
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Propozycje innowacji
Propozycje innowacji
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Wt marca 29, 2011 09:23 PM |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 10:28 AM
|
|
I teraz z bronią ithilmarową i gromrilową się zgadzam. Jednak w kwestii saearathów i toporów miałbym inną propozycję:
-Zostają w takiej wersji jak tutaj, ale ich używanie wymaga umiejętności specjalnej właściwej dla danej bandy, którą nas starcie posiada wieczny strażnik/biały lew
-Zostają jeszcze osłabione, ale nie wymagają umiejętności. Moim ideałem, do którego się tu odniosę jest draich DE (nawiasem mówiąc wydawało mi się, że to była dwuręczna broń egzekutorów, nie?). Taki miecz, tylko trochę lepszy. Idąc tą drogą można toporowi z Chrace zbić cenę i dostępność i na przykład zostawić żeby był jak zwyczajny dwurak, ale z cechą oręża precyzyjne uderzenie. To i tak jest niezły boost, bo +1 do zranienia (czy do efektu zranienia? nie pamiętam) to nie w kij dmuchał, ale nie będzie już tak, że to naturalny wybór dla wszystkich bohaterów HE, którzy mogą go nosić. Zresztą, niech już zostanie to przebicie pancerze, byle to że nie uderza jako ostatni zlikwidować, bo to wydaje mi się najbardziej przegięte. De facto topór z Chrace to taka broń dwuręczna która nie dość, że nie atakuje ostatnia, to ma jeszcze dwie wybajerzone cechy, czyli w sumie tak, jakby dostała 3 dodatkowe cechy, za cenę 2 razy większą. Co o tym myślisz?
Co do saerath nie będę się wypowiadał, bo fakt bycia fanboyem WE zaburza mi odrobinę perspektywę
|
|
Back to top
|
|
 |
Slayer
Nieświadomy
Joined: marca 25, 2011
Posts: 15
Location: Warszawa
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 02:02 PM
|
|
Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać zasad tych broni bo te były do przyjęcia. To samo dotyczy broni z gromrilu i ithilmaru. Wystarczy ograniczyć ich dostępność dla postaci, które zgodnie z fluffem się takim orężem nie posługują. Moim zdaniem topór z Chrace z precyzyjnym uderzeniem bazowo to przegięcie. Niech ta cecha zostanie w broni z gromrilu bo za taki bajer powinno się odpowiednio płacić.
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 05:53 PM
|
|
Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE oraz PRZEBICIE PANCERZA i WYMAGA OBU RĄK.
ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
ha ha ha ha
witam gram high elfami na toporach z chrace i właśnie widzę że chcąc je osłabić wzmocniono je
bo przecież gdy ma się +2 do siły i silny cios wtedy zazwyczaj rzut na zranienie jest na 2+ i druzgoczący się nie przyda a precyzyjne uderzenie tak zaś cena ... panowie to tylko 5 .zaś dostępność... i tak można dopłacić i mieć . ok ktoś może powiedziec ze to drogo ale w praktyce po trzech potyczkach uzbierałem z 200 koron... to tylko kwestia czasu aż banda się dorobi
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 06:05 PM
|
|
A jakby co w bitewnym draich był bronią dwuręczną z killing blowem
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 09:42 PM
|
|
Dodatkowych ograniczeń dla oręża nie będę wprowadzał. Koszt i dostępność Saearatha zostają zwiększone, a Topór z Chrace uderza ostatni:
Quote:: |
Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE, PRZEBICIE PANCERZA, UDERZA OSTATNI oraz WYMAGA OBU RĄK.
ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, uderza ostatni, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
|
Wysokie Elfy mogą nabyć umiejętność "Szybkość Asuryana" i będą uderzały jako pierwsze.
_________________
Last edited by quidamcorvus on Pn kwiet 24, 2011 09:43 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 10:28 PM
|
|
No, ma to teraz sens.
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 25, 2011 06:37 AM
|
|
istotnie wysokie elfy będą z tym nadal biegać, a pod-rasy raczej nie
proponuje skreślić wymaga obu rąk uderza ostatni i daje +2 do siły i dać po prost broń wielka z precyzyjne uderzenie i przebicie pancerza
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 25, 2011 07:28 AM
|
|
@Sirwit, Slayer, Rędzian
Wstawcie sobie jakieś avatary, bo to utrudnia czytania
Last edited by Gabriel_Daco on Pn kwiet 25, 2011 07:40 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pt kwiet 29, 2011 10:50 PM
|
|
Mam wrażenie, że nie do końca szczęśliwie rozwiązano zasadę specjalną długiego łuku. To że strzela na krótki zasięg z siłą 4 jest fajne, ale w tej sytuacji, kto przy zdrowych zmysłach kupi kuszę, jeśli jej jedyną przewagą jest s 4 przy odległości powyżej 15 cali. Nijak to nie rekompensuje ruchu lub strzału i wyższej ceny. Kiedyś to było tak, że jak się chciało siłę, to się brało kuszę, a jak mobilność, to łuk. A teraz pupa, bo długi łuk z bliska jest równie mocny jak kusza, a mobilności nie ubyło. Oczywiście, można powiedzieć, że na dalekim zasięgu kusza ma te 4 S, tyle że jak często się strzela z daleka, szczególnie przy grach w mieście? I jak często się wtedy trafia, zważywszy że zwykle w tym momencie wróg leci na złamanie karku kryjąc się jak może za zasłonami? Ciężko tu wykombinować jakieś rozwiązanie.
Ja widzę dwie opcje
- Odebrać długim łukom 4 s z bliska, zostawić to tylko elfim, albo w ogóle wyrzucić. W drugim przypadku obniżyć cenę elfiego łuku i podbić zasięg, ewentualnie dorzucić mu jakąś cechę, w stylu precyzyjne uderzenie.
- Dodać kuszom ze 4' zasięgu i przebijanie pancerza
Oczywiście kwestia jest do przemyślenia.
Druga rzecz, jaka mnie zastanowiła, to cena krasnoludzkiego muszkietu, która jest identyczna jak zwykłego. Niby różnica między nimi jest jednej cechy, ale za to dość istotnej, bo gwarantującej +1 do trafienia. W mordheim chyba była jedna taka broń, pistolet pojedynkowy i był on dostępny wyłącznie bohaterom, a tu z krasnoludzkim muszkietem popyla byle stronnik krasnoludów i muszkieterów z nuln, trafiając każdego na 3+, a raniąc z bliska na 2+ większość ludzi, elfów i tym podobnych z wt 3. Może tego rodzaju bronie przeznaczyć jednak dla bohaterów, a stronnikom dać zwykłe muszkiety? Dla porównania, elfi łuk, kosztuje 15 zk więcej niż długi, a różni się przebiciem pancerza i brakiem kary do strzału po ruchu. Śmiem twierdzić, że jednak permanentne +1 do trafienia jest fajniejsze, niż brak kary, a przebicie pancerza nie jest warte aż tylu koron. Przy tym stronnicy WE nie mają dostępu do elfiego łuku. Mówiąc krótko podbiłbym cenę krasnoludzkiego muszkietu do 30 zk i zabrałbym go stronnikom. Ale to tylko moja prywatna opinia
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 05:30 AM
|
|
Rzędzian wrote: |
Mam wrażenie, że nie do końca szczęśliwie rozwiązano zasadę specjalną długiego łuku. |
Długi łuk był dość długo i wszechstronnie testowany. I w efekcie posiada właśnie takie zasady.
Rzędzian wrote: |
To że strzela na krótki zasięg z siłą 4 jest fajne, ale w tej sytuacji, kto przy zdrowych zmysłach kupi kuszę, jeśli jej jedyną przewagą jest s 4 przy odległości powyżej 15 cali. |
Ten, kto na liście ekwipunku ma kuszę ale nie ma długiego łuku.
Rzędzian wrote: |
Druga rzecz, jaka mnie zastanowiła, to cena krasnoludzkiego muszkietu, która jest identyczna jak zwykłego. Niby różnica między nimi jest jednej cechy, ale za to dość istotnej, bo gwarantującej +1 do trafienia. W mordheim chyba była jedna taka broń, pistolet pojedynkowy i był on dostępny wyłącznie bohaterom, a tu z krasnoludzkim muszkietem popyla byle stronnik krasnoludów i muszkieterów z nuln, trafiając każdego na 3+, a raniąc z bliska na 2+ większość ludzi, elfów i tym podobnych z wt 3. Może tego rodzaju bronie przeznaczyć jednak dla bohaterów, a stronnikom dać zwykłe muszkiety? |
To jest właśnie różnica między jakością ludzkiej a krasnoludzkiej inżynierii.
Rzędzian wrote: |
Dla porównania, elfi łuk, kosztuje 15 zk więcej niż długi, a różni się przebiciem pancerza i brakiem kary do strzału po ruchu. Śmiem twierdzić, że jednak permanentne +1 do trafienia jest fajniejsze, niż brak kary, a przebicie pancerza nie jest warte aż tylu koron. Przy tym stronnicy WE nie mają dostępu do elfiego łuku. Mówiąc krótko podbiłbym cenę krasnoludzkiego muszkietu do 30 zk i zabrałbym go stronnikom. Ale to tylko moja prywatna opinia  |
Zauważ tylko, że broń prochowa wymaga przygotowania i podlega zasadzie zawodny co czyni ją dość niebezpieczną dla użytkownika.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 08:06 AM
|
|
Z tym, że zasady długiego łuku są fajne, się zgadzam, acz gdybym grał kimś z kuszami ale bez łuków, czułbym się lekko skrzywdzony przez los
Już nie przesadzajmy z tą zawodnością, na wybuch są niecałe 3% szans, do tego jeszcze musi zranić, a równie duże prawdopodobieństwo jest, że walnie ze zwiększoną siłą. Sprawdziłem, że krasnoludzki muskziet kosztuje 20 tylko w dziale ekwipunek, a na listach wyposażenia band 25, więc cena jest ok. A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera.
_________________ To gorzej niż zbrodnia - to błąd.
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 08:12 AM
|
|
No, taki dajmy na to Reikland, ma strzelecki 4 i kuszników, ergo kusze na wyposażeniu podstawowym. No niby mógłbym im dokupić długie łuki, ale to byłoby trochę nie halo  Wiesz, QC ma jedną dużą "wadę". Jest starym klimaciarskim betonem, z takim nie pogadasz
Rzędzian wrote: |
A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera. |
Też mi argument... A co to, tylko muszkieterzy maja dostęp do muszkietu?
_________________
Doman wrote: |
Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D |
Last edited by Gabriel_Daco on Sb kwiet 30, 2011 08:13 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 01:03 PM
|
|
Rzędzian wrote: |
Sprawdziłem, że krasnoludzki muskziet kosztuje 20 tylko w dziale ekwipunek, a na listach wyposażenia band 25, więc cena jest ok. |
Wszędzie powinno być 25 zk.
Rzędzian wrote: |
A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera. |
Od tego jest inżynier
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn May 01, 2011 02:17 AM
|
|
Gabriel_Daco wrote: |
No, taki dajmy na to Reikland, ma strzelecki 4 i kuszników, ergo kusze na wyposażeniu podstawowym. No niby mógłbym im dokupić długie łuki, ale to byłoby trochę nie halo  |
Ano właśnie, ja bym chyba prędzej łupnął głową w mur, bo nie wyobrażam sobie REiklaandu na długich łukach. Co nie zmienia faktu, że kusze są cienkie jak sik węża.
Quote:: |
Też mi argument... A co to, tylko muszkieterzy maja dostęp do muszkietu? |
Ano, tak wychodzi, że do krasnoludzkiego muszkietu, o którym tu mowa mają dostep tylko oni i krasnoludy, ewentualnie bohaterowie z umiejętnością. Nie mówię, że to źle, że mają muszkiety, tylko że stronnicy powinni mieć normalne muszkiety, a nie krasnoludzkie, w dodatku w standardzie na kolesiu za 40 zk.
Quote:: |
Wiesz, QC ma jedną dużą "wadę". Jest starym klimaciarskim betonem, z takim nie pogadasz  |
Ja sobie osobiście również cenię klimat, chociaż trochę nie lubię podejścią "ooo, te wysokie elfy/leśne elfy/skaveni/cokolwiek w warhammerze bitewnym popylają z takim mega zarabiście lansiarskim super cosiem, więc tu też musi być i koniec, i musi być odpowiednio przegięty, bo to przecież klimatycznie jest, żeby odzwierciedlić potęgę wspaniałości elfiego czy innego krasnoludzkiego rzemiosła" Klimat generowany przez coś takiego, czym mi tu leciutko zawiewa, jest raczej umiarkowany kontynentalny, niż warhammerowy. Trochę to przypomina sytuację, jaka się pojawiała, gdy ktoś na potrzeby rpg chciał sobie rozpisać tancerza wojny i wychodziły z tego najprzeróżniejsze cuda, z reguły totalnie przekoksane, bo przecież tancerze muszą być przekoksani, c'nie? W różne łorhamery, bitewne, rpg, mordheimy i tak dalej gram już jakiś czas i klimat jest raczej z tych ciężkich, gdzie zwyczajni ludzie walczą o przetrwanie, a magiczny miecz to coś takiego, że klękajcie narody. Potężni bohaterowie w lśniących pancerzach i doskonali, legendarni szermierze to raczej jest domena bitewnego, mordheim i wfrp są w tym względzie dość skromne. Ale jak wiadomo mój klimat jest najmojszy  Poza tym jak chcę się bawić wyłącznie w klimat, to sobie wyciągam podręcznik do wfrp i idę polować na orków. W tym mi nie przeszkadza, że na przykład drużynowy mag lepiej morduje i przekonuje ludzi niż mój wojak: liczy się zabawa. A w grze bitewnej, no cóż, oczywiście chodzi o zabawę, a podstawowym zagadnieniem jest uzyskanie równowagi między bandami, a także zezwolenie na jak największą różnorodność, co wszechpotężne bronie utrudniają, bo zaraz trafi się agent, który właduje topory z Chrace całej drużynie. Dlatego czasem można pójść na drobne ustępstwo kosztem klimatu. Świat się od tego nie zawali, a reikland na kuszach nie będzie tru klimaciarską rozpiską,, tylko jedną z równorzędnych opcji. Zresztą akurat lekkie ulepszenie kusz, np. przebiciem pancerza, nie godzi za szczególnie w ich klimat chyba, nie?
Ciekaw jestem, czy ktoś przebrnie przez tę diatrybę
_________________ To gorzej niż zbrodnia - to błąd.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn May 01, 2011 09:58 AM
|
|
Przebrnąłem.
Z przebiciem pancerza dla kusz się zgadzam.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|