
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn wrz 21, 2014 08:43 PM
|
|
Każda broń assassina jest pokryta trucizną (wybierasz jaką)
Można zatruwać strzały, jedna dawka wystarcza na bitwę.
|
|
Back to top
|
|
 |
aniollech
Przebudzony
Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn wrz 21, 2014 09:42 PM
|
|
To czyni z niego potężnego zakapiora! Dobrze rozumiem- strzała z pistoletu strzałkowego w jego rękach może mieć siłę 5?
Utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że słusznie go nająłem.
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn wrz 22, 2014 03:56 PM
|
|
To prawda.
|
|
Back to top
|
|
 |
aniollech
Przebudzony
Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Wt wrz 23, 2014 08:32 PM
|
|
Pytanie tym razem dotyczy pistoletu strzałkowego.
Czy modyfikator -2 do trafienia tyczy się każdego oddanego z niego strzału czy tylko w przypadku strzelania w walce wręcz?
(W tłumaczeniu modyfikator ten tyczy się tylko tego szczególnego przypadku.)
Niby zasady w oryginale mieliśmy pod ręką ale się nie wczytałem...
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 24, 2014 10:27 AM
|
|
Tylko w walce wręcz.
|
|
Back to top
|
|
 |
aniollech
Przebudzony
Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 24, 2014 12:18 PM
|
|
Dzięki. Tak coś mi się zdawało bo to droga zabawka, a wychodziło by ,że od tańszej kuszy gorsza.
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 09:24 AM
|
|
Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń
1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie?
2. Annual str. 105 par.1 - każda figurka wyższa lub dłuższa niż 2 cale jest automatycznie Large Target'em.
3. Strike First z włóczni lub Lightning Reflexes umozliwia wykonanie jednego czy wszystkich ataków figurki najpierw...? Na pewno wszystkich?
4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!
(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)
5. Analogicznie do punktu 4 - po nieudanej diving charge lub nieudanym zeskoku, po których nie mozna szarżować ani ruszać się dalej, MOŻNA strzelać i czarować! (zasady określają tylko, że nie można szarżować i nie ma mowy, że to ma być traktowane jako "spalona szarża")
6. "Spalona szarża" ma miejsce tylko w wypadku złęj oceny odległości. Prawda?
7. Przy zasadach parowania przy opisie kombinacji sword+buckler jest napisane, że pozwala to na "reroll any failed parry attempts". To jak w końcu - można parowac tylko jedno uderzenie, czy wszystkie? Z zasady, że paruje się to o najwyższym wyniku to hit na kostce wynikałoby, ze tylko jedno. Ale czy na pewno?
-------
To są podstawowe zasady, a ja ciągle w nich coś odkrywam
|
|
Back to top
|
|
 |
hexenjager
Przebudzony
Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 12:50 PM
|
|
Myszor wrote: |
Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń 
1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie? |
A co z quick shotem? Przewalam przeciwnika jednym strzałem, znika mi z pola widzenia. Mimo to moge oddac drugi do tej samej postaci?
Myszor wrote: |
4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!
(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)
|
Tu sytuacja jest dla mnie jasna - nie mozesz biegac w promieniu 8 cali od przecwnika. Jedyny dopuszczalny bieg to szarza. "Normalnie ruszyc" oznacza w tym przypadku zwykly ruch.
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 01:57 PM
|
|
hexenjager wrote: |
Myszor wrote: |
Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń 
1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie? |
A co z quick shotem? Przewalam przeciwnika jednym strzałem, znika mi z pola widzenia. Mimo to moge oddac drugi do tej samej postaci?
Myszor wrote: |
4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!
(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)
|
Tu sytuacja jest dla mnie jasna - nie mozesz biegac w promieniu 8 cali od przecwnika. Jedyny dopuszczalny bieg to szarza. "Normalnie ruszyc" oznacza w tym przypadku zwykly ruch. |
Ad.1. Dla nmie jest to w ogóle dziwne. Skoro pierwszy strzał kogoś powalił, to leży i w związku z tym moze znaleźć się za 100% coverem i nie ma juz jak do niego dalej strzelać. Tak dotad grałem.
Ad.2. Absolutnie racja hexen. Jedynym wyjątkiem jest, kiedy ten niewywęszony przeciwnik znajdujący się za winklem jest knocked down lub stunned. O ile nie ma żadnego innego stojącego wroga w 8'', można w takiej sytuacji też biegać po "nie-wykryciu-na-Inicjatywie-w-celu-szarży".
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:13 PM
|
|
C.D.
8.
strzelec moze wybrać dalszy niz najbliższy  cel wyłącznie wtedy, kiedy:
a) trafić ten dalszy jest łatwiej
b) ten dalszy jest Large Targetem
c) strzelec znajduje się co najmniej 2 cale nad powierzchnią stołu i w tym samym budynku i na tym samym poziomie nie ma stojącego przeciwnika
b) najblizszy cel jest stunned lub knocked down
Ad.(a)
Sytuacja:
Code:: |
BBB
AAA CCC
==== ====
STRZELEC
|
"==== ====" to ściana z drzwiami
AAA ma covera w postaci kawałka ściany
CCC tak samo
BBB stałby na czysto względem STRZELCA, ale AAA i CCC są dla niego coverem
Zgodnie z zasadami, strzelec nie może wybrać celu BBB, bo jest dalej niż AAA i CCC a trafić w niego jest tak samo trudno.
ALE: sensownie myśląc, strzelanie do BBB daje szansę trafienia jego, lub przy pomyłce o 1 jednego z jego kolegów którzy robią mu cover.
Co na to Koledzy Otrzaskani?
Last edited by Myszor on Pt paźdź 03, 2014 02:21 PM; edited 2 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
DanonBiczBoży
Przytomny
Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:17 PM
|
|
Ad. 4
Mnie się wydaje, że jest tak, jak w podręczniku. Wykrycie przeciwnika jest jakby nieświadome, poprzez właśnie wywęszenie, usłyszenie, zobaczenie jakiegoś cienia itd. Im wyższa Inicjatywa, tym łatwiej dostrzega się takie małe detale-wskazówki. Jeżeli się nie uda, to po prostu model nie wie, że wróg jest za rogiem i porusza się tak, jakby w ogóle nie podejmował próby go wykryć.
Ad. 6
Szarża jest spalona także wtedy, gdy zaszarżowało się wroga siejącego strach i nie zdało testu Ld.
|
|
Back to top
|
|
 |
hexenjager
Przebudzony
Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:20 PM
|
|
Myszor wrote: |
Ad.1. Dla nmie jest to w ogóle dziwne. Skoro pierwszy strzał kogoś powalił, to leży i w związku z tym moze znaleźć się za 100% coverem i nie ma juz jak do niego dalej strzelać. Tak dotad grałem.
Ad.2. Absolutnie racja hexen. Jedynym wyjątkiem jest, kiedy ten niewywęszony przeciwnik znajdujący się za winklem jest knocked down lub stunned. O ile nie ma żadnego innego stojącego wroga w 8'', można w takiej sytuacji też biegać po "nie-wykryciu-na-Inicjatywie-w-celu-szarży". |
Pkt 1. A jak zadeklaruje 2 strzaly w jednego przeciwnika i rzuce 2 kostkami na raz?  Tak na powaznie, to w tej sytuacji w/g mnie mozna oddac drugi strzal w innego przeciwnika jesli istnieje taka mozliwosc. Gdy jej nie ma drugi strzal przepada. Co innego jesli kilka postaci szyje do jednego przeciwnika. Tak jak pisales robia to jednoczesnie wiec jesli pierwszy polozy go a ten zniknie z pola widzenia pozostale postaci powinny moc oddac po jednym strzale do przewroconej figurki. Oczywiscie jesli chca, mogą rownie dobzre wybrac inne cele. Takie jest moje zdanie.
Pkt 4. Oczywista oczywistosc
|
|
Back to top
|
|
 |
hexenjager
Przebudzony
Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:26 PM
|
|
DanonBiczBoży wrote: |
Ad. 4
Mnie się wydaje, że jest tak, jak w podręczniku. Wykrycie przeciwnika jest jakby nieświadome, poprzez właśnie wywęszenie, usłyszenie, zobaczenie jakiegoś cienia itd. Im wyższa Inicjatywa, tym łatwiej dostrzega się takie małe detale-wskazówki. Jeżeli się nie uda, to po prostu model nie wie, że wróg jest za rogiem i porusza się tak, jakby w ogóle nie podejmował próby go wykryć.
|
W podreczniku jest wyraznie napisane, ze nie mozesz biegac jesli w promienu 8 cali jest nieogluszony i niezokautowany przeciwnik. Niewazne czy postac go widzi itp. Ma swiadomosc, ze gdzies w poblizu jest wrog chociaz nie musi wiedziec gdzie dokladnie. Temu wlasnie sluzy test inicjatywy przed szarża - zlokalizowaniu przeciwnika.
|
|
Back to top
|
|
 |
DanonBiczBoży
Przytomny
Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:30 PM
|
|
No tak, tego nie neguję. Chodziło mi tylko o uzasadnienie tego, że po nieudanej próbie wykrycia ruch i inne akcje nie przepadają.
|
|
Back to top
|
|
 |
hexenjager
Przebudzony
Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|