Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 66 67 68 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 31, 2012 08:59 AM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
Mam pytanko

W opisie przedmiotów magicznych u leśnych elfów występuje przedmiot o nazwie brosza nieśmiertelności - talizman , a opisie przedmiotów nie mogę tego odnaleść . Poproszę o pomoc.

Ten przedmiot został usunięty, a zapis na liście magicznych przedmiotów przeoczyłem.

SPOILER! Click here to read.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krecik_77
Śniący
Śniący

krecik_77

Offline

Joined: lip 31, 2012
Posts: 25

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 31, 2012 09:05 AM
Reply with quote

Dzięki za szybką odpowiedź. Reasumując Khazadzi są w ciężkiej dupie. Gromril i lunety drogie, a mechanizmy ciężko dostępne.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 31, 2012 09:15 AM
Reply with quote

krecik_77 wrote:
Dzięki za szybką odpowiedź. Reasumując Khazadzi są w ciężkiej dupie. Gromril i lunety drogie, a mechanizmy ciężko dostępne.
Słabą stroną Krasnoludów jest czterech bohaterów na początku i niewielka mobilność, a dokładniej niewielki zasięg, bo w pobliżu wroga mogą poruszać się dalej niż inni. Reszta to w większości plusy.
Co do sprzętu to grając Krasnoludami nie narzekałem na jego brak, pistolet pojedynkowy i krasnoludzki topór radzą sobie lepiej, niż niejeden przedmiot magiczny. A jeśli zamontować na nich runę czy mechanizm, to radzą sobie znacznie lepiej.
Poza tym, nikt nie zabroni krasnoludowi wyrwać z rąk przeciwnika magicznego topora - no chyba, że te ręce należą do zielonoskórego.
Ale, to temat do technik i taktyk.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krecik_77
Śniący
Śniący

krecik_77

Offline

Joined: lip 31, 2012
Posts: 25

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz sierp 02, 2012 10:11 AM
Reply with quote

_____A___B______
________________|__________C_______D_____

Stoi sobie dwóch strzelców na górce. Poza górką stoi dwóch wrogich strzeleców.
To, że Ci z górki strzelają bez zasady Najbliższy Cel - wynika wprost z zasad. To, że C nie zasłania ludzikom A i B widoku na D - wynika wprost z zasad.

Pytanie dotyczy drugiej strony - czy C i D mogą strzelać w A pomijając zasadę Najbliższy Cel? Czy B zasłania ludzikom C i D model A?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz sierp 02, 2012 10:20 AM
Reply with quote

C i D nie mogą ignorować zasady najbliższy cel (bo nie stoją na wzgórzu)...

Strzelanie ze wzniesień: wrote:

Postacie ustawione na wzniesieniu/piętrze, a za takie miejsce należy uznać każdą powierzchnię znajdującą się przynajmniej 2” nad powierzchnią stołu, zajmują dogodne pozycje do prowadzenia ostrzału i mogą zignorować zasadę najbliższy cel.
...stąd muszą strzelać do modelu B, który stoi bliżej.

Za to zarówno modele stojące na wzniesieniu jak i przed nim zyskują dodatkowe pole widzenia, o którym wspomniałeś.
Quote::
Ustawione na wzniesieniu/piętrze modele uzyskują też dodatkowe pole widzenia ponad modelami, które nie znajdują się na wzniesieniu/piętrze. Działa to też oczywiście w drugą stronę, a więc również modele ustawione poza wzniesieniami/piętrami widzą ponad stojącymi przed nimi modelami ustawione na wzniesieniu postacie.

Natomiast, to czy B zasłania modelowi A pole widzenia należy sprawdzić patrząc z punktu widzenia stojącego z tyłu modelu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krecik_77
Śniący
Śniący

krecik_77

Offline

Joined: lip 31, 2012
Posts: 25

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz sierp 02, 2012 10:46 AM
Reply with quote

Dzięki za szybką odpowiedź.

quidamcorvus wrote:

Natomiast, to czy B zasłania modelowi A pole widzenia należy sprawdzić patrząc z punktu widzenia stojącego z tyłu modelu.

Nie chodzi mi o zasłanianie modelowi A pola widzenia, tylko czy model B stanowi blokadę linii widzenia dla modeli C i D. Jest to istotne, jeśli C lub D ma umiejętność ignorującą zasadę Najbliższy Cel i chce strzelać w A.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz sierp 02, 2012 10:56 AM
Reply with quote

krecik_77 wrote:
Nie chodzi mi o zasłanianie modelowi A pola widzenia, tylko czy model B stanowi blokadę linii widzenia dla modeli C i D. Jest to istotne, jeśli C lub D ma umiejętność ignorującą zasadę Najbliższy Cel i chce strzelać w A.
Sytuacja jest podobna, jeśli modele C i D widzą model A i mogą ignorować zasadę najbliższy cel to mogą strzelać do modelu A. Trzeba spojrzeć z ich perspektywy i zobaczyć czy model B nie przesłania celu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krecik_77
Śniący
Śniący

krecik_77

Offline

Joined: lip 31, 2012
Posts: 25

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz sierp 02, 2012 10:58 AM
Reply with quote

Oki, już trybię. Widoczności nie zasłaniają figurki na dole. te na górce zarówno sobie przeszkadzają z widocznością, jak i tym na dole.

Back to top
View user's profile
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 07:15 AM
Reply with quote

Może to i głupie pytanie, ale ostatnio zaczeliśmy się zastanawiać czy jest jakies ograniczenie ilości grup stronników, niby nic o tym nie pisze ale niekrórzy okazali swoje zwątpienie Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 07:51 AM
Reply with quote

Quote::
(42) NIEOCZEKIWANA ZAMIANA MIEJSC
Nieboskłon rozdziera przenikliwy śmiech Slaanesha, który z krwiożerczym uśmiechem oszukując przestawia figury na boskiej szachownicy. K3 losowo określone modele bohaterów (lub stronników jeśli w momencie rozpoczęcia zdarzenia losowego wszystkie służące w szeregach drużyny modele bohaterów zostały Wyłączone z akcji!, także związane walką wręcz, Oszołomione!, Powalone na ziemię! lub Uciekające!) należące do gracza zdarzenia zamienia się miejscem z losowo określonymi modelami należącymi do kompanii do przeciwnika.

Podczas ostatniej potyczki miało miejsce powyżej zacytowane zdarzenie losowe. I mam pytanie jak mam rozpatrywać taki przypadek: dwa moje modele (A, B) walczą z jednym modelem wroga (C). Jeden z moich modeli (A) zamienia się miejscem z innym wrogim modelem (D). Czy model D należy traktować jako szarżujący czy nie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 08:17 AM
Reply with quote

Rollnik wrote:
Może to i głupie pytanie, ale ostatnio zaczeliśmy się zastanawiać czy jest jakies ograniczenie ilości grup stronników, niby nic o tym nie pisze ale niekrórzy okazali swoje zwątpienie Very Happy
Liczbę grup stronników ogranicza jedynie maksymalna ilość stronników.

Pepe wrote:
Quote::
(42) NIEOCZEKIWANA ZAMIANA MIEJSC
Nieboskłon rozdziera przenikliwy śmiech Slaanesha, który z krwiożerczym uśmiechem oszukując przestawia figury na boskiej szachownicy. K3 losowo określone modele bohaterów (lub stronników jeśli w momencie rozpoczęcia zdarzenia losowego wszystkie służące w szeregach drużyny modele bohaterów zostały Wyłączone z akcji!, także związane walką wręcz, Oszołomione!, Powalone na ziemię! lub Uciekające!) należące do gracza zdarzenia zamienia się miejscem z losowo określonymi modelami należącymi do kompanii przeciwnika.

Podczas ostatniej potyczki miało miejsce powyżej zacytowane zdarzenie losowe. I mam pytanie jak mam rozpatrywać taki przypadek: dwa moje modele (A, B) walczą z jednym modelem wroga (C). Jeden z moich modeli (A) zamienia się miejscem z innym wrogim modelem (D). Czy model D należy traktować jako szarżujący czy nie?

Nie, model D nie szarżuje - gdyby było inaczej, zostałoby to zapisane w tekście zdarzenia. Jeśli model D zostaje zamieniony z modelem, który walczył, to należy go ustawić w odległości 1" od walczących.

Quote::
1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 08:56 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Rollnik wrote:
Może to i głupie pytanie, ale ostatnio zaczeliśmy się zastanawiać czy jest jakies ograniczenie ilości grup stronników, niby nic o tym nie pisze ale niekrórzy okazali swoje zwątpienie Very Happy
Liczbę grup stronników ogranicza jedynie maksymalna ilość stronników.

Dzięki, tak myślałem, naprostuje niewiernych Twisted Evil

Druga sprawa, istnieje jakaś możliwość handlu miedzy graczami? np ja mam cos magicznego czego nie potrzebuje a inny gracz ma pecha do poszukiwania przedmiotu i niemoze tego kupic sam a ja bym mu chętnie sprzedał. Można by to jakość zmontowac zgodnie z zasadami czy to herezja zło i PG?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 08:58 AM
Reply with quote

Zgodnie z zasadami nie ma takiej możliwości. Ale jeśli sami coś wymyślicie, to chętnie rzucę na to okiem Smile
Choć osobiście uważam, że nie ma sensu wspomagać przeciwnika Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 09:06 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Pepe wrote:
Quote::
(42) NIEOCZEKIWANA ZAMIANA MIEJSC
Nieboskłon rozdziera przenikliwy śmiech Slaanesha, który z krwiożerczym uśmiechem oszukując przestawia figury na boskiej szachownicy. K3 losowo określone modele bohaterów (lub stronników jeśli w momencie rozpoczęcia zdarzenia losowego wszystkie służące w szeregach drużyny modele bohaterów zostały Wyłączone z akcji!, także związane walką wręcz, Oszołomione!, Powalone na ziemię! lub Uciekające!) należące do gracza zdarzenia zamienia się miejscem z losowo określonymi modelami należącymi do kompanii przeciwnika.

Podczas ostatniej potyczki miało miejsce powyżej zacytowane zdarzenie losowe. I mam pytanie jak mam rozpatrywać taki przypadek: dwa moje modele (A, B) walczą z jednym modelem wroga (C). Jeden z moich modeli (A) zamienia się miejscem z innym wrogim modelem (D). Czy model D należy traktować jako szarżujący czy nie?

Nie, model D nie szarżuje - gdyby było inaczej, zostałoby to zapisane w tekście zdarzenia. Jeśli model D zostaje zamieniony z modelem, który walczył, to należy go ustawić w odległości 1" od walczących.

Quote::
1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).

Nie rozumiem dlaczego model D ma stanąć w odległości 1" skoro ma się fizycznie zamienić miejscem z modelem A będącym w walce. A co by się stało gdyby model D również był w walce przed zamianą?

Back to top
View user's profile
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt sierp 03, 2012 09:07 AM
Reply with quote

Z kumplem wymyśliliśmy ze mają kupca, skrybe (jakiegoś "wykształconego" najemnika) w obu chetnych do chandlu bandach można by sie dogadać co do ceny itp Smile
Tam zaraz wspomagać, te herlawe człeczyny bez brody i tak by nic sami nie zdziałali Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
<
1 2 3 ... 66 67 68 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58920 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9625 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118272 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 364334 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 349783 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy