
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Pytania & odpowiedzi [Mordheim] › Pytania różne
Pytania różne
Tak jak Admin nazwał i Sigmar przykazał.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Orris - Cz kwiet 17, 2014 01:26 PM |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 10:36 AM
|
|
M.T. wrote: |
1 grupa, każda z dwoma członkami mającymi po 4 exp, daje 2*4 = 8 punktów do ratingu. |
nosz to się zdecydujcie wreszcie 
Natalia twierdziła, że do raitingu liczy się exp grupy, a nie exp grupy*ilość modeli w niej. Jakoś wcześniej pytałem o max. ilość grup henchmanów, ktoś odpisał, że tyle co mieści się w rozpisce, czyli 6. Teraz Ty twierdzisz, że może być więcej. Zaczyna wychodzić, że każdy gra inaczej i teraz np. nie wiem czy miałem underdogi po bitwie z Kubą ( tzn chyba i tak miałem, bo miał coś ponad 70 przewagi w raitingu, 2 pkt w tą czy tamtą nic mi nie zmieniają )
A nurgle's rot jest brzydkie, wredne i w ogóle fe
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 11:18 AM
|
|
@duszy No właśnie, teraz nie wiem co z underdogami po poprzedniej bitwie. Przypomnij, ile miałeś przed? Zobaczymy co będzie jeżeli podliczyć flagellantów nie jako 4xp ale jako 12.
Nurgle's rot wymaga house rula bo efekt jest udupiający niezwykle. Oczywiście nie jest to moja idea w żadnym wypadku, wątek przewijał się wcześniej a sami twórcy gry w erracie napisali (i jak przystało nie zrobili właściwie nic bo pewnie zbalansowanie tego wymagało długich miesięcy anlizy i ciężkiej pracy):
Commentary on EIF Changes
Quote:: |
....Nurgle’s Rot, however, is one of the areas which have been much debated of late, and we have made a change to make it more difficult to contract. However, the proper resolution of this subject touches on a number of other rather more long-term plans and will be dealt with at a later date. For now, you always have the option of abandoning the afflicted one by the side of the road… |
Widziałem rozsądne rozwiązania na boringu:
Jak ktoś złapie syfa nurgla, kupuje "tears of Shallaya" (nomen omen w jednej z książek BL było napisane, że jest to JEDYNE lekarswtwo na nurglowy syf - jakby ktoś był zainteresowany to niech sięgnie po "Brunner the bounty hunter") i jest wyleczony.
Nie jest to oczywiście żaden atak w plany Riciego, siła carnivalu nie leży zdecydowanie w "zarażaniu nurlem".
|
|
Back to top
|
|
 |
Skavenblight
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 11:33 AM
|
|
Skavenblight wrote: |
Co do ilości grup henchmanów - na wszystkich kartach bandy jest tyle samo slotów? Jeśli tak, to raczej nie przypadek Razz |
Nie mają  Rostery na stronie btb mają po 7 slotów na grupy henchmanów. A gdzieś widziałem rozbudowaną "rpg'ową" wersję rozpiski ( z miejscem na historie, opisy itp. poszczególnych bohaterów i henchmanów ), w wersji małej książeczki, tam było z 20+ slotów  No, ale to wersja fanowska.
Skavenblight wrote: |
A co do expa, to "całe życie" grałam tak: grupa stronników ma exp, nie każdy stronnik z osobna... szukam teraz na szybko w rulebooku, erracie i FAQ ale nic na ten temat nie widzę... jest jakiś cytat, który by to uściślał? |
no właśnie nigdzie nie widziałem żadnego uściślenia, stąd było moje pytanie o raiting  Po pierwszej bitwie robiło mi to całe 2 raitingu różnicy, po bitwie z Kubą już trochę większy, bo tam miałem underdoga, szczególnie, że jeśli liczyć exp grupa*ilość, to miałem sporego underdoga.
|
|
Back to top
|
|
 |
Richi
Przytomny
Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:20 PM
|
|
Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?
Inna sprawa - game roster. Jest siedem slotów na henchmenów i skromnie uważam że tego się trzeba trzymać. Inaczej było by zbyt łatwo o tak trzeba pokombinować odrobinę i jest ciekawie.
Liczenie doświadczenia dla henchmenów. Znam tylko opinie Michasia który twierdzi że trzeba mnożyć ale ostatnio ściągnąłem popularny game roster w wersji elektronicznej gdzie jest inaczej:
mini.leblog.se/mordhei...obe-reader
Szybko zauważyłem że wpisując np 4 punkty doświadczenia i dwóch zawodników grupowe doświadczenie wynosi 4 a nie 8 tak jak jest to teraz przyjęte. Warto konkretnie ustalić jak gramy bo czasami niewielka różnica w gang ratingu może mieć wymierne korzyści o czym każdy doskonale wie. W sumie wolałbym aby nie mnożyć doświadczenia henchmenów przez liczbę zawodników w grupie tak aby gang rating nie wzrastał tak szybko ale w pełni się dopasuje do ostatecznego werdyktu...
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:26 PM
|
|
Richi wrote: |
Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?
|
Po erracie Nurgle Rot działa na 6 to wound - a nie to hit.
Richi wrote: |
Liczenie doświadczenia dla henchmenów. Znam tylko opinie Michasia który twierdzi że trzeba mnożyć ale ostatnio ściągnąłem popularny game roster w wersji elektronicznej gdzie jest inaczej:
mini.leblog.se/mordhei...obe-reader
Szybko zauważyłem że wpisując np 4 punkty doświadczenia i dwóch zawodników grupowe doświadczenie wynosi 4 a nie 8 tak jak jest to teraz przyjęte. Warto konkretnie ustalić jak gramy bo czasami niewielka różnica w gang ratingu może mieć wymierne korzyści o czym każdy doskonale wie. W sumie wolałbym aby nie mnożyć doświadczenia henchmenów przez liczbę zawodników w grupie tak aby gang rating nie wzrastał tak szybko ale w pełni się dopasuje do ostatecznego werdyktu... |
To znaczy, że ten roster źle liczy rating.
|
|
Back to top
|
|
 |
Richi
Przytomny
Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:34 PM
|
|
M.T. wrote: |
Richi wrote: |
Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?
|
Po erracie Nurgle Rot działa na 6 to wound - a nie to hit. |
Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno...
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:01 PM
|
|
Rzucasz na trafienie.
Jeżeli trafiasz, rzucasz na zranienie.
Jeżeli rzuciłeś 6 na zranienie, twój przeciwnik zaraził się syfem Nurgla (i ewentualnie dostał krytyka).
|
|
Back to top
|
|
 |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:04 PM
|
|
Richi wrote: |
Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno... |
Roznoszą, tylko na krytach, a nie po prostu po trafieniu - trochę niższa szansa, ale dalej zarażają ( patrząc po tym ile ja krytów dostawałem od przeciwników wcale nie tak dużo niższa  ).
Possessed są chyba równie drodzy. A tacy bruci są całe 10gc drożsi od troll slayerów w zamian dostają M4, S4, A2 i strongmana
|
|
Back to top
|
|
 |
Richi
Przytomny
Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:23 PM
|
|
Powróćmy więc do kwestii liczenia ratingu.
Mam jedna grupę z 3 henchmanami, z zaznaczonymi 3 kwadratami.
Mam też grupę z jednym henchmanem, też z zaznaczonymi 3 kwadratami.
Sugerujecie, że obie grupy dają tyle samo punktów do ratingu, czyli po 3 każda? Bo może coś źle myślę...
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:24 PM
|
|
Richi wrote: |
Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno... |
No nie wiem Rici - jak dla mnie roznoszenie syfa służy tylko utrudnianiu innym kampanii i trolowaniu reszty warband  . Nie buduj na tym strategii zwłaszcza, że nie za bardzo się da a poza tym nie warto.
Zalety karnawału:
- Demony. -1 do hita, tanie (nurglingi), mocne (plaguebeary)
- Strongmany (jak pisał duszy)
- Mocna magia
- Mutacje nurgla, które wygrywają w przedbiegach - 25gc za -1 do hita w CC, +1 T i W za 40 (co prawda obniża movement ale możesz sobie go wziąć jak dostanie awans). Jak dla mnie nurgle's rot jest najsłabszy z tego wszytkiego - w tej konkretnej bitwie, w której walczysz i kogoś zarazisz nie dostaniesz bonusa. Później też nie.
@M.T tak właśnie tak.
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:49 PM
|
|
No cóż jak dla mnie:
........
 cholera, sam już nie wiem.
|
|
Back to top
|
|
 |
Richi
Przytomny
Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:50 PM
|
|
Jak dla mnie roznoszenie nurgla to jest właśnie piękna sprawa - inne bandy tez mają swoje przegięcia. Bez tego Karnawał nie jest wcale taki mocny i traci sporo przede wszystkim ze swego klimatu...
-Demony: Małe kupy i duże kupy są tylko dobre gdy gra się ze świeżymi bandami, średnio doświadczone ekipy sobie z nimi radzą a doświadczone masakrują. Wiem - sporo grałem z Michasia Karnawałem
Strongmeni - nieźli ale mają dwójkę inicjatywy i są zwykłymi ludźmi - daleko im do opętanych...
-mocna magia - faktycznie niezła ale może rzucać tylko szef który zaczyna z 20 punktami expa więc szybko tego nie podpakuje. Magia Sigmara jest dużo mocniejsza bo tam kapłan zaczyna z mniejszą ilością doświadczenia a więc pole manewru przy rozwoju postaci większe i można się tylko koncentrować na rozwojach w magię - w ogóle jak to jest teraz w przypadku Witch Hunterów - kapłan zaczyna także z 4 expa czy tylko klasyczni herosi?
Mutacje nurgla - niezłe i jest w czym wybierać ale nie oszukujmy się tez trochę kosztują. Roznoszenie nurgla jest najlepsze bo może zarazić doświadczonego herosa i wtedy bida - wywalić go czy czekać jak narobi ambarasu. Nawet jak nurglem można zarażać przy krytykach to jest to bardzo niebezpieczne bo krytyki padają a pajacyki zwykle trzymane z tyłu prędzej czy później dojdą do HTH.
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57936 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9388 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
115466 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
354974 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Kostnica
|
Pytania i odpowiedzi [AoS]
[
Go to page:
1, 2, 3 ]
|
42 |
Staś |
35357 |
Pytania i odpowiedzi [... Śr marca 22, 2017 02:12 PM wellofeternity  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|