Witam,
Na samym początku chciałbym oznajmić, że po raz pierwszy wypowiadam się na tym forum. Mam nadzieję, że na mój pierwszy post nie wyleje się zbyt dużo hate'u.
Z tego miejsca chciałbym podziękować twórcy systemu, moderatorom forum i wszystkim użytkownikom oraz graczom - dzieki Wam kolejne osoby dołaczyły do grona graczy Warheim, a ja mam przyjemność byc jednym z nich.
Jako, że ode niedawna zaczęliśmy grąc ze znajomymi w Warheim (we Wrocławiu gdzie mieszkam na stałe, jak i w Częstochowie, moim rodzinnym mieśćie), chciałbym zadać kilka pytań dot. zasad. Przejrzałem FAQ kilka razy i nie znalazłem tu odpowiedzi, a jesli którychś nie zauważyłem, to z góry przepraszam. Pytania zamieszczam poniżej.
1) Czy jeśli armia posiada dwóch duchownych na rozproszenie rzuca się 4 kostkami?
2) Jak wygląda rozpraszanie magii w grze wieloosobowej? Czy przeciwnicy decydują kto będzie rozpraszał dane zaklęcia w grze „każdy na każdego”? Jak to wyglada w przypadku rozgrywki 2na2?
3) Czy w przypadku ataku w plecy przeciwnika (od tyłu) w walce wręcz (tura szarży) i strzelania od tyłu model posiadający średni pancerz, tarcze i broń ręczną otrzyjmuje premię 3+ do Ochrony pancerza (5+ pancerz, +1 za tarcze, + 1 za tarcze i broń ręczną)?
4) Model może wykonać piwot na początku każdej fazy (ruchu, magii, strzelaniaa itd.). Czy to oznacza ze w przypadku fazy walki model który został poprzednio zaszarżowany w plecy i frontalnie przez drugi model, może ustawic się bokiem do obu przeciwników?
5) Oszołomiony model może korzystać w normalny sposób z Ochrony Pancerza w walce wręcz. Czy tak samo jest w przypadku strzelania do modelu oszołomionego. Analogicznie model powalony na ziemię nie może korzystać z ochrony pancerza i przy strzelaniu i przy walce wręcz, czy może jest inaczej?
6) Ile modeli znajdujących w odleghłości 2 cali od szarżowanego modelu może spróbować przejąć szarżę? Czy każdy może spróbować?
7) Jakie dokładnie są konsekwencje nieudanej szarży? Czy model po spaleniu szarży oprocz poruszenia się w kierunku wroga do połowy może zrobić cokolwiek więcej w pozostałych fazach (mag rzucic zaklecie, strzelec skorzystać z broni dystansowej).

Dwa modele walczą z jednym przeciwnikiem. Mają taki sam współczynnik inicjatywy i zarazem jest ona wyższa od przeciwnika, także udeżają pierwsze Czy gracz wybiera w jakiej kolejności atakują, czy ataki wyprowadzane są jednocześnie? Czy są możliwe dwa zranienia krytyczne (po jednym od każdego modelu walczącego z przeciwnikiem)?
Analogicznie do przedstawionej powyzej sytuacji – dwa modele które ze wzgędu na szarżę uderzają pierwsze (AA) i deklaruja ataki w 2 rozne jednostki (powiedzmy że jednostki oznaczone jako
OO sa szarzowane). Wszystkie modele po dostawieniu stykają się ze sobą. Czy jeśli mają taką samą sarżowały w tym samym momencie to w momencie gdy jeden model (A) wyłączy z akcji swoim pierwszym atakiem model (O), może kolejne ataki skierować w drugi model, z którym styka się rogiem?
OO
AA
Co w przypadku gdy akcja ma miejsce w turze przeciwnika walki wręcz, nie ma już szarży, jeden z modeli atakujących ma I5, drugi I4, czy model uderzający jako pierwszy może przekierować swój 2 atak po wyłączeniu z akcji jednego mdoelu obroncy? Jak powinna wyglądać poprawna sekwecja w takich sytuacjach? Czy taka potyczka traktowana jest jako jedna walka i atakujący musi najpierw rozdzielić ataki? Czy każdy atak jest rozpatrywany osobno (model z I 5 bije jako pierwszy, wyprowadza atak w model O, wyłączył go z akcji, ma drugi atak, atakuje drugi model z I4 którym się styka, powalil go na ziemię, kolejny model atakujacy uderza w powalonego na ziemie, trafil przeciwnika i to wystarczylo do wylaczenia z akcji)? Jeśli tak to atakujący wybiera kto atakuje jako pierwszy majac modele które uderzaja w tym samym momencie (szarza/wyzsza inicjatywa itp.)?
9) Czy jest możliwość udostępnienia scheamtów rysunkowych przykladowych walk w dodatkach do podrecznika? Suplemetnach wraz z całym faq’iem wyjaśniającym „trudne zagadnienia”?
10) Czy szarża i bieg w terenie trudnym są możliwe? Czy potrzeba do tego specjalnej zdolności (zdolności/czary/magiczne przedmioty które pozwalają na traktowanie terenów trudnych jako otwarte itp. )? Jeśli jest to możliwe to kary odległości są takie same do ruchu, do biegu i do szarży i trzeba je wliczać w przypadku szarży w teren trudny? Czy w przypadku tych dwoch ostatnich nie stosuje się ograniczenia ½ szybkosci za teren trudny ¼ za teren bardzo trudny?
11) Pyt dodatkowe do 10 - czy była możliwość ujednolicenia terenów? teren otwarty nie ma wplywu na bieg, szarze ruch; teren trudny – skraca ruch, bieg, szarze o polowe, a w przypadku biegu/szarzy teren należy traktowac jako niebezpieczny. Teren bardzo trudny zmniejsza ruch do ¼, bieg i szarża przez teren trudny traktowana jest jako teren niebezpieczny.
12) Czy w przypadku wykonywania szarży/biegu w teren trudny i niebezpieczny zarazem lub bardzo trudny i niebezpieczny wykonujemy tylko jeden test terenu?
13) W którym momencie biegu/szarży przez teren trudny, przechodzenia przez teren niebezpieczny zadziała efekt w wyniku którego po stracie ZW zostalismy oszołomieni lub powaleni na ziemie?
11) Proszę o wyjaśnienie (bazując również na pyt 10) jak dokładnie działają zdolności wpływające na ruch, które otrzymuje model ubrany w maske merlorda:
Ponadto model ignoruje kary za poruszanie się po terenie trudnym, zaś ujemne modyfikatory za poruszanie się po terenie bardzo trudnym zmniejszone są o połowę (teren bardzo trudny należy traktować jako teren trudny). Ponadto, modele objęte działaniem hełmu mogą
biegać po terenie trudnym lub terenie bardzo trudnym, a także wtedy, gdy pokonują przeszkody oraz automatycznie zdaje wszystkie testy terenu niebezpiecznego
12) Czy postacie będące w lesie widzą się wyłącznie na 2 cale? Czy szarża na drugi model, gdy oba znajdują się w lesie w odległości większej niż dwa cale wymaga testu wykrycia (I)?
13) W przypadku Leśnych Elfów, czy kary za poruszanie się w lesie uwzględniają bieg i szarżę? Czy elfy wykonują testy (2+ sukces, 1 strata Żw) podczas biegania, szarży w lesie? Czy jeśli las jest terenem niebezpiecznym również ywkonują taki test?
14) Czy można prosić tak jak w pytaniu 9 o stworzenie ilustracji z ograniczeniem ruchów, nieudanych szarż przez teren trudny/bardzo trudny/niebezpieczny oraz ilustracji przedstawiającą walkę w lesie?
15) Czy pladrowanie lokacji jest akcja natychmiastowa (wystarczy wejść w obręb terenu i zamiast tego odczytywac karte lokacji spróbować jak splądrowac)? Czy pladrowanie lokacji wykonujemy w fazie pozostałych ruchów? Czy model po wykonaiu pladrowania może nadal strzelić, rzucic zaklecie?
16)Czy wystarczy przejsc przez lokację czy trzeba się w niej zatrzymać aby odczytać kartę lokacji/splądrować ja?
17) Czy model może wykonać bieg a nastepnie może zostac na niego rzucony czar Lotu ktory umozliwi mu dodatkowy ruch lub tez szarżę? Czy po nieudanej szarży mag może rzucic czar Lotu na jednostkę która ją spaliła i w ten sposób sprawic, ze szarża doszła do skutku? Czy może tak samo zrobic rzucając czar Lotu na siebie (pyt nie ma sensu o ile wyjasnienie będzie zawarte w pyt. 7)?
Z gory bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam z Breslau!