
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Sb May 12, 2012 10:10 PM
|
|
Jedną z moich pierwszych myśli po tym, gdy wiele lat temu zobaczyłem dość szczegółowy i wielce klimatyczny szkic mapy Mordheim, była chęć rozegrania kampanii, w której pełniłaby ona funkcję mapy taktycznej, a bandy graczy przemieszczałyby się po poszczególnych terytoriach Miasta Potępionych, w każdej jego części napotykając inne niebezpieczeństwa. Sporo jednak wody w rzece Stir musiało upłynąć, zanim ta wizja zaczęła nabierać realnych kształtów...
Po latach grania w mniej lub bardziej zwykłe typowe kampanie liniowe przyszedł moment, gdy - podczas narad i przygotowań do nowej kampanii Mordheim w Staromiejskim Domu Kultury - zaproponowałem rozgrywkę z użyciem mapy taktycznej, zobowiązując się przy tym do zebrania i przedstawienia przyszłym uczestnikom kampanii kompletu zasad potrzebnych do użycia w praktyce podzielonej na terytoria mapy.
Początkowo sądziłem, że zadanie będzie banalnie proste, polegające głównie na tym, by przejrzeć i wybrać najciekawszy zestaw zasad z krążących w Internecie opracowań. Szybko doszedłem jednak do wniosku, że żaden z "gotowców" w pełni mi się nie podoba, i że do każdego mam jakieś zastrzeżenia.
Zacząłem przygotowywać kompilację najciekawszych fragmentów zasad na potrzeby klubowe, ale szybko przekształciło się to w pisanie właściwie od podstaw, w luźnym jedynie oparciu o znalezione w sieci zestawy zasad, oczywiście z obowiązkowym dodaniem typowo mordheimowej oprawy graficznej ;).
Jak to w praktyce wyszło? Zapraszam do ściągnięcia gotowych zasad poniżej, na razie w pierwszej wersji, raczej próbnej, choć zapewne już w najbliższy wtorek zasady te pójdą w ruch w nadchodzącej nowej kampanii:
Kapitan Hak, Zaawansowane zasady kampanii.
Taktyczna mapa Mordheim - znaleziona w Internecie, na niej się opierałem.
P.S. Wprawdzie pisałem te zasady z myślą o Mordheim, ale podejrzewam, że po niewielkich modyfikacjach, również i gracze Warheim mogą mieć z nich jakiś użytek.
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Sb May 12, 2012 10:24 PM
|
|
Przeczytałem - wygląda ok - nie przeładowane nowymi zasadami. Zastanawiałem się głównie jak rozwiążesz problem "niebijących się" graczy, ale wyszło to całkiem sensownie.
W trakcie wynikną pewno jakieś problemy, ale to w końcu pierwszy raz. Fajnie że się tym zająłeś
Co do scenariuszy to może w pierwszej kampanii po prostu będziemy losowali standardowe z podręczników EiF i Głównego?
Może nieuważnie czytałem, ale - kiedy się wygrywa? Gramy do jakiejś ilości pkt czy np 10 potyczek a potem ten kto ma najwiecej pkt jest zwycięzcą?
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Sb May 12, 2012 10:39 PM
|
|
Telchar wrote: |
Zastanawiałem się głównie jak rozwiążesz problem "niebijących się" graczy, ale wyszło to całkiem sensownie. |
Faktycznie, to jest tak naprawdę największy problem kampanii z mapą (rozgrywanej podczas regularnych spotkań, kiedy wiadomo, że każdy chciałby zagrać) i nad tym się najdłużej głowiłem - mam nadzieję, że to wypali w praktyce  .
Quote:: |
Co do scenariuszy to może w pierwszej kampanii po prostu będziemy losowali standardowe z podręczników EiF i Głównego? |
Rzeczywiście nie ma co przekombinowywać ze scenariuszami w i tak dość "pionierskiej" kampanii z mapą, choć można by rozważyć uzupełnienie tego zestawu o niektóre scenariusze ze Specialist Games (np. "dzielnicowe" scenariusze w rodzaju "Middle Bridge", "Great Library", ew. Cemetery of St. Volker i Temple of Morr z kampanii "Thy Soul to Keep"). Z kolei w dodatku "Nemesis Crown" oraz w serii z opisami prowincji jest sporo interesujących scenariuszy w klimatach EiF.
Quote:: |
Może nieuważnie czytałem, ale - kiedy się wygrywa? Gramy do jakiejś ilości pkt czy np 10 potyczek a potem ten kto ma najwiecej pkt jest zwycięzcą? |
Dziękuję, że zwróciłeś na to uwagę - masz rację, nie napisałem nic na ten temat, a wypadałoby. Dopiszę w kolejnej wersji zasad. Zaproponowane przez Ciebie warunki zwycięstwa są IMO jak najbardziej OK  .
Quote:: |
Fajnie że się tym zająłeś  |
Całkiem przyjemnie się nad tym pracowało  .
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
nahar
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Pn May 13, 2012 05:26 PM
|
|
Szacunek Tomek za robotę.
Moje uwagi:
Może przygotować zasady bardziej elastyczne zasady poruszania się po mieście. Zwiększyłbym liczbę pól do przejścia w każdej rundzie.
Teraz jest:
- ruch o jeden i zajęcie nowej lokacji,
- zostanie w miejscu,
- potyczka (chyba lepsza nazwa to: wypad).
Po obejrzeniu mapy (jest duża) i zliczeniu ewentualnych grających (powiedzmy, że 8 osób z tego średnio 6 będzie co tydzień w SDK-u) mam wrażenie, że będziemy głównie chodzili po mapie. Jest ona za duża do tej liczby band. Ma ponad 60 pól.
Może takie akcje w rundzie:
Pozostanie na polu i dokładne plądrowanie (zasady - ufortyfikowana oraz plądrowanie)
Zajęcie terenu - ruch o jedno pole i pobieżne plądrowanie hexu na który wchodzi banda (zasady plądrowanie, bez zmian w przypadku ataku/obrony pola)
Marsz - ruch o dwa pola (bez plądrowania, zajęcie obu hexów)
Wypad - ruch o trzy pola w celu ataku na inną bandę.
No i to co pisał Tomek - że lokacje w mieście trzeba by dokładnie opisać. Najlepiej jak każda z nich dawałaby duże korzyści to wtedy byłoby się o co bić. Czyli osobne tabele do plądrowania.
Reszta wydaje mi się ok.
Zachęcam każdego do przygotowania znaczników.
|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Pn May 13, 2012 06:55 PM
|
|
nahar wrote: |
No i to co pisał Tomek - że lokacje w mieście trzeba by dokładnie opisać. Najlepiej jak każda z nich dawałaby duże korzyści to wtedy byłoby się o co bić. Czyli osobne tabele do plądrowania.
|
To myślę w kolejnej edycji kampanii - za dużo nowych zasad na raz to wszyscy się pogubią. Co do korzyści to nie moga być one zbyt potężne bo powoduje to ze gracz prowadzący staje się coraz potężniejszy i w pewnym momencie dochodzi do tego że każdy mu może naskoczyć.
Ale mówię to wszystko na sucho, zapewne większość wyjdzie w praniu.
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
mecenasik
Śniący
Joined: May 04, 2012
Posts: 30
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Pn May 14, 2012 08:37 AM
|
|
Tomek>podziwiam..to jest to co od zawsze chciałem w Mordheim zobaczyć (i zawsze zabrakło mi wytrwałości ;( )
moje drobne propozycje:
- co w sytuacji, w której (szczególnie na początku) gracze będą się przemieszczać w taki sposób, że nie będzie dochodziło do walki (lub walczyć będzie tylko 2 z 8)? - tu rozwiązaniem wydaje się propozycja nahara (o której niżej)
- możliwość "odskoczenia" gdy ktoś zaatakował nasze terytoria od walki/chyba,że jest to dorozumiane - sytuacja, w której w fazie ruchu idę na pole sąsiadujące, okazuje się,że dochodzi tam do walki ale za plecami ktoś mi zajmuje moje terytorium - IMO powinna być możliwość rezygnacji z walki o "nowe" z obowiązkiem obrony "starego",oczywiście ten kto miał być naszym przeciwnikiem zyskuje teren tak jak przy normalnym ruchu
- po przegranej bitwie i obowiązkowym przemieszczeniu się dodanie obowiązku ruchu z terenu kontrolowanego przez innego gracza w następnej rundzie (lub doprecyzowanie, że nie działa fortyfikowanie się/eksploracja)
nahar> jak rozumiem proponujesz eksploracje pól bez walki (po zajęciu neutralnego pola) - IMO mogłoby to zdać egzamin ale z zastrzeżeniem, że na każdym polu coś się dzieje i trzeba troszkę się "napocić" żeby można było sobie swobodnie przeszukać okolicę. Może tabelka ze zdarzeniami w stylu "wpadłeś na grupę k20 zombiaków szukających pożywienia"? Przynajmniej na razie, bo idea opisania wszystkich pól, i jak rozumiem przypisania do nich pewnych "neutralnych" zdarzeń jest świetna.
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Pn May 14, 2012 04:08 PM
|
|
Dziękuję wszystkim za miłe komentarze - bardzo się cieszę, że te zasady przypadły Wam do gustu  .
@QC, Doman -
Jak najbardziej zachęcam do skorzystania z tych zasad, włącznie - w razie zainteresowania i chęci ze strony QC - z dorzuceniem ich do podręcznika do WFS  . Jedyne co proponuję, to chwilę się wstrzymać, zanim wstępnie zasady przetestujemy w SDKu, doszlifujemy je nieco i dorzucimy niezbędne poprawki.
@Nahar
Podobają mi się Twoje propozycje i zgadzam się, że warto trochę zwiększyć zasięg ruchu band w Rundzie. Pokombinuję zaraz z zasadami, wprowadzę trochę poprawek i postaram się jeszcze dzisiaj wrzucić nową wersję pliku. Z "Wypadem" (masz rację, lepsza nazwa niż "potyczka" - lepiej oddaje charakter tej akcji) nadal się zastanawiam, jak to rozwiązać, by był to nie tyle dodatkowy ruch, co "wentyl bezpieczeństwa" zapobiegający sytuacjom, w których gracz przychodzi na rozgrywki do klubu i musi pauzować, bo w normalnych okolicznościach nie doszłoby do bitwy z jego udziałem.
@Telchar
Dokładnie tak jak piszesz, z zasadami do poszczególnych terytoriów powinniśmy się wstrzymać do kolejnej kampanii ( czyli zapewne dobrych parę miesięcy) - zarówno z tej przyczyny, że - jak już pisałeś - nowych zasad będzie i tak sporo, jak i z tej, że opracowanie tych zasad trochę czasu zajmie.
@Mecenasik
Sytuacja, o której piszesz na wstępie, to jeden z większych "orzechów do zgryzienia" w kampanii z mapą; taka zasada w pierwszej wersji zasad już jest (w opcjonalnych, pt. "Potyczka"), ale zapewne będzie jeszcze modyfikowana wraz z napływem nowych pomysłów i wniosków w trakcie trwania kampanii. Choćby teraz naniosę poprawki zaproponowane przez Nahara.
Druga z sytuacji, o ile dobrze zrozumiałem Twój przykład, jest już w zasadzie uwzględniona w obecnych zasadach, czyli w skrócie: można w Fazie Walki wrócić (w celu obrony) na poprzednio zajmowane terytorium (o ile jest to sąsiadujące pole, Twoje Kontrolowane Terytorium), o ile na polu, na które się przemieściłeś, nie napotkałeś wroga (w tej sytuacji obaj musicie rozegrać potyczkę, gdyż bitwa wynikająca ze spotkania się dwóch band na jednym polu "ma pierwszeństwo"). W tym jednak przypadku nie zajmujesz tego pola, z którego się cofasz - w przeciwnym wypadku mogłoby niekiedy dojść do sytuacji, w której musiałyby zostać rozegrane dwie bitwy w Rundzie (Ty bronisz swojego terytorium przed graczem A, a gracz B broni swojego przed Tobą). Mam nadzieję, że wyjaśniłem mniej więcej tę sprawę; reszta, jak sądzę, wyjdzie "w praniu"  .
Co do trzeciej z sytuacji, postaram się to doprecyzować w drugiej wersji zasad.
EDIT: Z powodu natłoku rozmaitych pozabitewniakowych spraw niestety nie dam rady wrzucić nowej wersji ani dzisiaj, ani jutro przed spotkaniem w SDKu. Będę miał jednak wydrukowaną kopię zasad z naniesionymi roboczymi poprawkami, które wprowadzę do PDFa i opublikuję na forum w najbliższych dniach.
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Vercy
Świadomy
Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Kampanie w SDQ
Posted: Pt May 25, 2012 03:07 PM
|
|
Czyli jak robimy z bandami stojącymi w miejscu? Proponuję utrzymanie zasad spisanych przez Haka, czyli 3D6 gc z akualnie zajmowanej parceli, i 2D6 gc z posiadanych sąsiednich.
Zatem w sytuacji, gdy ktoś zbuduje sobie farmę gdzie jest otoczony sześcioma swoimi polami może zgarnąć 3 + (6 x 2) D6 = 15D6 gc Czyli minimalnie 15gc, maksymalnie 90gc
Są to sumy które w jakiś sposób zrekompensują graczowi brak normalnej explorki, i wspaniały sposób na odbicie się dla tych co nie moga wpaść do SDQ. Z kolei Jeśli w danej turze farmimy i zostaniemy napadnięci na sąsiednie pole, to możemy zgarnąć podwójny zysk  Kto wie, może da sie uzbierać na Tome of magic dla kapitana?
W ten sposób w ogóle opłaca się robić farmy, ale od razu widać na mapie jak ktoś to robi, czym wystawia się na połączona ofensywę innych
_________________ Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Kampanie w SDQ
Posted: Pn May 27, 2012 07:29 AM
|
|
Dobrze, że poruszyłeś tę sprawę - warto by to jakoś uporządkować i będę tu wdzięczny za opinie graczy, jak by najchętniej widzieli tę zasadę.
Przez chwilę zastanawiałem się, czy maks. 90 zk bez rozegrania bitwy to nieco nie za dużo...
Z drugiej jednak strony: przynajmniej póki co jest raczej tendencja do poruszania się po mapie, szukania przeciwnika, a nie stania w miejscu; do tego raczej rzadko będą sytuację w stylu "wszystkie pola wokół moje"; mamy ponadto ograniczenie, że takiej "eksploracji zarobkowej" nie można robić dwie rundy z rzędu; no i wreszcie, nawet przy 15k6 raczej nigdy nie wypadnie maksymalny wynik  .
Proponuję poczekać jeszcze parę rund i zobaczyć, czy i co się z tej zasady wykluje; o ile nie będzie jakiś patologii, to chyba można by to tak zostawić.
Warto by się zastanowić nad jeszcze jedną kwestią, która też wypłynęła podczas ostatniego spotkania...
Ustaliliśmy, że można się poruszyć o 1 bądź 2 pola (z zajmowaniem terenów) i teraz pytanie, czy wprowadzamy jakąś formę bonusu dla tych, którzy poruszyli się tylko o jedno pole (jakaś mikro-eksploracja, czy coś w tym stylu)? Moim zdaniem nie ma co czegoś takiego wprowadzać, bo nagle wszyscy zaczną się poruszać tylko o 1, ale pytam, bo może większość graczy ma inne zdanie.
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Vercy
Świadomy
Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
nahar
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Mordheim - zaawansowane zasady kampanii
Posted: Cz czerw 14, 2012 08:33 PM
|
|
Powiedzcie mi czy jeśli przegrałem z Natalią to teraz jestem na polu na którym zaczynałem ruch? Czy też na polu z którego wchodziłem?
Bo chyba nam się wdarła nieścisłość w przepisy - trzeba napisać, że po przegranej bitwie banda wraca na pole z którego weszła na to o które się biła.
|
|
Back to top
|
|
 |
Vercy
Świadomy
Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|