Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Taktyki & Strategie [Warheim FS] › Kult Purpurowej Dłoni
Kult Purpurowej Dłoni
Czyli co zrobić, żeby zarobić i się nie narobić.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Tzeentch
Śniący
Śniący

Tzeentch

Offline

Joined: marca 10, 2011
Posts: 26
Location: Śląsk
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Wt lut 23, 2016 08:58 PM
Reply with quote

Postanowiliśmy ze znajomym, że powrócimy do grania w "figurki" po dość długiej przerwie. Zaproponowałem jednak, aby nie grać już w zwykłego Mordheima, ale spróbować Warheima, który ma dużo szersze możliwości.

Dla mnie wybór bandy był dość oczywisty, ponieważ jej zaczątek miałem jeszcze z czasów gry w Mordheima, a nie chciałem kupować wszystkich figurek od nowa. A więc padło na Kult Purpurowej Dłoni.

Kolega miał krasnoludy, wiec również pozostał przy swoim.

Wszystko wydawało się w porządku, dopóki nie złożyliśmy pierwszych band i rozegraliśmy pierwszych potyczek. Już podczas dobierania jednostek do mojej bandy zauważyłem, że są one okrojone w pewien sposób, w porównaniu do Kultu Opętanych z Mordheim. Możliwość rekrutacji tylko jednego Opętanego, który na dodatek jest teraz Dużym Celem i jest Głupi o ile się nie mylę. Zwierzoludzie silniejsi, ale z 1 Żw. Na dodatek na starcie można mieć tylko 4 bohaterów zamiast 5. Ucieszyłem się jednak gdy zobaczyłem, że każda jednostka ma przynajmniej jeden Stygmat Chaosu na starcie. To by w pewien sposób wyrównywało straty w ilości Opętanych i Żw Zwierzoludzi. I tutaj znów wiadro zimnej wody, bo 15 na 36 dostępnych mutacji (Tzeentcha) w Warheim, albo nie wpływa w żaden sposób na jednostkę, albo wpływa negatywnie. Natomiast nie wszystkie z "korzystnych" są tak przydatne jak by to się mogło wydawać. Kolejna kwestia - magia. W Mordheim Magister losował jeden czar, którego gracz nie obawiał się użyć, bo co najwyżej ów czar mógł po prostu "nie wyjść". Tutaj, coś co powinno być prawdziwą siłą bandy (nie tylko Purpurowej Dłoni), może również narobić więcej szkody niż pożytku (chodzi mi oczywiście o Przekleństwo Tzeentcha). Paradoksalnie, bardziej doświadczony mag ma większe szanse zginąć, lub w najlepszym wypadku tylko schrzanić rzucany czar.

Tym oto sposobem otrzymałem bandę, która dawniej była całkiem silna i dało się nią sporo zwojować, a która teraz jest upośledzona.

Zrobię jeszcze małe porównanie do krasnoludów, które tak na prawdę niewiele się różnią od Mordheimowych. Nie zauważyłem żadnego znacznego pogorszenia jakości tej bandy. Do tego jedyna największa wada krasnoludów (szybkość) już nie jest taka straszna, ponieważ mogą one biegać bez względu na obecność przeciwnika w odległości 8".

Moim zdaniem jedna banda została bardzo osłabiona, podczas gdy druga prawie się nie zmieniła (wiem, że są dwie bandy krasnoludów, ale ogólne zasady specjalne i umiejętności są podobne w obydwu).

Czy ktoś ma podobne odczucia w tej kwestii?

Back to top
View user's profile AIM Address
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Wt lut 23, 2016 09:44 PM
Reply with quote

Życie to nie bajka, szczególnie w Starym Świecie Wink


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Śr lut 24, 2016 08:05 AM
Reply with quote

Tak, miałem podobne odczucia, ale wystarczy trochę pograć i się okazuje, że nie jest tak źle. Patrzy ostatni turniej Warheim i miejsce Torina z jego kultem Nurgla


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Śr lut 24, 2016 10:16 AM
Reply with quote

Sam przeniosłem się z Mordheim do Warheim parę miesięcy temu i jestem teraz w pełni zadowolony - na początku się niektórym zmianą dziwiłem ale to naprawdę działa.

W mordheim grałem obiema wspomnianymi bandami i muszę przyznać, że kultyści byli diablo mocni a krasnale średnio grywalne. W warheim wydają mi się być o wiele bardziej zbalansowani - kultyści mają tonę fajnych rzeczy ale więcej ryzyka przy mutacjach. Krasie się pozornie mało różnią ale choćby zmiana w działaniach pancerzy sprawia, że to naprawdę pancerna kompania.
(to moje subiektywne oceny).

Co do Magi - też byłem sceptyczny, całe te kości rozpraszania i przekleństwa, nie byłem przekonany. Ale listy czarów są bogatsze, a niektóre zaklęcia o wiele potężniejsze niż w Mordheim.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Śr lut 24, 2016 11:54 AM
Reply with quote

Przekleństwo Tzeentcha możesz magicznymi przedmiotami i umiejętnościami.

Opętany, podobnie jak inne modele na podstawkach 40x40 mm jest Tempy - trochę wolniej zdobywa rozwoje. Ale ma za to bycza szarże i może uderzać z drugiego szeregu.

Co do mutacji to różnie może być ale zwykle gracz wychodzi na plus Wink


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Tzeentch
Śniący
Śniący

Tzeentch

Offline

Joined: marca 10, 2011
Posts: 26
Location: Śląsk
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Śr lut 24, 2016 05:38 PM
Reply with quote

Łatwiej by mi było to wszystko przyjąć, gdyby stygmaty były bardziej przyjazne "użytkownikowi". Jak to wygląda: kupuję najsilniejszą jednostkę w bandzie (Opętanego), po czym losuję stygmaty 23, 43, 52... i 180zk psu w d... To samo tyczy się każdej innej jednostki - kasa wydana a pożytku może nie być żadnego, albo wręcz same straty.

A wracając do krasnoludów - jak sam wspomniałeś Bahior, teraz to pancerna kompania (zbroje, topory krasnoludzkie) - otóż to - kupując zbroję z gromrilu, mam zbroję która spełnia swoje zadanie, czyli wiem na co wydałem kasę. W kulcie już na starcie mam loterię, a jak wiadomo na początku kasa jest najważniejsza, aby wyciągnąć możliwie najlepszy efekt.

Moim zdaniem na starcie powinna być mniejsza lista stygmatów, ale wszystkie korzystne (z wyłączeniem najsilniejszych, jak np. 66), a po pierwszej potyczce już pełna lista w obecnej postaci i niech się dzieje co chce.

Spróbuję jeszcze zagrać kilka potyczek na nowych zasadach (2k6) i zobaczę co z tego będzie, ale nadal jestem sceptycznie nastawiony.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Śr lut 24, 2016 06:15 PM
Reply with quote

Chaos to loteria ale sam w sobie posiada silne jednostki do jakich inne drużyny nie mają dostępu. Nie ma powodu też dramatyzować z powodu mutacji są losowe ale zwykle pozytywnie wzmacniają. Zresztą te neutralne tez są wliczone w koszt modelu.

A jak chcesz zobaczyć jak kultyści roznoszą inne kompanie to przyjedz na turniej w czerwcu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Cz czerw 30, 2016 04:44 PM
Reply with quote

Na scribd.com wrzuciłem propozycję zmiany zasad dla Strachulców Tzeentcha. Co o myślicie o powrocie do podziału na Różowe i Niebieskie Strachulce?



_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Sb lip 02, 2016 07:15 PM
Reply with quote

No fajnie to wyglada:-)


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Pn lip 03, 2016 07:30 AM
Reply with quote

Czy chodzi o to, że w czasie potyczki WzW różowy demon rozpada się na 2 niebieskie, a po potyczce, jeśli nie zginie, wraca jako różowy?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Pn lip 03, 2016 07:53 AM
Reply with quote

szczery-do-bolu wrote:
Czy chodzi o to, że w czasie potyczki WzW różowy demon rozpada się na 2 niebieskie, a po potyczce, jeśli nie zginie, wraca jako różowy?
Jeżeli Różowy Strachulec zostanie Wyłączony z akcji to zdejmujesz go ze stołu.

Jeżeli zostanie Oszołomiony lub Powalony na ziemię to zmienia się w dwa Niebieskie Strachulce.

Jeżeli Niebieski Strachulec zostanie Wyłączony z akcji ale w sekwencji po potyczce gracz rzuci 3+ na poważne obrażenia to demon znów przybiera postać Różowego Strachulca.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Pn lip 04, 2016 01:49 PM
Reply with quote

A co się stanie jeżeli jeden z niebieskich zginie a drugi nie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kult Purpurowej Dłoni
Posted: Pn lip 04, 2016 01:51 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
A co się stanie jeżeli jeden z niebieskich zginie a drugi nie?
Wystarczy że jeden przeżyje.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Kult Sybarytów 1 plague 2411 Kult Sybarytów
 Pn sierp 26, 2018 08:14 AM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Kult Pogromców z Karak Kadrin
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
73 Torin 42082 Kult Pogromców z Kara...
 Sb sierp 20, 2016 09:29 AM 
Torin View latest post
No new posts Kompanie [Warheim FS] Kult Malala 1 Krnabrny 3276 Kult Malala
 Wt czerw 10, 2014 01:18 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki [WIP] Kult Purpurowej Dłoni 9 Tzeentch 7061 Re: [WIP] Kult Purpuro...
 Śr May 01, 2013 07:01 PM 
Sarmor View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy