
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 07:56 PM
|
|
Torin wrote: |
Tabela w połączeniu z k3 jest najwygodniejsza. Tylko wrzuć ją do podręcznika i temat zakończony . |
Do podręcznika w formie tabeli się nie zmieści. Spróbuję jeszcze w formie tekstowej to upchnąć.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 08:35 PM
|
|
Quote:: |
TABELA POWAŻNYCH OBRAŻEŃ
(11-15) MARTWY
Rany bohatera jątrzą się a w część z nich wdaje się gangrena. Bohater umiera w mękach w wyniku odniesionych obrażeń. Ciało postaci spoczywa w jednym z niezliczonych bezimiennych grobów, a cały ekwipunek który model posiadał przy sobie w chwili wykonywania rzutu w TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ trafia do skarbca drużyny.
Należy wykreślić bohatera z KARTY DRUŻYNY.
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać określając rany jakie odniósł bohater.
Rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY.
(22) RANA NOGI
W czasie potyczki noga bohatera zostaje poważnie stłuczona, a kości strzaskane w wielu miejscach. Choć rany zabliźniają się to wartość współczynnika SZYBKOŚĆ modelu bohatera zostaje zmniejszona do połowy wartości (zaokrąglając w dół). Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
Ponadto, bohater który straci drugą nogę zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY.
Bohater może zastąpić źle zrośniętą nogę protezą (zobacz PROTEZY & DODATKI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK).
(23) RANA RĘKI
Należy wykonać rzut K6, którego wynik określi jak poważne są uszkodzenia ramienia, które zostało w czasie potyczki poważnie stłuczone. Wynik 1, oznacza że w ranę wdała się gangrena i przedramię zostało amputowane. Od tej pory model nie może używać broni WYMAGAJĄCEJ OBU RĄK oraz WSPINAĆ SIĘ.
Ponadto, bohater który straci drugie ramię zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2+ oznacza, że rana ręki jest na tyle poważna, że bohater musi opuścić następną potyczkę by w pełni powrócić do zdrowia.
Bohater, któremu amputowano przedramię, może zastąpić utraconą część kończyny protezą (zobacz PROTEZY & DODATKI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK).
(24) SZALEŃSTWO
Bohater zdrowieje, przynajmniej fizycznie. Koszmar ostatnich wydarzeń odbił się jednak na psychice postaci. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że bohater podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; wynik 3-4 oznacza, że wartość współczynnika CP modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt, do minimalnej wartości 2 punktów; zaś wynik 5-6 oznacza, że w wyniku obłędu model podlega zasadzie specjalnej FURIA.
(25) STRZASKANA NOGA
Aby określić jak poważne są rany nogi, należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że kończyna bohatera została trwale uszkodzona: bohater nie może BIEGAĆ oraz SKAKAĆ, choć nadal może szarżować w zwykły sposób.
Wynik 2+ oznacza, że noga została dość poważnie strzaskana i model, by w pełni wrócić do zdrowia musi opuścić następną potyczkę.
(26) RANA KLATKI PIERSIOWEJ
Bohater odniósł bardzo poważną ranę klatki piersiowej i choć model zdrowieje, to blizny do końca życia będą mu przypominać o odniesionych obrażeniach. Wartość współczynnika WYTRZYMAŁOŚĆ modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
(31) OŚLEPIONY
Bohater przeżył, jednak w wyniku odniesionych obrażeń stracił jedno oko. Wartość współczynnika US modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
Ponadto, bohater który straci drugie oko zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY.
(32) STARE WOJENNE RANY
Bohater przeżył, jednak rany nie zabliźniają się dobrze i boleśnie przypominają o sobie w najmniej odpowiednich momentach. Przed rozpoczęciem każdej potyczki należy wykonać rzut K6. Wynik 1, oznacza że stare rany odzywają się boleśnie i model nie może brać udziału w rozpoczynającej się potyczce.
(33) USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
Choć rany zabliźniają się, to uszkodzenia układu nerwowego są na tyle poważne, że wartość współczynnika INICJATYWA bohatera zostaje na stałe obniżona o ¬-1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
(34) RANA DŁONI
Dłoń bohatera zostaje poważnie uszkodzona i choć rany powoli zabliźniają się to wartość współczynnika WW modelu zostaje na stałe obniżona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
(35) GŁĘBOKIE RANY
Choć obrażenia odniesione przez bohatera nie zagrażają jego życiu, to model musi opuścić kolejne K3 potyczki, w czasie których będzie wracał do pełni sił w obozowisku.
(36) OGRABIONY
Cios, który pozbawił bohatera przytomności nie był zbyt groźny. Jednak w czasie, gdy model pozostawał w objęciach Morra, wrogowie ograbili ciało nieprzytomnego bohatera. Kompania, której model Wyłączył z akcji! bohatera może umieścić w skarbcu drużyny cały posiadany przez ograbionego oręż i ekwipunek.
(41-55) POWRÓT DO ZDROWIA
Obrażenia odniesione przez bohatera nie były zbyt poważne. Model powraca do pełni sił i może walczyć w kolejnej potyczce.
(56) ZAWZIĘTY WRÓG
Choć fizyczne rany zostały w pełni wyleczone, to szok spowodowany strachem i bólem pozostawił swe piętno na psychice bohatera. Należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wobec kogo bohater odczuwał będzie NIENAWIŚĆ, obwiniając przeciwnika za ból i strach. Wynik 1-3 oznacza, że model odczuwa NIENAWIŚĆ wobec postaci, przez którą został Wyłączyła z akcji!. Jeżeli bohater został Wyłączony z akcji! przez stronnika, odczuwa NIENAWIŚĆ do DOWÓDCY wrogiej drużyny; 4 oznacza, że bohater odczuwa NIENAWIŚĆ wobec DOWÓDCY wrogiej kompanii; wynik 5 oznacza, że model bohatera NIENAWIDZI całej drużyny przeciwnika, zaś 6 oznacza, że bohater będzie NIENAWIDZIŁ wszystkich modeli należących do wrogiej drużyny oraz wszystkich drużyn tego typu.
(61) POJMANY
Model bohatera zostaje pojmany przez wrogą drużynę, która Wyłączyła go z akcji!. Bohater może zostać odbity w trakcie rozgrywania scenariusza specjalnego Misja ratunkowa (zobacz ROZDZIAŁ XII: SCENARIUSZE), wykupiony za okup, ustalony przez gracza dowodzącego wrogą drużyną lub wymieniony za wojownika, który jest jeńcem w kompanii pojmanego.
Więzień może zostać sprzedany handlarzom niewolników za równowartość K6x5 ZK. Drużyny NIEUMARŁYCH mogą zabić jeńca, by wskrzesić go jako ZOMBIE. Zaś ZŁE i CHAOTYCZNE kompanie mogą złożyć pojmanego w ofierze swym plugawym bóstwom, zaś ich DOWÓDCY otrzymują dodatkowy +1 Punkt Doświadczenia. Jeńcy, którzy zostaną wymienieni lub wykupieni za okup nie tracą swojego ekwipunku, zbroi i oręża. Jeżeli jednak zostaną sprzedani w niewolę, zabici i zamienieni w ZOMBIE lub złożeni w ofierze, cały posiadany przez nich ekwipunek pozostaje w skarbcu drużyny która pojmała bohatera.
Jeżeli model bohatera został Wyłączny z akcji! w wyniku działania zdarzenia losowego, upadku lub utonięcia należy wykonać rzut K66 odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik POJMANY.
(62-63) TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI
Bohater wylizuje się z ran, a jego psychika hartuje się w ogniu cierpienia i strachu. Model bohatera staje się odporny na STRACH i w mniejszym stopniu ulega GROZIE (należy wykonać rzut przeciw GROZIE jako rzut przeciw STRACHOWI).
(64) PRZERAŻAJĄCE BLIZNY
Choć rany goją się, to pozostawiają po sobie przerażające blizny układające się w groźne wzory, które mogą wzbudzić strach nawet w najtwardszych wojownikach. Od tej pory bohater wzbudza STRACH.
(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU).
Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii.
Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.
(66) WBREW WSZYSTKIEMU
Bohater, choć został bardzo ciężko ranny, powraca do zdrowia w zaskakująco szybkim tempie. Model bohatera otrzymuje +1 Punkt Doświadczenia. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 08:48 PM
|
|
Super.  to na pewno ułatwi sekwencje po bitwie.
|
|
Back to top
|
|
 |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 10:27 PM
|
|
a mam takie pytanie czy jak zwykły ork zostanie bohaterem to może wybrać sobie dostęp do umiejętności akademickich?
Tak. Nie kojarzę by były jakieś ograniczenia. Tyle, że to mało opłacalny wybór.
w przypadku orków jest to mało opłacalne ale już taki Gor który zostanie bohaterem i weźmie umiejki akademicke ma dostęp do felczera
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 10:41 PM
|
|
@KozAa
Grałam też kiedyś przeciwko Zwierzoludziom Tzeetcha, w szeregach których znajdował się Gor snajper-sprinter, uzbrojony w Muszkiet Hochlandzki. Gracz wybrał mu listę umiejętności strzeleckich i szybkościowych.
A co z furią? IMO najciekawsza jest opcja Ax2 w pierwszej rundzie walki.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
Trawus
Śniący
Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 09:44 AM
|
|
Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie?
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 11:29 AM
|
|
Ja grając khornitami miałem bohatera z 6 US i nożownikiem. 3 noże latały na bodajże 14 cali wtedy z siła 4.
Kombinacji jest dużo. Wbrew pozorom takie kombinowanie pozwala choć trochę zniwelować słabe strony naszej bandy - i o to moim zdaniem chodzi
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 12:04 PM
|
|
Trawus wrote: |
Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie? |
To i tak znacznie mniejsza szansa na niewypał niż wynik 1 w rzucie K6.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Trawus
Śniący
Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 12:53 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Trawus wrote: |
Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie? |
To i tak znacznie mniejsza szansa na niewypał niż wynik 1 w rzucie K6. |
Tak, ale chodzi o to że czym trudniejszy strzał tym więcej możliwych do wyrzucenia nietrafionych dubletów, a co za tym idzie łatwiej o wybuch broni. Sensowne jest powiązanie zawodności broni z umiejętnościami strzelca(us) ale czemu z dystansem na który oddaje strzał czy tym czy cel jest schowany czy nie?:) Nie lepiej żeby to prawdopodobieństwo było stałe niezależne od okoliczności strzału? Mogło by być też różne w zależności od jakości broni i/lub pogody( modyfikator zamiast dodatkowego rzutu w przypadku śnieżycy czy silnego wiatru).
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:01 PM
|
|
Można na to spojrzeć tak.
Modyfikatory dodajesz lub odejmujesz do lub od wyniku rzutu. Przy US 3 trafia na 8, czyli niewypał jest na dubletach 1, 2 i 3. I tylko to cię interesuje. Dublet 4, 5 i 6 oznacza brak niewypału niszależnie od modyfikatorów.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
Trawus
Śniący
Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:07 PM
|
|
W sumie racja.Źle to zrozumiałem. Dzięki:)
|
|
Back to top
|
|
 |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:25 PM
|
|
a co do furii to Ax2 w pierwszej rundzie byłby jeszcze mocniejszy niż obecna furia, np. rozwinięta grupa stronników którzy mają 2 ataki w szarży mieliby 4, moim zdaniem byłoby to zbyt mocne. Obecna furia też jest mocna ale nie aż tak. Ja bym ją zostawił taką jaka jest lub zmienił na +1 atak w pierwszej rundzie, ale to mogłoby ją zbyt osłabić. Ciężko coś innego wymyślić
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 08:35 PM
|
|
kozAa wrote: |
Ciężko coś innego wymyślić |
A co reszta społeczeństwa na to?
Dajcie znać, bo chciałbym wypuścić zaktulizowaną o ostatnie zmiany wersję podręcznika:
Quote:: |
Umiejętności specjalne zwiększające szanse na zranienie krytyczne:
***BYŁO***
Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.
***JEST***
Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w rzucie na zranienie wypadnie dublet.
Strona 25
***BYŁO***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez istotę dysponującą tak lichą bronią!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę strzelania, a więc jeżeli postać posiada kilka strzałów to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.
***JEST***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypdanie dublet to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez istotę dysponującą tak lichą bronią!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę strzelania, a więc jeżeli postać posiada kilka strzałów to jedynie pierwszy dublet w udanym rzucie na zranienie będzie traktowany jako zranienie krytyczne.
Strona 28
***BYŁO***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.
***JEST***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypdanie dublet to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie pierwszy dublet w udanym rzucie na zranienie będzie traktowany jako zranienie krytyczne.
Strona 163:
***BYŁO***
KOROWÓD DZIERZB:
Model bohatera, któremu towarzyszy Korowód Dzierzb w fazie strzelania dysponuje dodatkowym, niezależnym od posiadanej broni dystansowej atakiem strzeleckim. Korowód Dzierzb jest atakiem strzeleckim o zasięgu 18”, które trafia na 8+ zadając ofierze trafienie o SILE 4 z cechą oręża STRZELEC WYBOROWY. Bohater nie może stać & strzelać przy użyciu Korowodu Dzierzb.
***JEST***
KOROWÓD DZIERZB:
Model bohatera, któremu towarzyszy Korowód Dzierzb w fazie strzelania dysponuje dodatkowym, niezależnym od posiadanej broni dystansowej atakiem strzeleckim. Korowód Dzierzb jest atakiem strzeleckim o zasięgu 18”, które trafia na 8+ zadając ofierze trafienie o SILE 4 z cechą oręża STRZELEC WYBOROWY. Bohater nie może stać & strzelać przy użyciu Korowodu Dzierzb.
Strona 429
***BYŁO***
WYJĄTKOWY DRAPIEŻNIK:
Doświadczone Skinki są mistrzami w zbieraniu i mieszaniu trucizn. Bohater, który walczy bronią z cechą oręża ZATRUTY ATAK, rani automatycznie swój cel w przypadku, gdy uzyska niemodyfikowalną 5 lub 6 w rzucie na trafienie. Jeżeli ZATRUTY ATAK trafia na 7+ (w przypadku zatrutej broni dystansowej), zasada niniejsza nie ma zastosowania. Jeżeli model trafił, należy rzucić na zranienie w zwykły sposób.
***JEST***
WYJĄTKOWY DRAPIEŻNIK:
Doświadczone Skinki są mistrzami w zbieraniu i mieszaniu trucizn. Bohater, który walczy bronią z cechą oręża ZATRUTY ATAK, rani automatycznie swój cel w przypadku, gdy w rzucie na trafienie uzyska dublet, czy to podczas strzelania, czy też podczas walki wręcz.
Strona 514:
***BYŁO***
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K6, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik MARTWY, POWRÓT DO ZDROWIA, POJMANY oraz WIELOKROTNIE ZRANIONY i WBREW WSZYSTKIEMU.
(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU). Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66 odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik POWRÓT DO ZDROWIA, ZAWZIĘTY WRÓG, POJMANY, ZWERBOWANY NA ARENĘ. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii. Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.
***JEST***
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać określając rany jakie odniósł bohater.
Rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY.
(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU).
Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii.
Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.
Strona 534
***BYŁO***
DRZEWCOWA:
Model uzbrojony w broń DRZEWCOWĄ, który stoi bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem wielkości człowieka lub mniejszym (cecha oręża nie będzie zatem działała na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
***JEST***
DRZEWCOWA:
Model uzbrojony w broń DRZEWCOWĄ, który stoi bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem wielkości człowieka lub mniejszym (cecha oręża nie będzie zatem działała na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
Ponadto, kawalerzysta trafiony i zraniony bronią DRZEWCOWĄ, otrzymuje modyfikator -1 do testu jeździectwa. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
krzychu88
Przytomny
Joined: list 10, 2015
Posts: 83
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 10:36 PM
|
|
jeśli idzie o krytykia: co jeżeli model ma zasadę specjalną 'killing blow' ?
_________________ Your doom is coming, man-things!
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 10:41 PM
|
|
krzychu88 wrote: |
jeśli idzie o krytykia: co jeżeli model ma zasadę specjalną 'killing blow' ? |
Quote:: |
Zabójczy cios:
Niektórzy wojownicy uczynili z zabijania sztukę. Krążą opowieści o mistrzach miecza, którzy potrafią ściąć człowiekowi głowę pojedynczym ciosem.
Jeśli w walce wręcz model z zasadą specjalną ZABÓJCZY CIOS w udanym rzucie na zranienie uzyska dublet to Wyłącza z akcji! swego przeciwnika, niezależnie od posiadanych przez trafiony i zraniony model punktów ŻW. Nie stosuje się w tym przypadku Ochrony Pancerza ani REGENERACJI, natomiast Ochrona Magiczna przysługuje w zwykły sposób.
ZABÓJCZY CIOS może być również używany przeciwko KAWALERZYSTOM, bohaterom dosiadającym POTWORA, POTWOROM oraz modelom w MACHINIE WOJENNEJ, a nigdy przeciwko MACHINOM WOJENNYM.
Może się zdarzyć, choć rzadko, że model może skorzystać z zasady specjalnej ZABÓJCZY CIOS w atakach dystansowych (czary czy broń strzelecka). W takim przypadku odnotowano ten fakt w opisie modelu.
Zasada ZABÓJCZY CIOS nie ma zastosowania w przypadku istot eterycznych.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57937 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9388 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
115468 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
337952 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
Kostnica
|
Pytania i odpowiedzi [AoS]
[
Go to page:
1, 2, 3 ]
|
42 |
Staś |
35358 |
Pytania i odpowiedzi [... Śr marca 22, 2017 02:12 PM wellofeternity  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|