Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 09, 2014 11:11 AM
Reply with quote

szarża. Powiedzmy że splot wydarzeń pozostawił mój model o 1/2" od przeciwnika. Nie znalazłwszy w zasadach zapisu że szarża powinna być wykonana po najkrótszej możliwej drodze do celu, mogę zamiast dostawić się te pół cala obiec go i wskoczyć mu na plecy?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 09, 2014 11:41 AM
Reply with quote

Zapis znajduje się w paragrafie 4 Ruch szarżujących:
Quote::
4. Ruchy szarżujących
Po zakończeniu ruchów przymusowych, w tym ruchów modeli wroga, które zadeklarowały Ucieczkę! w reakcji na szarże, przychodzi czas na wykonanie ruchów postaci, które zadeklarowały szarżę. Szarże przeprowadza się jedna po drugiej w kolejności ich zadeklarowania. Należy pamiętać, by na tym etapie rozstrzygnąć wyniki reakcji stać & strzelać, jeszcze przed odmierzeniem, czy szarżujący znajdą się w kontakcie z wyznaczonym celem!
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.
Ponadto, należy zauważyć, że jeżeli trasa szarży przebiega przez teren trudny lub teren bardzo trudny to model może ominąć taki teren, o ile pozwala na to zasięg szarży, co należy zaznaczyć w czasie deklarowania szarży.
Jeżeli w wyniku nietrafnej oceny dystansu szarży model nie może być dostawiony do krawędzi podstawki przeciwnika lub nie może ominąć terenu trudnego lub terenu bardzo trudnego to szarża jest nieudana.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 09, 2014 01:27 PM
Reply with quote

dobra... sorry Smile starość nie radość, wzrok już nie ten co kiedyś...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 09, 2014 02:24 PM
Reply with quote

Nie ma problemu Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 11:02 AM
Reply with quote

potyczka wieloosobowa w sojuszach.
sekwencja po potyczce.
Rozumiem że bierzemy stojących bohaterów do kupy, odliczamy do 6 i sru, tyle kostek eksploracji. Wyszlo X Łupów.
A jak to się potem rozmienia na kasę?
Zliczamy total ilość modeli z np 3 drużyn sojuszu?
wtedy prawie zawsze wyjdzie 16+. I dalej. Jeśli ta opcja jest właściwa a sojusz wg zasad przywódcy sojuszu musi zwiększyć liczbe modeli o jeden poziom i np dostał z eksploracji dziczyznę i gospodarstwo to czy skacze jeden w górę i dwa w dół do 13-15 czy moze tylko dwa w dół do 10-12 bo wyżej 16 nie ma poziomów?

Czy może bierzemy tylko tą drużynę i zasady specjalne gdzie służył Dowódca Sojuszu?

Czy jeśli weźmiemy za przywódcę sojuszy np Leśne Elfy to Leśne Licho i Obcy mają zastosowanie do wszystkich kompanii Sojuszu? Głównie chodzi o +2 na rzut na dostępność.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 11:53 AM
Reply with quote

Każdy rozgrywa własną sekwencję po potyczce.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 11:59 AM
Reply with quote

to obawiam się że nie rozumiem....
skoro i tak każda z drużyn sojuszu rozgrywa swoją własną sekwencję zakładam bazując na swoich modelach eksplorujących i zasadach specjalnych to po co jest zapis o przywódcy sojuszu który może wpływać na eksplorację i łupy np albo o tym że do zakończenia sekwencji cały sojusz traktowany jest jak jedna drużyna...?

Back to top
View user's profile
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz czerw 12, 2014 12:10 PM
Reply with quote

polowanie na dziczyznę (66).
załóżmy grupę stronników w liczbie 5 z PD 1.
czy prawidłowym jest podejście:
1 model strzela, trafia, daje grupie 1 PD co oznacza awans i powiedzmy CMT dla tegoż modelu
2 model strzela, nie trafia
3 model strzela, trafia, +1PD dla grupy
4 model strzela, trafia, +1PD dla grupy
5 model strzela, trafia, +1PD dla grupy co powoduje kolejny rzut na awans i np również CMT dla tego modelu..
czyli wyprodukowaliśmy 2 bohaterów z 2 i 5PD


czy raczej

kolektywnie 5 modeli strzela, 4 trafily, +4PD dla grupy co oznacza 2 awanse przy 2 i 5 i dajmy na to wypadły też 2x CMT.
czyli wyprodukowaliśmy 2 bohaterów z 5PD każdy...

edit:
szukałem ale nie znalazłem a głowę dam że gdzieś odpowiedź widziałem...
Deklaracja ataków podczas walki wręcz.
Jeśli szarżuję to muszę zadeklarować w jakie modele, wiadomo.
a czy od razu muszę określić ile ataków w jakiego wroga czy mogę tak jak przy strzelaniu rozpatrywać każdy atak z osobna?
Jeśli muszę zadeklarować ataki wszystkie przed rzutami i np z dwóch zdejmę wroga pierwszym to drugi mi się marnuje czy mogę go jednak przenieść na innego wroga w walce?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 05:57 PM
Reply with quote

Sorry. To ja namieszałem, nie zrozumiałem że chodzi o tryb kooperacji. Embarassed

W trybie kooperacji, dla uproszczenia przyjmuje się, że w trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce pod uwagę bierze się zasady specjalne drużyny z której wywodzi się dowódca. A kasę dzieli po połowie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz czerw 12, 2014 06:05 PM
Reply with quote

Dobrze, że zwróciłeś uwagę na Dziczyznę, bo miałem o tym już kiedyś wspomnieć ale zapomniałem. Uściślony zapis dotyczy tylko bohaterów:

Quote::
Każdy uzbrojony w broń dystansową model bohatera należący do kompanii może oddać strzał w kierunku biegnącego stada, z uwzględnieniem modyfikatora -1. Udany rzut na trafienie oznacza, że model otrzymuje +1 PD.


Co do ataków, to rozpatrujesz każdy z osoba. Więc jeśli pierwszym WzA! przeciwnika, kolejny atak możesz skierować w drugi związany walką wręcz model.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 06:31 PM
Reply with quote

ok. wszystkie zasady specjalne działają?
np rzeczone elfy mają +2 do rzutu na dostępność a w sojuszy są 3 drużyny. Każda z nich będzie mogła posłać bohatera na targ i rozpowiadać
dowodziły nami leśne elfy!
aaa jak tak to proszzzz dla pana miecz nówęsja specjalnie spod lady z dostępnością +2

czy też może należy wysłać bohatera leśnych elfów żeby mi coś kupił bo ma łatwiej

czy też może działa to tylko dla drużyny leśnych elfów i one mogą skorzystać a reszta kupuje sprzęt wg swoich zasad.

innemi słowy gdzie kończy się sojusz a zaczyna wykorzystywanie kolegi Smile

aaa jeszcze jedno. skoro bierze się dla uproszczenia tylko drużynę dowódcy to znaczy że eksplorują też tylko jego bogaterowie? czy wszyscy którym nie oklepano miski z dajmy na to 3 drużyn w sojuszu?

sorry że tak męczę to multi ale u nas 1vs1 zdarza się raz na kwartał standardem natomiast jest od 3-5 graczy naraz...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 06:42 PM
Reply with quote

Eksploruja wszyscy bohaterowie ktorzy nie rzucali na tabele poeaznych obrazen. Obowiazuja zasady specjalne druzyny dowodcy.

Ma to plusy i minusy. Czasem wieksza dostepnosc oznacza wyzsza cene.

A co do wykorzystywania to chyba kazdy wie na co sie pisze zawierajac sojusz? Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 08:12 PM
Reply with quote

to jeszcze Cię pomęczę...
Quote::
Eksploruja wszyscy bohaterowie ktorzy nie rzucali na tabele poeaznych obrazen
wszyscy wszyscy czy wszyscy max do 6 kostek eksploracji?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Cz czerw 12, 2014 08:29 PM
Reply with quote

Słuszna uwaga. Max do 6 kostek. Ale w takim wypadku opłaca się wybrać tych bohaterów, którzy mają jakieś bonusy do rzutu, a innych typu kowal run czy łowca niewolników wysłać do dodatkowej roboty.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt czerw 13, 2014 03:41 PM
Reply with quote

w innym temacie napisałeś:
Quote::
Zabójczy cios nie wyklucza Zatrutych ataków.

Nawet jeśli zranisz automatycznie Zatrutym Atakiem warto mimo wszystko rzucić na zranienie choćby po to, by dowiedzieć się nie czy nie ma trafienia krytycznego czy właśnie chociażby nie Zadziała zabójczy cios.

a ja mam taką kwestię.
czy ten rzut na ew zranienie jest obowiązkowy czy czy nie? ponieważ jeśli wyjdzie krytyk 1-2 a potem mi się nie poszczęści to zamiast automatycznego trafienia będę miał guano.

a co jeśli mam b.n zwykłą i zabójczy cios. trafiam na 6, ranie na 6... i co dalej? jeśli rzucę na krytyk i padnie 1-2... prawdopodobnie guano, a mogłem zdjąć chłopa.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57884 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9382 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115299 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354416 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337193 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 25
_BBOT: 0
Razem: 25
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy