drachu wrote: |
Okej. Ja mam kilka propozycji zmian na listach band.
Muszkieterzy z Nuln.
Moim skromnym zdaniem nie ma sensu wprowadzenie ograniczenia, które polega na wyborze muszkieterzy lub halabardziści. Muszkieterzy są jajem tej bandy, jej głównym pazurem (w połączeniu z Inżynierem rzecz jasna) i nie widzę przyczyny, by ktokolwiek miał w strzeleckiej bandzie zrezygnować z podstawowej jednostki strzelającej. No nikt przy zdrowych zmysłach nie zrobi Nuln na halabardach. Jak będzie chciał się bawić ludźmi z halabardami, to ma do tego lepsze bandy.
W o,75 wybór był rangerzy lub strażnicy - i to był wybór sensowny - wspierasz strzelców ofensywną piechotą, czy defensywnymi kraśkami? Spoko. Dwie różne koncepcje bandy, ale dalej jajem są muszkieterzy.
Proponuję, by wrócić do układu w którym bierzesz strażników miejskich lub kraśków.
Druga sprawa to banda Nekrarchy. A konkretnie wielkie nietoperze. To zrobiło się strasznie mocne dziadostwo - można mieć je 3. Nie są drogie jak na swoje statsy. Ale tak było zawsze. W sumie przywykłem.
Ale teraz dostały standardowy zestaw zasad dla modeli 40x40. W tym byczą szarżę.
Kurcze, mieć w bandzie trzy jednostki z byczą szarżą na podstawkach 40x40 to strasznie dużo. I to jeszcze latające. No spychacz śmierci. Zdjąłbym im byczą szarżę. Wiem, że inne 40x40 mają, ale tutaj to za dużo. |
Zgadzam się z tobą. Zresztą podobną propozycję wysunęła
Sister of Mercy i nawet przygotowaliśmy aktualizację, którą opublikuję na blogu w czwartek.
Związana jest ona głównie z wprowadzeniem zasad
obłędu ale zmieniliśmy też parę innych rzeczy.
I tak, odnośnie drużyny
Muszkieterów z Nuln to
muszkieterzy i
strażnicy miejscy mogą być rekrutowani równolegle.
W przypadku kompanii Nekrarchy zrezygnowaliśmy z 0-3 Piekielnych Nietoperzy, na rzecz 0-1 Roju Nietoperzy, który prezentuje się następująco:
Ponadto:
Nastąpiła zmiana nazwy umiejętności OBIEŻYŚWIAT na ŚWIATOWIEC.
Zmianie uległa także umiejętność ZWIADOWCA dostępna dla bohaterów. Teraz jest to:
Quote:: |
Obieżyświat:
Bohater podlega zasadzie specjalnej RANGER oraz ZWIADOWCA. |
Następujący
bohaterowie i
stronnicy...
Harpunnik, Przepatrywacz, Szablozębny, Niedźwiedź, Nomada, Traper, Myśliwy, Zbrojny Graala, Ptasznik z Catrazzy, Starszy, Zwiadowca, Pasterz, Wojownik Cienia, Widmo, Górnik, Łowca, Traper (Gnoblar), Gorger, Kawalerzysta Chaosu, Grabieżca, Nieumarły Nomada, Traper (Goblin), Sieciarz Nocnych Goblinów, Ośmiornica Bagienna, Skink-Kameleon
...podlegają zasadzie specjalnej RANGER.
Najemne Ostrza:
Czarownica, Goniec, Kartograf, Skrytobójca, Złodziej, Zwiadowca
Zmiana nazwy zasady specjalnej obieżyświat na światowiec. Podlega zasadzie specjalnej obieżyświat.
Szczurołap
Podlega zasadzie specjalnej RANGER. Prestiż drużyny +32.
Zwiadowca
Podlega zasadzie specjalnej RANGER. Prestiż drużyny +26.
Zmiana nazwy zasady specjalnej obieżyświat na światowiec.
Mechanizm rangera
Powiadają, że mechanizm zamętu oddziałuje na zmysły wrogów oślepiając ich i ogłuszając. Wielu przeciwników boleśnie przekonało się o skuteczności działania tego urządzenia.
KOSZT: 35 ZK
DZIAŁANIE: raz na potyczkę
EFEKT: Bohater używający mechanizmu rangera podlega zasadzie specjalnej RANGER oraz ZWIADOWCA.
MELANCHOLIA
Służący w kompanii losowo określony model bohatera zostaje ogarnięty melancholią, postać do końca rozgrywki musi przerzucić wszystkie udane testy trafienia. Aby zrealizować zadanie specjalne bohater musi przeżyć potyczkę i co najmniej raz wziąć udział w walce wręcz.
Po wypełnieniu zadania specjalnego należy pokazać przeciwnikowi kartę.
- NAGRODA -
Model bohatera, który zrealizuje zadanie specjalne otrzymuje dodatkowe +K3
PD.
- LUB -
Drużyna otrzymuje
+1 Punkt Odporności.
Na chwilę obecną w dziale
Download dostępna jest aktualna wersja pełna podręcznika (dwa pierwsze linki od góry).
Czyli
TEN i
TEN.