Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 20 21 22 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn wrz 21, 2014 08:43 PM
Reply with quote

Każda broń assassina jest pokryta trucizną (wybierasz jaką)
Można zatruwać strzały, jedna dawka wystarcza na bitwę.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn wrz 21, 2014 09:42 PM
Reply with quote

To czyni z niego potężnego zakapiora! Dobrze rozumiem- strzała z pistoletu strzałkowego w jego rękach może mieć siłę 5?
Utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że słusznie go nająłem.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn wrz 22, 2014 03:56 PM
Reply with quote

To prawda.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt wrz 23, 2014 08:32 PM
Reply with quote

Pytanie tym razem dotyczy pistoletu strzałkowego.
Czy modyfikator -2 do trafienia tyczy się każdego oddanego z niego strzału czy tylko w przypadku strzelania w walce wręcz?
(W tłumaczeniu modyfikator ten tyczy się tylko tego szczególnego przypadku.)

Niby zasady w oryginale mieliśmy pod ręką ale się nie wczytałem...

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 24, 2014 10:27 AM
Reply with quote

Tylko w walce wręcz.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 24, 2014 12:18 PM
Reply with quote

Dzięki. Tak coś mi się zdawało bo to droga zabawka, a wychodziło by ,że od tańszej kuszy gorsza.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 09:24 AM
Reply with quote

Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń Smile

1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie?

2. Annual str. 105 par.1 - każda figurka wyższa lub dłuższa niż 2 cale jest automatycznie Large Target'em.

3. Strike First z włóczni lub Lightning Reflexes umozliwia wykonanie jednego czy wszystkich ataków figurki najpierw...? Na pewno wszystkich? Wink

4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!

(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)

5. Analogicznie do punktu 4 - po nieudanej diving charge lub nieudanym zeskoku, po których nie mozna szarżować ani ruszać się dalej, MOŻNA strzelać i czarować! (zasady określają tylko, że nie można szarżować i nie ma mowy, że to ma być traktowane jako "spalona szarża")

6. "Spalona szarża" ma miejsce tylko w wypadku złęj oceny odległości. Prawda?

7. Przy zasadach parowania przy opisie kombinacji sword+buckler jest napisane, że pozwala to na "reroll any failed parry attempts". To jak w końcu - można parowac tylko jedno uderzenie, czy wszystkie? Z zasady, że paruje się to o najwyższym wyniku to hit na kostce wynikałoby, ze tylko jedno. Ale czy na pewno? Smile

-------

To są podstawowe zasady, a ja ciągle w nich coś odkrywam Smile

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 12:50 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń Smile

1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie?

A co z quick shotem? Przewalam przeciwnika jednym strzałem, znika mi z pola widzenia. Mimo to moge oddac drugi do tej samej postaci?

Myszor wrote:
4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!

(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)

Tu sytuacja jest dla mnie jasna - nie mozesz biegac w promieniu 8 cali od przecwnika. Jedyny dopuszczalny bieg to szarza. "Normalnie ruszyc" oznacza w tym przypadku zwykly ruch.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 01:57 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:
Myszor wrote:
Ok, kolejna porcja pytań i spostrzeżeń Smile

1. Annual str.104 - okazuje się, że można strzelać do modeli "przed chwilą" kniocked down lub stunned (ustrzelonych), nawet, jeżeli przewrócona figurka staje się out of LOS dla pozostałych strzelców. Sytuacja, jakby strzelali do niej jednocześnie?

A co z quick shotem? Przewalam przeciwnika jednym strzałem, znika mi z pola widzenia. Mimo to moge oddac drugi do tej samej postaci?

Myszor wrote:
4. Po nieudanym wykryciu przeciwnika w 4''nie można szarżować, ale podręcznik wyraźnie zaznacza, że można się po takim "failu" normalnie ruszyć (a więc i biec), strzelać (jeżeli się nie biegło) oraz czarować!

(a dotąd zawsze grałem, że model, który nie "wywęszył" przeciwnika za ścianą czy winklem już nic nie moze zrobić!)

Tu sytuacja jest dla mnie jasna - nie mozesz biegac w promieniu 8 cali od przecwnika. Jedyny dopuszczalny bieg to szarza. "Normalnie ruszyc" oznacza w tym przypadku zwykly ruch.

Ad.1. Dla nmie jest to w ogóle dziwne. Skoro pierwszy strzał kogoś powalił, to leży i w związku z tym moze znaleźć się za 100% coverem i nie ma juz jak do niego dalej strzelać. Tak dotad grałem.

Ad.2. Absolutnie racja hexen. Jedynym wyjątkiem jest, kiedy ten niewywęszony przeciwnik znajdujący się za winklem jest knocked down lub stunned. O ile nie ma żadnego innego stojącego wroga w 8'', można w takiej sytuacji też biegać po "nie-wykryciu-na-Inicjatywie-w-celu-szarży".

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:13 PM
Reply with quote

C.D.

8.

strzelec moze wybrać dalszy niz najbliższy Smile cel wyłącznie wtedy, kiedy:

a) trafić ten dalszy jest łatwiej

b) ten dalszy jest Large Targetem

c) strzelec znajduje się co najmniej 2 cale nad powierzchnią stołu i w tym samym budynku i na tym samym poziomie nie ma stojącego przeciwnika

b) najblizszy cel jest stunned lub knocked down

Ad.(a)
Sytuacja:


Code::
     BBB
   AAA CCC
====     ====



  STRZELEC

"==== ====" to ściana z drzwiami
AAA ma covera w postaci kawałka ściany
CCC tak samo
BBB stałby na czysto względem STRZELCA, ale AAA i CCC są dla niego coverem

Zgodnie z zasadami, strzelec nie może wybrać celu BBB, bo jest dalej niż AAA i CCC a trafić w niego jest tak samo trudno.

ALE: sensownie myśląc, strzelanie do BBB daje szansę trafienia jego, lub przy pomyłce o 1 jednego z jego kolegów którzy robią mu cover.

Co na to Koledzy Otrzaskani? Smile


Last edited by Myszor on Pt paźdź 03, 2014 02:21 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:17 PM
Reply with quote

Ad. 4

Mnie się wydaje, że jest tak, jak w podręczniku. Wykrycie przeciwnika jest jakby nieświadome, poprzez właśnie wywęszenie, usłyszenie, zobaczenie jakiegoś cienia itd. Im wyższa Inicjatywa, tym łatwiej dostrzega się takie małe detale-wskazówki. Jeżeli się nie uda, to po prostu model nie wie, że wróg jest za rogiem i porusza się tak, jakby w ogóle nie podejmował próby go wykryć.

Ad. 6

Szarża jest spalona także wtedy, gdy zaszarżowało się wroga siejącego strach i nie zdało testu Ld.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:20 PM
Reply with quote

Myszor wrote:

Ad.1. Dla nmie jest to w ogóle dziwne. Skoro pierwszy strzał kogoś powalił, to leży i w związku z tym moze znaleźć się za 100% coverem i nie ma juz jak do niego dalej strzelać. Tak dotad grałem.

Ad.2. Absolutnie racja hexen. Jedynym wyjątkiem jest, kiedy ten niewywęszony przeciwnik znajdujący się za winklem jest knocked down lub stunned. O ile nie ma żadnego innego stojącego wroga w 8'', można w takiej sytuacji też biegać po "nie-wykryciu-na-Inicjatywie-w-celu-szarży".

Pkt 1. A jak zadeklaruje 2 strzaly w jednego przeciwnika i rzuce 2 kostkami na raz? Wink Tak na powaznie, to w tej sytuacji w/g mnie mozna oddac drugi strzal w innego przeciwnika jesli istnieje taka mozliwosc. Gdy jej nie ma drugi strzal przepada. Co innego jesli kilka postaci szyje do jednego przeciwnika. Tak jak pisales robia to jednoczesnie wiec jesli pierwszy polozy go a ten zniknie z pola widzenia pozostale postaci powinny moc oddac po jednym strzale do przewroconej figurki. Oczywiscie jesli chca, mogą rownie dobzre wybrac inne cele. Takie jest moje zdanie.

Pkt 4. Oczywista oczywistosc Smile

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:26 PM
Reply with quote

DanonBiczBoży wrote:
Ad. 4
Mnie się wydaje, że jest tak, jak w podręczniku. Wykrycie przeciwnika jest jakby nieświadome, poprzez właśnie wywęszenie, usłyszenie, zobaczenie jakiegoś cienia itd. Im wyższa Inicjatywa, tym łatwiej dostrzega się takie małe detale-wskazówki. Jeżeli się nie uda, to po prostu model nie wie, że wróg jest za rogiem i porusza się tak, jakby w ogóle nie podejmował próby go wykryć.

W podreczniku jest wyraznie napisane, ze nie mozesz biegac jesli w promienu 8 cali jest nieogluszony i niezokautowany przeciwnik. Niewazne czy postac go widzi itp. Ma swiadomosc, ze gdzies w poblizu jest wrog chociaz nie musi wiedziec gdzie dokladnie. Temu wlasnie sluzy test inicjatywy przed szarża - zlokalizowaniu przeciwnika.

Back to top
View user's profile
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:30 PM
Reply with quote

No tak, tego nie neguję. Chodziło mi tylko o uzasadnienie tego, że po nieudanej próbie wykrycia ruch i inne akcje nie przepadają.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 02:39 PM
Reply with quote

Nie przepadaja wszystkie poza bieganiem i szarżą Very Happy

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 20 21 22 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 30
_BBOT: 0
Razem: 30
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy