Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt czerw 27, 2014 01:52 PM
Reply with quote

Rozumiem ;] Czyli w przypadku gdy i tak chce szarżować ( bo im szybciej wyklęty kogoś dopadnie tym lepiej) to nie ma sensu rzucac wczesniej k6 zeby sprawdzic czy wypadnie 1?;]

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt czerw 27, 2014 02:16 PM
Reply with quote

Zgadza się. Na berserk rzucasz tylko wtedy, gdy nikogo nie zaszarżowałeś.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 71
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt czerw 27, 2014 10:43 PM
Reply with quote

Kilka pytań:
- czy banda poniżej 25% składu początkowego automatycznie się rozbija?
- czy po szarży rydwanu mogą dobijać bohaterowie z środka?
- czy po ranie ze zwierząt pociągowych można dobijać bohaterami z środka rydwanu?
- jak rydwan stoi i walczy to po zabiciu zwierząt pociągowych muszę wysiąść?
- czy mag związany walką wręcz może rozpraszać czary?


_________________
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 01:07 AM
Reply with quote

1. Nie rozumiem. Test rozbicia wykonuje się po tym jak 25% lub więcej modeli ze stanu na początku rozgrywki zostało WzA!. A więcej jeśli na początku rozgrywki z jakichś powodów mogłeś wystawić tylko 4 modele a pozostałe 8 pauzuje, to test rozbicia wykonujesz dopiero po utracie 1 modelu.

2 i 3. Tak. To różne modele. Choć należy pamiętać o działaniu według inicjatywy.

4. Po WzA! zwierząt pociągowych musisz wykonać rzut K6 i zastosować efekt z paragrafu Wyłączenie z akcji! zwierząt pociągowych w rozdziale Rydwany & powozy. A dopóki pojazd nie zostanie zniszczony, nie musisz z niego wysiadać i możesz korzystać z bonusa do Ochrony Pancerza.

5. Może.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 07:01 AM
Reply with quote

Sekwencja po potyczce, spada mi jeden goblin. Jednak na skutek awansu przy Odporności dostaje zasadę Nieśmiertelni:
1. Czy mogę od razu zrekrutować goblina, który mi spadł przed chwilą (bez doświadczenia rzecz jasna)?
2. Gdy w przyszłych grach stracę po stronniku z dwóch lub więcej grup, to z automatu dostaję po jednym stronniku do obydwu grup, czy tylko jednego wybranego stronnika?

3. Przy określaniu poziomu szamana Dzikich Orków umiejętność Felczer jest uwzględniana, czy tylko "czyste" zaklęcia?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 07:37 AM
Reply with quote

1. Nie. Zasadę specjalną otrzymałeś już po śmierci postaci.
2. Tylko jednego stronnika.
3. Liczą się tylko zaklęcia i tylko te które mag sam poznał - do poziomu nie wliczają się zaklęcia z magicznych przedmiotów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 71
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 05:11 PM
Reply with quote

Quote::
1. Nie rozumiem. Test rozbicia wykonuje się po tym jak 25% lub więcej modeli ze stanu na początku rozgrywki zostało WzA!. A więcej jeśli na początku rozgrywki z jakichś powodów mogłeś wystawić tylko 4 modele a pozostałe 8 pauzuje, to test rozbicia wykonujesz dopiero po utracie 1 modelu.

Wczoraj graliśmy scenariusz na rozbicie i musiałem zabić przeciwnika co do nogi bo ma zasadę że nie może się rozbić dobrowolnie, a testy mu wychodziły. Z góry było wiadomo, że gra nie ma sensu i tu przydałaby się zasada, że jak przeciwnikowi zostało mnie niż 25% początkowej liczby to ucieka z automatu. (patrz Warhammer 40K)

Quote::
Po WzA! zwierząt pociągowych musisz wykonać rzut K6 i zastosować efekt z paragrafu Wyłączenie z akcji! zwierząt pociągowych w rozdziale Rydwany & powozy. A dopóki pojazd nie zostanie zniszczony, nie musisz z niego wysiadać i możesz korzystać z bonusa do Ochrony Pancerza.

"Wyłączenie z akcji! zwierząt pociągowych:
Jeżeli w wyniku udanego trafienia i zranienia wszystkie zwierzęta pociągowe zostaną
Wyłączone z akcji! należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że pojazd gwałtownie
skręca po czym przewraca się na bok i koziołkuje w losowo określonym kierunku
pokonując odległość 2K6”. Wszystkie modele znajdujące się na drodze pojazdu
otrzymują automatyczne trafienie, które rozstrzyga się w oparciu o podstawową
wartość współczynnika SIŁA pojazdu. W przypadku, gdy pojazd wyposażony jest w
ostrza na kołach, SIŁA trafienia podnosi się o +1. Pojazd zostaje Wyłączony z akcji! zaś
woźnica i pasażerowie muszą wykonać rzut w TABELI EFEKT ZRANIENIA; rezultat
4+ oznacza, że pojazd zatrzymuje się i zostaje unieruchomiony do końca potyczki."

Ale jak się to ma do tego jak ja stałem od 3 tur i walczyłem w zwarciu z przeciwnikiem to naglę nie odjadę od zwarcia na 2k6?


_________________
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 07:50 PM
Reply with quote

Ramzeseba wrote:
Wczoraj graliśmy scenariusz na rozbicie i musiałem zabić przeciwnika co do nogi bo ma zasadę że nie może się rozbić dobrowolnie, a testy mu wychodziły. Z góry było wiadomo, że gra nie ma sensu i tu przydałaby się zasada, że jak przeciwnikowi zostało mnie niż 25% początkowej liczby to ucieka z automatu. (patrz Warhammer 40K)
No skoro testy rozbicia wychodziły do znaczy, że dowódca wciąż widział sens w walce Wink
Wspomniana przez ciebie zasada odnosi się do regimentu/oddziału czy całej armii?

Ramzeseba wrote:
Ale jak się to ma do tego jak ja stałem od 3 tur i walczyłem w zwarciu z przeciwnikiem to naglę nie odjadę od zwarcia na 2k6?
Nie rozumiem pytania.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 28, 2014 11:35 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Ramzeseba wrote:
Wczoraj graliśmy scenariusz na rozbicie i musiałem zabić przeciwnika co do nogi bo ma zasadę że nie może się rozbić dobrowolnie, a testy mu wychodziły. Z góry było wiadomo, że gra nie ma sensu i tu przydałaby się zasada, że jak przeciwnikowi zostało mnie niż 25% początkowej liczby to ucieka z automatu. (patrz Warhammer 40K)
No skoro testy rozbicia wychodziły do znaczy, że dowódca wciąż widział sens w walce Wink
Wspomniana przez ciebie zasada odnosi się do regimentu/oddziału czy całej armii?

W 40k zdajemy testy rozbicia na konkretne odziały w 3 wypadkach:
- w fazie strzelania straciliśmy 25% składu osobowego
Quote::
Casualties: A unit losing 25% or more of its current models during a single phase must take a Morale check at the end of that phase. There is an exception: units that lose 25% or more of their current models in the Assault phase do not take a Morale check.
- kiedy pod koniec tury przegrywamy combat - tzn liczba zabitych modeli przeciwnika jest mniejsza od naszej + - różne modyfikatory i zasady specialne
Quote::
Losing an Assault: Units that lose a close combat (usually from suffering more Wounds than they inflicted) must pass a Morale check to hold their ground. If they fail, they must Fall Back. Units taking this Morale check suffer a -1 Ld modifier for each Wound their side has lost the combat by.
- Kiedy zasada specialna wymusza testowanie swojego morale. Jest kilka mocy i przedmiotów które wymagają testowania itp.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 71
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 07:15 AM
Reply with quote

Quote::
Ale jak się to ma do tego jak ja stałem od 3 tur i walczyłem w zwarciu z przeciwnikiem to naglę nie odjadę od zwarcia na 2k6?
Nie rozumiem pytania.

Przeczytaj uważnie: - Wynik 1-3 oznacza, że pojazd gwałtownie skręca po czym przewraca się na bok i koziołkuje w losowo określonym kierunku pokonując odległość 2K6”

Ale ja stoję w walce nie ruszam się to jak mogę się zacząć koziołkować.

Quote::
W 40k zdajemy testy rozbicia na konkretne odziały w 3 wypadkach:
- w fazie strzelania straciliśmy 25% składu osobowego

Wiktor nie chodzi o tą zasadę, ale o tą że jak zostało ci mniej jak 25% oddziału to jak uciekasz to się już nie możesz zebrać.


_________________
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 07:37 AM
Reply with quote

1. Jeżeli szukasz logiki w tej zasadzie to możesz załoźyć źe ranne zwierzęta gwałtownie ruszają przed siebie i wywracają pojazd. Nie da się przewidzieć wszystkiego i zwykle trzeba stosować uproszczenia.

2. Tutaj mamy inna skalę bitew. A jeśli jakaś drużyna nie może się dobrowolnie rozbić to ma to odzwierciedlenie w jej fluffie i trzeba brać to pod uwagę.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 71
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 08:41 AM
Reply with quote

Quote::
1. Jeżeli szukasz logiki w tej zasadzie to możesz załoźyć źe ranne zwierzęta gwałtownie ruszają przed siebie i wywracają pojazd. Nie da się przewidzieć wszystkiego i zwykle trzeba stosować uproszczenia.

Co będzie oznaczać że opuszczam walkę w zwarciu?


_________________
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 09:18 AM
Reply with quote

Tak. Jest to wymuszone zasadami pojazdu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 10:12 AM
Reply with quote

Dublet szóstek w sekwencji po potyczce daje Dziczyznę:
"Każdy uzbrojony w broń dystansową model należący do kompanii może oddać strzał w kierunku biegnącego stada, z uwzględnieniem modyfikatora -1. Udany rzut na trafienie oznacza, że model otrzymuje +1 PD. Ponadto zaopatrzona w mięso kompania w czasie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce, na potrzeby zasad sprzedaży Łupów traktowana jest tak jakby liczba modeli w drużynie była o jeden poziom niższa, niż ma to faktycznie miejsce (do minimalnego poziomu 1-3 modeli)."

U mnie łuki mają tylko stronnicy - 5 Dzikich Chopaków. Oddaję zatem 5 strzałów i jeśli trafię np. 3 razy, to grupa zdobywa 3 PD?
I czy 3 sztuki dziczyzny obniżają liczbę modeli o 3 przy rzucie na potrzeby zasad sprzedaży Łupów?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 29, 2014 10:34 AM
Reply with quote

To pytanie pojawiło się kilka stron wcześniej. W wyniku powstała errata, która ograniczyła efekt zdarzenia do bohaterów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57923 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9387 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115436 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354849 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337775 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy