Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 16 17 18 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb kwiet 13, 2013 09:12 PM
Reply with quote

Benek wrote:
Dlaczego czarownik Piratów nie może korzystać z umiejętności domeny którą wybrał jako własną skoro zdolność MAG nakazuje mu korzystanie z jednej domen tak jak pozostałym Magom?
Ponieważ umiejętności specjalne przynależą do Magistrów konkretnych domen, a nie do zaklęć. Czarownik może posługiwać się zaklęciami z różnych domen, jednak w odróżnieniu od Magistrów nie zgłębia nauk tajemnych w sposób uporządkowany.

Benek wrote:
Dodatkowo pytam o wcześniejszy zapis o możliwość posiadania pancerza przez czarowników? Napisałeś, że Zaklinacze i Czarownicy mają dostęp pancerza a u Piratów nie ma takiego zapisu. Czy to błąd zapisu czy może uzyskać taką możliwość tylko przez umiejętność CZAROSTWO?
Poprawiłem zapis przy Czarownikach, jednak najważniejsza jest lista ekwipunku, która określa do jakich rodzajów oręża i pancerza mają dostęp bohaterowie, a ta wskazuje, że Czarownicy mogą nosić pancerze.

Pepe wrote:
Czy można sprzedać więcej niż 8 łupów po potyczce?
Można, jednak nie dostanie otrzyma się za nie większej ilości zk.

Pepe wrote:
Czy duży model który został trafiony i zraniony bronią drzewcową z krytykiem 4, że jest oszołomiony (w swojej turze), w turze przeciwnika może zostać wza jeżeli przeciwnik zada mu jeszcze jedną ranę mimo, że modelowi zostały jeszcze 2 ŻW?
Tak, to jest właśnie fajne w broni drzewcowej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Sarmor
Świadomy
Świadomy

Sarmor

Offline

Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn kwiet 14, 2013 02:04 PM
Reply with quote

W kilku scenariuszach poza murami (Pożoga i Skrzynia Skarbów, pozostałych jeszcze nie przeczytałem) w dziale Cel mowa jest o prastarych drzewach. Nie ma jednak o nich mowy przy opisach rozstawiania terenu - może warto to zmienić?

Poza tym:
Quote::
Natomiast rezultat 2 oznacza, że bohater (który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON) natknął się na powalone zarazą ciała bantów"
Stronników to nie dotyczy?


_________________
TheNode.pl | Ballady o Herosach
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn kwiet 14, 2013 02:34 PM
Reply with quote

O drzewach napisze. A co do drugiego pytania, to poprawie. Chodzi o zloto piratow?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Sarmor
Świadomy
Świadomy

Sarmor

Offline

Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn kwiet 14, 2013 02:51 PM
Reply with quote

Ten zapis znajduje się przy scenariuszach Skrzynia Skarbów i Złoto Piratów.

Nie bardzo rozumiem układanie gościńca/traktu w scenariuszach Płonący Furgon i Gościniec.
Gracze układają dwa "łańcuszki" z przylegających do siebie makiet, a przestrzeń między nimi to gościniec? Czy należy to zrobić jakoś inaczej?

I kolejne pytanie: na jakich podstawkach są stwory ze zdarzeń losowych: Fanatycy Chaosu, Siostra Krwi, Drzewoduch Chaosu i Gigantyczny Pająk?
Syn/córka kupca, Psy i Nurglingi są na 20x20, tak?


_________________
TheNode.pl | Ballady o Herosach
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn kwiet 14, 2013 04:52 PM
Reply with quote

Gościniec układa się tak jak napisałeś. Chodzi o to, by ułożyć drogę, której krawędzie wyznaczają makiety, za którymi z kolei rozciąga się teren niedostępny.

Co do podstawek, to modele ze zdarzeń specjalnych występują na takich samych podstawkach jak ich "normalni" odpowiednicy: Fanatycy Chaosu, Siostra Krwi, Psy na 20 mm, Nurglingi na 25 mm, Drzewoduch Chaosu i Pająk na 40 x 40 mm.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt kwiet 19, 2013 01:50 PM
Reply with quote

Jeżeli model z korbaczem jest związany walką wręcz z wrogiem i zostanie zaszarżowany przez kolejnego wroga to czy zasada korbacza: premia +1 do SIŁY w pierwszej turze każdej walki wręcz będzie obowiązywała przeciwko szarżującemu modelowi?

Back to top
View user's profile
Sarmor
Świadomy
Świadomy

Sarmor

Offline

Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt kwiet 19, 2013 03:23 PM
Reply with quote

Jak na moje, to nie powinna - kolejny wróg nie inicjuje nowej walki wręcz, a dołącza do toczącej się, której pierwsza tura już się odbyła.


_________________
TheNode.pl | Ballady o Herosach
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt kwiet 19, 2013 05:40 PM
Reply with quote

Jak dla mnie to też nie ale niejednokrotnie autor systemu mnie zaskakuje. Więc może teraz też będę mile zaskoczony Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt kwiet 19, 2013 05:48 PM
Reply with quote

Sarmor ma racje Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Benek
Śniący
Śniący

Benek

Offline

Joined: czerw 05, 2012
Posts: 31
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb kwiet 20, 2013 07:06 PM
Reply with quote

Czy modele które w scenariuszach są obrońcami i nie wyjdą na stół zanim potyczka dobiegnie końca to:
1) zdobywają doświadczebie
2) uczestniczą w eksploracji
3) są liczone na potrzeby pkt odporności (czy tylko modele które były na stole) ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb kwiet 20, 2013 07:21 PM
Reply with quote

Modele traktuje się tak, jakby wyszły za stół.
1. Zdobywają doświadczenie.
2. Uczestniczą w eksploracji, o ile w sekwencji po potyczce nie wykonywały rzutów na tabelę poważnych obrażeń.
3. Liczą się.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr May 01, 2013 09:18 PM
Reply with quote

Takie cztery pytania:
1) Gracz wylosował Śluby Milczenia i przywołał Zombie z czaru nr 1-2 Nekromancja. Czy dostaje 1 PD za zad.spec?

2) Model który ma um.spec. felczer w momencie gdy jego kompania nie zdała testu rozbicia był modelem uciekającym. Czy może korzystać z um. felczer w trakcie rozgrywania sekw. po potyczce?
------------------------------------------------------------------------------
Scenariusz Złoto Piratów.

Quote::
+2 za odnalezienie skarbu. Model który odnajdzie skradzione kosztowności i przetransportuje je do własnej strefy rozstawienia otrzymuje dodatkowe +2 PD. Jeśli skarb odnajdzie stronnik, Punkty Doświadczenie otrzymuje cała grupa stronników.
Ponadto, zwycięska drużyna która odnalazła złoto piratów zwiększa o K3+1 ilość znalezionych w fazie eksploracji Łupów.

3) Jak się rozlicza pkt za znaleziony skarb? +2 za znalezienie i dodatkowo +2 za przetransportowanie go do strefy rozstawienia (czyli łącznie 4), czy tylko 2 za wykonanie obu czynności?

4) Czy niezależnie od tego czy się skarb przeniesie do strefy rozstawienia czy też nie zwiększa się ilość łupów?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 05:11 PM
Reply with quote

1. Dostaje, ponieważ: Karty Zadań Specjalnych losuje się po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki. Podobnie zaklęcie Inwokacja Nehek musi zostać rzucona przed potyczką. Natomiast treść karty, mówi, że MAG nie może rzucić żadnego zaklęcia lub odmówić żadnej modlitwy w trakcie rozgrywki.

2. Może o ile w trakcie rozgrywki model nie został Wyłączony z akcji!. To, że Uciekał! nie oznacza, że zostanie WzA!.

3. Tylko 2.

4. W przypadku gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia znacznik kosztowności reprezentujący skradzione kosztowności zdobywa przeciwnik. A więc zwycięska drużyna która odnalazła złoto piratów zwiększa o K3+1 ilość znalezionych w fazie eksploracji Łupów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 05:38 PM
Reply with quote

Dzięki. Jeszcze tylko żeby sprecyzować Ad3) aby dostać 2PD musi odnaleźć i przenieść do strefy rozstawienia.

A co do pytania nr 2 to wzięło się ono stąd:
Quote::

Ruchy Uciekających! modeli:
Najczęściej spotykanym ruchem przymusowym jest Ucieczka!. Uciekające modele poruszają się w kierunku na wprost od źródła, które zmusiło ich do ucieczki, a w kolejnych turach w kierunku najbliższej krawędzi stołu. Uciekające modele ignorują kary za ruch przez przeszkody i rodzaje terenu (za wyjątkiem terenu niedostępnego). Poruszają się zawsze o losowo wyznaczony dystans. Jeżeli ruch uciekającego modelu wypada przez teren niedostępny lub model wykona ruch poza krawędź stołu to zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!. Należy jednak zauważyć, że za wyłączone w ten sposób z potyczki modele nie należy w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce wykonywać rzutów na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.

W takim razie powinno być w opisie felczera, że może leczyć jeżeli sam nie musiał rzucać na TPO. Chyba, że chodzi Ci o inne przypadki wza kiedy model nie musi rzucać na TPO a jest wza np ze zdarzeń losowych - wtedy trzeba by zmienić zapis o ucieczce.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 06:14 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
W takim razie powinno być w opisie felczera, że może leczyć jeżeli sam nie musiał rzucać na TPO.
O to chodzi. Poprawię zapis w podręczniku.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 16 17 18 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57477 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9220 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 114204 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 350505 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 331727 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 1
Razem: 18
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy