Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 03:32 PM
Reply with quote

Czy drużyna która posiada dwa awanse z pkt determinacji: nieśmiertelność x2 może rekrutować jednego zabitego stronnika czy dwóch?

Czy nie uważasz, że zasada konsyliarze jest przegięta? Może by tak sprecyzować, że jedna grupa stronników wybrana przez gracza podlega takiej zasadzie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 04:46 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
Czyli Topór z Chrace nie jest zwykłym toporem i potrzebuje ekstra umiejętności?
Za to już magiczne coś (topór) już nie wymaga tej umiejętności?
Topor z Chrace nie jest Toporem bojowym i jesli nie ma go na liscie ekwipunku druzyny to model musi miec umiejetnosc fechmistrz.

Podobnie w przypadku magicznego oreza. Jesli model moze uzywac niemagicznego odpowiednika broni to moze i magiczny orez. Jesli niemagocznego odpowiednika nie ma na liscie ekwipunku to konieczna jest umiejetnosc.

Pepe wrote:
Czy drużyna która posiada dwa awanse z pkt determinacji: nieśmiertelność x2 może rekrutować jednego zabitego stronnika czy dwóch?

Czy nie uważasz, że zasada konsyliarze jest przegięta? Może by tak sprecyzować, że jedna grupa stronników wybrana przez gracza podlega takiej zasadzie?

1. Jednego stronnika.
2. Nie uwazam Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 05:07 PM
Reply with quote

Umiejętność Wańka-Wstańka pozwala na ignorowanie Oszołomienia.
Zasada specjalna Nieumarły pozwala na traktowanie Powalony na Ziemię jako Oszołomiony.

Czy jeśli Wampir wykupi umiejętność Wańka Wstańka, będzie mógł zostać tylko i wyłącznie Wyłączony z Akcji, a pozostałe rezultaty na kości na efekt zranienia nie są brane pod uwagę?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 05:50 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
Czy jeśli Wampir wykupi umiejętność Wańka Wstańka, będzie mógł zostać tylko i wyłącznie Wyłączony z Akcji, a pozostałe rezultaty na kości na efekt zranienia nie są brane pod uwagę?

Nie, to nie dziala w ten sposob. Umiejetnosc neguje tylko i wylacznie efekt Oszolomiony!, a nie inne efekty sprowadzone do tego poziomu.
Podobnie Nieumarly, ktory zostanie Powalony na ziemie nie staje sie Oszolomiony - a jedynie jest traktowany jak Oszolomiony.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 07:44 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Pepe wrote:
Czy drużyna która posiada dwa awanse z pkt determinacji: nieśmiertelność x2 może rekrutować jednego zabitego stronnika czy dwóch?

Czy nie uważasz, że zasada konsyliarze jest przegięta? Może by tak sprecyzować, że jedna grupa stronników wybrana przez gracza podlega takiej zasadzie?

1. Jednego stronnika.
2. Nie uwazam Smile

A moim zdaniem wypacza wyniki kampanii.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 07:54 PM
Reply with quote

Niby czemu? Po pierwsze trzeba stoczyc kilka bitew by zdobyc te 13 punktow Odpornosci, a pozniej rzucic jeszcze te 5-6 na kostce. Zreszta wszystkie kompanie maja takie same szanse na bonus.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 09:25 PM
Reply with quote

I tu jest właśnie problem bo musisz rzucić te 5-6. Bo zebranie 13 pkt nie jest aż takie trudne.

Później dochodzi do sytuacji, że jedna banda ma taki bonus, a druga go nie ma w związku z tym ma delikatnie powiedziane pod górkę. Jeżeli ta zasada dotyczyłaby jednej grupy stronników to może gracz nie dzieliłby jej aby uzyskać różne rozwinięcia.

Gdyby ta zasada miała dotyczyć jednej grupy stronników było by bardziej sprawiedliwie.

Bo nie powiesz mi chyba, że zasada samowystarczalni jest równie fajna jak konsyliarze.

Btw drugi rozwój samowystarczalni jeżeli ma się już pierwszy powoduje, że na potrzeby sprzedaży łupów liczba modeli w drużynie jest mniejsza o 2?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 09:43 PM
Reply with quote

Tak, zasada samowystarczalni sie kumuluje.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 10:01 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Bo nie powiesz mi chyba, że zasada samowystarczalni jest równie fajna jak konsyliarze.
Nie powiedział Very Happy


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 21, 2013 11:04 PM
Reply with quote

@Gabriel
Nie zamierzam sie przegadywac, wiec nie prowokuj Wink
To rozne bonusy, zreszta nie bez powodu jeden latwiej zdobyc niz drugi. Ale tez bez przrsady korzysci nie sa dramatycznie rozne.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lut 24, 2013 07:29 PM
Reply with quote

Gravier posiada zasadę zabójczy cios oraz ma zatrute ataki.
Jaki jest efekt kumulacji obu tych zasad?
1.Jeśli trafiając wyrzucę 6, to automatycznie zabijam wroga.
2.Jeśli trafiając wyrzucę 6, to ranię wroga automatycznie, ale z tego powodu Zabójczy Cios nie działa, bo nie wykonuję rzutu na ranienie (a potrzebuję 5+).
3.Inaczej? Jak?

***

W momencie niezdania testu rozbicia przez przeciwnika jego model (Ork) leży oszołomiony związany walką z Wampirem.
1. Czy ucieka?
2. Czy zostaje, a ja w kolejnych turach mogę go dobić?

Zgraliśmy drugie rozwiązanie, bo wydaje się być logiczne, ale nie za bardzo mogę znaleźć potwierdzenie w zasadach.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lut 24, 2013 07:59 PM
Reply with quote

1.
Zabójczy cios nie wyklucza Zatrutych ataków.

Nawet jeśli zranisz automatycznie Zatrutym Atakiem warto mimo wszystko rzucić na zranienie choćby po to, by dowiedzieć się nie czy nie ma trafienia krytycznego czy właśnie chociażby nie Zadziała zabójczy cios.

2.
Jeżeli model Orka w momencie gdy herszt nie zdał testu rozbicia jest Oszołomiony! to zostaje automatycznie Wyłączony z akcji! w wyniku pościgu przez Wampira.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lut 24, 2013 11:29 PM
Reply with quote

OK, dzięki za odpowiedź.
Wyjaśnia to sytuację ale uważam, że przydałoby się jedno zdanie odnośnie zatrutych ataków słowem wyjaśnienia (że można wykonać rzut na ranienie i np. mieć krytyka/inny efekt).
Z opisu samej zasady nijak tego nie da się wywnioskować.
A w takim WFB np. jest tak jak w moim pkt 2. (nie ma rzutu na ranienie=>nie ma szansy na killing blow).

Podobnie z tym orkiem i ucieczką.
Zdanie wyjaśniające, że modele oszołomione/powalone na ziemie, gdy uciekają zostają automatycznie WzA.
Chyba, że gdzieś to jest, a ja po prostu nie potrafię znaleźć Smile
Wydawało nam się, że będzie bardziej z duchem gry, jeśli model oszołomiony zostanie tam gdzie jest, bo przecież jeśli nie może atakować, to co dopiero biegać, czy uciekać.

A i jeszcze jedno...
Kilku graczy żaliło się, ze grze brakuje skrótu zasad.
Coś jak reference sheet GW.
Jak zakończymy kampanię i sprawdzimy co najczęściej jest używane/sprawdzane to napiszę jakąś propozycję, co w takim skrócie mogłoby być.

I drugie Smile
Dobrze by było, gdyby zasady specjalne były w jakimś bardziej dostępnym miejscu (gdzieś na początku podręcznika, przed bandami).
Wertowanie połowy książki, by je odnaleźć jest mało praktyczne.

Jeśli opracujemy skrót, w którym te zasady pewnie się znajdą, to sądzę, że problem przestanie istnieć.

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 01:01 PM
Reply with quote

Mam takie pytanka:

1) Jeżeli bohater Zwierzoludzi uzyska nową umiejętność i wybierze się dla niego Piętno chaosu:

Quote::
PIĘTNO NURGLA:
Wartość współczynnika ŻW Zwierzoczłeka naznaczonego Piętnem Nurgla zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że dzięki Piętnu Nurgla wartość współczynnika ŻW może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.

to czy taki bohater który ma współczynnik ŻW 1/4 zdobywając Piętno Nurgla będzie miał współczynnik 2/4, 2/5, 1/5 (gdzie pierwsza cyfra oznacza aktualną wartość współczynnika ŻW, a druga maksymalną jego wartość)?

2) Czy można w dowolnym momencie kampanii wykreślić z listy bohatera/stronnika z karty drużyny, czy też usunięcie takowego jest możliwe tylko i wyłącznie w wyniku śmierci?

3) Dlaczego bohaterowie Zwierzoludzi nie mają dostępu do umijętności akademickich?

Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 01:26 PM
Reply with quote

3) serio? Serio? Może dlatego, że to kozioludzie z lasu? Razz


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57909 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9385 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115386 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354684 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337521 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 1
Razem: 18
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy