Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 07:24 PM
Reply with quote

Mam pytanie. Czy ten zapis:

Quote::
Każdy model bohatera, oprócz broni i pancerza, który wymieniony został w paragrafie LIMIT ORĘŻA & ZBROI może posiadać najwyżej 5 przedmiotów z paragrafu EKWIPUNEK SPECJALNY, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny.

Jest bardziej zrozumiały, niż to:
Quote::
Każdy model bohatera, oprócz ekwipunku, który wymieniony został w paragrafie LIMIT ORĘŻA & ZBROI może posiadać najwyżej 5 przedmiotów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 21, 2013 06:46 AM
Reply with quote

Myślę, że tak jest lepiej.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 21, 2013 01:54 PM
Reply with quote

Kolejne pytanie. Dlaczego Harpie Zwierzoludzi mają maksymalną wartość ŻW4? A skoro taką mają to jak można ją osiągnąć?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 21, 2013 02:02 PM
Reply with quote

To błąd, powinno być 1.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 21, 2013 05:17 PM
Reply with quote

Szkooooda!

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb May 25, 2013 05:35 PM
Reply with quote

Duża Dźgacz:
Duża Dźgacz to wielka włócznia niesiona przez dwóch Dzikich Orków. Przed wiekami Dzikie
Orki używały Duża Dźgacz w polowaniach na wielkie gady. Wracając do tych odległych
czasów, Dzikie Orki wspominają, że Ork był Ork, a bestia była duża.
Do obsługi Duża Dźgacz potrzeba dwóch Dzikich Chopaków. Samodzielne władanie
ciężką, nieporęczną włócznią jest niemożliwe. Dla wygody modele Dzikich Orków
tworzących Dużych Dźgaczy można umieścić na podstawce o wymiarach 25x50 mm
(podstawce kawaleryjskiej).
Jeśli w dowolnej turze modele Dużych Dźgaczy szarżują na przeciwnika
znajdującego się w odległości minimum 4”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z
którym stykają się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży.
Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie
z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli
zdąży zaatakować.
Szarżujący Duże Dźgacze uzbrojone w oręż otrzymują premię +2 do SIŁY,
ponadto Duża Dźgacz posiada cechę oręża UDERZA JAKO PIERWSZY, a każda
niewybroniona rana powoduje utratę nie 1, ale K3 punktów ŻYWOTNOŚCI, a to
oznacza, że nawet duże potwory mogą paść od jednego pchnięcia Duża Dźgacz.
ZASADY: premia +2 do SIŁY w czasie szarży, uderza jako pierwszy.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń drzewcowa.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Mam dwa dzikie orki w obsłudze.Rozumiem że mają w sumie cztery ataki z siłą +2,i że nie zdają animozji?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 09:32 AM
Reply with quote

Areo wrote:
Mam dwa dzikie orki w obsłudze.Rozumiem że mają w sumie cztery ataki z siłą +2,i że nie zdają animozji?
Nie. Oprócz ewentualnego uderzenia wynikającego z impetu szarży, dzierżący oręż Orkowie otrzymują bonusy, ale liczą się tylko ataki jednego z nich. Przy czym należy pamiętać, że jedną grupę stronników i muszą mieć takie same charakterystyki.

Dzicy Orkowie dźwigający Duży Dźgacz wykonują testy animozji tak jak inne Orki, z wyjątkiem tego, że traktowani są jak jeden model.


_________________

Last edited by quidamcorvus on Pn May 26, 2013 03:16 PM; edited 3 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 02:47 PM
Reply with quote

Czyli jeden ma dwa ataki z siłą +2(jeden swój,drugi z furii),a drugi nie ma wcale?
Co do animozji:
Test Animozji:
Podczas każdej własnej tury, w fazie rozpoczęcia tury (przed zadeklarowaniem szarż),
gracz Łowczego plemienia Dzikich Orków musi przeprowadzić test ANIMOZJI. Zasadzie
ANIMOZJI podlega każdy znajdujący się na stole model stronnika za wyjątkiem:
- modeli które aktualnie Uciekają!, zostały Oszołomione! lub Powalone na ziemię!,
- modeli które walczą wręcz,
- modeli należących do drużyny obsługi,
- modeli Pajonków i Trolli.
Należy wykonać rzut K6 za każdego podlegającego ANIMOZJI stronnika, wynik 1
oznacza, że model odczuwa skutki ANIMOZJI, należy ponownie rzucić K6 i sprawdzić
wynik w TABELI ANIMOZJI

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 03:14 PM
Reply with quote

Areo wrote:
Czyli jeden ma dwa ataki z siłą +2(jeden swój,drugi z furii),a drugi nie ma wcale?
Drużyna obsługi traktowana jest jak jeden model, a że mają takie same charakterystyki i dźwigają jedną broń, to tylko jeden z nich (a raczej obaj na raz) wykonują ataki.

Co do animozji, to Orkowie awansowani do rangi Dużych Dźgaczy nie są tym samym do Drużyna Obsługi współpracująca z Mekaniakiem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 03:46 PM
Reply with quote

Ok,dzięki za wyjaśnienie.Trzeba zainwestować w tego patyka :).

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 06:50 PM
Reply with quote

Zdarzenie losowe - wulkan - przed moją turą.Mój jeden zostaje przez niego powalony.Nie zdaję testu i zaczynam uciekać.
1.Co się dzieje z powalonym?
2.Czy zdarzenie działa na uciekających?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 26, 2013 07:50 PM
Reply with quote

Jeśli nie zdałeś testu i twoja kompania zaczyna uciekać. To zdarzenie losowe nie ma znaczenia, ponieważ modele uciekające w wyniku nieudanego testu rozbicia mogą zostać wyłączone z akcji jedynie przez goniące je modele przeciwnika. Jeżeli graliście 1 na 1 gra się kończy. Jeżeli rozgrywaliście partię wieloosobową, twoi przeciwnicy rozgrywają zdarzenie losowe w normalny sposób.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Benek
Śniący
Śniący

Benek

Offline

Joined: czerw 05, 2012
Posts: 31
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 27, 2013 05:48 AM
Reply with quote

Mam pytanie dotyczące scenariusza Magiczne Koryto. MOŻNA GO WYBRAĆ JEŻELI UZYSKAŁO SIĘ JEDNĄ KOŚĆ EKSPLORACJI MAKSYMALNIE CZY TYLKO I WYŁĄCZNIE ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 27, 2013 08:11 AM
Reply with quote

Wyłącznie 1 kość. Nie więcej nie mniej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 28, 2013 09:29 PM
Reply with quote

Quote::
Przygotowanie pola bitwy ‘wewnątrz murów’:
Kiedy dobiegnie końca rekrutacja kompanii lub gracze zakończą sekwencję po potyczce, przychodzi czas na przygotowanie pola bitwy, na którym rozegra się potyczka. Zgodnie z zasadami podanymi w rozgrywanym scenariuszu gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety budynków, ruiny, nawiedzone lasy, skaliste wzgórze, drogi, rzeki, a nawet magiczne monumenty. Dobrze przygotowane pole bitwy nie dość, że jest wyzwaniem dla strategicznych umiejętności graczy, to na dodatek wspaniale wygląda. Daje to graczom szansę przygotowania scenerii potyczki i sprawienia, by część Starego Świata ożyła.
Gracze rozstawiając elementy terenu powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami lub budynkami piętrowymi o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień lub budynków piętrowych na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień lub budynków piętrowych w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Warto też udostępnić wiele dróg przejścia, takich jak drzwi, schody, drabiny czy kładki, pozwalając w miarę możliwości wszystkim modelom zaangażowanym w potyczkę na poruszanie się po wzniesieniach lub budynkach piętrowych. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem lub budynkiem piętrowym powinien być łatwo dostępny.

Oraz odnośnie prastarych drzew:

Quote::
Przygotowanie pola bitwy ‘poza murami’:
Tak jak makiety zrujnowanych budynków są ważnym elementem terenu podczas rozgrywania scenariuszy ‘wewnątrz murów’, tak prastare drzewa pełnią ważną rolę podczas rozgrywania wiejskich potyczek. W trakcie przygotowań do potyczki toczącej się ‘poza murami’ gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety starożytnych ruin, nawiedzonych lasów, skalistych wzgórz, rzek, gościńców, czy w końcu prastarych drzew. Choć prastare drzewa w bezpośredni sposób związane są z celem kilku zaledwie scenariuszy, to w trakcie każdej potyczki na polu bitwy powinno być rozstawionych od kilku do tuzina reprezentujących samotne drzewa elementów terenu.
Podobnie jak w przypadku rozgrywek miejskich gracze rozstawiając elementy terenu ‘poza murami’ powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem powinien być łatwo dostępny.

Coś byście dodali?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58946 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9629 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118372 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 364604 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 350032 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 10
_BBOT: 0
Razem: 10
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy