Witajcie,
Przygotowałem dla was kolejną edycję podręcznika do
Warheim FS, którą oznaczyłem numer 0.75.
Jeśli jeszcze ktoś nie wie,
Warheim FS to figurkowa gra bitewna (
skirmish), przeznaczona dla dwóch i więcej graczy, osadzona w uniwersum
Warhammer stworzonym przez brytyjską firmę
GW.
WFS nie jest jednak oficjalnym produktem brytyjskiej firmy, a niekomercyjnym fanowskim projektem.
W dużym skrócie i uproszczeniu mechanika WARHEIM
FS to przede wszystkim odświeżenie zasad gry MORDHEIM o reguły dwóch ostatnich edycji gry WARHAMMER FANTASY BATTLE oraz najpopularniejszych zasad domowych (home rules), ale nie tylko. Wplotłem w grę także kilka pomysłów i patentów zapożyczonych z innych systemów, które występują w grze jako opcjonalne zasady zaawansowane i dobrze spełniają swoje zadanie, jakim jest urozmaicenie rozgrywki.
Akcja gry została przeniesiona z MORDHEIM o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzona na północnych rubieżach Imperium, bezdrożach i osadach skażonych w czasie Burzy Chaosu plugawym dotykiem Mrocznych Potęg.
Gra przeznaczona jest dla dwóch lub więcej graczy, a do rozgrywki potrzebne są
figurki i
makiety najlepiej w skali 28 mm oraz znane z rozgrywek WFB kostki i miarka z podziałką w calach.
W trakcie gry w WARHEIM
FS gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku zostały podzielone na miejskie (toczone
wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone
poza murami miast w pobliżu niewielkich splądrowanych osad, pośród groźnych leśnych ostępów czy na niebezpiecznych imperialnych gościńcach).
WARHEIM
FS to figurkowa gra bitewna, a więc do toczenia potyczek będziemy potrzebować modeli i makiet oraz
stołu albo innej płaskiej powierzchni, najlepiej o wymiarach 120 x 120 cm.
Rozegranie jednego
scenariusza zajmuje w zależności od doświadczenia graczy i zaawansowania drużyny którą dowodzą od godziny do dwóch, czasem trzech. I choć WFS pozwala na indywidualne rozgrywki, to największą zabawę zapewnia kampania. Możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny zapewnia dużo frajdy i satysfakcji. W zależności od wyboru, gracz może kłaść nacisk na ilość wojowników w drużynie lub kosztem liczebności kompanii uzbrajać wojowników w lepszy oręż, pancerze ale także inny ekwipunek - w tym duży wybór przedmiotów magicznych. Ponadto drużyny dysponują dostępem do machin wojennych i pojazdów, które umiejętnie wykorzystane mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.
W grze ważna jest odpowiednia taktyka i strategia oraz umiejętne wykorzystanie atutów jakimi dysponują nasi wojownicy. Znaczenie ma także odpowiednie korzystanie z osłon jakie zapewniają makiety, czy właściwe wykorzystanie znajdujących się na polu bitwy obiektów specjalnych.
Jeśli państwo-draństwo jest zainteresowane bardziej obszerną recenzją gry WARHEIM
FS to zapraszam do lektury wpisu autorstwa Sister of Mercy, który można
TUTAJ.
Przygotowałem dla was także
wprowadzenie do Warheim FS, w którym wraz z
Sister of Mercy krok po kroku omówiliśmy
proces rekrutacji kompanii,
przygotowanie do gry,
rozgrywkę oraz następującą po niej sekwencję po potyczce.
Z kolei
STĄD można pobrać pomoc dla graczy, gotowy do wydruku plik zawierający zestawienie najczęściej używanych w czasie rozgrywek zasady.
Podręcznik do gry dostępny jest w dwóch wersjach:
pełnej i
lekkiej, która prócz wprowadzenia
zwykłej czcionki, dodatkowo została podzielona na cztery części.
Zachęcam także do
POLUBIENIA Warheim
FS na FB oraz dołączenia do
BLOGOSFERY.
***
Podręcznik
WARHEIM FS jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop.
WARHEIM FS w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.