Propozycje innowacji

All Posts
<
1 2 3 ... 6 7 8 ... 14 15 16
>
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#91: Re: Propozycje innowacji Author: Doman Post Posted: Pn May 01, 2011 12:29 PM
    ----
Shocked
kusza z 2 AP
już lepiej się przyjrzeć obecnym współczynnikom i po odejmować, zweryfikować koszta niż dodawać nowe. Akcja polepszamy to i owo powoduje podział rzeczy na Crap i Grywalne
lepiej odnosić się do treści całego podręcznika, a nie porównujemy rzeczy w sekcji ekwipunku
Last edited by Doman on Pn May 01, 2011 12:33 PM; edited 1 times in total

#92: Re: Propozycje innowacji Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 01, 2011 12:41 PM
    ----
Doman wrote:
8O
kusza z 2 AP
już lepiej się przyjrzeć obecnym współczynnikom i po odejmować, zweryfikować koszta niż dodawać nowe. Akcja polepszamy to i owo powoduje podział rzeczy na Crap i Grywalne
lepiej odnosić się do treści całego podręcznika, a nie porównujemy rzeczy w sekcji ekwipunku
Nie napisałem że wprowadzam. Tylko, że z całego wywodu zgadzam się jedynie z AP dla kuszy. Bo jako kusza powinna mieć Wink


A BTW, macie jakieś pomysły na zadania specjalne?

#93: Re: Propozycje innowacji Author: Doman Post Posted: Pn May 01, 2011 01:11 PM
    ----
ja się nie zgadzam, bo posiada już 1AP, który dostaje z zasady Siła do AS Wink

#94: Re: Propozycje innowacji Author: Rzędzian , Location: Brwinów Post Posted: Pn May 01, 2011 01:52 PM
    ----
Sytuacja crap-cudo ma miejsce w tej chwili, a tu się podejmuje próby poprwy. Poptrz na to tak:
Długi łuk-kusza: Łuk bije kusze na głowę, ma tyle samo siły (z bliska, bo z bliska, ale z daleka strzela się rzadziej i rzadziej też trafia, więc wykorzystanie tej przewagi kuszy jest minimalne) a pozwala na manewr. Tu kusza jest totalnym crapem. Reikland, banda strzelająca ma tę kuszę na starcie u stronników. Ja, gdybym był powergamerem, to pierwsze co bym zrobił, to bym wyrzucił kusze w cholerę, dopłacił parę koron i kupił łuki. Po dodaniu dodatkowego AP kusza robi się jakąś konkurencją dla łuku: nie za dużą, bo większość modeli w większości band nie nosi pancerzy, ale na tyle chcoaiż, żeby nie opłacało się jej wymieniać jak już się ją ma.
Kusza-muszkiet: tu panuje jako taka równowaga, bo muszkiet, mając więcej siły, wybucha, za to ma wyższe przebicie pancerza: 2 z S i 1 z AP. Ale umówmy się, główną przewagą muszkietu jest siła 5 na bliski zasięg i, w przypadku bohaterów, wziecie krasnoludzkiego prochu, który podbija siłę do 6. Ranimy drzewoducha na 3+. Rzekłbym, że nieźle. Muszkiet nie bije kuszy aż tak brutalnie na głowę, ale.. jest tańszy zdaje się, kusza kosztuje 25, tyle co muszkiet krasnoludzki, który ma jeszcze mistrzowskie wykonanie.
Mówiąc krótko kusza powinna mieć tego AP i ze względów klimatycznych, bo tak, i ze wzgledów mechanicznych, bo jest lekkim crapem w tej chwili. Ja rozumiem, że jaszczurki będą płakać, bo mają pancerz na wielu modelach, ale na każdego jest sposób po prostu Wink

#95: Re: Propozycje innowacji Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Pn May 01, 2011 01:57 PM
    ----
Mnie argumentacja Rzędziana przekonuje. Smile

#96: Re: Propozycje innowacji Author: Doman Post Posted: Pn May 01, 2011 02:00 PM
    ----
po co dodawać, obciąć długiemu łukowi 4 S na krótkim
(mi się to od początku nie podobało) Cool
jeśli porównujemy prochowe z nieprochowymi pamiętajmy o Pogodzie Wink
co do tych jaszczurek Gwizdze
Last edited by Doman on Pn May 01, 2011 02:01 PM; edited 1 times in total

#97: Re: Propozycje innowacji Author: Rzędzian , Location: Brwinów Post Posted: Pn May 01, 2011 02:54 PM
    ----
Słuszna uwaga, zapomniałem o pogodzie. Generalnie też jestem takiego zdania, że tak na prawdę powinno się albo zjechać łukowi z siłą, albo kuszy podbić. Tylko, że wtedy broni palnej też by należało, a ona i tak już jest mocna, więc to odpada zupełnie. Zdjęcie S4 z łuku: niby ok, ale nagle się okazuje, że jak jakieś elfy staja przed krasnoludami, czy innymi ogrami nie mają im totalnie NIC do przeciwstawienia: w walce wręcz padną, zabije ich ta wytrzymałość, łuk z s4 to jedyne sensowne rozwiązanie. No, póki krasnoludy nie obkupią się muszkietami Razz Ale wtedy są mniej do walki wręcz i można ewentualnie kombinować. W każdym razie tak źle i tak niedobrze. Ewentualnie można by jeszcze zjechać kuszy z ceną do 20, albo i mniej , ale wątpię, żeby to tak naprawdę cokolwiek zmieniło, długi łuk nadal kopie dupy.
Dlatego też najbardziej bym był za tym AP. Uważam, że to żadne przegięcie: popatrz lepiej na topór z Chrace. To jest broń, która idealnie pokazuje podział na crap i grywalne, a co do której ze dwie strony temu omyłkowo zgodziłem się, że po zmianie zasad jest już ok, bo myslałem że precyzyjne uderzenie daje plus do zranienia Wink A tu tymczasem zrobił się chyba jeszcze bardziej przegięty.
A tak jak już jesteśmy przy dwuręcznej broni, dlaczego ASF zamiast sprawiać, że nie uderza ona już ostatnia, sprawia, że nagle zawsze uderza pierwsza? Pierwsze podane przeze mnie rozwiązanie wydaje się logiczniejsze.
A tak w ogóle, czy to że ja się tu produkuję coś daje, czy żaden z dotychczasowych pomysłów nie spojrzałeś łaskawym okiem, QC? Wink

#98: Re: Propozycje innowacji Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 01, 2011 03:17 PM
    ----
Rzędzian wrote:
dotychczasowych pomysłów nie spojrzałeś łaskawym okiem, QC? Wink
Muszę potestować AP na kuszy - ale póki co jestem za - i wcale nie dlatego, że ostatnio gram Reiklandem Wink

Quote::
Topór z Chrace:
Topór z Chrace posiada cechy oręża DRUZGOCZĄCY, UDERZA OSTATNI oraz WYMAGA OBU RĄK.

ZASADY: premia +2 do SIŁY, druzgoczący, uderza ostatni, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 25 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
?

Zastanawiałem się nad ASF czytając ostatnio zasady do 8ed WFB, gdzie jest tak jak napisałeś. Zyskałaby też umiejętność Siłacz. Można to zrobić tak:
Quote::
Uderza jako ostatni:
Wiele rodzajów broni, jak wielkie miecze – ulubiona broń niektórych ludzkich najemników, czy też wielkie topory Krasnoludów, są bardzo ciężkie, a władanie nimi wymaga lat treningu i wyjątkowej tężyzny. O broni tego typu mówi się, że UDERZA JAKO OSTATNIA.
Modele uzbrojone w broń, która UDERZA JAKO OSTATNIA, będą zawsze atakować jako ostatni w walce wręcz, w której o kolejności ciosów decyduje porządek INICJATYWY. Jeżeli obie walczące strony podlegają tej karze, to o pierwszeństwie zadawania ciosów zdecyduje porządek INICJATYWY. W przypadku równej INICJATYWY o pierwszeństwie zadecyduje rzut kostką.
Jeżeli model walczy bronią z cechą oręża UDERZA JAKO OSTATNIA i podlega jednocześnie zasadzie UDERZA JAKO PIERWSZY – na przykład w turze w której szarżował, to zasady te znoszą się i żadna nie ma zastosowania, a model atakuje w porządku INICJATYWY.
Last edited by quidamcorvus on Pn May 01, 2011 03:18 PM; edited 1 times in total

#99: Re: Propozycje innowacji Author: Doman Post Posted: Pn May 01, 2011 03:37 PM
    ----
AP na kuszy wykurzy armory ze stołów, zwłaszcza te ze stonowanym ASwie Wink bo puszki będą wypuszkowane na maxa, a nie każdy może sobie na to pozwolić Wink

#100: Propozycje innowacji Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 01, 2011 03:46 PM
    ----
Doman wrote:
AP na kuszy wykurzy armory ze stołów, zwłaszcza te ze stonowanym ASwie Wink bo puszki będą wypuszkowane na maxa, a nie każdy może sobie na to pozwolić Wink
Trzeba przetestować. Zawsze można jeszcze wziąć umiejętność strzał penetrujący.

#101: Re: Propozycje innowacji Author: Rzędzian , Location: Brwinów Post Posted: Pn May 01, 2011 05:43 PM
    ----
Odstatnio jak patrzyłem topór z Chrace wyglądał na forum tak:
Quote::

Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE, PRZEBICIE PANCERZA, UDERZA OSTATNI oraz WYMAGA OBU RĄK.

ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, uderza ostatni, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
Gwizdze
A tak jak piszesz to ok.
Rozwiązanie ASF z 8 edycji (w 7 chyba też tak było, nie?) jest intuicyjne i, zdaje mi się, lepsze. No trzeba to przetestować.

#102: Re: Propozycje innowacji Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 01, 2011 05:58 PM
    ----
Rzędzian wrote:
Odstatnio jak patrzyłem topór z Chrace wyglądał na forum tak:
Bo tak było. W tym temacie dyskutujemy, w Erracie oświadczam Wink

Rzędzian wrote:
Rozwiązanie ASF z 8 edycji (w 7 chyba też tak było, nie?) jest intuicyjne i, zdaje mi się, lepsze. No trzeba to przetestować.
Czy tak było w 7ed - nie jestem pewien. Wydaje mi się, że było tak, że ASF miał pierwszeństwo przed Uderza jako ostatni. Mysli

#103: Re: Propozycje innowacji Author: Rzędzian , Location: Brwinów Post Posted: Pn May 01, 2011 06:19 PM
    ----
A to mea culpa, nie zajrzałem tam.
Przemyślałem kwestię, chyba w 7 tak nie było. Przy szarży na pewno atakowali pierwsi, ale nie było to ujęte jak w warheimie, że szarżujący ma ASF. A przy ASF nie wiem jak to działało, jakoś nie miałem styczności z kombinacją tej zasady z dwuręczną bronią.

#104: Propozycje innowacji Author: Slayer , Location: Warszawa Post Posted: Pn May 01, 2011 07:18 PM
    ----
Moim zdaniem, najwłaściwszym rozwiązaniem powinno być wprowadzenie pierwszego uderzenia z szarży, które działałoby ponad wszystkim, poza sytuacją kiedy szarżowany ma ASF (wtedy decydowałaby inicjatywa). Tyczyłoby się to również szarży z broni wielkiej. W przeciwnym wypadku jestem za pomysłem Rzędziana. Niech ASF niweluje się z ASL.
A kusza powinna mieć jakiś dodatkowy bajer. Bo w przeciwnym wypadku jej kupno jest całkowicie nieopłacalne. Wysoki koszt i niewiele w zamian.

Również zgadzam się z problemem jaki tworzą muszkiety krasnoludzkie w rękach stronników muszkieterów z nuln pod wodzą inżyniera. Nie wiem czy to było testowane, ale po najwyżej dwóch bitwach mamy 6 typów z muszkietami krasnoludzkimi, którzy strzelają co turę. Równie szybko robi się z tego banda oszołomów, która chodzi i strzela co turę, a do takiej bandy ciężko się zbliżyć w jakikolwiek sposób. Bandy walczące wręcz mają duży zgryz i rozgrywka szybko zmienia się w wojnę pozycyjną. A gdy grasz muszkieterów się dobrze ustawi to nie ma opcji, żeby do niego podejśc. Może lepiej byłoby na przykład ograniczyć zdolność inżyniera do wyboru jednej umiejętności udzielanej stronnikom na bitwę. W sensie że działałaby całą rozgrywkę, ale bez możliwości zmiany do jej zakończenia. Bo w taki sposób jak jest teraz, muszkieterowie dostają jakby 5 mini-bohaterów gratis...

#105: Re: Propozycje innowacji Author: Doman Post Posted: Pn May 01, 2011 07:31 PM
    ----
dajmy muszkieterom zwykłe muszkiety, w ostateczności krasnoludzkie na bohaterach... chociaż też bym wywalił... gdyż mają dużą ilość fajnych zabawek Wink których ludzie nie kupią bo mają z bazy muszkiet pokurczy, dajemy embargo, które powinno zmienić sytuacje, do tego nie grzebiemy w zasadach broni Very Happy


ASF+ASL= Inicjatywa



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 6 7 8 ... 14 15 16
>
Page 7 of 16