Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Pytania & odpowiedzi [Mordheim] › Pytania różne
Pytania różne
Tak jak Admin nazwał i Sigmar przykazał.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 12 13 14 ... 26 27 28
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Orris - Cz kwiet 17, 2014 01:26 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 10:36 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
1 grupa, każda z dwoma członkami mającymi po 4 exp, daje 2*4 = 8 punktów do ratingu.
nosz to się zdecydujcie wreszcie Razz
Natalia twierdziła, że do raitingu liczy się exp grupy, a nie exp grupy*ilość modeli w niej. Jakoś wcześniej pytałem o max. ilość grup henchmanów, ktoś odpisał, że tyle co mieści się w rozpisce, czyli 6. Teraz Ty twierdzisz, że może być więcej. Zaczyna wychodzić, że każdy gra inaczej i teraz np. nie wiem czy miałem underdogi po bitwie z Kubą ( tzn chyba i tak miałem, bo miał coś ponad 70 przewagi w raitingu, 2 pkt w tą czy tamtą nic mi nie zmieniają ) Razz

A nurgle's rot jest brzydkie, wredne i w ogóle fe Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 11:18 AM
Reply with quote

@duszy No właśnie, teraz nie wiem co z underdogami po poprzedniej bitwie. Przypomnij, ile miałeś przed? Zobaczymy co będzie jeżeli podliczyć flagellantów nie jako 4xp ale jako 12.

Nurgle's rot wymaga house rula bo efekt jest udupiający niezwykle. Oczywiście nie jest to moja idea w żadnym wypadku, wątek przewijał się wcześniej a sami twórcy gry w erracie napisali (i jak przystało nie zrobili właściwie nic bo pewnie zbalansowanie tego wymagało długich miesięcy anlizy i ciężkiej pracy):
Commentary on EIF Changes
Quote::
....Nurgle’s Rot, however, is one of the areas which have been much debated of late, and we have made a change to make it more difficult to contract. However, the proper resolution of this subject touches on a number of other rather more long-term plans and will be dealt with at a later date. For now, you always have the option of abandoning the afflicted one by the side of the road…
Widziałem rozsądne rozwiązania na boringu:
Jak ktoś złapie syfa nurgla, kupuje "tears of Shallaya" (nomen omen w jednej z książek BL było napisane, że jest to JEDYNE lekarswtwo na nurglowy syf - jakby ktoś był zainteresowany to niech sięgnie po "Brunner the bounty hunter") i jest wyleczony.

Nie jest to oczywiście żaden atak w plany Riciego, siła carnivalu nie leży zdecydowanie w "zarażaniu nurlem".

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 11:28 AM
Reply with quote

Co do ilości grup henchmanów - na wszystkich kartach bandy jest tyle samo slotów? Jeśli tak, to raczej nie przypadek Razz

A co do expa, to "całe życie" grałam tak: grupa stronników ma exp, nie każdy stronnik z osobna... szukam teraz na szybko w rulebooku, erracie i FAQ ale nic na ten temat nie widzę... jest jakiś cytat, który by to uściślał?

Mnie to obecnie nie robi różnicy, bo mam 1 stronnika w każdej grupie, ale zgadzam się z duszym, że powinniśmy wszyscy grać na tych samych zasadach Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 11:33 AM
Reply with quote

Skavenblight wrote:
Co do ilości grup henchmanów - na wszystkich kartach bandy jest tyle samo slotów? Jeśli tak, to raczej nie przypadek Razz
Nie mają Razz Rostery na stronie btb mają po 7 slotów na grupy henchmanów. A gdzieś widziałem rozbudowaną "rpg'ową" wersję rozpiski ( z miejscem na historie, opisy itp. poszczególnych bohaterów i henchmanów ), w wersji małej książeczki, tam było z 20+ slotów Razz No, ale to wersja fanowska.
Skavenblight wrote:

A co do expa, to "całe życie" grałam tak: grupa stronników ma exp, nie każdy stronnik z osobna... szukam teraz na szybko w rulebooku, erracie i FAQ ale nic na ten temat nie widzę... jest jakiś cytat, który by to uściślał?
no właśnie nigdzie nie widziałem żadnego uściślenia, stąd było moje pytanie o raiting Razz Po pierwszej bitwie robiło mi to całe 2 raitingu różnicy, po bitwie z Kubą już trochę większy, bo tam miałem underdoga, szczególnie, że jeśli liczyć exp grupa*ilość, to miałem sporego underdoga.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:20 PM
Reply with quote

Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?

Inna sprawa - game roster. Jest siedem slotów na henchmenów i skromnie uważam że tego się trzeba trzymać. Inaczej było by zbyt łatwo o tak trzeba pokombinować odrobinę i jest ciekawie.

Liczenie doświadczenia dla henchmenów. Znam tylko opinie Michasia który twierdzi że trzeba mnożyć ale ostatnio ściągnąłem popularny game roster w wersji elektronicznej gdzie jest inaczej:
mini.leblog.se/mordhei...obe-reader
Szybko zauważyłem że wpisując np 4 punkty doświadczenia i dwóch zawodników grupowe doświadczenie wynosi 4 a nie 8 tak jak jest to teraz przyjęte. Warto konkretnie ustalić jak gramy bo czasami niewielka różnica w gang ratingu może mieć wymierne korzyści o czym każdy doskonale wie. W sumie wolałbym aby nie mnożyć doświadczenia henchmenów przez liczbę zawodników w grupie tak aby gang rating nie wzrastał tak szybko ale w pełni się dopasuje do ostatecznego werdyktu...

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:26 PM
Reply with quote

Richi wrote:
Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?
Po erracie Nurgle Rot działa na 6 to wound - a nie to hit.
Richi wrote:

Liczenie doświadczenia dla henchmenów. Znam tylko opinie Michasia który twierdzi że trzeba mnożyć ale ostatnio ściągnąłem popularny game roster w wersji elektronicznej gdzie jest inaczej:
mini.leblog.se/mordhei...obe-reader
Szybko zauważyłem że wpisując np 4 punkty doświadczenia i dwóch zawodników grupowe doświadczenie wynosi 4 a nie 8 tak jak jest to teraz przyjęte. Warto konkretnie ustalić jak gramy bo czasami niewielka różnica w gang ratingu może mieć wymierne korzyści o czym każdy doskonale wie. W sumie wolałbym aby nie mnożyć doświadczenia henchmenów przez liczbę zawodników w grupie tak aby gang rating nie wzrastał tak szybko ale w pełni się dopasuje do ostatecznego werdyktu...
To znaczy, że ten roster źle liczy rating.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:34 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Richi wrote:
Wracając jeszcze do syfu nurgla - w podręczniku jest wyraźnie napisane że jest to nieuleczalne więc jakieś tanie łezki nie powinny tego leczyć. Zgadzam się że jest to potężny bonus na kampanie ale bez tego Karnawał to już tylko przeciętna banda na dłuższą metę. Oczywiście można by było tę zasadę nieznacznie zmodyfikować. Proponuje żeby przy trafieniach n 6 w HTH postępować podobnie jak przy rzucaniu czaru zarażającego nurglem - w trakcie walki trzeba zdać test na T a jeśli to nie wyjdzie to już nie ma bata - nurgla ma się do końca a zarażony henchmen powinien mieć tym bardziej przerąbane. Jak sądzicie?
Po erracie Nurgle Rot działa na 6 to wound - a nie to hit.

Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno...

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:01 PM
Reply with quote

Rzucasz na trafienie.
Jeżeli trafiasz, rzucasz na zranienie.
Jeżeli rzuciłeś 6 na zranienie, twój przeciwnik zaraził się syfem Nurgla (i ewentualnie dostał krytyka).

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:04 PM
Reply with quote

Richi wrote:
Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno...
Roznoszą, tylko na krytach, a nie po prostu po trafieniu - trochę niższa szansa, ale dalej zarażają ( patrząc po tym ile ja krytów dostawałem od przeciwników wcale nie tak dużo niższa Razz ).
Possessed są chyba równie drodzy. A tacy bruci są całe 10gc drożsi od troll slayerów w zamian dostają M4, S4, A2 i strongmana Razz

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:09 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Rzucasz na trafienie.
Jeżeli trafiasz, rzucasz na zranienie.
Jeżeli rzuciłeś 6 na zranienie, twój przeciwnik zaraził się syfem Nurgla (i ewentualnie dostał krytyka).

Jak najbardziej uczciwe - 6 na trafienie to jednak przegięcie a tak krytyki będą smakowały podwójnie Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:23 PM
Reply with quote

Powróćmy więc do kwestii liczenia ratingu.
Mam jedna grupę z 3 henchmanami, z zaznaczonymi 3 kwadratami.
Mam też grupę z jednym henchmanem, też z zaznaczonymi 3 kwadratami.
Sugerujecie, że obie grupy dają tyle samo punktów do ratingu, czyli po 3 każda? Bo może coś źle myślę...

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:24 PM
Reply with quote

Richi wrote:

Czyli jak? - pajacyki nie roznoszą nurgla. Byłaby to straszna lipa. Karnawał to najdroższa i najtrudniejsza banda w złożeniu - powinna mieć jakieś bonusy od życia. Bez nich byłoby nudno...
No nie wiem Rici - jak dla mnie roznoszenie syfa służy tylko utrudnianiu innym kampanii i trolowaniu reszty warband Razz . Nie buduj na tym strategii zwłaszcza, że nie za bardzo się da a poza tym nie warto.
Zalety karnawału:
- Demony. -1 do hita, tanie (nurglingi), mocne (plaguebeary)
- Strongmany (jak pisał duszy)
- Mocna magia
- Mutacje nurgla, które wygrywają w przedbiegach - 25gc za -1 do hita w CC, +1 T i W za 40 (co prawda obniża movement ale możesz sobie go wziąć jak dostanie awans). Jak dla mnie nurgle's rot jest najsłabszy z tego wszytkiego - w tej konkretnej bitwie, w której walczysz i kogoś zarazisz nie dostaniesz bonusa. Później też nie.

@M.T tak właśnie tak. Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:40 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:

@M.T tak właśnie tak. Smile
OK, to przekonajcie mnie że tak ma być. Bo ja się opieram na tym:
Quote::
The warband rating is simply the number of warriors in it multiplied by 5, plus their accumulated experience.
Poza tym, według was, henchman w pierwszej grupie ma tylko 1 exp, a w drugiej już 3. Czyli pierwsza grupa nie powinna mieć żadnego rozwoju Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:49 PM
Reply with quote

No cóż jak dla mnie:
........
Shocked cholera, sam już nie wiem.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:50 PM
Reply with quote

Jak dla mnie roznoszenie nurgla to jest właśnie piękna sprawa - inne bandy tez mają swoje przegięcia. Bez tego Karnawał nie jest wcale taki mocny i traci sporo przede wszystkim ze swego klimatu...
-Demony: Małe kupy i duże kupy są tylko dobre gdy gra się ze świeżymi bandami, średnio doświadczone ekipy sobie z nimi radzą a doświadczone masakrują. Wiem - sporo grałem z Michasia Karnawałem
Strongmeni - nieźli ale mają dwójkę inicjatywy i są zwykłymi ludźmi - daleko im do opętanych...
-mocna magia - faktycznie niezła ale może rzucać tylko szef który zaczyna z 20 punktami expa więc szybko tego nie podpakuje. Magia Sigmara jest dużo mocniejsza bo tam kapłan zaczyna z mniejszą ilością doświadczenia a więc pole manewru przy rozwoju postaci większe i można się tylko koncentrować na rozwojach w magię - w ogóle jak to jest teraz w przypadku Witch Hunterów - kapłan zaczyna także z 4 expa czy tylko klasyczni herosi?
Mutacje nurgla - niezłe i jest w czym wybierać ale nie oszukujmy się tez trochę kosztują. Roznoszenie nurgla jest najlepsze bo może zarazić doświadczonego herosa i wtedy bida - wywalić go czy czekać jak narobi ambarasu. Nawet jak nurglem można zarażać przy krytykach to jest to bardzo niebezpieczne bo krytyki padają a pajacyki zwykle trzymane z tyłu prędzej czy później dojdą do HTH.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 12 13 14 ... 26 27 28
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57936 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9388 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115466 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354974 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 35357 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Kontakt
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy