Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 24 25 26 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 28, 2011 02:21 PM
Reply with quote

1. Czy dowódca middenheimczyków może używać zdolności specjalnej Blanhiktu do przerzucania testów rozbicia?

2. Czy jak ogry mają byczą szarżę i kogoś przez to oszołomią to potem w walce mają wszystkie bonusu z oszołomienia- auto hity i automatycznie wyłączony z akcji?

3. Czy banda ogrów z ołowiomiotaczem może zatrudnić ogra najemnika z ołowiomiotaczem?

4. Czy można szarżować na wiele celów w momencie gdy w czasie rozpoczynania szarży niektóre z celów nie są widoczne?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 28, 2011 11:33 PM
Reply with quote

sirwit713 wrote:
1. Czy dowódca middenheimczyków może używać zdolności specjalnej Blanhiktu do przerzucania testów rozbicia?
Nie. Umiejętność daje dowódcy NIEZŁOMNOŚĆ - czyli jest on ODPORNY NA PSYCHOLOGIĘ (co nie zwalnia z testów rozbicia), zaś inni bohaterowie lub stronnicy w odległości do 6" mogą przerzucać nieudany test CP.


sirwit713 wrote:
2. Czy jak ogry mają byczą szarżę i kogoś przez to oszołomią to potem w walce mają wszystkie bonusu z oszołomienia- auto hity i automatycznie wyłączony z akcji?
Nie. Bycza szarża choć nie jest wliczana do współczynnika ATAK, to na potrzeby TABELI EFEKT ZRANIENIA jest traktowana jak dodatkowy ATAK, a więc:
Quote::
Jeżeli model dysponujący kilkoma atakami zada przeciwnikowi kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik z TABELI EFEKT ZRANIENIA. Model nie może w tej samej fazie walki wręcz wykonując kolejno ATAKI najpierw Oszołomić! lub Powalić na ziemię! wroga, a nastepnie wykonując kolejne ciosy Wyłączyć z akcji! przeciwnika.

sirwit713 wrote:
3. Czy banda ogrów z ołowiomiotaczem może zatrudnić ogra najemnika z ołowiomiotaczem?
Nie, ponieważ:
Quote::
Harpun & ołowiomiotacz:
Cechą charakterystyczną Zwiadowczych kompanii z Ogrzych Królestw są potężne harpuny i ołowiomiotacze. Należy jednak zauważyć, że ze względu na trudność zdobycia rzadkiego oręża Zwiadowcza kompania z Ogrzych Królestw może posiadać tylko jeden harpun oraz jeden ołowiomiotacz.

sirwit713 wrote:
4. Czy można szarżować na wiele celów w momencie gdy w czasie rozpoczynania szarży niektóre z celów nie są widoczne?
Jeśli będą spełnione warunki:
Quote::
Postać może zaszarżować dowolny model przeciwnika, jeżeli znajduje się on w polu widzenia postaci, jednocześnie musi znajdować się w zasięgu szarży modelu, równym podwojonej SZ liczonej w calach.
[...]
Jeżeli gracz chce, by jego model zaszarżował wrogi model w odległości do 4”, którego postać nie widzi (na przykład taki model, który znajduje się za rogiem budynku) i który nie jest ukryty, musi wykonać test I postaci. Udany test oznacza, że postać usłyszała lub w inny sposób wyczuła model i może go zaszarżować. Nieudany test oznacza, że postać nie wykrywała obecności wroga, a gracz nie może zadeklarować szarży tego konkretnego modelu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 02:16 PM
Reply with quote

Hej QC, mam pytanie - da radę zrobić full podręcznik, ale w wersji lite? Bo chciałbym mieć kilka sztuk do gry, a nie chcę drukowac kilka razy blisko 700 stron (jesteś pozytywnie szalony :P).

Wersja lite to wszystko co niezbędne do gry (zasady, bandy, najemne ostrza, ekwipunek, skille, najemnicy, scenariusze i tak dalej), ale bez dłuższych wstawek nt. Imperium, Bretonii, Mrocznych Elfów, historii świata... no i bez grafik. Liczyłem, że w ten sposób podręcznik byłby lżejszy o jakieś 200 stron.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 02:19 PM
Reply with quote

drachu wrote:
Hej QC, mam pytanie - da radę zrobić full podręcznik, ale w wersji lite? Bo chciałbym mieć kilka sztuk do gry, a nie chcę drukowac kilka razy blisko 700 stron (jesteś pozytywnie szalony :P).
Pewnie że dałoby radę, tylko że obecnie nie mam na to czasu. Sad
Szybciej byłoby gdybyś wydrukował tylko te strony, które cię interesują Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 03:14 PM
Reply with quote

To nie jest pro Razz

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Download] Podręcznik do Warheim - Fantasy Skirmish
Posted: Wt czerw 14, 2011 03:20 PM
Reply with quote

drachu wrote:
To nie jest pro Razz
To projekt fanowski, zaangażuj się Wink Razz


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr czerw 15, 2011 06:16 AM
Reply with quote

Och, zaangażowałem się - lepię plasticzanych najemników z Tilei do Warheimu Smile

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr czerw 15, 2011 01:50 PM
Reply with quote

drachu wrote:
Och, zaangażowałem się - lepię plasticzanych najemników z Tilei do Warheimu Smile
Very Happy
Dawaj foto Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr czerw 29, 2011 06:58 PM
Reply with quote

Okej, ja mam kilka pytań. Do tej pory tak się składało, że brałem raczej maga niebios. Teraz sobie testuję kapłana. I ogólnie bawię się trochę innymi kolegiami magii (do tej pory to brałem głównie maga niebios, teraz pobawiłem się ognistym i cienistym).

Jak kapłani rozpraszają magię będąca w grze? My do tej pory graliśmy tak, że we własnej rundzie też generują kostki rozproszenia. Dobrze myślimy?

Tak samo było z szarżą na uciekający model. Do tej pory graliśmy tak, że jak zaszarżujesz uciekającego, to jest martwy (jak ten chomik za wersalką). Też dobrze?

Nie kumam trochę czarów.
Mamy Sztylety cienia. 24'' zasięgu. K3 hity z siłą 4. Przebijają pancerz. Trudność 7.
Jest też Cośtam płynnego srebra. Też k3 hity z siłą 4. Płonący atak (koszmar wampira). Też 24 cale zasięgu. I trudność też 7.
Ale mamy Ucztę Kruka. Też 24 cale. Też k3 hity z siłą 4. Nie ma żadnych cech dodatkowych, a jego trudność to 10.
Czemu ten słabszy czar ma poziom trudności wyższy o 3?

Jest jeszcze taki czar - Little boy normalnie. To fajerbol. Trudność 10 (jak przy tej uczcie). Ale zadaje k3 hity z siłą 4 każdemu pod wzornikiem i połowie zahaczonych przez wzornik. Nie mówię, miło mi było jak jednym rzuceniem czaru skosiłem 5 ziomów (no ok, jednego własnego w tym, ale to niska cena), doprowadziłem wroga do routa i wygrałem bitwę. Ale ten czar to naprawdę rzeźnia. Nie myślałeś o osłabieniu go (ofiary dostają tylko po 1 hicie z S4), albo o podniesieniu mu trudności (tak do 12-13?). Bo to pogromca armii.

Niezłym pogromcą armii jest też ten czar Kolegium Cienia, ten co zadaje wszystkim w promieniu 8 cali hita. Tylko ten jest ryzykowny - musisz maga ostro wypchnąć naprzód, albo pokaleczysz też swoich, dlatego jego moc fajnie równoważy ograniczenia (choć z lotem to matka boska rzeźniczenia).

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz czerw 30, 2011 05:23 AM
Reply with quote

drachu wrote:
Jak kapłani rozpraszają magię będąca w grze? My do tej pory graliśmy tak, że we własnej rundzie też generują kostki rozproszenia. Dobrze myślimy?
Nie.
Co do rozpraszania zaklęć we własnej rundzie to problem w tym, że Kapłani mają do dyspozycji tylko jedną Kostkę Mocy generowaną przez drużynę, którą teoretycznie mogliby wykorzystać do rozproszenia - praktycznie niewiele nią zdziałają.
Dlatego też Kapłani będą raczej rozpraszać zaklęcia 'pozostające w grze' w fazie magii przeciwnika.


drachu wrote:
Tak samo było z szarżą na uciekający model. Do tej pory graliśmy tak, że jak zaszarżujesz uciekającego, to jest martwy (jak ten chomik za wersalką). Też dobrze?
Nie.
Quote::
Deklaracja reakcji na szarżę:
[...] Szarżowana postać ma następujące możliwości reakcji: stać & strzelać, trzymać pozycję lub Uciekać!.
Modele związane walką wręcz mogą tylko trzymać pozycje. Postacie, które aktualnie Uciekają!, mogą tylko Uciekać!.
Jeśli deklarujesz szarżę na model, który nie zdołał się zmobilizować, to jedyną reakcją na szarżę takiego modelu może być Ucieczka!.

drachu wrote:
Nie kumam trochę czarów.
Zaklęcia należące do różnych tradycji nie są sobie równe zarówno pod względem siły jak i poziomu trudności. Ogólnie chodzi o to, że niektóre tradycje są bardziej, a inne mniej ofensywne co mniej więcej odzwierciedla przełożenie siły zaklęcia na jego trudność.

drachu wrote:
Jest jeszcze taki czar - Little boy normalnie. To fajerbol.
Bo to w końcu ognista kula jest. No i wystarczy nieco rozproszyć modele, inaczej niż w WFB w skirmishu raczej nie prowadzi się drużyny podstawka przy podstawce.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz czerw 30, 2011 08:56 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

drachu wrote:
Nie kumam trochę czarów.
Zaklęcia należące do różnych tradycji nie są sobie równe zarówno pod względem siły jak i poziomu trudności. Ogólnie chodzi o to, że niektóre tradycje są bardziej, a inne mniej ofensywne co mniej więcej odzwierciedla przełożenie siły zaklęcia na jego trudność.

Zapewne Qc chodziło o balans jak już na poziomie domen, a nie czarów, do tego dochodzą jeszcze takie zmienne jak nr przy losowaniu co jest dość ważne Wink z dwa miesiące temu analizowałem sekcje Magi i nie ma się do czego przyczepić Cool


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz czerw 30, 2011 10:18 AM
Reply with quote

Hmmm. Ok. Point taken.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:28 AM
Reply with quote

Na ile właściwie starcza proch krasnoludzki?

Pochyłym drukiem (czyli opis flaf - którego nigdy nie uwzględniałem do mechaniki) jest iż na jedną potyczkę, ale normalnym drukiem (czyli ta część z zasadami) nie ma nic czyli permamentne działanie tegoż prochu.

Back to top
View user's profile
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:47 AM
Reply with quote

ja zawsze grałem że na jedną potyczkę,
ale masz racje we właściwym zapisie nic o tym nie ma
czyli na cały czas Twisted Evil


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 01, 2011 08:55 AM
Reply with quote

ups to broń palna staje się rzeźnicza

Dwa pytanka:

1. Gdy grasanci chaosu wybiorą na patrona Khorna to zaklęcia z jakiej domeny rzuca ich czarnoksiężnik?

2. Czy narzędzia i osobliwości (krasnoludzki proch) są dostępne dla zwykłych stronników? Czy tylko dla bohaterów?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 24 25 26 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58903 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9621 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118221 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 364134 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 349588 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy