Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Taktyki & Strategie [Mordheim] › Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Dyskusje na temat taktyki & strategii zbrojnych kompanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Adasko - Sb kwiet 09, 2011 09:54 PM
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 11, 2012 08:50 PM
Reply with quote

Dzięki. Hm... naprawdę nikt nie ma nic więcej do dodania w sprawie krasi? Wydawało mi się, że co najmniej kilka osób tutaj grało krasnoludami.


_________________
www.youtube.com/watch?v=g8vL3cN1fRc
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 11, 2012 09:05 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Dzięki. Hm... naprawdę nikt nie ma nic więcej do dodania w sprawie krasi? Wydawało mi się, że co najmniej kilka osób tutaj grało krasnoludami.

Chętnie by ci coś napisał, ale drużyna Krasnoludów z Mordheim różni się sporo od tych z Warheim Mysli

Kumpel, który w Mordheim grał praktycznie cały czas Długobrodymi zwykle trzymał Krasnoludy razem, te uzbroił w broń dystansową i nie pozwalał za blisko podejść do siebie i w miarę możliwości szarżował.

Ale to podstawowe taktyki dotyczące każdej bandy. Jeżeli twój kumpel robi podstawowe błędy to musi ograć się z systemem i mechaniką, inaczej każdą kompanią będzie przegrywał.

No i mimo wszystko kości też mają spory wpływ na grę i trzeba mieć trochę szczęścia Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 11, 2012 09:57 PM
Reply with quote

Tak jak napisał Telchar w Mordheim nie ma słabych band (inaczej niż np armii w WFB). Są tylko lepsi i gorsi gracze.

Krasnoludy.
Trochę nimi grałem (moja pierwsza banda, z której obecnie ostał się tylko zabójca trolli jako najemnik).

Rozpiska Telchara jest bardzo dobra. Inna wersja to taka, że zamiast toporów dajesz wszystkim młoty. I nie kupujesz 2 HS (Strażnika i Halfasa) a jednego za 30 gc. Do wyboru jest sporo: Gladiator, Tileańczyk, Czarodziej i Kislewski Łowca.

Czyli:
Noble z młotem i toporem
Slayerzy z toporami
Inżynier z kuszą i młotem
2 strzelców z kuszami i młotami
2 Brodaczy z młotami
30 gc na najemnika.

Teraz tak:
Tileańczyk oznacza, że masz dużą siłę ognia, ale słabą manewrowość.
To coś dla lubiących sobie postrzelać.
Akurat taka ekipa w pojedynku strzeleckim rozkłada prawie każdą bandę.
Reikland zjadasz na śniadanko. Dlaczego? Bo krasnale schodzą tylko na 6. A to w walce strzeleckiej jest kluczowe.

A jak do ciebie dojdą to trzeba tylko jakoś się trzymać razem. Wtedy jest BARDZO trudno. Jak się podzielisz na 2 grupy to łatwiej ale dalej trudno.

Gladiator.
Powoduje, że gramy inaczej. Skokami do przodu strzelając jak można, ale nie zostawiając zbyt daleko strzelców.
Ważne: Strzelcy są lepsi w HtH niż brodacze. to jest główna siła bandy. Brodacze to mięso na przyjęcie szarż wroga.
W HtH dobre ustawienie i zwykle nie ma co zbierać. T4, Twarde czach i hard tu kille robią swoje w połączeniu z faktem że masz 7 modeli z WS4 (czyli trafienie na 3+ przeciętnego ciecia ludzkiego).

Mag.
Masz różne opcje w zależności do czarów które się wylosowało.
Najbardziej lubię mieć Maga właśnie.

Łowca jest dla klimaciarzy.....


Generalne rady.
Krasnale są super w HtH. Więc nie zostawiamy strzelców z tyłu tylko idziemy całą bandą. Jak Strzelcy stoją i strzelają, to reszta na nich czeka (chyba, że mamy jakiś szybkościowy scenariusz wtedy lecimy do przodu wszystkim).

W walce na przodzie Brodacze. Pamiętamy o zasadzie - OoA na 6 i twarda czacha (nie działa zasada pałki). Sami mamy pałki i z nich korzystamy (Stunned na 2-4).

Zasięg kusz 36" - dążymy do podniesienia BS strzelającym modelom do 4 (w przy Inżynierze max). Do tego Inżynier od razu jak się da Quick Shot.
Bardzo boli bliski 18" zasięg...a dwa strzały jeszcze bardziej.

W mojej opinii krasnale to jedna z mocniejszych band. Jedyne sposoby na nich to masa (Beasty i Marienburg).

Niech się kolega nie martwi tylko poczyta stare forum nowej gildii. (gildia.pl)
Tam jest masa rad jak grać krasiami.
Dobrych rad.

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 11, 2012 10:05 PM
Reply with quote

Dobre rady były też na najmicie, ale niestety wszystko poszło się...

Podstawowa zasada jest taka - trzeba jak najwięcej grać, testować nowe taktyki/rozpiski, a potem po grze zastanowić się co poszło źle i dlaczego, ew. co poszło dobrze i dlaczego, a czasem można zły wynik zwalić po prostu na kostki Wink Tym niemniej szczęście zazwyczaj sprzyja lepszym.

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 11, 2012 10:43 PM
Reply with quote

Jak tak czytam te Wasze porady, to aż się zaczynam zastanawiać czy je przekazywać dalej, bo skończy się na tym, że zacznę szukać porad dla siebie Very Happy Wielkie dzięki za pomoc.


_________________
www.youtube.com/watch?v=g8vL3cN1fRc
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 12, 2012 08:35 AM
Reply with quote

Kraśki w Mordce robiłem obowiązkowo na strzelanie. W Warheimie w sumie też - inżynier jest najlepszym strzelcem w grze (świetne staty+mocny sprzęt na dzień dobry)
Bez kitu, z brodaczami nie ma się co strzelać (nawet jak przyjdziesz z własnymi kuszami), Ty ich powywalasz, oni sobie poleżą, potem wstaną i dalej będą strzelać. Jako najemnika zawsze brałem maga albo tileańca. Chociaż teraz pewnie wziąłbym niziołka do podkładania pod szarże.

W HtH kraśki też są mocne, ale tam hard to kill mniej robi, bo wróg zwykle ma przewagę liczebną, więc ma kto dobijać powywalanych brodaczy.

Idziesz w kupie, strzeasz do każdego frajera, a potem starasz sę nie dac się obsiąść.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn marca 12, 2012 06:01 PM
Reply with quote

Jest jeszcze trzecia wersja tych rozpisek które wrzuciliśmy z Telcharem.
Megaprzegięta.

Wywalasz 1 Slayera
Kupujesz 10 młotów 4 kusze Nobla, Inżyniera Slayera 3x Strzelcy 2xBeardling i Halfling.

Masz 4 kusze zasięgiem 36", łuk zwykły z 24" BS 4 i strzał po ruchu.

Herosa kupujesz za pierwszą kasę bo masz i tak zawsze +1 Wyrdstone.

A potem modlisz się nad kośćmi przy awansach. 3 strzelców z BS4 plus Inżynier z skillami strzeleckimi powoduje, że przeciwnik porusza się chowając gdzie się da. Potem jeszcze można dokupić Tileana lub Strażnika.

Strzelające bandy bierzesz na klatę. Nic nie zostaje.
Jedyne co cię rusza ta jakieś armie typu 18 Marienbuczyków lub 22 Skaveny. Tu wszystko zależy od terenu - ile rund będziesz miał strzelania zanim w Ciebie się wbiją.

Ale to już są jakieś rozważania PG.
A i pamiętajcie rozwoje krasnali są jednymi z najlepszych. Nie wiem która banda ma tak dobry mix skilli zwykłych ze specjalnymi. Szczególnie Troll Slayerzy. Spróbuj trafić kola z 2x Dwarf Axe i Skillem Master of Blades.

Dwa parowanka na wyrównaniu plus rerolle. Do tego T5 i Resilient (czyli jak nie masz S5 to nie walisz krytów). I na koniec Monster Hunter - zawsze ranisz na 4+ niezależnie od T wroga.....

Do tego Inżynier z Qs, Trick Shootem i Eagle Eyem. I BS 4 lub 5. Dwa strzały trafiasz na 3+/4+ krótki zasięg 3 cale mniejszy niż maks łuku.

Pomijam Nobla co to jest jedynym modelem oficjalnym który zaczyna z WS5 (czyli WS2 trafia go na 5+).

Ta nie ma co krasnale są słabe Cool

Sam kiedyś taką rozpą jak z poprzedniego posta wdeptałem w ziemię 15 Zielonoskórych na pomidorach. Nie było czego zbierać. Na turnieju, a nie w domu.

Back to top
View user's profile
Geralt
Nieświadomy
Nieświadomy

Geralt

Offline

Joined: May 01, 2013
Posts: 15
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Cz May 02, 2013 08:27 AM
Reply with quote

przerwę dysputę na temat krasi, pobawię się w nekromancję i przywitam się pierwszym postem. Siemano wszystkim. I tak, postanowiłem grać reiklandczykami i skleciłem taką pierwszą rozpe.
Captain z kuszą, mieczykiem i tarczą i hełmem 100
2x champion z mieczem, tarczą i heavy armorem 200
4x kusznicy łącznie 200
i plan jest taki: kitram się gdzieś gdzie bez problemu kusznicy i kapitan mogą sobie strzelać, championi jako puchy i nie najgorsi klepacze pilnują żeby nikt do kuszników za szybko nie doszedł. z krasiami mam przesrane ale shit happens. proszę o konstruktywną opinię i wiem że mnie mało. z góry dzięki

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Cz May 02, 2013 09:38 AM
Reply with quote

Problem jest w tym, że wróg też się chowa zanim do ciebie dobiegnie. A w walce wręcz to dwa gobliny z pałkami rozklepują twoje puszki... a potem strzelców.

Back to top
View user's profile
Geralt
Nieświadomy
Nieświadomy

Geralt

Offline

Joined: May 01, 2013
Posts: 15
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Cz May 02, 2013 05:52 PM
Reply with quote

Bez przesady, chociazby tuz przed szarza bedzie musial przyjac 5 kusz. Wiem ze puchy sa latwe do rozklepania ale maja przedewszystkim przetrzymac przeciwnika

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn May 05, 2013 07:45 PM
Reply with quote

Masz 7 typów (routa rzucasz po stracie 2), wyobraź sobie że grasz przeciwko 9tce skavenów z ratogrem. Nie zobaczysz ich aż do momentu szarży (wtedy ew jak się dobrze ustawisz możesz raz strzelić). Trafisz 3 modelami, zranisz 2 zabijesz może jednego (jak będziesz miał farta). A potem giniesz rozjechany...

Pomyśl jak będzie z 13.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Kostnica Rozpiski 8 oNe-PoL 6007 Rozpiski
 Sb sierp 06, 2016 07:15 PM 
oNe-PoL View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
dśgaj ich gdy nie patsią! tak, tak... wtedy dśgaj ich!
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
23 Adasko 24300 [Skaven Clan Eshin] Ta...
 Pt grud 19, 2014 01:24 PM 
M.T. View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
74 Adasko 59071 [CotP] Taktyki, strate...
 Śr list 12, 2014 08:06 PM 
Myszor View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Rozpiski & Raporty Bitewne 8 szczery-do-bolu 12713 Rozpiski & Raporty...
 Pt wrz 30, 2011 09:44 PM 
sirwit713 View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy