Propozycje innowacji

All Posts
<
1 2 3 ... 12 13 14 15 16
>
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#181: Propozycje innowacji Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt stycz 11, 2013 02:08 PM
    ----
A moim zdaniem mag HE jest tak mocną jednostką, że zmiana na inny czar jeszcze bardziej go wzmocni.

#182: Propozycje innowacji Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pt stycz 11, 2013 02:18 PM
    ----
Mag HE jest tak mocny jak jego czary Razz

Poważka - jeśli wylosujesz ten pierwszy czar, to możesz cała kampanię nic fajnego, tym mega ponoć mocnym magiem nie zrobić. Pamiętaj - nie chcę dac mu nowych czarów, tylko tak je ustawić, żeby nie był przez pechowy rzut skazany na czar, który może nie mieć żadnego zastosowania przez całą kampanię.

#183: Propozycje innowacji Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt stycz 11, 2013 02:30 PM
    ----
Prawdopodobieństwo, że wylosujesz ten czar wynosi jedynie 1/3.

#184: Propozycje innowacji Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt stycz 11, 2013 05:07 PM
    ----
Cóż, Drachu to zaklęcie celowo jest tam gdzie jest i właśnie między innymi z tych powodów które wymieniłeś.

#185: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 10, 2014 02:06 AM
    ----
Poniżej zamieszczam wykaz zmian, które z dużym prawdopodobieństwem pojawią się w kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.

Nie jest to temat zamknięty dlatego wszelkie uwagi, komentarze i spostrzeżenia mile widziane.


Numeracja stron odnosi się do ostatniej wersji podręcznika, którą można pobrać między innymi STĄD.


1. Pierwsza ze zmian dotyczy tabeli na zranienie, która umieszczona została na stronie 25 i 29. Zastąpiłem wynik N (Niemożliwe) wynikiem 6. Z jednej strony oznacza to, że nawet najtwardsi mogą zostać zranieni przez Goblina z pałką ale z drugiej zapobiegnie to powstawaniu niezniszczalnych postaci i nieco przyspieszy rozgrywkę.


2. Druga zmiana to uściślenie zasady specjalnej ZWIERZĘ i umieszczenie zapisu w rozdziale ZASADY SPECJALNE na stronie 41 podręcznika:
Quote::
Zwierzę:
Wszystkie stworzenia ze zdolnością specjalną ZWIERZĘ podlegają następującym zasadom:
- Zwierzęta nigdy nie zdobywają doświadczenia.
- Zwierzęta nie mogą Ukrywać się.
- Zwięrzęta nie mogą się wspinać.
- Zwierzęta nie mogą korzystać z zasady specjalnej DOWÓDCA.
- Zwierzęta, które zostały Wyłączone z akcji! mają dokładnie taką samą szansę na przeżycie jak pozostali stronnicy.
- Zwierzęta podobnie jak modele stronników wliczane są do podanej w opisie drużyny ilości postaci.
- Zwierzęta znajdujące się w odległości nie przekraczającej 6” od swojego przywódcy, nie mogą użyć jako podstawy testu wartości współczynnika CP swojego DOWÓDCY.


3. Trzecia zmiana dotyczy Tabeli Poważnych obrażeń na 472 stronie, a konkretniej efektu Szaleństwo w ramach którego pojawiła się trzecia opcja:
Quote::
(24) SZALEŃSTWO
Bohater zdrowieje, przynajmniej fizycznie. Koszmar ostatnich wydarzeń odbił się jednak na psychice postaci. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że bohater podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; wynik 3-4 oznacza, że wartość współczynnika CP modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt, do minimalnej wartości 2 punktów; zaś wynik 5-6 oznacza, że w wyniku obłędu model podlega zasadzie specjalnej FURIA.


4. Czwarta zmiana dotyczy z kolej Tabeli Rzut na rozwój bohatera umieszczonej na stronie 473. Zmiana ma na celu wprowadzenie większej kontroli nad rozwojem współczynników modeli bohaterów:
Quote::
Tabela Rzut na rozwój bohatera:
6 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do S lub WT.
7 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do WW lub US.
8 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do I lub CP.
9 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do A lub ŻW.


5. Piąta zmiana dotyczy rozdziału Ekwipunek.
Zmieniły się między innymi zasady broni odłamkowej i teraz zamiast linii prostej używany będzie wzornik płomienia.

Strona 492:
Quote::
Odłamkowy:
Tego rodzaju broń palna strzela ładunkami złożonymi z kawałków metalu, gwoździ, czy tłuczonego szkła. Strzelając z broni odłamkowej, postać nie musi wykonywać testu US, choć należy sprawdzić, czy nie nastąpił NIEWYPAŁ!
Strzelając z broni odłamkowej należy umieścić wzornik płomienia w ten sposób, że cieńszy jego koniec dotyka wylotu lufy oręża. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone) których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, znajdują się w polu rażenia odłaków automatycznie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, dostają się w pole rażenia na 4+. Objęte polem rażenia modele otrzymują trafienie z SIŁĄ podaną w opisie oręża. Broń odłamkowa nie zadaje zranień krytycznych.
Należy zauważyć, że modele Ukryte znajdujące się na linii strzału broni odłamkowej automatycznie unikają trafienia.

Strona 494:
Broń wielka:
Usunąłem podział na piechotę i kawalerię oraz zmniejszyłem premię do S do wartości +1, za to broń otrzymała cechę oręża PRZEBICIE PANCERZA. Obniżyłem także cenę do 10 zk.

Strona 495:
Cep bojowy, kadzielnica ognia oraz kadzielnica zarazy i korbacz:
Po pierwsze w/w rodzaje oręża zyskały nową cechę:
Quote::
Ciosy zadane orężem trafiają wszystkie postacie (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu uzbrojonego w broń. Należy zauważyć, że dla każdej takiej postaci należy przeprowadzić oddzielny test trafienia.

Po drugie w przypadku cepa bojowego i kadzielnicy zarazy obniżyłem premię do siły do wartości +1, a w przypadku korbacza usunąłem premię do siły całkowicie. Za to w/w oręż otrzymał cechę PRZEBICIE PANCERZA, a korbacz dodatkowo cechę oręża SZYBKI.

Strona 498 i dalej:
Dmuchawka:
Obniżyłem S do 1.

Z kolei w przypadku harpuna obniżyłem maksymalny zasięg do 16"; kuszy, łuku długiego i łuku elfów do 24"; łuku krótkiego i procy do 12"; kuszy powtarzalnej do 18", a wnyków łańcuchowych do 10".


Ponadto przypominam o już wprowadzonych zmianach, które znaleźć możecie TUTAJ. A także o nowej wersji zaklęć, które z kolei dostępne są TUTAJ.

Przy w zaklęciach Magii Chaosu Niepodzielonego i w Dziedzinie dziczy zastąpiłem cechę oręża ZATRUTY ATAK, którym podlegają niektóre z zaklęć na cechę oręża OGŁUSZAJĄCY.


Co szanowne państwo-draństwo myśli o tych zmianach?

#186: Co nowego w kolejnej edycji... Author: wujass Post Posted: Wt czerw 10, 2014 07:36 AM
    ----
Ranienie zawsze na 6 to dobry pomysł ,ewentualnie zmieniłbym na 6 i 4+ .

Zwierzęta nie powinny sie wspinać z ukrywaniem takich wilków np bym podyskutował ,ale z drugiej strony lepiej uogólniać zasady.

Rozwójki zmieniły się na lepsze.

Fajnie ,że posłuchałeś rady o broni odłamkowej Smile

Zamiast przebicia pancerza nie lepiej dać zasadę ogłuszający/precyzyjne trafienie bądź +1 do zranienia ? Nie będzie to +2 do siły ,a broń będzie skuteczniejsza ,bo przy ASL będzie teraz nieużywana Razz

Obniżenie zasięgu broni strzeleckiej jest hmmm ciekawe. Nie myślałeś żeby wprowdzić po prostu 3 typy zasięgów 0, -1 i -2 zamiast zmniejszać całkowity ?

#187: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt czerw 10, 2014 09:11 AM
    ----
Ad1) Ok aczkolwiek zastanowiłbym się nad pomysłem mojego przedmówcy 6/4+.
Ad2) OK
Ad3) OK
Ad4) W tej grze urzekła mnie osobiście losowość. Bardzo dużo losowości, że człowiek nigdy do końca nie wie czy to co sobie założył się ziści. Dlatego wybieranie rozwoju nie przypadło mi do gustu. Spowoduje to, że powstaną standardy. Aczkolwiek wyrówna poziom. Mimo wszystko na NIE.
Ad5) OK. Aczkolwiek nie wiem czy nie za mocne. Może wszystkie modele na 4+ bez względu na to czy są pod płomieniem czy też nie są całkowicie nim przykryte. To w mojej ocenie będzie lepsze odwzorowanie rzeczywistości.
Ad6) Wielka Broń odkąd pamiętam miała premię +2S i nie widzę sensu zmiany. Zaskocz mnie QC.
Ad7) Cep i cepopodobne bronie są ok. Wychodzi na to, że atakując trzech gości każdy dostanie po łbie mimo, że model z cepem ma jeden atak.
Ad8) Dmuchawka z S1 nie rozumiem? WHY?
Ad9) Obniżenie zasięgu mi się nie podoba. Strasznie karci bandy strzelające. A biorąc pod uwagę, że modele przeciwnika mogą być w ukryciu, czy też chronić się za osłonami które to uniemożliwiają bądź ograniczają skuteczność strzelców to zmiana zasięgów wypada kiepsko.

#188: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Krnabrny Post Posted: Wt czerw 10, 2014 11:57 AM
    ----
IMO bardzo fajne zmiany.

Trochę namieszają w grze.

Pytanie, nie można by rozwiazać jeszcze kwestii kumulowania się zasad w stylu uderza jako pierwszy - uderza jako ostatni ? Np żeby się znosiły - przykładowo mamy 2 x uderza jako pierwszy i 1 x uderza jako ostatni - zostaje nam uderza jako pierwszy.

#189: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 10, 2014 01:57 PM
    ----
Nie będę wprowadzał ranienia na 6+ i 4+, zmiana ma usprawnić rozgrywkę a nie ją komplikować.

Przy zmianie S dmuchawki i premii +1 do S dla broni wielkiej się nie upieram. Cenę broni wielkiej zmniejszyłem do 10 zk i tak głównie ze względu na cechę uderza jako ostatni.

Co do skróconych zasięgów to są umiejętności i zdolności podnoszące ich wartość. Zmiana w grach nie wpłynęła znacznie na niekorzyść drużyn strzeleckich, choć ograniczyła nieco, rozstrzeliwanie modeli z drugiego końca stołu i doprowadziła do bardziej konfrontacyjnego stylu gry.

Nie będzie kumulowania się i znoszenia zasad ASF i ASL, ma być w miarę prosto.

#190: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt czerw 10, 2014 03:10 PM
    ----
A co ze statystykami?

#191: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 10, 2014 04:03 PM
    ----
Którymi statystykami?

#192: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt czerw 10, 2014 05:18 PM
    ----
Z rozwojem boh/str?

#193: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 10, 2014 05:28 PM
    ----
Zmiana to wynik między innymi uwag graczy, którzy chcieli mieć większy wpływ na rozwój bohatera. Mi ten pomysł też się podoba. Gra jest wystarczająco losowa, dlatego uważam że gracz powinien mieć wpływ na to co rozwija za PD.

#194: Co nowego w kolejnej edycji... Author: wujass Post Posted: Wt czerw 10, 2014 05:45 PM
    ----
To może za razem zmienić też tabele stronników ? Very Happy

#195: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 10, 2014 06:08 PM
    ----
A co byś chciał w niej zmienić?



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 12 13 14 15 16
>
Page 13 of 16