
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:11 PM
|
|
Ta tabelka jest w wfb/wh40k odkąd pamiętam - prosta do zapamiętania - do trafienia potrzeba 7 - US
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:38 PM
|
|
ok, w końcu coś zapamiętywać trzeba, jak się chce grać, nie?
mam następne uważki:
Hełm
Model, który chroni głowę hełmem otrzymuje rzut ochronny 4+ przeciwko
efektom Powalenia na ziemię!. Jeżeli rzut zakończy się sukcesem, postać należy traktować jako Oszołomioną!.
Jako kapral klanu Skryre zgłaszam sprzeciw przeciw takiemu działaniu hełmu przy powaleniu za pomocą trującego gazu spaczeniowego!
Postuluję, aby uzupełnić opis broni "Kula Trującego Wichru" i "Moździerza Morowego Wiatru" o zdanie: zasada specjalna dotycząca ochrony przed powaleniem w wyniku noszenia hełmu nie ma tu zastosowania.
Wszak hełm to nie maska p-gaz:
"MASKA PRZECIWGAZOWA: Kulomiotacze noszą na plecach skomplikowane
urządzenia, składające się z metalowych rur i miechów, które łączą się ze
skórzanymi maskami. Zaprojektowane i dopasowane do szczurzych pysków,
zapewniają ochronę przed gazami, które często wydostają się z uszkodzonych
lub wadliwych Kul Trującego Wichru. Model otrzymuje Magiczną Ochronę 4+ przeciwko efektom działania gazów uwolnionych z Kul Trującego Wiatru. "
Co, znów nie mam racji?  :)
edit: hełm w ogóle jest zbyt potężny jako ochrona przed powaleniem - na 4+??? przecież powalenie tylko czasem następuje w wyniku uderzenia w głowę
dla mnie hełm w tym momencie jest lepszy od tarczy połączonej z lekkim pancerzem - tamte chronią na 5+ a hełm na 4+ przed powaleniem...
i znów - co na to Brać oraz O. Założyciel?
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:48 PM
|
|
i dalej:
"Strzelanie do walczących:
Modele uzbrojone w broń dystansową nie mają prawa strzelać do przeciwnika, który
aktualnie pozostaje związany walką wręcz. Powód tego jest prosty, istnieje
niebezpieczeństwo trafienia sprzymierzonych modeli. "
A jeżeli walczą ze sobą wręcz dwie frakcje wrogie mojej bandzie (jak ostatnio - dwarfy kontra Eshin), dlaczego moje szczury z klanu Skryre nie mogą naparzać w tamtą ciżbę kamieniami z proc?
Proponuję uszczegółowienie zasady o zapis: "chyba, że wszystkie zaangażowane w walkę wręcz postacie należą do konkurencyjnych (/wrogich) oddziałów"
?
edit: na dziś wystarczy, dziękuję za uwagę, spodziewajcie się dalszych uwag i pomysłów wnet
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 06:04 PM
|
|
Hełm nie jest tak potężny jak piszesz. W odróżnieniu od pancerza i tarczy nie chroni przed ranami, a jedynie zmniejsza ich dokuczliwość.
Co do strzelania, to przeczytaj rozdział Gra wieloosobowa, zaczyna się na stronie 440:
Quote:: |
Strzelanie do walczących:
Modele uzbrojone w broń dystansową w trakcie rozgrywania bitwy w trybie WSZYSCY NA WSZYSTKICH, w przeciwieństwie do potyczek, mają prawo strzelać do wrogich modeli związanych walką wręcz pod warunkiem, że strzelający model nie należy do żadnej z kompanii, której modele pozostają związane walką wręcz. Należy zauważyć, że model uzbrojony w broń dystansową nadal musi strzelać do najbliższego wroga - chyba, że inne zasady pozwalają na wybór celu. Po ustaleniu liczby trafień należy rozdzielić je losowo pomiędzy związane walką wręcz modele.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Areo
Przytomny
Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 09:06 PM
|
|
Khorna :).
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 12, 2014 03:16 PM
|
|
Mam takie pytania:
1) Czy model który posiada broń wymagającą przygotowania przystępując do rozgrywki ma tą broń gotową do oddania strzału, czy też musi poświęcić odpowiednią ilość czasu podaną w opisie?
2) W opisie broni wymagającej przygotowania jest napisane, że:
Quote:: |
Postać nie może przeładowywać broni jeśli biegła, modliła się, rzucała zaklęcia, strzelała, skakała, szarżowała, upadła, walczyła, wspinała się została Oszołomiona!, Powalona na ziemię!, Wyłączona z akcji! lub wykonywała jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem. |
Brakuje mi tutaj określenia czy czas potrzebny na przygotowanie broni ma być nieprzerwany powyższymi czynnościami. Bo model który ma taką broń np 2X mógł jedną turę wykonać ruch, w drugiej biec, a w trzeciej znowu wykonać ruch. W sumie poświęcił dwie tury na przygotowanie broni. Jak to jest dokładnie?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 12, 2014 04:05 PM
|
|
1. Ma przygotowana bron do strzalu.
2. Odpowiedź masz w ostatnim zdaniu cytatu:
Quote:: |
lub wykonywała jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem. |
A wiec w przypadku broni 2x musi poświęcić dwie kolejne tury.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 02:35 PM
|
|
Opracuj. Jestem ciekawy twoich propozycji.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 05:54 PM
|
|
to jeszcze nie to, na razie jeszcze 2 pytania
1.
skaveńscy niewolnicy i ich wyposażenie
w kawałku fluffowym jest napisane, że "Niektórzy niewolnicy używają
proc, by razić przeciwnika na odległość, innym szczęśliwcom uda się wyłudzić
włócznię lub tarczę."
z kolei dalej, już jako część "zasad" stoi:
"BROŃ/PANCERZ: Niewolnik posiada broń improwizowaną. Niewolnik nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy. "
Zatem jak to jest? Mogę wyposażyć niewolników w proce, włócznie i tarcze, czy nie mogę?
2.
Kulomiotacz i jego kule trującego wichru
"BROŃ/PANCERZ: Każdy Kulomiotacz posiada SZTYLET i KULE* TRUJĄCEGO WICHRU, gracz wedle uznania może wyposażyć oficera w dodatkowy oręż i
pancerz z LISTY EKWIPUNKU HARCOWNIKÓW KLANU SKRYRE. "
* liczba mnoga - no właśnie - czy zabrakło tam ogonka?
Wygląda na to, że Kulomiotacz posiada od razu wiele... ile? nie wiadomo kul.
Z kolei w wykazie dostępnego ekwipunku mamy kulę morowego wiatru dostępną TYLKO dla kulomiotaczy kosztującą 35 ZK!
Coś tu się nie zgadza.
Jeżeli kulomiotacz ma na start tylko jedną kulę, to trochę słabo, bo poza tym nie ma nic prócz sztyletu - byłby taką jednorazową postacią. Rzuci kulę - trafi albo nie, gaz zadziała albo nie... i tyle jego roboty, potem to tylko uciekać, żeby swoją śmiercią nie osłabić morale drużyny.
Hmmm... Proponowałbym uściślenie - albo, że ma tych kul odpowiednio dużo (czytaj - starcza na całą potyczkę), albo można ustalić, że ma ich dajmy na to... 5? 5 to już coś, a nie będzie przegięcia, że chodzi i rzuca na prawo i lewo.
A jeżeli miałby mieć tylko jedną kulę na start, cena 35 ZK za sztukę jest zbyt duża! Proponowałbym cenę 2-3 ZK za sztukę. Spaczpistolet kosztuje 25ZK i można z niego strzelać wielokrotnie.
Co na to Ojciec Założyciel?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 06:07 PM
|
|
1. Niewolnik nie moze uzywac oreza i pancerza.
2. Kulomiotacz posiada 'nieograniczona' ilosc kul.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt lut 14, 2014 12:02 AM
|
|
Ad.1 - ok, znaczy, że źle graliśmy, bo kumpel wyposażył niewolników w proce
Ad.2 - bardzo ok, znaczy - mi pasuje  ale moim przeciwnikom będzie to raczej nie w smak  Nie gra mi tylko jeszcze jedna rzecz - skoro kulomiotacz ma nieograniczoną liczbę kul, to po co w cenniku są te kule po 35ZK tylko dla kulomiotacza? może warto to ograniczenie usunąć i pozwolić innym zawadiakom z Klanu Skryre rzucić czasem taką kulą za te 35 ZK? (nawiasem mówiąc, jakieś 10x za drogo...)
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt lut 14, 2014 12:06 AM
|
|
1. Fluff-fluffem, ale najważniejsze jest to co pisze w zasadach 
2. Bo można mu je ukraść dzięki grabieży, i wówczas będzie mógł sobie je odkupić. A cena cóż, adekwatna do działania.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
58923 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9626 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
118283 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
364386 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
349830 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|