to też kwestia spojrzenia 25 zk to dla mnie drobne za które nic nie kupię, ale o znowu perspektywa Mroczniaków Very Happy

#12: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: adrenalbooster Post Posted: Cz stycz 10, 2019 11:48 AM
    ----
widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile

#13: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: verdome Post Posted: Cz stycz 10, 2019 12:19 PM
    ----
adrenalbooster wrote:
widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile

Nie samym turniejem człowiek żyje Very Happy Gra ma 3 aspekty: Turniej, Kampanię i indywidualne rozgrywki.

To co pomoże w Turnieju może rozwalić grę w Kampanii.

#14: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Cz stycz 10, 2019 12:59 PM
    ----
verdome wrote:
adrenalbooster wrote:
widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile

Nie samym turniejem człowiek żyje Very Happy Gra ma 3 aspekty: Turniej, Kampanię i indywidualne rozgrywki.

To co pomoże w Turnieju może rozwalić grę w Kampanii.

Dlatego ten system ciagle ewoluuje.

#15: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz stycz 10, 2019 01:01 PM
    ----
Kampanię trwającą 10+ potyczek trudno jest zbalansować, zbyt dużo zmiennych ma wpływ na ostateczny rozwój każdej z uczestniczących w rozgrywkach drużyn.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

1 2
>
Page 1 of 2