Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 24 25 26 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 20, 2014 10:33 PM
Reply with quote

25. Czy Dramatis Personae może być "Robbed" w wyniku Serious Injury Roll? Smile
Bo nie można kupować mu ekwipunku. Czyżby pozostawało tylko odesłać golasa? Smile

26. Zasada strzelania do najbliższego celu. Można strzelić do dalszego, jeżeli jest go łatwiej trafić, bo bliższy jest za cover'em. Ale Smile - co jeżeli mam trick shooter'a i dzięki temu jest mi tak samo łatwo? Już nie mogę wybrać dalszego, odsłoniętego celu, tylko muszę strzelać w ten bliższy? Smile

27. Odkrycie! Smile Dopiero przed chwilą doczytałem się, że test cechy (poza Ld) jest zawsze nieudany przy 1d6=6 Smile A wcześniej myślałem, że cecha=6 to 100% udanych testów...

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 21, 2014 03:27 PM
Reply with quote

26. Nie widzę przeciwwskazań Razz
27. Tak.

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 06:11 AM
Reply with quote

Z tym "robbed" na DP trzeba by pomyśleć o jakiejś wykładni funkcjonalnej, a nie literalnej, bo opcja, że legendarny typek daje się bezkarnie zdziesionować i nawet nie jest w stanie sobie zorganizować nawet patyka do obrony, jest delikatnie mówiąc chałowa.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 08:51 AM
Reply with quote

W przypadku Veskita to musiałbyś znaleźć chyba jakiegos szalonego medyka, bo ten szczurzy kox ma swoje bronie zespolone z ciałem niczym volverine Wink . Ale przy innych DP warto by coś wykoncypować.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 09:01 AM
Reply with quote

W Necromundzie kiedyś było tak że jak broń Malcadona (Veskit to taki jego Mordheimowy odpowiednik) ulegnie zniszczeniu to bez względu na wszystko w następnej walce ma nową. w przypadku Veskita proponowałbym inne rozwiązanie - nie może być okradziony i tyle ale jak dostanie się do niewoli to bida straszna - gorzej niż śmierć.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 11:03 AM
Reply with quote

Albo traktować DP jak Hired Sworda: 1-2 śmierć, 3-6 przeżycie

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 11:14 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Albo traktować DP jak Hired Sworda: 1-2 śmierć, 3-6 przeżycie

Ja byłbym za przerzucaniem lub traktowaniem jako full recovery wyników robbed, captured, sold to the pits. W końcu jak już pisałem, DP to nie chłystki jak henchmeni, ale herosi mordheimowego świata. Nie powinni umierac tak łatwo, jak henchmani. A te 3 problematyczne serious injury rolls po prostu trzeba ominać. Full recovery albo przerzut.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 12:23 PM
Reply with quote

W takim razie mogą ginąć wyłącznie na 1.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 12:26 PM
Reply with quote

Albo kolejne wielokrotne obrażenia... I tak są potężni czemu mają mieć tak dobrze i w tym zakresie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 12:41 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Albo traktować DP jak Hired Sworda: 1-2 śmierć, 3-6 przeżycie

Kiedyś pamiętam Michał jak miałeś Nikodemusa to udało się go wysłać na tabelę ale nie przypomnę sobie na która ostatecznie trafił - wydaje mi się że rzucałeś normalnie na bohaterów. Ja bym tak grał - a wynik obrabowany traktował jako full recovery. Choć w sumie problem nie jest jakos istotny ale widzę że Myszor poważnie przymierza się do Veskita więc już szukam jego słabych stron.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 12:51 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
W takim razie mogą ginąć wyłącznie na 1.

To też ok opcja.

Richi wrote:
[...] widzę że Myszor poważnie przymierza się do Veskita więc już szukam jego słabych stron.

Wink

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 12:55 PM
Reply with quote

25. Interception.

W opisie przechwytywania szarż na diagramie szary obszar "interception area" ma taki śmieszny fragment przesunięty w prawo.

Moim zdaniem przechwycenie szarży powinno być możliwe z każdego miejsca oddalonego max 2 cale od linii, a ścislej - odcinka, szarży.

Oznacza to, że zgodnie z literą podręcznika, można przejąć szarżę stojąc obok szarżowanej figurki lub nawet stojąc tuż za nią. Wszak chodzi o to, aby zdążyć "doskoczyć" - czy to z boku względem linii szarży, czy nawet zza pleców szarżowanego nieszczęsnika.

Jak sądzicie?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 01:34 PM
Reply with quote

Obszar przechwycenia wynosi 2" prostopadle od linii szarży. Można się zastanawiać, czy model stojący obok szarżowanego może przechwycić szarżę, ale wg mnie nie.
Model stojący za szarżowanym nie może w żaden sposób przejąć szarży.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 01:58 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Obszar przechwycenia wynosi 2" prostopadle od linii szarży. Można się zastanawiać, czy model stojący obok szarżowanego może przechwycić szarżę, ale wg mnie nie.
Model stojący za szarżowanym nie może w żaden sposób przejąć szarży.
Skąd to prostopadle?
Quote::
If an unengaged (ie, not in hand-to-hand combat) enemy model lies within 2" of the charge route(...)
a na pierwszym rysunku pokazującym interception area to szare pole wychodzi ponad model "B".
Tzn zawsze tak to chyba było intepretowane, ale jakby się czepiać to model stojący obok szarżowanego też może przejmować szarżę.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 02:53 PM
Reply with quote

Chłopaki, nie sugerujcie się rysunkiem. Ciemne pole jest na nim tylko od połowy dystansu szarży do modelu B, więc zgodnie z waszą interpretacją nie można przejąć szarży stojąc między modelem A a połową szarży.
No, chyba, że bardzo tego chcecie, wtedy OK Razz

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 24 25 26 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 20
_BBOT: 0
Razem: 20
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy