Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 26 27 28 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:04 PM
Reply with quote

Quote::
A buckler or sword may only parry one blow per hand-to-hand combat phase.
i właściwie reszta tego akapitu gdzie cały czas piszą o 1 parowaniu na rundę ( choć faktycznie, nie explicite ). Doprecyzowanie masz w annualu w master of blades:
Quote::
In addition if this warrior is using two weapons with the Parry special rule, he is allowed to parry two attacks (...) instead of the normal maximum of one


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:13 PM
Reply with quote

duszy wrote:
Richi wrote:
W ogóle bronie strzeleckie w Mordheimi potraktowano ulgowo - brakuje sytuacji gdy się kończą strzały czy amunicja. Nie lubię jak ktoś zabunkruje się na jakiejś wieży i strzela bezkarnie przez cała walkę czasami wywalając dwadzieścia bełtów z kuszy.
Bo są słabsze niż w necro/gorce itp. Nie ma pinningu, serią też raczej nie postrzelasz, są właściwie tylko minusy do trafień ( z jednym wyjątkiem plusa za large target ) itd. Poza tym tu niemożliwe jest trafienie na 7+ w przeciwieństwie do necromundy.

Pewnie że bronie strzeleckie w Mordheimie są słabsze - w końcu to fantasy a Necro S-F. Ale trudno tak porównać jednoznacznie. Statystki broni Necro wyglądają ładnie na papierze ale często po jednej serii ze stuby nie ma się już amunicji do końca gra. Podobnie z Bolt pistolami i bolterami - rzucisz 6 na trafienie i w zasadzie możesz się pożegnać z strzelaniem z tych pukawek. Pamiętajmy że w Necromundzie bardzo często strzela się na -2 za cover i dochodzą jeszcze warunki pogodowe (widoczność przez całą grę 8 cali np) psujące szyki wszystkim strzeleckim bandom. Powiem że takie bronie jak proca za 2 golda z dwoma strzałami na bliski zasięg w 9 calach była by bardzo koszącą propozycją w Necromundzie. Podobnie kusza z siłą 4, quick shotem i nieskończoną amunicją. W sumie ciekawy temat przy piwie - mam nadzieje że będzie okazja...

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:15 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Myszor wrote:

Nie pokażesz, bo nie jest to napisane, w przeciwieństwie do czarno na białym: buckler daje jedno parowanie i miecz daje jedno parowanie.
Ach, już jasne - masz inny podręcznik. W moim jest napisane:
Quote::
A buckler or sword may only parry one blow per hand-to-hand combat phase.
Nie wiem jak to przetłumaczyć, żeby wyszło to samo co tobie.
I jedna rada - nie stosuj logiki do zasad Mordheima. Ta gra opiera się wszelkiej logice.

"a buckler OR sword"

Śpieszę z tłumaczeniem:

"Puklerz LUB miecz może sparować tylko jedno uderzenie w jednej fazie walki wręcz."

Pokaż mi zdanie, w którym jest napisane:

"A warrior using both buckler and sword may still parry only one blow per hand-to-hand combat phase."

Nie pokażesz, bo go nie ma. M.T. Moja interpretacja nie przeczy ani jednemu zdaniu z podręcznika.

Zwróć uwagę na pierwsze akapity śródtytułu "Parry". Sformułowanie "buckler or sword" jest tam powtórzone kilka razy wyraźnie dla zachowania konsekwencji.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:20 PM
Reply with quote

duszy wrote:
Quote::
A buckler or sword may only parry one blow per hand-to-hand combat phase.
i właściwie reszta tego akapitu gdzie cały czas piszą o 1 parowaniu na rundę ( choć faktycznie, nie explicite ). Doprecyzowanie masz w annualu w master of blades:
Quote::
In addition if this warrior is using two weapons with the Parry special rule, he is allowed to parry two attacks (...) instead of the normal maximum of one

Primo - nie explicite - piszą OR, bo mamy zasadę 1 parowanie daje miecz i 1 parowanie daje buckler.
W Annualu w opisie MOB jest mowa o "weapons". Buckler zalicza się do Armour a nie do Weapons.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:22 PM
Reply with quote

no "lub", a nie "i", dodatkowo w połączeniu z "only"-tylko. Możesz parować jednym lub drugim, ale nie oboma, tak by było and/or, czy coś w guście "Both buckler and sword may parry one blow". Swoją drogą wyobraźcie sobie, co by było jakby GW dawało te zasady do doprecyzowania jakiemuś prawnikowi - zasady zamiast zajmować 50 stron zajmowałyby 500 Very Happy


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:24 PM
Reply with quote

duszy wrote:
no "lub", a nie "i", dodatkowo w połączeniu z "only"-tylko. Możesz parować jednym lub drugim, ale nie oboma, tak by było and/or, czy coś w guście "Both buckler and sword may parry one blow". Swoją drogą wyobraźcie sobie, co by było jakby GW dawało te zasady do doprecyzowania jakiemuś prawnikowi - zasady zamiast zajmować 50 stron zajmowałyby 500 Very Happy

Ok, poddaję się. Może to jednak ja mam problem z rozbiorem logicznym zdania.
Nie ma sensu się spierać bez końca. Uznaję wersję M.T. i wracam do Kart Zdarzeń Smile

Podsumowując:

SWORD AND BUCKLER => ONE PARRY PER COMBAT PHASE WITH ONE REROLL IF FAILED

peace & love Wink

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:28 PM
Reply with quote

aniollech wrote:
W tłumaczeniu PL zasad dot. plączących się ostrz jest napisane "tradycyjnie" używane w parach.

A czy 2X strike first jest więcej niż jedno strike first?

Moim zdaniem nie Smile
To jest własnie Taka Sytuacja, kiedy 1+1=1 Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:32 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
aniollech wrote:
W tłumaczeniu PL zasad dot. plączących się ostrz jest napisane "tradycyjnie" używane w parach.

A czy 2X strike first jest więcej niż jedno strike first?

Moim zdaniem nie Smile
To jest własnie Taka Sytuacja, kiedy 1+1=1 Smile
Popieram Smile

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:37 PM
Reply with quote

duszy wrote:
no "lub", a nie "i", dodatkowo w połączeniu z "only"-tylko. Możesz parować jednym lub drugim, ale nie oboma, tak by było and/or, czy coś w guście "Both buckler and sword may parry one blow". Swoją drogą wyobraźcie sobie, co by było jakby GW dawało te zasady do doprecyzowania jakiemuś prawnikowi - zasady zamiast zajmować 50 stron zajmowałyby 500 Very Happy
Siedzę dużo w umowach i sporo na ten temat mógłbym powiedzieć. W sumie pod względem zasad Mordheim nigdy nie został oficjalnie połatany tak jak Necro. Tam po kilku grubych faqach spory najczęściej dotyczą już tylko czy zawodnik kogoś widzi na -1 czy -2 itd.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:38 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Ok, poddaję się. Może to jednak ja mam problem z rozbiorem logicznym zdania.
po prostu GW nie potrafi jasno pisać zasad. I to wciąż po tylu latach, grach i edycjach. Po to przecież w 40-tce/battlu te wszystkie uściślenia sędziowskie, faq itp. Na forum 40-tki wątek z pytaniami do 7-ed ma już 90 stron...


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:47 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Myszor wrote:
aniollech wrote:
W tłumaczeniu PL zasad dot. plączących się ostrz jest napisane "tradycyjnie" używane w parach.

A czy 2X strike first jest więcej niż jedno strike first?

Moim zdaniem nie Smile
To jest własnie Taka Sytuacja, kiedy 1+1=1 Smile
Popieram Smile

To tez jest ciekawa kwestia - np dzisiaj zobaczyłem sobie że w polskich zasadach przy włóczni napisane jest że zawsze uderza pierwsza - podkreślam wyraźnie - zawsze. Biorę angielskie zasady i nigdzie nie ma tego słówka w treści - jest tylko strike first. Sam czasami nie wiem na jakie zasady grać - przecież oryginalny angielski podręcznik ma długą i obszerną erratę z błędami w stosunku do tego co ma każdy ściągnięte w pdfie ze stron GW. Wersja PL podobno uwzględniała, różne zmiany ale wprowadza to dodatkowe nieścisłości a przecież diabeł tkwi w szczegółach. Zamiast HRów klubowych można by było doprecyzować wiele kwestii i nieścisłości tak aby każdy wiedział jak grać i żeby nikt nie wprowadzał kogoś w błąd.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 04:50 PM
Reply with quote

Popieram. Może dobrym pomysłęm by było skompilowanie naszych Q&A w jedno miejsce i w formie alfabetycznej, dla łatwego szukania. W tym tutaj wątku na pewno byłoby już z kilkadziesiąt uściśleń.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 05:21 PM
Reply with quote

Popieram.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 26, 2014 08:57 PM
Reply with quote

Zapytam na zapas, zanim wyniknie jakaś kontrowersja podczas gry.

1) Czy pistolet strzałkowy w walce wręcz uderza pierwszy zawsze, czy tak jak w przypadku włóczni liczy się wtedy Inicjatywa?

2) Jeżeli przeciwnik mnie zaszarżował, a ja uderzam pierwszy z pistoletu strzałkowego, to co się dzieje, jeżeli znokautuję lub ogłuszę przeciwnika? Mogę go dobić pozostałymi atakami czy muszę rzucać na trafienie, zranienie i tabelę obrażeń jak w normalnej walce? Jeżeli to drugie, to czy przeciwnik może parować te ciosy?

3) Czy opierając się na Nienawiści mogę przerzucić w pierwszej turze walki wręcz nietrafione ataki pistoletem lub pistoletem strzałkowym?

4) Czy można parować strzały z pistoletu strzałkowego oddane w walce wręcz?

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 26, 2014 10:28 PM
Reply with quote

Czy można ukrywać się za modelem, stanowiącym zasłonę?

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
<
1 2 3 ... 26 27 28 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 8
_BBOT: 0
Razem: 8
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Artykuły

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy