Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 19 20 21 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 08:59 AM
Reply with quote

krzychu88 wrote:
czyli wychodzi na to , ze dziki dostają +2 S nawet przy impact hit-ach? srogo.
Szarża dzików zwykle robi robotę Smile

krzychu88 wrote:
squig jeżeli był w poprzedniej turze oszołomiony! może w następnej rundzie normalnie się poruszać?
Jeżeli był w poprzedniej turze O!, to może robić wszystko to co może.
Jeżeli podniósł się w fazie ruchu to:
Quote::
Model, który został Oszołomiony! może powstać w fazie ruchu podczas wykonywania pozostałych ruchów. Postać może wykonać ruch (ale nie bieg lub LOT), rzucać zaklęcia oraz strzelać. Jeśli model pozostaje związany walką to końca trwania tury w której powstał, będzie atakował jako ostatni, bez względu na wartość INICJATYWY, broń którą walczy lub inne zasady specjalne.

krzychu88 wrote:
błędni rycerze mają konie bojowe czy rumaki? w wyposażeniu jest napisane, że mają konika, a w tabeli rumaka, a to jest różnica Wink
Rumaka. Poprawię w podręcznikach.

krzychu88 wrote:
koń, który ma kropierz dostaje +1S przy impact hitach, ta premia też tyczy się gdy konik "normalnie" atakuje?
Nie, dotyczy tylko trafienie z uderzenia.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krzychu88
Przytomny
Przytomny

krzychu88

Offline

Joined: list 10, 2015
Posts: 83

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 09:28 AM
Reply with quote

jeżeli model z zasadą lekka kawaleria posiada kropierz, to nie traci tej umiejętności i dostaje normalnie +1 armor save od bardinga ?


_________________
Your doom is coming, man-things!
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 09:44 AM
Reply with quote

krzychu88 wrote:
jeżeli model z zasadą lekka kawaleria posiada kropierz, to nie traci tej umiejętności i dostaje normalnie +1 armor save od bardinga ?

Lekka jazda nie otrzymuje bonusów z kropierza, jedynie -1 do Sz dla wierzchowca.

Quote::
W grze odzwierciedla to zasada zgodnie z którą modele lekkiej jazdy nie są DUŻYM CELEM i nie podlegają zasadom Ochrony Pancerza dla modeli kawaleryjskich.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krzychu88
Przytomny
Przytomny

krzychu88

Offline

Joined: list 10, 2015
Posts: 83

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 09:58 AM
Reply with quote

ok, dzięki Smile


_________________
Your doom is coming, man-things!
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Własne modele a szarża.
Posted: Pn czerw 26, 2016 12:49 PM
Reply with quote

szczery-do-bolu wrote:
Od pewnego czasu obserwuję,że zrobienie dokładnych diagramów ściśle i raz na zawsze wyjaśniających pewne sytuacje, jest konieczne.
Można by to zrobić w klubie w któryś czwartek. Tylko najpierw trzeba spisać sytuacje.

- Przejęcie szarży.
- Osłona ciężka/lekka.
- Przeszkody.

Co tam jeszcze?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 08:52 PM
Reply with quote

Pytanie odnośnie zasady żółtodzioby, czy dodatkowa pula PD np. +1 oznacza że każdy bohater i stronnik dostaje dodatkowy punkt doświadczenia za walkę z doświadczoną bandą. Czy jest to tylko jeden dodatkowy pkt który można dowolnie przydzielić?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 26, 2016 08:53 PM
Reply with quote

kozAa wrote:
Pytanie odnośnie zasady żółtodzioby, czy dodatkowa pula PD np. +1 oznacza że każdy bohater i stronnik dostaje dodatkowy punkt doświadczenia za walkę z doświadczoną bandą. Czy jest to tylko jeden dodatkowy pkt który można dowolnie przydzielić?
Dodatkowe punkty dostaje każdy bohater i każda grupa stronników, która może zdobywać PD.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Własne modele a szarża.
Posted: Pn czerw 27, 2016 06:56 AM
Reply with quote

Mam jeszcze dwie propozycję do rozważenia.
Bo obecnie w zasadach jest, że model pokonując przeszkodę o wysokości powyżej 2" traci połowę ruchu. Ale tak naprawdę to są modele które broniąc takiej przeszkody są niewidoczne. Moim zdaniem powinno być 1" i wyższe.
Druga sprawa to zapis o trafianiu modelu za osłoną. Model powinien mieć karę do trafienia modelu który znajduje się max 1" od przeszkody. Bo czasami dochodzi do sytuacji, że na drodze strzału są trzy płotki, na logikę łucznik strzelałby lobem, a nie po prostej i na pewno strzała nie utknęła by w przeszkodzie.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Własne modele a szarża.
Posted: Pn czerw 27, 2016 08:12 AM
Reply with quote

Przeszkoda to element terenu mierzący więcej niż 1" ale mniej niż 2". I pokonanie przeszkody kosztuje połowę ruchu. Jeśli element ma 2 i więcej cali to trzeba się wspinać.

Więc jest tak jak chcesz żeby było. Smile

Quote::
Przeszkody:
Do przeszkód zaliczamy płoty, żywopłoty i ogrodzenia, mury mierzące więcej niż 1” ale nie więcej niż 2” (przeszkody niższe niż 1” nie wpływają na ruch w żaden sposób). Choć wydaje się, że przeszkody są podobne pod pewnymi względami do terenu trudnego, powiedzmy leśna roślinność może być taka sama jak roślinność tworząca żywopłot, to istnieje zasadnicza różnica. Przeszkody mają charakter przeszkód liniowych, jak mur choćby, który postacie muszą sforsować by poruszać się dalej. Natomiast teren trudny to obszar, jak bagno chociażby, który zmniejsza średnią szybkość poruszania się postaci. Pokonanie przeszkody kosztuje postać połowę wartości współczynnika SZYBKOŚĆ. Jeśli więc model ma współczynnik SZYBKOŚĆ równy 4 musi poświęcić 2” na pokonanie żywopłotu czy muru. Jeśli wartość ruchu, który pozostał postaci nie starcza na pokonanie przeszkody, model musi się przed nią zatrzymać, a pozostała część ruchu przepada. Jeśli w murze, płocie czy żywopłocie jest furtka lub wyrwa, to zakłada się, o ile nie ustalono inaczej, że jest ona otwarta i postacie mogą przejść przez nią bez kar do ruchu. Modele, które pokonują przeszkody nie mogą biegać.

Co do drugiego to wymagałoby to podziału na broń dystansową strzelającą "po łuku" i "płasko". A potem pewnie kolejnych podziałów. Moim zdaniem to uproszczenie jest OK.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 08:18 AM
Reply with quote

Co do tych płotków to może jakąś starszą książkę miałem.

Odnośnie strzelania nie widzę potrzeby na podział broni. Tylko wprowadzenie zasady, że osłonę model dostaje jeżeli jest max 1" od przeszkody.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 08:48 AM
Reply with quote

Ale oslonę zapewnia nie tylko przeszkoda. Każdy element terenu który znajduje się pomiędzy strzelającym oraz celem i zasłania cel przynajmniej w połowie jest osłoną.

Twoja propozycja sprawi, że wszelkiego rodzaju ruiny, pomniki, narożniki budynków nie będą mogły być osłonami.

Moim zdaniem obecne zasady są OK.

Quote::
Modele znajdujące się za określonymi elementami terenu jak żywopłoty czy mury, czy znajdujący się w lesie, mogą korzystać z przewagi, jaką daje im osłona. Oznacza to, że trudniej w nie trafić, ponieważ mogą ukryć się za murem, czy pniem drzewa, w którym utkną nadlatujące pociski. Model jest za osłoną, jeżeli w polu widzenia strzelającego znajduje się MNIEJ NIŻ POŁOWA celu. Jeżeli pojawią się problemy z podjęciem takiej decyzji, należy rozstrzygnąć wątpliwość za pomocą rzutu K6. Jeżeli rzut na trafienie nie powiedzie się o 1, w przypadku gdy cel znajduje się za osłoną, wówczas pocisk trafia w osłonę. W większości przypadków nie ma to większego znaczenia, ale gdy na linii ognia znajduje się inny model (sprzymierzeniec lub wróg) lub osłoną, za którą ukrywa się ostrzeliwana postać jest beczka z prochem, może to mieć bardzo duże znaczenie. Istnieją dwa rodzaje osłon: ciężka i lekka. Efekty ich działań wyjaśniono w tabeli modyfikatorów do rzutów na trafienie.

Osłona ciężka
Osłona taka oferuje fizyczną ochronę i jednocześnie przesłania cel. Przykładem osłony ciężkiej może być narożnik budynku, skała, mur, bądź też palisada. Model, który zerka zza narożnika budynku, korzysta z ochrony osłony ciężkiej. Podobnie dzieje się z modelami ustawionymi w okopach czy dołach.

Osłona lekka
Osłona lekka również przesłania cel, lecz oferuje mu niewielką ochronę przed nadlatującymi pociskami. Postać może schronić się za żywopłotem, ale bełt z kuszy czy strzała wypuszczona z łuku może go przebić. Żywopłoty i roślinność oferują osłonę lekką. Modele przebywające w lesie korzystają z osłony lekkiej automatycznie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 09:23 AM
Reply with quote

Mi bliżej do propozycji Pepe, zmodyfikowałbym tą zasadę na taką, że jeżeli model stoi do 1" od osłony (zasady osłon bez zmian, osłoną nie może być element niższy od 1") która jest pomiędzy nim a strzelającym, to automatycznie nakłada się odpowiednie modyfikatory do trafienia. Zmieniłbym to ponieważ określanie przez cały stół czy coś już zasłania lub nie i czy jest to 50% czy mniej jest zawsze dyskusyjne i albo zostaje po myśli gracza które głośniej lub mocniej perswaduje, albo decyduje k6, albo wymaga używania wskaźnika laserowego. A taka zmiana dawałaby jasne i klarowne sytuacje, obaj gracze z góry wiedzą gdzie można dobiec żeby uzyskać osłonę i przyśpieszała rozgrywkę - mniej dyskusji i niepotrzebnych spin.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
krzychu88
Przytomny
Przytomny

krzychu88

Offline

Joined: list 10, 2015
Posts: 83

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 09:45 AM
Reply with quote

"ostrze uderza z SIŁĄ wyznaczoną w oparciu o współczynnik WT
przeciwnika w ten sposób, by ranić na 6+. Wyznaczona tak SIŁA używana jest
również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu"

jeżeli bije takim mieczem, to mogę dodać premię np. za taran, celny cios, silny cios ? i zamiast na 6+ trafiać na 5+ itd ?


_________________
Your doom is coming, man-things!
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 09:46 AM
Reply with quote

Osłona to element terenu, który zasłania więcej niż połowę celu. Wysokość osłony minimum 1" nie ma znaczenia, no chyba że chcesz pozbawić Krasnoludów i Niziołki większości osłon Wink

Czyli proponujecie żeby osłoną mógł być element terenu który znajduje się nie dalej niż 1" od celu i zasłania więcej niż połowę tego celu?

Co na to reszta?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn czerw 27, 2016 09:47 AM
Reply with quote

krzychu88 wrote:
"ostrze uderza z SIŁĄ wyznaczoną w oparciu o współczynnik WT
przeciwnika w ten sposób, by ranić na 6+. Wyznaczona tak SIŁA używana jest
również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu"

jeżeli bije takim mieczem, to mogę dodać premię np. za taran, celny cios, silny cios ? i zamiast na 6+ trafiać na 5+ itd ?
Tak. W WFS najpierw podnosisz siłę do wt a później dodajesz modyfikatory z umiejętności i zasad specjalnych.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 19 20 21 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58895 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9621 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118190 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 349478 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 36501 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy