
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 02:31 AM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Myszor wrote: |
Z racji grawitacji  |
Jak sama nazwa wskazuje model 'przejmuje' szarżę a nie szarżuje. Stąd nie powinien być w uprzywilejowanej sytuacji. A z racji grawitacji to może ewentualnie upaść. |
Tak, wiem, masz rację - w kontekście zasad M/W 
Dla mnie pomysł z szarżowaniem i z tej racji uderzaniem jako pierwszy jest...
ok, to temat na dłuższą dyskusję i nowego skirmisha.
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:24 PM
|
|
Sold To The Pits
Proponuję uścislenia:
1. "fight battle as normal" oznacza "normalną" walkę wręcz, czyli że bohater może korzystać ze wszystkiego, co ma wpisane w swoich rubrykach w rozpisce, za wyjątkiem broni strzeleckiej i przedmiotów rzucanych oraz zwierząt i przybocznych (wierzchowców, psów bojowych, ochroniarzy itp.)
2. Po sprawdzeniu, kto szarżuje pierwszy następuje walka wręcz z podziałem na tury, w której to walce można używać ekwipunku specjalnego typu rabbits foot, lucky charm itd., broni ręcznej, zbroi (w tym tarcz i hełmów); można również "używać" czarów i modlitw ofensywnych i ochronnych;
3. Efekty działania czarów (np. Sword Of Rhezebel) i przedmiotów "konsumowanych" (np. Crimson Shade) nie przechodzą z normalnej bitwy na walkę z Pit Fighterem - czary muszą być rzucane ponownie a przedmioty "konsumowane" muszą być wcześniej (przed właściwą bitwą) wpisane w ekwipunek bohatera, aby mogły być użyte w walce z Pit Fighterem
4. Po przegranej z Pit Fighterem należy rzucić na Injury Roll przerzucajac wszystkie wyniki wyższe niż 35. Bohater który przeżyje taką przegraną walkę musi z niej wyjść z przynajmniej jedną raną. Ta interpretacja wynika z fragmentu: "check whether he is dead or injuried".
-------
Macie do tego jakieś uwagi?
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:35 PM
|
|
Rzucanie czarów "do walki wręcz"
No właśnie - które mozna rzucac do walki, a których nie można?
Od razu nadmienię, że Silver Arrows of Arha mają zastrzeżenie, że nie mozna ich rzucać będąc w walce, nigdzie natomiast nie jest napisane, że nie mozna ich rzucać w przeciwnika związanego walką z naszym wojownikiem...
RB wrote: |
The spell summons D6+2 arrows which the wizzard can use to shoot against one enemy model, following the
rules for normal shooting. |
Po drugie proszę o wzięcie pod uwagę, ze niektóre czary ofensywne działają jakby fizycznie (np. Fire Of U'Zhul) a inne działają jakby... na umysł? (np. Word Of Pain).
Sorry, jeżeli było wałkowane...
Last edited by Myszor on Sb stycz 31, 2015 11:22 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:38 PM
|
|
Strzelanie "przez inną własną figurkę".
Czy można strzelać do wroga, kiedy na linii strzału (mniej lub bardziej centralnie, ale jednak) stoi inny nasz wojownik?
Jeżeli można, ale nasz wojownik stanowi cover, to czy skill Trick Shooter ma tu zastosowanie?
I analogicznie - strzelanie "przez walkę wręcz".
Jak to jest według was?
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:07 PM
|
|
Rabbit foot i in lucky charmy itp extra sprzety pod warunkiem ze nie zostały wykorzystane wczesniej w bitwie/potyczce.
Ostatni punkt jak dla mnie trochę HC.
_________________ JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:11 PM
|
|
Dwalthrim wrote: |
Rabbit foot i in lucky charmy itp extra sprzety pod warunkiem ze nie zostały wykorzystane wczesniej w bitwie/potyczce.
Ostatni punkt jak dla mnie trochę HC. |
Odnosisz się do "Sold To The Pits" z tym "HardCore"?
Jeżeli tak, to jak inaczej rozumieć:
"roll to see whether he is dead or injuried (ie, a D66 roll of 11-35)"
w tłumaczeniu:
"rzuć czy jest martwy czy ranny (czyli rzuć D66 w zakresie 11-35)"
W końcu jakim cudem ktoś sprzedany na arenę, kto przegrał walkę 1:1 z gladiatorem miałby ujść bez szwanku lub nawet z bonusami?
A co z rzutem 61 albo 65 po przegranej walce z gladiatorem?
Aby uniknąć tego pytania autorzy napisali "WHETHER" zamiast zwykłego "IF".
(ang. konstrukcja "whether ... or ..." nie pozostawia trzeciej opcji)
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:35 PM
|
|
Ok, następne (piszę, bo zasiadłem do lektury Uściśleń celem ich zebrania w jedno uporzadkowane miejsce).
Czy leżący (knocked down / stunned) może stanowić cover?
Uściślenia Sędziowskie z dnia 5.10.2008 roku wrote: |
Hand to hand phase, Knocked down and stunned models.
Czy przewrócony model liczy się jako wiążący walką wręcz?
-Tak, dopóki przeciwnik nie zadeklaruje, Ŝe opuszcza walkę.
a) czy do stojącego modelu można wtedy strzelać i czy leŜący stanowi osłonę?
-Nie można, póki nie zadeklaruje, że opuszcza walkę. Kiedy to zrobi, można, ale leŜący nie
stanowi osłony. Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną. |
ALE: czy do przewróconego pierwszym strzałem leżącego modelu zawsze można oddać drugi strzał dzięki Quick Shot?
nawet, jeżeli przewraca się za zasłonę?
Zgodnie z zasadami gry koło modeli knocked down /stunned powinno się kłaść znaczniki, PRAWDA?
A zatem skoro znacznik (żeby uniknąć sporów pt. "gdzie się przewrócił i gdzie wstał) i skoro Sędziowie turniejowi uznali, że leżący nie stanowi covera (bo aż tak płąsko leży  ) to czy nie powinniśmy uznać, że aby strzelić ponownie do leżącego modelu trzeba "widzieć" jego podstawkę?
To chyba mogłoby mieć sens, jak myślicie?
I idąc dalej: czy kolejny strzelec może strzelić do przewróconego modelu, jeżeli "nie widzi" jego podstawki?
Piszę o tych podstawkach, bo o ile mi wiadomo, przewracanie figurek "na twarz" i "na plecy" to powszechnie przyjęty HR graczy  a nie zasada z podręcznika Mordheim?
(a jak pisąłem wyżej, to przewracanie figurek rodzi spory w rodzaju "ale on tu nie stał"/"ale on powinien upaść tu a nie tu")
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:48 PM
|
|
Zgadzam się z powyższym objaśnieniem i uściśleniami co do "Sold..". Ale jeżeli chcesz to wstawić to usuń wstawkę z broniami strzeleckimi - a) pamiętajmy o pistoletach w cc b)i tak z kuszy, łuku, handguna się nie postrzela.
Dwalthrim - to co pisze Marcin z 11-35 to zasady bez interpretacji.
Co do strzelnia z trick shooterem - działa w tym sensie, że nie msz -1 za cover. Co nie zmienia faktu, że jak spudłujesz o 1 to i tak dostaje ktoś/coś co było zasłoną.
Strzelanie przez walkę wręcz jest nierozwiązanym problemem. Proponuję:
a) wprowadzić zasadę "nie można strzelać przez walkę wręcz".
b) rzuty kostką określajace kto został trafiony
c) "realistyczny LOS" - czyli strzelam przez walkę ale w wypadku trafienia covera dostaje ten kto stoi na linii strzału
Najbardziej jestem za opcją a). Najprostsza i najbardziej "realistyczna"
Z tym strzelaniem do leżących dokładnie jest takie pytanie w annualu.
Co do przewracania uważam, że to syf. Co prawda Marcin przewracanie jest częścią zasad (tylko przy hidingu kładziesz markery) ale utrudnia rozgrywkę zwłaszcza w cc. Zwłaszcza, że przewrócona figurka "dodaje" do ruchu szarżującego całą swoją długość co sprawia, że:
a) szarżujący który nie miałby zasięgu nagle go ma
b) figurka kładziona i otoczona z wszystkich stron w CC przesuwa jeden model. efekt: jak wyżej.
Do tego w strzelaniu tak samo: gmeranie przy LOS.
Zwłaszcza, że w całej grze wszytko dotyczy "od podstawki do podstawki".
Last edited by catachanfrog on Pn lut 01, 2015 12:04 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:58 PM
|
|
catachanfrog wrote: |
Zgadzam się z powyższym objaśnieniem i uściśleniami co do "Sold..". Ale jeżeli chcesz to wstawić to usuń wstawkę z broniami strzeleckimi - a) pamiętajmy o pistoletach w cc b)i tak z kuszy, łuku, handguna się nie postrzela.
[...]
|
Masz rację, uściślę to uściślenie  o mozliwość użycia pistoli i xbowpistoli w HTH
catachanfrog wrote: |
Co do strzelnia z trick shooterem - działa w tym sensie, że nie msz -1 za cover. Co nie zmienia faktu, że jak spudłujesz o 1 to i tak dostaje ktoś/coś co było zasłoną.
|
Skoro Gremium Sędziów turniejowych uznało, że leżący nie stanowi covera, to może trzymajmy się tego?
Natomiast czy stojąca ale w dynamicznej pozie figurka własna może być coverem dla wrogiego modelu, czy w tej sytuacji nie można strzelać, nawet, jeżeli laserem "trafimy" wroga np. pod pachą własnej figurki...?
Jak stwierdzimy, czy inna nasza figurka jest coverem dla wroga? Bazując na położeniu podstawek, na "patrzeniu" przez własną figurkę czy jakoś inaczej?
catachanfrog wrote: |
Strzelanie przez walkę wręcz jest nierozwiązanym problemem. Proponuję:
a) wprowadzić zasadę "nie można strzelać przez walkę wręcz".
b) rzuty kostką określajace kto został trafiony
c) "realistyczny LOS" - czyli strzelam przez walkę ale w wypadku trafienia covera dostaje ten kto stoi na linii strzału
Najbardziej jestem za opcją a). Najprostsza i najbardziej "realistyczna" |
Jestem za opcją (a) przez analogię zakazu strzelania "do walki wręcz".
Walka jest tłumaczona w RB jako coś tak dynamicznego, że ryzyko trafienia sprzymierzeńca jest po prostu zbyt duże.
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:11 AM
|
|
Nie gramy na uściślenia sędziwoskie. W którymś poście (dawno) pokazywałem kilka punktów w uściśleniach, które są niezgodne z zasadami/pozwalają na przeginki.
A jeżeli leżący model zasłania cel to JEST coverem (by the book).
Uzasadnienie, że
Quote:: |
"Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną. " |
Jest słabe bo:
1) Interpretacja zasad przecząca zasadom. leżący model jest celem jak każdy inny. Gracz może zdecydować (jak np przy zasadzie LARGE TARGET lub 2" nad poziomem gleby )czy do nie go strzelać czy nie na normalnych zasadach.
2) Sory bardzo ale COVER NIGDY NIE JEST CELEM ataku, atakujący nie decyduje "strzelę se w covera" tylko chybiony strzał sam w niego trafia. Zdarzenie niezależne od gracza. Tak więc uzasadnienie, że strzała która nie trafiła w cel PRZYPADKIEM NIE TRAFIA także w leżący-zsłaniający model "bo jest mniej groźny" jest trochę śmieszne. Czy tak samo z rykoszetem? Zrykoszetowany strzał nie trafia w leżacy model bo inteligentny/a strzała/kula/noż/bełt stwierdza "on jest niegroźny"?
Do tego: co jeżeli coverem jest leżący ogr? Wrogiemu modelowi widać np głowę ale z powyższą logiką ogr nie stanowi zasłony?
Last edited by catachanfrog on Pn lut 01, 2015 12:27 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:26 AM
|
|
Ok, to ja robię tak:
1. Czytam ten wątek (uch, ciężka lektura...  )
2. Staram się zebrać wszystko w tabelce na Google Docs w chmurze za przeproszeniem w 3 kolumnach: hasło, uściślenie, źródło uściślenia, status (propozycja/w trakcie dyskusji/uzgodnione/odrzucone; status odrzucone zostawiłbym dla informacji, że propozycja kiedyś była, ale nie została przyjęta - ucinamy wałkowanie już omówionych tematów).
Dzięki temu będzie można łatwo to edytować, sortować alfabetycznie, edytować i uzupełniać w trakcie dyskusji
(linka umieszczę wnet w moim podpisie)
3. Dyskutujemy nad uściśleniami, które się nam nie podobają do skutku
4. Ponieważ zbiór uściśleń będzie się prawdopodobnie zmieniał a przede wszystkim rósł, proponuję tylko co jakiś czas lub z jakiejś okazji (np. turnieju organizowanego przez Dębową Tarczę) będzie sens drukować aktualną wersję Uściśleń
5. Czekam rozsądny czas aż wszyscy aktywni na forum gracze się odniosą lub przemilczą daną kwestię i na podstawie wypowiedzi zmieniam status danego Uściślenia na Uzgodnione albo Odrzucone
Last edited by Myszor on Pn lut 01, 2015 12:45 AM; edited 4 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:30 AM
|
|
Ok, ale co z przewracaniem modeli?
To zgodne z zasadami (by the book) czy raczej powinno się używac żetonów?
I co z pozostałymi pytaniami:
Czy stojący na linii strzału model własny ale nie w HTH jest tylko coverem, czy w ogóle uniemożliwia strzelanie (bo "ryzyko trafienia swojego jest zbyt duże analogicznie jak strzelanie do i przez HTH).
I jeszcze: jeżeli na drodze strzału jest kilka coverów, to przy "pomyłce" w to-hit o 1 losujemy, w który cover trafił pocisk, czy trafia zawsze w pierwszy cover na drodze, czy jak?
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:42 AM
|
|
Następne:
A, B i C to wrogowie stojący w otwartych drzwiach budynku, na tym samym poziomie co strzelec S. Strzelec S może wybrać za cel:
a) A
b) B
c) C
?
I dlaczego A lub B ale C już nie?
(moja sugestia - może, a nawet powinien wybrać C, dla którego cover stanowią A i B, bo co prawda C tak samo trudno trafić jak A i B, ale "myląc się" w to-hit o 1 trafi się również jakiegoś wroga a nie ścianę - wiem, że by the book musiałby wybrać A lub B, ale... - co myślicie?)
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|