Zapowiedzi & nowości

All Posts
<
1 2 3 ... 60 61 62 ... 72 73 74
>
Forum IndexWarsztat

#901: Zapowiedzi & nowości Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Śr lip 15, 2015 07:52 AM
    ----
Jak już wiele razy mówiłem i pisałem: Małego Fiata też już nie produkują....i dobrze. A sporo kontrowersji wokół tego te 15 lat temu było.

Świat się zmienia. Podobnie jak obecny rynek pracy nie gwarantuje zatrudnienia w jednej firmie na całe życie, tak i systemy bitewne przestają być molochami na kilkanaście lat.
Patrząc z perspektywy autora - nie opłaca się finansowo utrzymywanie kolejnej edycji WFB bez wprowadzenia zupełnie nowych armii i/lub poważnych zmian wśród modeli.

Z drugiej strony od paru lat skłaniam się do systemów robionych przez firmy bez konkretnego rangu modeli. Są takie i to nie tylko historyczne Smile

#902: Zapowiedzi & nowości Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Cz lip 16, 2015 08:25 AM
    ----
A ja, dla odmiany, zgadzam się z Duszym - nie podoba mi się to AoS.

W sensie – GW niech robi sobie co chce – szat darł nie będę, ale nowej gry nie kupię bo:

1. Jakbym miał ochotę na epic-tró-high-fantasy wargame, to ja już kilka takich gier znam. Nie kupiłem ich (chociaż pojedyncze figurki już owszem) – bo nie potrzebowałem. Do Warlorda się przymierzałem najintensywniej.
2. Jakbym miał ochotę grać kolesiami wyglądającymi jak Space Marines… powiedzmy, że miałem w swoim życiu epizod z Dark Angels – było fajnie. I jeżeli znowu skusi mnie ta estetyka, to łatwo mogę do nich wrócić (wiem kto ma teraz te figurki i wystarczy jeden telefon by pojawiły się i u mnie).
3. Specjalne zasady są kretyńskie Razz Pamiętaj, że jak bierzesz kostki do rzutu i krzyczysz „MAKAO!!!” możesz zmodyfikować wynik rzutu o +/- 1. No, chyba, że Twój przeciwnik krzyknie „I PO MAKALE!”, to wtedy kontruje Twój modyfikator.
Zresztą, to nawet nie Makao, to Dupa Biskupa.
4. WFB miało niewiele zalet. Przynajmniej z mojego punktu widzenia była to gra o jedynych słusznych buildach (zmieniających się co edycję) z maksymalnym żyłowaniem rozpisek i o kolosalnym progu wejścia. Ilość figurek potrzebnych do wystawienia armii była ogromna jak na grę w skali 28mm – za tym szły duże koszty finansowe, duży nakład czasu i pracy, żeby to jako – tako na stole wyglądało, problemy z transportem… sami rozumiecie.
Ale WFB zalety jakieś miało – była to estetyka jednostek – zwykłasów. Nie generałów na koniosłoniach, ale zwykłych żołnierzy np. Imperium (state troopsi, halabardziści, strzelcy, great canon, knightly orders, flagusy, zweihandery, teutogeni, kapłani). Ale nie tylko imperium – takich Orków, Skavenów, Bretończyków, czy Chaosytów to nikt nie robił.
O chaosytów jestem spokojny – bo Khornici w AoS wyglądają spoko (a dziesiątkę kultystów nawet sobie zamówiłem).
Ale mimo to – GW spuściło w kiblu jedyne co lubiłem w ich grze – czyli estetykę. I przez estetykę (oraz Mordheim i Warheim) kupowałem figsy do gry w którą nie grałem – nie jakoś hurtowo, ale z tego co kupiłem spokojnie można złożyć dwie armie Imperium, armię Skavenów, Bretki i HE. I po pół armii każdej innej frakcji (poza Lizakami, Ogrami i DE, bo jednak bez przesady).
I w zasadzie to główny zarzut – GW zastąpiło stylistykę która uwielbiałem stylistyką, która mi się nie podoba. Oczywiście, ja wiem, że to sprawa indywidualna co kto lubi, ale ja piszę teraz indywidualnie – z mojego punktu widzenia.
5. Świat – świata nie żałuję. Tzn. uwielbiam uniwersum Warhammera, ale jako RPGowiec. Tego mi nikt nie zabierze. Ale w bitewniaku tajemnice świata gry mają dla mnie takie samo znaczenie jak fabuła w pornolu.

Oczywiście – jako fan Mordki i Warheimu ubolewam nad tym, bo ciężko będzie skołować nowe nieprzegięte, plastikowe (to dla mnie bardzo ważne) figsy, ale… poskładanych i niepomalowanych band mam z 12. I tak kupiłem już niemal wszystko, co było mi potrzebne (no ok., muszę jakoś skołować 3 niemalowanych, plastikowych stormverminów w rozsądnej cenie, a całego boxa nie potrzebuję).
Poza tym – od dłuższego czasu GW i tak nie wypuszczało figurek zwykłasów przydatnych mi w Warheim. Albo szli w jakieś mega – wielkie potwory na podstawkach wielkości Księstwa Monako, albo w rycerzy na demisłoniach, albo w jakieś magiczne płonące łuki… jasne, wychodziło czasem coś fajnego – Eternale, Shadowy, ale ostatnim boxem GW który naprawdę wywalił mnie z kapci były plastikowe GS-y i Huntsmani.

Reasumując – będę tęsknił, ale tylko trochę. Dam sobie radę Razz
Tylko plastikowego Centigora już na bank nie zrobią.

#903: Zapowiedzi & nowości Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz lip 16, 2015 10:09 AM
    ----
Co kto lubi, co kto lubi. Dodam tylko, że te idiotyczne zasady są tylko i wyłącznie na stare batlowe śmieci. Na nowych frakcjach (na razie dwie) nie ma takich głupot. Moim zdaniem jest to wielkie fuck you ze strony GW dl batlowych graczy - i bardzo dobrze. Tak jak wyżej wspomniał drachu
Quote::
"WFB miało niewiele zalet. Przynajmniej z mojego punktu widzenia była to gra o jedynych słusznych buildach (zmieniających się co edycję) z maksymalnym żyłowaniem rozpisek i o kolosalnym progu wejścia."
W WHFB z moich obserwacji i na podstwie innych dowodów rzeczowych grali przeważnie (podkreśliłem by nikt nie mógł się przyczepić o uogólnienie) po.ebani ludzie. Do tego z niezrozumiałych dla mnie powodów zachowują się tak jakby GW podpisło z nimi umowę, że "będzie dbać o nich aż do śmierci i nigdy ich nie opuści". Koniec świata, naprawdę nie ma Warhammera. pfff. Jeżeli ktoś opierał sens swojego życia na WHFB i teraz nie wie co robić to niech idzie do psychologa. Ból dupy i tyle. Ja jedynie żałuję, że nie będzie już książek ze Starego Świata bo dla mnie wykładnią fajności i klimatu był zawsze background a nie, że "kupiłem regiment dark elfów=jestem wielkim warhammerzystą". Dla mnie to jest niepojęte, że ktoś może się wozić jako fan WH100% a nie przeczytać 1+ książek, lub nie znać fluffu swojej armii.

Tak a propos Dark Elfów, na tym filmiku jak idiota pali swoją armię - ktoś zauważył, że wszystkie figurki to wyłącznie 8ma edycja?

Acha, no i nikt nie zabrania grać w battla. Tym bardziej, że mają kilka zestawów zasad do wyboru z różnej edycji. Więc droga wolna. Smile

#904: Zapowiedzi & nowości Author: Staś Post Posted: Pt lip 17, 2015 05:23 AM
    ----
Nie mam pojęcia gdzie to wstawić ale powinno was zainteresować
www.facebook.com/Desig...83?fref=nf

#905: Re: Zapowiedzi & nowości Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt lip 17, 2015 08:46 AM
    ----
Staś wrote:
Nie mam pojęcia gdzie to wstawić ale powinno was zainteresować
www.facebook.com/Desig...83?fref=nf
Rzeczywiście interesujące. Chyba nawet założę FB by zobaczyć pełne posty. Dzięks!

#906: Zapowiedzi & nowości Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pt lip 17, 2015 09:29 AM
    ----
Niepotrzebne chyba FB do tego, niezalogowany widzę dokładnie to samo, co zalogowany. Fajny tekst

#907: Zapowiedzi & nowości Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt lip 17, 2015 12:10 PM
    ----
Żeby rozwinąć komentarz trzeba być zalogowany. a tekst fajny indeed. mam nadzieję, że coś z tego kiedyś wyjdzie. Ostatni post jakiegoś kolesia też dobry.

#908: Zapowiedzi & nowości Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pt lip 17, 2015 01:49 PM
    ----
Fajnie by było spróbować kiedyś zagrać w tym stylu, czyli z MG, określoną fabułą, celami band, przygotowanymi scenariuszami itp. Myszor próbował, ale nie do końca wyszło i trochę źle do tego podeszliśmy. Tu trzeba by imo ( w przenośni ) wziąć graczy za mordy, narzucając gry/scenariusze itp. ew. pozostawiając graczom po grze możliwości wyboru dalszej ścieżki ( tak z dupy przykład "wchodzisz głębiej w miasto eksplorować, cofasz się do bezpieczniejszych terenów, próbuje się ufortyfikować, czy może jednak wolisz zapolować na te paskudne skaveny, które zabiły twoją ulubioną nekromantkę" ). Czyli gracze wchodzący w taką kampanię musieliby przystać na trochę mniej "wolności". Nie ustalać jakiś ogólnych, defaultowych zasad jak w BTB itp. tylko MG na bieżąco je ustala.
Ale nawet z pomysłem na fabułę i przebieg czegoś takiego, ilość roboty potrzebna, żeby to ogarnąć... nawet przy powiedzmy 6-8 graczach nie wiem, czy tydzień byłby wystarczającym czasem, żeby przygotować kolejne gry

#909: Zapowiedzi & nowości Author: Krnabrny Post Posted: Pt lip 17, 2015 06:37 PM
    ----
Ciekawa opcja nie powiem.

Ja mam wizję kampanii w głowie. Taki szybki szkic koncepcyjny :

Gracze muszą współdziałać ze sobą przeciw hordzie chaosu która nadciąga ze wschodu. MG w zależności od scenariusza prowadzi siły chaosu w określonym celu. Czasem jest to przejęcie jakiegoś artefaktu, czasem zwyczajne przedarcie się, zajęcie mostu czy wreszcie uniemożliwienie przeprawy drużynom graczy.

Całość fabularnie opierała by się na inwazji chaosu i kończyła walną bitwa po pokonaniu chaosu - jak wiadomo skarby uczciwie się nie podzielą same.

Co ciekawe myślałem żeby poprowadzić to tak że nawet pokonanie sił chaosu przed ich finalnym zadaniem nie kończy kampanii. Powiedział bym generalnie na czym się to miało opierać ale mam nadzieje że kiedyś uda mi się namówić współklubowiczów na ten model rozgrywki Very Happy

#910: Re: Zapowiedzi & nowości Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb lip 18, 2015 09:08 AM
    ----
Jeszcze niedawno na Fb pojawiła sie akcja pt. THE MORDHEIM PROJECT

Quote::
The Mordheim Project is an interactive blog which seeks to create a fresh-looking Mordheim 2.0, incorperating rules eratas, content published in Town Crier and various fan-made supplements.

Email us at: anonymouspress.os @ gmail.com

#911: Zapowiedzi & nowości Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb lip 18, 2015 09:52 AM
    ----
nowe tereny do aos od GW



kurde te łuki są naprawdę fatalnie pomalowane.

Dwalthrim wrote:
Jeszcze niedawno na Fb pojawiła sie akcja pt. THE MORDHEIM PROJECT

Quote::
The Mordheim Project is an interactive blog which seeks to create a fresh-looking Mordheim 2.0, incorperating rules eratas, content published in Town Crier and various fan-made supplements.

Email us at: anonymouspress.os @ gmail.com
coreheim/warheim? Razz

#912: Re: Zapowiedzi & nowości Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb lip 18, 2015 11:59 AM
    ----
Nie, chyba jakaś nowa/koleina inicjatywa. Ale z tego co sie zdążyłem rozeznać goście są otwarci na współpracę i wszelkie sensowne sugestie.

#913: Re: Zapowiedzi & nowości Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb lip 18, 2015 12:47 PM
    ----
duszy wrote:

kurde te łuki są naprawdę fatalnie pomalowane.
Ech. Zrób lepiej ekspercie. Nie widzę w tym nic fatalnego. Rozumiem, że nie lubisz wszystkiego z AoS ale zaczynasz zbliżać się w stronę trollowania.

@Dwalthrim a czyja to jest inicjatywa - ciantego i werekina (mam nadzieję, że nie)?

#914: Zapowiedzi & nowości Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb lip 18, 2015 02:47 PM
    ----
Kuba w którą stronę ogień jest bardziej gorący/jaśniejszy? Sama rzeźba nie jest zła ( może poza ogniem który dziwnie wygląda) ale malowanie jest bez sensu. Pomalować to na zielony spaczenia czy fioletowy warpu i będzie lepiej. Ew w ogóle odciąć razem z tymi schodami i będzie fajne wejście do katedry czy czegoś
@Dwalthrim chodziło mi o to, że to nie pierwsza taka inicjatywa

#915: Re: Zapowiedzi & nowości Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb lip 18, 2015 04:02 PM
    ----
catachanfrog wrote:
@Dwalthrim a czyja to jest inicjatywa - ciantego i werekina (mam nadzieję, że nie)?

Nie wiem, nie znam gości i nie kojarzę ich z nazwiska czy nicków tych typów z forum TB.



Forum IndexWarsztat
<
1 2 3 ... 60 61 62 ... 72 73 74
>
Page 61 of 74