[warsztat] jednostki dodatkowe

All Posts

1 2 3 4 5
>
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#1: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Malakid , Location: Lublin Post Posted: Sb marca 26, 2011 04:16 PM
    ----
walkirie
SPOILER! Click here to read.

Fluff
Walkirie rodzą się by służyć Olrykowi i wybranemu przez niego śmiertelnikowi, aż po swój kres. Walkirie to Piękne Wysokie Kobiety o Blond włosach niekiedy tak jasnych że aż białych, mają za zadanie towarzyszyć swojemu wybrańcowi tak długa aż uznają że jest wart ich mocy, gdy do tego dojdzie Walkiria wiedzie się najwyższą wartością Lojalności, tak mocną iż była byw stanie przeciwstawić się Olrykowi, by wspomóc swojego wybranka (tak powiadają Skladowie z Norski).

Walkirie po bitwie Zbierają dusze Poległych by odprowadzić najmężniejszych do sal bogów gdzie będą wiecznie ucztować u boku Olryka. Zsyłane Przez bogów mają towarzyszyć najmężniejszym wojownikom w ich bojach. Gdy oczekują swojego Wybrańca, nie posiadają
śmiertelnych ciał, lecz zasiadają przy swoim Ojcu.
Gdy Walkiria Wstępuje Nad pole Bitwy z swymi Majestatycznymi Skrzydłami stanowi to Niesamowity widok, który wzmacnia wiarę żołnierzy swojego Wybrańca, a sieje strach w sercach jego wrogów.

Lecz Nie wszystkie Walkirie godzą się z losem bycia tylko narzędziem człowieka. często trzeba stoczyć bój z walkiria by dowieść swoich wartości. Największą wyklętą Walkirią jest Valkia Krwawa którą Splugawiła żądza krwi i oddała się w Objęcia pana Mordu, choć rządziła u Boku Jarla, nienawidzi ludzi i smakowała się w zabijaniu ich.


Proponowany Model:

SPOILER! Click here to read.

Atrybuty:
Początkowe:
Quote::
Mv4 WW4 US4 S4 T3 W1 In5 A1 Ld8
Maksymalne
Quote::
Mv5 WW6 US6 S4 T4 W3 In5 A4 LD8

Zasady Specjalne:
Strach, Lot, Nienawiść do Wyznawców chaosu.
Wierność: Walkiria choć przyznana z łaski nie kiedy Obcych dla Generała bóstw może nie uznać Władzy Dowódcy, sama chce sprawdzić czy wybrany jest jej wart. W grze Odzwierciedla to następujące zasady:
Po z rekrutowaniu walkirii Należy zdać test CP-3 jeśli się nie powiedzie Walkiria wyzywa Dowódce na pojedynek.
Pojedynek: Pojedynek to uczciwa walka 1 na 1 używając jedynie Broni do walki wręcz. Jeśli wygra dowódca walkiria Przyłącza się do bandy jeśli przegra Walkiria Rani dowódcę i odchodzi. Dowódca rzuca na table poważnych obrażeń.
Po każdej Bitwie należy rzucić 2K6 i porówna c z tabelą Pana Bitwy.
Należy pamiętać iż za każdego zdjętego z Placu boju przeciwnika (którego wyłączył dowódca) należy dodać +1, za wygraną potyczkę należny dodać +1, za przegraną potyczkę należny dodać -1, za Stratę dowódcy w bitwie należny dodać -3, za stracenie walkirii w bitwie należny dodać -1.


Tabela Pana Bitwy
SPOILER! Click here to read.

Zesłana z Niebios:
Walkiria to nie zwykła śmiertelniczka została ona zesłana z niebios za wyróżnienia twojego dowódcy. Odzwierciedla to zasada iż by rekrutować
ją należny przeżyć Dowódcą 5 Bitew (bez wyłączenia z akcji) poczym wykonać rzut K6 na 4+ Zostałeś zauważony Przez Olryka i jego panteon.

(jeśli chcesz Z rekrutować walkirie)
W śnie zostałeś nie jasno poinstruowany jak uzyskać moc, należy wykonać test CP jeśli jest udany wydajesz 50zk na rytuał wezwania walkirii, jeśli się nie powiódł płacisz 100zk rzucasz K6 na 3+ rytuał się powiódł.
Sprostowanie: jeśli cię nie stać losowo wybrany bohater otrzymuje gromem z nieba (rzut na tabele poważnych obrażeń).

Utalentowana: Walkirie są utalentowane w posługiwaniu się jedną domena Bitwy. Magią/walką wręcz/Strzelaniem
Zależnie od Dowódcy walkiria posiada odpowiednio talent w danej domenie. (czytaj walkiria specjalizuje się w tym samym co dowódca).

Walka Wręcz: walkiria Otrzymuje +1WW a jej rasowy limit S i WW zwiększony jest o +1 (eq: Miecz/Lanca Walkirii/ Średni pancerz/tarcza)
Strzelanie: Walkiria Wstrzymuje +1US a jej rasowy Limit In i US zostaje zwiększony o +1 (eq: Miecz/Włócznia Walkirii/ lekki pancerz/Długi łuk).
Magia: Walkiria otrzymuje Aurę Magii w odległości 6" Od walkirii sprzymierzony Mag otrzymuje +1 do casta. (jeśli Walkiria Stanie się Bohaterem może Posiadać 1lvl Magii z Domeny Magii Lodu/Niebios.
(eq: Miecz/Lanca Walkirii/ tarcza)

Lanca walkirii: walkiria pod czasz Szarzy otrzymuje +2S oraz cechę oręża święty Oręż, druzgocący.
Włócznia walkirii: posiada cechę oręż, szybki, precyzyjny i święty oręż.

Bandy które Mogą Ja rekrutować: Ludzie, Nieumarli, He, De, We, Kazadzi,

Czekam na propozycje co zmienić Smile czy może od razu jest Ok Very Happy Następny będzie ronin. Last edited by Malakid on Sb marca 26, 2011 05:43 PM; edited 1 times in total

#2: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb marca 26, 2011 04:40 PM
    ----
Pytanie pierwsze - pod kątem Mordheim czy Warheim jest ta Valkiria?
Jak rozumiem w założeniu ma to być najemnik do konkretnego settingu więc dobrze byłoby to gdzieś nadmienić Wink
Drugie pytanie, testowałeś Malakid te zasady w praktyce czy są tylko suche, stworzone na papierze bądź w komputerze? Pytam bo łatwo tworzyć zasady, które w praktyce okazują się przegięte, albo mało praktyczne, a wtedy to się robi rzeźbienie dla samego rzeźbienia. Sam swego czasu na początku zainteresowania Mordheim się tego nie ustrzegłem i naprodukowałem tego typu zasad ze znikomym testingiem owych najemników czy band co można było poczytać na ng Razz Confused Gwizdze
Last edited by Dwalthrim on Sb marca 26, 2011 05:07 PM; edited 1 times in total

#3: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Sb marca 26, 2011 05:21 PM
    ----
Jak coś zamieszczasz, to warto o zadbać o formę. Bo połowa wyrazów w zdaniu pisana wielką literą jest po prostu śmieszna Razz To samo skladowie Very Happy No chyba, że we fluffie swoiskich skaldów lekko zmieniono Smile

Ilość zasad specjalnych przytłacza. Nie wiem z czego czerpiesz największą przyjemność Malakidzie, ale chyba większości graczy nie rajcuje wizja najemnika z 3 stronami zasad pełnymi wyjątków na 12 przy rzucie 2d6 (a potem rzucić jeszcze na 4+). IMO wywalić połowę, bo tego wszystkiego jest po prostu za dużo.

#4: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb marca 26, 2011 05:38 PM
    ----
Wgłębiłem sie w zasady - podpinka pod Kadzika!
Co do rekrutacji dałbym ja tylko i wyłącznie ludziom. Bogowie typu Olryka raczej maja w... głębokim poważaniu wszelkiej maści elfy, krasnali a tym bardziej nieumarłych Surprised Mysli

#5: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Malakid , Location: Lublin Post Posted: Sb marca 26, 2011 05:44 PM
    ----
Sokri za te wielkie litery okropnie jestem przyzwyczajony do Pisania z dużej litery wyrazów które chce podkreślić (zwrócić uwagę ;/) zamiast po prostu podkreślić ;(

testowałem ją pod Kontem Band którymi gram w warheimie.

Gdyby banda startowała z Walkirią to rzeczywiście trochę by ona namieszała, ale tak po 5 Bitwie (z rzędu przeżytych u genka) kiedy ma na start 1Zyw i jak już średniego save to wyzwanie. I kiedy już ów Panna się pojawi dożo jednostek z band grających Kampanie ma już statystyki pod pakowane i nawet taki żołnierz imperialny da sobie z nią rade. żeby nie powiedzieć że jest słabsza od czystego Odrzuconego ;p.

Jak zauważyliście rekrutacja jej wiąże się z dwukrotnym ryzykiem na śmierć jakiegoś Bohatera, więc naprawdę trzeba się z nią zastanowić.

Co do Ilości zasad teraz to wygląda na dużo, ale sam złodziej ma tyle samo zasad więc nie przesadzajmy że dużo.


Moja Walkiria by wyglądała tak
Mv4 WW4 US4 S4 T3 W1 In5 A1 Ld8

Strach, Lot, Nienawiść do Wyznawców chaosu, talent Magia, Wierność.

Wierność ma podobną kłopotliwość co rzut złodzieja po bitwie a mniejszą niż głupota podczas bitwy.

Po testach właśnie taka wyszła, bo wcześniej ją przepakowałem Razz 2Ataki jak w księdze Norski i płonące ataki które w warheimie są mocniejsze niż w warhammerze.


Edit: Olryk Nagradza wszelkie maści walki honor wojowników, Genialnych dowódców, był przypadek gdy Ulryk Obdarzył championa choasu Młotem z jego kuźni Surprised ale szybko go Jarlowie zacikali ^^

Myślałem czy nie zaznaczyć że tam gdzie w bandzie jest Duchowny nie można brać Walkirii w końcu ina wiara i duchowny zrobi bee.
Last edited by Malakid on Sb marca 26, 2011 05:48 PM; edited 1 times in total

#6: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Sb marca 26, 2011 05:57 PM
    ----
@Malakaid
Już pomijam fakt, że Valkiria nie za bardzo pasuje do Warheimowego wyobrażenie Norski. Ale ilość i komplikacja zasad specjalnych oraz forma w jakiej to przedstawiłeś zniechęca mnie do czytania - choć dotrwałam do końca.
Zgadzam się z chłopakami, zasad specjalnych jest za dużo. Warheimowy złodziej którego przywołałeś podlega trzem zasadom specjalnym, przy czym dwie mają zastosowanie w sekwencji po potyczce.
Poza tym, zauważ że większość Najmitów w Warheim ma koszt rekrutacji i żołd, który należy wypłacać po bitwie, a twoja propozycja IMO bardziej pasuje do Postaci Dramatu niż Najemnego Ostrza.

#7: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Malakid , Location: Lublin Post Posted: Sb marca 26, 2011 06:24 PM
    ----
Możliwe że nie pasuje, choć będę się upierał że norsa=/= Grasanci bo Norska Ma normalne Miasta!

A co do najmity czy ja powiedziałem ze to Najmita? to jednostka dodatkowa, ogólnie o tak opisałem ją i nikogo nie zmuszam by ją włączyć do gry.
Ze znajomymi wprowadziliśmy sporo zmian na następną Kampanie bo brakowało nam w zasadach logiki w niektórych miejscach i realizmu. Walkiria i u nas tez na razie niema miejsca bo nie wiemy gdzie ją wcisnąć bo trochę z tym by było roboty a wszyscy razem zemną jesteśmy za leniwi Very Happy

Walkiria ma zasad: 2 które nie zostały zapisane w podręczniku, a złodziej jak sama powiedziałaś ma 3.
Last edited by Malakid on Sb marca 26, 2011 06:29 PM; edited 1 times in total

#8: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Sb marca 26, 2011 06:39 PM
    ----
Malakid wrote:
A co do najmity czy ja powiedziałem ze to Najmita? to jednostka dodatkowa, ogólnie o tak opisałem ją i nikogo nie zmuszam by ją włączyć do gry.
Czyli co sztuka dla sztuki?

Malakid wrote:
Ze znajomymi wprowadziliśmy sporo zmian na następną Kampanie bo brakowało nam w zasadach logiki w niektórych miejscach i realizmu.
Jeśli szukasz logiki i realizmu w grze opartej na K6 to gra będzie cię bardzo frustrowała.
Do gier bitewno-kostkowych trzeba podchodzić jak do szachów. Trzeba nauczyć się zasad a nie szukać realizmu, bo to droga bez końca i pełna zgwałconych kotków.

Malakid wrote:
Możliwe że nie pasuje, choć będę się upierał że norsa=/= Grasanci bo Norska Ma normalne Miasta!
Twoje prawo.
Zresztą na Północnych Pustkowiach czy nawet na terenach bezpośrednio przyległych do Bram Chaosu też można napotkać miasta.

#9: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Malakid , Location: Lublin Post Posted: Sb marca 26, 2011 06:52 PM
    ----
sztuka dla sztuki w pewnym sensie tak po nauce muszę zając głowę czymś luźnym i często bezsensownym Very Happy

A co do logiki w grach K6 jest bardzo łatwo i to wiele razy w grach widziałem kilka nie dociągnięć które łatwo poprawić jednym bzdetnym modyfikatorem.
Flustruje mnie właśnie pominięcie czegoś zdetnego Razz a najbardziej denerwuje mnie częsty dysbalans którego niby nikt nie widzi ale co tam Razz potem się okazuje jak w WFb że trzeba Polish rules dodawać choć ja to mówiłem wcześniej, ale dopiero po N osobach zauważają to ;p

#10: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Sb marca 26, 2011 06:56 PM
    ----
Malakid wrote:
A co do logiki w grach K6 jest bardzo łatwo i to wiele razy w grach widziałem kilka nie dociągnięć które łatwo poprawić jednym bzdetnym modyfikatorem.
Podziel się, bom ciekawa co poprawiliście w Warheim?

#11: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Doman Post Posted: Sb marca 26, 2011 07:06 PM
    ----
Sister_of_Mercy wrote:
Malakid wrote:
A co do logiki w grach K6 jest bardzo łatwo i to wiele razy w grach widziałem kilka nie dociągnięć które łatwo poprawić jednym bzdetnym modyfikatorem.
Podziel się, bom ciekawa co poprawiliście w Warheim?

dałoby radę znaleźć kilka Wink

co do postaci jeśli to nie najemnik, lub cała banda to nie ma co oceniać
bo QC wspominał że balans jest pomiędzy bandami, a nie jednostkami, a najemnicy rządzą się prawem cena/możliwości Wink

#12: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Sb marca 26, 2011 07:08 PM
    ----
Doman wrote:
dałoby radę znaleźć kilka Wink
Nie twierdzę, że nie. Dlatego ciekawa jestem co Malakid poprawił. Pytam poważnie, bo może faktycznie znalazł jakieś błędy i rozwiązania dla nich.
Last edited by Repentia.Vlk on Sb marca 26, 2011 07:09 PM; edited 1 times in total

#13: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb marca 26, 2011 07:13 PM
    ----
Też jestem ciekaw.
Współgracze wiedzę, że może i nie od razu ale zwykle po długich przemyśleniach przyjmuję do wiadomości racje innych i poprawiam błędy Wink

#14: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: Malakid , Location: Lublin Post Posted: Sb marca 26, 2011 07:21 PM
    ----
1. walka Na wysokościach co wcześniej pytam na dziale z pytaniami.
Model walczący na drabinie Uderza ostatni + drabina liczona jako przeszkoda.

2.Zamykanie okien/drzwi oraz Trzymanie ich (przeciwstawne testy sił) w końcu postać może trzymać drzwi by ktoś nie otworzył.

3.Magiczne przedmioty można tylko znaleźć w końcu jakiś tam łapserdak który dopiero próbuje zaistnieć nie dorwie całego eq magicznego Smile a na dodatek jakiś tam kupiec skąd ma mieć np: Blood drinkera, czy hellfire sworda.

4. Na razie Debatujemy nad tym czy można się zatrzymać podczas wspinaczki bo przecież da rade się wspinać więcej niż te 10s które reprezentuje tura. na razie mamy sytuacje z propozycją ze lina i hak na to pozwoli.

jest jeszcze parę ale trochę głębszych modyfikacji.
Last edited by Malakid on Sb marca 26, 2011 07:22 PM; edited 1 times in total

#15: Re: [warsztat] jednostki dodatkowe Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb marca 26, 2011 07:34 PM
    ----
Czyli ogólnie idziecie w stronę sfabularyzowania gry, w stronę RPG.

Malakid wrote:
Model walczący na drabinie Uderza ostatni + drabina liczona jako przeszkoda.
Ciekawy pomysł. Tylko doprecyzuj. Drabina traktowana jest jako przeszkoda dla kogo? Wchodzącego? Czyli model stojący na piętrze traktowany jest tak, jakby bronił przeszkody?

Malakid wrote:
2.Zamykanie okien/drzwi oraz Trzymanie ich (przeciwstawne testy sił) w końcu postać może trzymać drzwi by ktoś nie otworzył.
Tym, podobnie jak używaniem wytrychów i ewentualną interakcją z otoczeniem jeszcze się nie zajmowałem. Pewnie pojawi się w zasadach opcjonalnych.

Malakid wrote:
3.Magiczne przedmioty można tylko znaleźć w końcu jakiś tam łapserdak który dopiero próbuje zaistnieć nie dorwie całego eq magicznego Smile a na dodatek jakiś tam kupiec skąd ma mieć np: Blood drinkera, czy hellfire sworda.
Potyczki w Warheim rozgrywają się na północy Imperium, na terenach spustoszonych przez Hordy Chaosu - choćby dlatego dostępne są magiczne przedmioty które wymieniłeś.

Malakid wrote:
4. Na razie Debatujemy nad tym czy można się zatrzymać podczas wspinaczki bo przecież da rade się wspinać więcej niż te 10s które reprezentuje tura. na razie mamy sytuacje z propozycją ze lina i hak na to pozwoli.
Nie myl tury z RPG z turą ze skirmisha Wink Jak już pisałem wcześniej, dla mnie jest to droga w stronę RPG. A dla mnie skirmish ma być stosunkowo prosty inaczej lepiej zagrać w WFRP z użyciem figurek.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

1 2 3 4 5
>
Page 1 of 5