
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 28, 2011 02:21 PM
|
|
1. Czy dowódca middenheimczyków może używać zdolności specjalnej Blanhiktu do przerzucania testów rozbicia?
2. Czy jak ogry mają byczą szarżę i kogoś przez to oszołomią to potem w walce mają wszystkie bonusu z oszołomienia- auto hity i automatycznie wyłączony z akcji?
3. Czy banda ogrów z ołowiomiotaczem może zatrudnić ogra najemnika z ołowiomiotaczem?
4. Czy można szarżować na wiele celów w momencie gdy w czasie rozpoczynania szarży niektóre z celów nie są widoczne?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 28, 2011 11:33 PM
|
|
sirwit713 wrote: |
1. Czy dowódca middenheimczyków może używać zdolności specjalnej Blanhiktu do przerzucania testów rozbicia? |
Nie. Umiejętność daje dowódcy NIEZŁOMNOŚĆ - czyli jest on ODPORNY NA PSYCHOLOGIĘ (co nie zwalnia z testów rozbicia), zaś inni bohaterowie lub stronnicy w odległości do 6" mogą przerzucać nieudany test CP.
sirwit713 wrote: |
2. Czy jak ogry mają byczą szarżę i kogoś przez to oszołomią to potem w walce mają wszystkie bonusu z oszołomienia- auto hity i automatycznie wyłączony z akcji? |
Nie. Bycza szarża choć nie jest wliczana do współczynnika ATAK, to na potrzeby TABELI EFEKT ZRANIENIA jest traktowana jak dodatkowy ATAK, a więc:
Quote:: |
Jeżeli model dysponujący kilkoma atakami zada przeciwnikowi kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik z TABELI EFEKT ZRANIENIA. Model nie może w tej samej fazie walki wręcz wykonując kolejno ATAKI najpierw Oszołomić! lub Powalić na ziemię! wroga, a nastepnie wykonując kolejne ciosy Wyłączyć z akcji! przeciwnika. |
sirwit713 wrote: |
3. Czy banda ogrów z ołowiomiotaczem może zatrudnić ogra najemnika z ołowiomiotaczem? |
Nie, ponieważ:
Quote:: |
Harpun & ołowiomiotacz:
Cechą charakterystyczną Zwiadowczych kompanii z Ogrzych Królestw są potężne harpuny i ołowiomiotacze. Należy jednak zauważyć, że ze względu na trudność zdobycia rzadkiego oręża Zwiadowcza kompania z Ogrzych Królestw może posiadać tylko jeden harpun oraz jeden ołowiomiotacz.
|
sirwit713 wrote: |
4. Czy można szarżować na wiele celów w momencie gdy w czasie rozpoczynania szarży niektóre z celów nie są widoczne? |
Jeśli będą spełnione warunki:
Quote:: |
Postać może zaszarżować dowolny model przeciwnika, jeżeli znajduje się on w polu widzenia postaci, jednocześnie musi znajdować się w zasięgu szarży modelu, równym podwojonej SZ liczonej w calach.
[...]
Jeżeli gracz chce, by jego model zaszarżował wrogi model w odległości do 4”, którego postać nie widzi (na przykład taki model, który znajduje się za rogiem budynku) i który nie jest ukryty, musi wykonać test I postaci. Udany test oznacza, że postać usłyszała lub w inny sposób wyczuła model i może go zaszarżować. Nieudany test oznacza, że postać nie wykrywała obecności wroga, a gracz nie może zadeklarować szarży tego konkretnego modelu. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 02:16 PM
|
|
Hej QC, mam pytanie - da radę zrobić full podręcznik, ale w wersji lite? Bo chciałbym mieć kilka sztuk do gry, a nie chcę drukowac kilka razy blisko 700 stron (jesteś pozytywnie szalony :P).
Wersja lite to wszystko co niezbędne do gry (zasady, bandy, najemne ostrza, ekwipunek, skille, najemnicy, scenariusze i tak dalej), ale bez dłuższych wstawek nt. Imperium, Bretonii, Mrocznych Elfów, historii świata... no i bez grafik. Liczyłem, że w ten sposób podręcznik byłby lżejszy o jakieś 200 stron.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 03:20 PM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr czerw 15, 2011 01:50 PM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr czerw 29, 2011 06:58 PM
|
|
Okej, ja mam kilka pytań. Do tej pory tak się składało, że brałem raczej maga niebios. Teraz sobie testuję kapłana. I ogólnie bawię się trochę innymi kolegiami magii (do tej pory to brałem głównie maga niebios, teraz pobawiłem się ognistym i cienistym).
Jak kapłani rozpraszają magię będąca w grze? My do tej pory graliśmy tak, że we własnej rundzie też generują kostki rozproszenia. Dobrze myślimy?
Tak samo było z szarżą na uciekający model. Do tej pory graliśmy tak, że jak zaszarżujesz uciekającego, to jest martwy (jak ten chomik za wersalką). Też dobrze?
Nie kumam trochę czarów.
Mamy Sztylety cienia. 24'' zasięgu. K3 hity z siłą 4. Przebijają pancerz. Trudność 7.
Jest też Cośtam płynnego srebra. Też k3 hity z siłą 4. Płonący atak (koszmar wampira). Też 24 cale zasięgu. I trudność też 7.
Ale mamy Ucztę Kruka. Też 24 cale. Też k3 hity z siłą 4. Nie ma żadnych cech dodatkowych, a jego trudność to 10.
Czemu ten słabszy czar ma poziom trudności wyższy o 3?
Jest jeszcze taki czar - Little boy normalnie. To fajerbol. Trudność 10 (jak przy tej uczcie). Ale zadaje k3 hity z siłą 4 każdemu pod wzornikiem i połowie zahaczonych przez wzornik. Nie mówię, miło mi było jak jednym rzuceniem czaru skosiłem 5 ziomów (no ok, jednego własnego w tym, ale to niska cena), doprowadziłem wroga do routa i wygrałem bitwę. Ale ten czar to naprawdę rzeźnia. Nie myślałeś o osłabieniu go (ofiary dostają tylko po 1 hicie z S4), albo o podniesieniu mu trudności (tak do 12-13?). Bo to pogromca armii.
Niezłym pogromcą armii jest też ten czar Kolegium Cienia, ten co zadaje wszystkim w promieniu 8 cali hita. Tylko ten jest ryzykowny - musisz maga ostro wypchnąć naprzód, albo pokaleczysz też swoich, dlatego jego moc fajnie równoważy ograniczenia (choć z lotem to matka boska rzeźniczenia).
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz czerw 30, 2011 05:23 AM
|
|
drachu wrote: |
Jak kapłani rozpraszają magię będąca w grze? My do tej pory graliśmy tak, że we własnej rundzie też generują kostki rozproszenia. Dobrze myślimy? |
Nie.
Co do rozpraszania zaklęć we własnej rundzie to problem w tym, że Kapłani mają do dyspozycji tylko jedną Kostkę Mocy generowaną przez drużynę, którą teoretycznie mogliby wykorzystać do rozproszenia - praktycznie niewiele nią zdziałają.
Dlatego też Kapłani będą raczej rozpraszać zaklęcia 'pozostające w grze' w fazie magii przeciwnika.
drachu wrote: |
Tak samo było z szarżą na uciekający model. Do tej pory graliśmy tak, że jak zaszarżujesz uciekającego, to jest martwy (jak ten chomik za wersalką). Też dobrze? |
Nie.
Quote:: |
Deklaracja reakcji na szarżę:
[...] Szarżowana postać ma następujące możliwości reakcji: stać & strzelać, trzymać pozycję lub Uciekać!.
Modele związane walką wręcz mogą tylko trzymać pozycje. Postacie, które aktualnie Uciekają!, mogą tylko Uciekać!. |
Jeśli deklarujesz szarżę na model, który nie zdołał się zmobilizować, to jedyną reakcją na szarżę takiego modelu może być Ucieczka!.
drachu wrote: |
Nie kumam trochę czarów. |
Zaklęcia należące do różnych tradycji nie są sobie równe zarówno pod względem siły jak i poziomu trudności. Ogólnie chodzi o to, że niektóre tradycje są bardziej, a inne mniej ofensywne co mniej więcej odzwierciedla przełożenie siły zaklęcia na jego trudność.
drachu wrote: |
Jest jeszcze taki czar - Little boy normalnie. To fajerbol. |
Bo to w końcu ognista kula jest. No i wystarczy nieco rozproszyć modele, inaczej niż w WFB w skirmishu raczej nie prowadzi się drużyny podstawka przy podstawce.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz czerw 30, 2011 10:18 AM
|
|
Hmmm. Ok. Point taken.
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:28 AM
|
|
Na ile właściwie starcza proch krasnoludzki?
Pochyłym drukiem (czyli opis flaf - którego nigdy nie uwzględniałem do mechaniki) jest iż na jedną potyczkę, ale normalnym drukiem (czyli ta część z zasadami) nie ma nic czyli permamentne działanie tegoż prochu.
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:47 AM
|
|
ja zawsze grałem że na jedną potyczkę,
ale masz racje we właściwym zapisie nic o tym nie ma
czyli na cały czas
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:55 AM
|
|
ups to broń palna staje się rzeźnicza
Dwa pytanka:
1. Gdy grasanci chaosu wybiorą na patrona Khorna to zaklęcia z jakiej domeny rzuca ich czarnoksiężnik?
2. Czy narzędzia i osobliwości (krasnoludzki proch) są dostępne dla zwykłych stronników? Czy tylko dla bohaterów?
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
58903 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9621 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
118221 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
364134 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
349588 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|