Propozycje innowacji

All Posts
<
1 2 3 ... 14 15 16
>
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#211: Co nowego w kolejnej edycji... Author: wujass Post Posted: Pn czerw 15, 2014 02:37 PM
    ----
Jak dla mnie taka zasada bardziej pasowałaby do kopii albo włóczni u kawalerii, ale póki zwiększa to koszt broni zasada ma mechaniczne uzasadnienie.

Generalnie dużo kombinujesz ostatnio z modyfikacjami cech broni . Może zmodyfikować też broń drzewcową z ewentualnym zwiększeniem kosztów ?

#212: Re: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 15, 2014 03:28 PM
    ----
wujass wrote:
Jak dla mnie taka zasada bardziej pasowałaby do kopii albo włóczni u kawalerii, ale póki zwiększa to koszt broni zasada ma mechaniczne uzasadnienie.
Ale która? Ta że ataki mogą trafić wszystkich przeciwników pozostających w kontakcie z podstawką.

wujass wrote:
Generalnie dużo kombinujesz ostatnio z modyfikacjami cech broni . Może zmodyfikować też broń drzewcową z ewentualnym zwiększeniem kosztów ?
A co byś chciał zmienić?

#213: Co nowego w kolejnej edycji... Author: wujass Post Posted: Pn czerw 15, 2014 03:45 PM
    ----
Quote::

Jak dla mnie taka zasada bardziej pasowałaby do kopii albo włóczni u kawalerii, ale póki zwiększa to koszt broni zasada ma mechaniczne uzasadnienie.
Ale która? Ta że ataki mogą trafić wszystkich przeciwników pozostających w kontakcie z podstawką.

Tak zgadza się. Kosztem znacznego zwiększenia ceny. W ramach własnych testów sprawdzałem też podobną zasadę(bez możliwości trafienia siebie) jako atak w szarży bronią naturalną wierzchowców Wink


Wg mnie można by zmodyfikować choćby halabardę do współczynników harpuna z ekwipunku Marienburga lub dać jej statystyki broni dwuręcznej z wyjątkiem zasady ASL i zwiększyć koszt do 15.

#214: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 15, 2014 07:59 PM
    ----
Nie widzę tego. Wiem, że realizm nie ma w grach bitewnych nic do rzeczy, ale nie widzę tego w jaki sposób halabarda czy kopia miałaby działać na tych zasadach.

Inna rzecz, że niektóre grupy graczy forsują propozycję, by broń drzewcowa pozwalała na atak modeli znajdujących się w odległości do 1" na tej zasadzie, że uzbrojony w broń drzewcową model szarżuje, zatrzymuje się w odległości 1" i uderza bronią drzewcową. A przeciwnik może dostawia się do podstawki dopiero we własnej fazie walki wręcz i wtedy może zaatakować.

#215: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 16, 2014 03:52 AM
    ----
Jeżeli chodzi o broń drzewcową to można by zastosować zasadę podobną do sfory, że model atakuje z drugiego rzędu.

#216: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 16, 2014 03:54 AM
    ----
Masz rację, to byłoby najprostsze rozwiązanie.

#217: Re: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 16, 2014 04:13 AM
    ----
Coś takiego?
Quote::
Drzewcowa:
Model uzbrojony w broń DRZEWCOWĄ, który stoi bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.

#218: Re: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 16, 2014 04:22 AM
    ----
I errata dla:

Saearath:
Saearath to włócznia o dwóch ostrzach. Drzewce tych wspaniałych włóczni są wykonane z jesionu i zwykle zdobione piórami. Ich groty są ząbkowane. W Imperium tego rodzaju włócznie są rzadko spotykane. W zasadzie stosowane są tylko przez Asrai z Athel Loren, które nigdy ich nie sprzedają.

Na początku każdej fazy walki wręcz model uzbrojony w saeareth ma prawo wyboru, czy będzie walczył orężem w stylu ofensywnym, używając saearetha tak jak dwóch BRONI RĘCZNYCH (BROŃ RĘCZNA, DRZEWCOWA, UDERZA JAKO PIERWSZY oraz WYMAGA OBU RĄK), czy w stylu defensywnym, używając saearetha do osłaniania się przed ciosami wroga: (wówczas broń posiada cechy oręża DRZEWCOWA, OGŁUSZAJĄCY, PARUJĄCY oraz WYMAGA OBU RĄK, ponadto władający orężem otrzymuje w czasie walki wręcz premię +2 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) lub Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada zbroi).

ZASADY: broń ręczna, drzewcowa, uderza jako pierwszy, wymaga obu rąk lub ogłuszający, parujący, wymaga obu rąk, otrzymuje w czasie walki wręcz premię +2 do Ochrony Pancerza lub otrzymuje Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada zbroi.
ZRANIENIE KRYTYCZNE: broń drzewcowa.
CENA: 15 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.

#219: Co nowego w kolejnej edycji... Author: wujass Post Posted: Pn czerw 16, 2014 01:46 PM
    ----
Zasada z sforą będzie ok, choć jeśli to nie utrudni wg mnie zniósłbym możliwość trafienia przeciwnikowi drugiego i entego szeregu przez przeciwnika który także nie posługuje się tym typem broni.

Można by zwiększyć koszta drzewcowej np o 5zk i uczynić ją naprawdę działającą i wymagałoby od przeciwników poważnego zastanowienia się nad taktyką, oprócz szarży frontalnej co utrudniłoby też działanie bandom typowo walczącym jak np chaos, nieumarli czy zwierzoludzie i dało boost najemników ludzkim którzy w normalnej grze zbyt wiele nie robią. .Wymusiłoby to używanie broni strzeleckiej bądź czarów.
Last edited by wujass on Pn czerw 16, 2014 02:48 PM; edited 1 times in total

#220: Co nowego w kolejnej edycji... Author: Krnabrny Post Posted: Pn czerw 16, 2014 02:34 PM
    ----
Cena jaka teraz jest jest dobra dla broni drzewcowej. Nie ma cechy broń ręczna także to niweluje jej plusy.

#221: Co nowego w kolejnej edycji... Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn czerw 16, 2014 02:50 PM
    ----
co do drzewcowej.
po to mam długiego ostrego kija żeby mnie nikt nie sięgnął jak stoje za czymś, za kimś i dźgam więc możliwość zaatakowania takiego modelu stojącego w 2 szeregu absolutnie na nie.
opcja z zasięgiem 1" bardzo mi się podoba. Co więcej, zrobiłbym nawet tak że jeśli nie zdasz, nie wiem, testu WW albo I to cię koleś z taką bronią nie dopuści na bliski zasięg skutecznie trzymając na dystans swojej broni drzewcowej. Względnie to operator drzewca testuje współczynnik żeby sprawdzić czy był na tyle dobry żeby nie wpuścić atakującego pod drzewce.

saerath.
nie stosowałbym stylów walki w ogóle. Ponieważ za chwilę inne bronie też będą potrzebować swoich stylów i mz się to pogmatwa... poza tym WE mają już swoich tańczących wąskodupców... po co im kolejny Wink

Racja że cuś pan kombinujesz z brońmi ostatnio... obyś nie przekombinował.

#222: Re: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 16, 2014 04:29 PM
    ----
softiron wrote:
saerath.
nie stosowałbym stylów walki w ogóle. Ponieważ za chwilę inne bronie też będą potrzebować swoich stylów i mz się to pogmatwa... poza tym WE mają już swoich tańczących wąskodupców... po co im kolejny Wink
To nie styl walki tylko podzielenie jej możliwości na pół.

#223: Co nowego w kolejnej edycji... Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Wt czerw 17, 2014 07:20 AM
    ----
saerath już obowiązuje rozumiem?
jeszcze takie pytanie, czy jak robisz erratę to od razu zmieniasz to w podręczniku i robisz upload najbardziej aktualnej wersji?

#224: Co nowego w kolejnej edycji... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 17, 2014 08:20 AM
    ----
Można używać.

Nie. Zmiany są wprowadzane wraz z kolejnymi edycjami. Przygotowanie podręcznika ze spisem tresci i indeksem zajmuje troche czasu i nie oplaca sie tego robic za kazdym razem. Ale jesli chcesz wersje bez spisu tresci i indeksu to moge ci podeslac.

#225: Co nowego w kolejnej edycji... Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Wt czerw 17, 2014 10:49 AM
    ----
nie, dodrukuje póki co errate na kartkach.
bardziej myślałem o tym że po każdej kolejnej pozycji erraty wystarczy że ściągnę pdf i będize on najaktualniejszym z aktualnych.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 14 15 16
>
Page 15 of 16