Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 39 40 41 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 06:59 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Privian wrote:
A czy stojąc pod ścianą mogę szarżować na:
wspinam się 3" i następnie szarżuję 5"?

Możesz się wspiąć na 3" i zaszarżować na 1".

Nieprawda Smile

To zależy, ile masz Movement'u.

Zakładając, że 4, możesz wspiąć się na 3'' i zaszarzować jeszcze na 2'', bo niewykorzystany cal ruchu to 2 cale biegu/szarży.

Druga sprawa - stojąc pod ścianą 3'' wysokości raczej nie widzisz celu szarży, prawda? Zatem, o ile mnie wyobraźnia geometryczna nie zmyla, nie uda się wspiąć na 3 cale i zaszarżować jeszcze na 5 nawet, jeżeli masz M>=6, bo "z Pitagorasa" wynika wówczas, że odległość od celu szarży >4'' a zatem nie możesz "wyczuwać" celu Inicjatywą.
No chyba, że jakimś sposobem jednak "widzisz" cel szarży lub jakikolwiek jego fragment (do szarży liczy się wszystko - broń, szaty, ozdoby itp.) (no i należy pamietać, czy cel jest "hidden" czy nie)

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:09 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
M.T. wrote:
Privian wrote:
A czy stojąc pod ścianą mogę szarżować na:
wspinam się 3" i następnie szarżuję 5"?

Możesz się wspiąć na 3" i zaszarżować na 1".

Nieprawda Smile

To zależy, ile masz Movement'u.

Zakładając, że 4, możesz wspiąć się na 3'' i zaszarzować jeszcze na 2'', bo niewykorzystany cal ruchu to 2 cale biegu/szarży.

Nie możesz biegac po wspinaczce. Korko mowiaz możesz zaszarzowac maxymalnie na odleglosc rowna twojemu ruchowi - wysokość wspinaczki. Np. postac z 6 ruchu może wspiąć się na 4 cale i ruszyc o 2.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:15 PM
Reply with quote

Nie napisano nigdzie, że wspinaczka blokuje bieganie. Niewykorzystany ruch można wykorzystać na bieg. Jeżeli się wyczuje przeciwnika, można się do niego wspiąć i resztę dystansu "doszarżować".
Podtrzymuję moje zdanie: dla M=4 można wspiąć się na 3'' i doszarżować jeszcze 2'' do celu szarży.

Quote::
"any remaining movement can be used as normal"

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:20 PM
Reply with quote

Czyli co? Wspomniana postac z 6 ruchu wspina się na 4 cale i może przebiec jeszcze 4(podwojone przez bieg pozostale 2)?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:24 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:
Czyli co? Wspomniana postac z 6 ruchu wspina się na 4 cale i może przebiec jeszcze 4(podwojone przez bieg pozostale 2)?

Dokładnie. O ile wróg mu nie blokuje biegu.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:26 PM
Reply with quote

To już pare razy zrobiłem ta jak napislaem. Nie naucze się chyba zasad tej gry nigdy Razz

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 06, 2015 07:27 PM
Reply with quote

Podczas wspinaczki nie można biegać.
Po wspięciu się można biegać, wykorzystując pozostały ruch.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 21, 2015 01:34 AM
Reply with quote

Dziś wynikła w grze ważna kwestia.

Jeżeli wojownik w rozpisce ma kilka broni, którymi może walczyć w hand-to-hand, powinien zadeklarować czym walczy zanim zostaną wykonane pierwsze rzuty na trafienie przez jakakolwiek stronę.

Ma to zasadnicze znaczenie szczególnie w sytuacji, kiedy taki wojownik jest atakowany najpierw a dopiero później ewentualnie wykonuje swoje ataki.

Nieładnie jest Wink dopiero po tym, jak szarżujący przeciwnik nie zranił żadnym swoim atakiem oznajmić, że: "w takim razie oddaję dwuręczną maczugą" Wink

Poza tym taka deklaracja jest też ważna w przypadku używania broni z możliwością parowania - nieładnie jest Wink dopiero wtedy, kiedy przeciwnik trafił i zranił powiedzieć: "w takim razie paruję, bo przecież oczywiście walczę mieczem, a nie tą nieporęczną, wielką maczugą" Razz

Zatem pamiętajmy o tym. Deklarujemy, jaką bronią walczymy zanim kości zostaną rzucone Smile

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr stycz 21, 2015 02:21 PM
Reply with quote

Dotąd sądziłem, że deklarujemy to czym walczymy przed bitwą i jedynym sposobem by dobyć zapasowej broni jest utrata tej którą się zadeklarowało przed potyczką.


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr stycz 21, 2015 05:34 PM
Reply with quote

No, może nieładnie. W każdym razie dodać do uściśleń.

Aniollech chodzi o to, że masz np kolesia z bronią dwuręczną, mieczem i sztyletem, ktoś szarżuje tego kolesia i jeżeli masz możliwość oddania to możesz zdecydować czym: albo dwuręczną albo mieczem i sztyletem.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 21, 2015 05:48 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
No, może nieładnie. W każdym razie dodać do uściśleń.

:-) oj tam oj tam :-)

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz stycz 22, 2015 01:46 PM
Reply with quote

Pytanie - kiedy jeździec na wierzchowcu dostaje hit, czy ma jakiekolwiek znaczenie Toughness wierzchowca, czy jest tylko podane w tabelce "dla orientacji"?

A może istniały lub istnieją zasady osobnego atakowania/ranienia jeźdźca i wierzchowca?

I dalej - barding - dodaje +1 do Armour Save wierzchowca czy jeźdźca?

I jeszcze dalej - czy barding jest tylko dla koni? Wink

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz stycz 22, 2015 02:11 PM
Reply with quote

Jeżeli koń jest częścią pojazdu/jest bez jeźdźca/dostanie obszarówką w stylu blunderbuss/firebomb - wtedy T mounta ma znaczenie. Tak liczy się jako jeden model. Nawet w podstawowych.
Nie ma takich zasad nawet na podstawowych (chyba).
Jeżeli kuń ma jeźdźca to barding wlicza się do jego armor save.
Jeżeli kuń jest bez jeźdźca to ma save na 6+.
Tylko dla koni Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz stycz 22, 2015 04:29 PM
Reply with quote

Ściślej - tylko dla koni bojowych.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz stycz 22, 2015 05:00 PM
Reply with quote

Zapomniałem, że s te z 0 A. ha!

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 39 40 41 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 43
_BBOT: 0
Razem: 43
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy