Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz grud 11, 2014 01:55 PM
Reply with quote

DanonBiczBoży wrote:
Czy korzystając z modlitwy Hammer of Sigmar:

a) po trafieniu rzucam 2 kości na zranienie?

b) po zranieniu rzucam 2 kości na tabelę obrażeń?

a) tak (przynajmniej tak gramy - zawsze myślałem, że wystarczy, że zranię raz i robi się z tego double) Jednak prawidłowo:
Quote::
...and all hits he inflicts cause double
damage (eg, 2 wounds instead of 1).

b) na tabeli rzucasz tyle razy ile woundów zrobisz. Czyli jeżeli zrobiłeś 2 to rzucasz 2

konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt grud 16, 2014 03:10 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Ok, szukam teraz fragmentu gdzie było napisane, że w kontakcie z modelem kd/stunned mogę zmieniać broń. Gdzież to jest?!?!

konfuzja

Tak sobie teraz pomyślałem, że jeżeli jeżeli wszyscy przeciwnicy są stunned/knocked down to możesz.

BO:
- możesz odejść od walki i zaszarżować
=> a skoro masz na to czas, to możesz zmienić broń - ostatecznie traktując to np jako odejście od walki i ponowna szarżę...

wiem, wiem, a co z bonusami przy szarżach, z przerzutami za expert swordsman itp.
...expert swordsman nic tu nie da, bo i tak trafiasz automatycznie...
inne - nie wiem

Ale logiczne się wydaje (ech, ta logika w Mordheim), że skoro przeciwnik leży i nie oddaje ciosów, to spokojnie mozna broń zmienić.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt grud 16, 2014 03:31 PM
Reply with quote

To już prędzej można zadeklarować szarżę na tych co leżą i są w kontakcie, a potem na początku walki zmienić sobie broń Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt grud 16, 2014 04:18 PM
Reply with quote

Nie można tak robić.no,no,no!

Chodzi o to, że gdzieś to widziałem na pewno. hm.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt grud 16, 2014 04:57 PM
Reply with quote

Może na jakimś forum?

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt grud 16, 2014 05:00 PM
Reply with quote

no właśnie nie wiem - mam wrażenie, że to było w czymś oficjalnym. Jeszcze raz przegrzebię.

Back to top
View user's profile
Privian
Nieświadomy
Nieświadomy

Privian

Offline

Joined: grud 12, 2014
Posts: 14
Location: Reda

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb grud 27, 2014 08:15 PM
Reply with quote

Mam pytanko. Czy jest gdzieś napisane na temat oddawania ciosów, a dokładnie kto komu oddaje.
Po mojej pierwszej grze miała miejsce taka sytuacja:
Walczą dwie grupy mój szef/szef kolegi i tam jakiś paproch/paproch.
Jest moja tura.
Chciałem najpierw rozstrzygnąć walkę paproch/paproch no i dostał out of action.
Ale w ty momencie kumpel swoim szefem naparza mojego bo odpowiada na mój atak Mysli
Nie jest to tak że na atak może odpowiedzieć tylko atakowana postać?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb grud 27, 2014 08:59 PM
Reply with quote

W każdej fazie walki wręcz walczą wszystkie związane walką wręcz modele.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 09:59 AM
Reply with quote

W Mordheim nie ma dzielenia walk, tak żeby było zawsze 1 na 1. Jeżeli walczy 5 modeli, to walczą wszystkie naraz, w kolejności wg inicjatywy.

Back to top
View user's profile
Privian
Nieświadomy
Nieświadomy

Privian

Offline

Joined: grud 12, 2014
Posts: 14
Location: Reda

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 12:36 PM
Reply with quote

Tylko gdy wszyscy mają taką samą Inicjatywe no to trochę chore jak ja atakuję pierdziakiem i zabijam przeciwnika, a w zamian on atakuje mojego bosa (który jeszcze w mojej turze nie atakowal) i np też go zabija. No to raczej słabo. Mysli
W takim wypadku to nie tylko trzeba patrzeć na Inicjatywę tylko jeszcze na to którym modelem mój przeciwnik będzie chciał oddać jako pierwszym skoro nie musi tym którego ja atakuję...

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 12:41 PM
Reply with quote

Wtedy obie strony rzucają kostką i ten kto rzuci więcej zaczyna pierwszy.

Back to top
View user's profile
Privian
Nieświadomy
Nieświadomy

Privian

Offline

Joined: grud 12, 2014
Posts: 14
Location: Reda

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 12:48 PM
Reply with quote

Ja to rozumiem i właśnie zaczynałem jako pierwszy.
Tylko myślałem że skoro mój boss jeszcze nie atakował to nie można go atakować.
Bo np jak atakuje przeciwnika i go nie zabijam to teoretycznie on powinien mi oddać, ale kumpel mnie zaskoczył bo oddał cios w mojego boss, który padł na plecy i już nie mógł atakować, a powinien bo jeszcze w mojej turze nie atakował.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 06:17 PM
Reply with quote

Hmm... a ten model przeciwnika co atakował twojego bossa, to stykał się może z jeszcze innym twoim modelem?

Back to top
View user's profile
Privian
Nieświadomy
Nieświadomy

Privian

Offline

Joined: grud 12, 2014
Posts: 14
Location: Reda

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 07:27 PM
Reply with quote

to były dwie walki 1v1 na dwóch końcach stołu.
Ja atakuje z jednej strony, a on oddaje z drugiej.
Dlatego trochę mnie to zszokowało Shocked
Ale nigdzie żadnego opisu nie znalazłem więc poszedłem mu na rękę, ale dla mnie to bez sensu.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 28, 2014 08:44 PM
Reply with quote

Privian wrote:
to były dwie walki 1v1 na dwóch końcach stołu.
Ja atakuje z jednej strony, a on oddaje z drugiej.
Dlatego trochę mnie to zszokowało Shocked
Ale nigdzie żadnego opisu nie znalazłem więc poszedłem mu na rękę, ale dla mnie to bez sensu.

Smile

Mówiąc delikatnie to nie jest właściwa interpretacja zasad Smile

Poszczególne walki należy rozstrzygać osobno od poczatku do końca.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy