Ucieczka z Gór Środkowych...
Termin: 21 stycznia 2017
Miejsce: Katowice, ulica Dębowa 49,
Inny Wymiar
Koszt wejściówki:
35 zł płatne w dniu turnieju
Limit miejsc:
30 osób (robimy wszystko żeby zwiększyć ilość miejsc)
Harmonogram:
9:00 - zbiórka i rozpoczęcie turnieju (rozstawianie blatów, makiet, figurek, dobór par itp.)
10:00 - 11:30 - 1 bitwa
11:45 - 13:15 - 2 bitwa
13:30 - 15:00 - 3 bitwa
15:00 - 15:45 - przerwa obiadowa
15:45 - 17:15 - 4 bitwa
17:30 - 19:00 - 5 bitwa
19:15 - zakończenie turnieju, rozdawanie nagród, pamiątkowe zdjęcia... i sprzątanie.
Lista zapisanych osób:
1. Areo, Kęty, Nieumarły tabor ludu Strigosu, 91
2. Bahior, Chorzów, Khazadzi z Gór Krańca Świata, 108
3. Benek, Kęty, Nieumarły poczet Krwawych Smoków, 101
4. Grish, Będzin, Zbrojne stado Zwierzoludzi, 111
5. Elmin, Bytom, Orkowie i Gobliny, 121
6. Findar, Katowice, Nieumarły poczet Krwawych Smoków, 113
7. KozAa, Chrzanów, Nieumarły tabor ludu Strigosu, 91
8. Krnabrny, Będzin, Niziołki z Krainy Zgromadzenia, 140
9. Magus, Warszawa, Zbrojna kompania z Ostlandu, 170
10. Maniex, Wrocław, Kult Purpurowej Dłoni, 95
11. Patryk Kulpok, Katowice, Łowcy czarownic, 123
12. Pepe, Kęty, Nieumarły tabor ludu Strigosu, 91
13. potsiat, Wrocław, Nieumarła świta hrabiego von Carstein, 106
14. Redek, Kęty, Jaszczzuroludzie z Lustrii, 131
15. Szczery, Ruda Śląska, Zbrojni z Middenheim, 156
16. The Fantasy Hammer, Warszawa, Leśni Elfowie z Athel Loren, 104
17. Tomek Kmiotek aka Spazo, Tychy, Nocne Gobliny, 135
18. Torin, Katowice, Zbrojna kompania z Ostlandu, 174
19. Trawus, Chrzanów, Nieumarła świta hrabiego von Carstein, 113
20. wertex, Andrychów, Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu, 107
21. Wicio, Gliwice, Nocne Gobliny, 168
22. ZawiszaCzarny, Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu, 91
Scenariusze:
TUTAJ dostępny jest PDF ze scenariuszami i regulaminem turnieju.
Regulamin:
1. Na turnieju obowiązują zasady z następujących źródeł:
- Niniejszego Regulaminu
-
Podręcznika do Warheim FS.
2. Turniej odbywa się w formie kampanii.
3. Początkowe rozpiski układane są zgodnie z zasadami na
500 zk (
Piechota morska z Marienburga,
Rycerze Graala,
Kulty Chaosu oraz
Elfowie Wysokiego Rodu z Ulthuanu na
600 zk).
4. Wszystkie
zaklęcia oraz
modlitwy i
Stygmaty Chaosu zostają wylosowane przed pierwszą bitwą w obecności przeciwnika.
5. Podczas turnieju nie jest dozwolone wynajmowanie
Postaci Dramatu (
Dramatis Personae).
Nie obowiązują także zasady opcjonalne
Piesczczota Chaosu i
Karty Zadań Specjalnych oraz
scenariusze specjalne.
Obowiązuje zasada opcjonalna ZDARZENIA LOSOWE. Rzuty wykonuje się do pierwszego zdarzenia.
6. Uczestnik turnieju musi przynieść figurki, które będą reprezentować dowodzoną przez niego drużynę oraz model WOŹNICY (Najemne Ostrze) i ZAPRZĘGU na podstawce 100 x 50 mm. Modele powinny być pomalowane. Niedopuszczalne są
proxy, za wyjątkiem ewentualnych postaci niezależnych pojawiających się w scenariuszach.
WYSIWYG nie obowiązuje, choć jak zawsze jest mile widziany.
W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się granie modelami na okrągłych podstawkach, jednak w przypadku ewentualnych sporów model należy traktować tak, jakby model był na podstawce kwadratowej.
Gracz, który będzie grał niepomalowanymi modelami otrzymuje modyfikator
-5 do sumy uzyskanych podczas turnieju
Dużych Punktów.
Quote:: |
Zaprzęg:
PODSTAWKA: 100 X 50 MM
Powozy posiadają solidną drewnianą skrzynię osadzoną na dwóch osiach i są zaprzężone w parę zwierząt pociągowych. Im droższy pojazd, tym lepsza jego konstrukcja, a podróż wygodniejsza. Powozy są najwygodniejszym środkiem podróży po drogach Starego Świata. Choć ich cena jest wysoka, zapewniają pasażerom komfort i bezpieczeństwo. Co więcej, stanowią najszybszy sposób na pokonanie sporych odległości, ustępując jedynie podróży na końskim grzbiecie. Wnętrze powozu zależy od jakości jego wykonania, ale nawet te najtańsze mają siedziska obite materiałem. Powozy najlepszej jakości posiadają wbudowany barek i własne źródło światła. W większości przypadków w powozie może jechać nawet 7 pasażerów, choć część z nich będzie musiała poszukać sobie miejsca na dachu.
CHARAKTERYSTYKA ZAPRZĘGU:
Code:: |
ZAPRZĘG SZ WW US S WT ŻW I A CP
Powóz - - - 4 8 4 - - -
Koło - - - - 6 1 - - -
Koń 8 3 0 3 3 1 3 1 5
Koń 8 3 0 3 3 1 3 1 5
|
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, MACHINA WOJENNA.
POWÓZ: W powozie może podróżować do 7 pasażerów wielkości człowieka lub mniejszych (do powozu nie może zatem wejść model na podstawce 40x40 mm i większej) lub do 7 SKRZYŃ ŁADUNKU, przy czym jeden z pasażerów musi zająć miejsce na koźle obok woźnicy.
ZAMOŻNOŚĆ: Oprócz komfortu jaki zapewnia podróżowanie zaprzęgiem, drużyna posiadająca powóz wzbudza zaufanie nawet najbardziej podejrzliwych kupców, którzy z chęcią prezentują najbardziej egzotyczne nawet towary. W trakcie sekwencji po potyczce kompania otrzymuje premię +1 do wszystkich rzutów na DOSTĘPNOŚĆ przedmiotów. |
Jeżeli w czasie rozgrywania
sekwencji po potyczce zginie woźnica lub jeden lub dwa konie pociągowe lub MACHINA WOJENNA zostanie uszkodzona lub zniszczona, automatycznie należy poświęcić jeden ŁUP! celem naprawy zaprzęgu lub najęcia nowego woźnicy lub zakupu konia pociągowego. Poświęcenie 1 ŁUPU! wystarczy by uzupełnić wszystkie ewentualne straty.
7. Prócz tego należy mieć wypełnioną
kartę drużyny,
zasady drużyny, wynajętych
Najemnych Ostrzy oraz
ekwipunku przez nich używanego, a także wydrukowaną kartę
pomocy dla gracza oraz kopię niniejszego
Regulaminu.
Ponadto gracz powinien mieć przy sobie kopię podręcznika do
Warheim FS w wersji elektronicznej lub drukowanej.
Mile widziane są figurki reprezentujące postacie niezależne, pojawiające się na stole w danym scenariuszu (ew. mogą być
proxy). Organizatorzy będą również niezmiernie wdzięczni za wsparcie w postaci przyniesionych elementów terenu (których w
Warheim FS nigdy za wiele!).
Calowa miarka i oraz komplet
kości k6 są niezbędne. Przydatne będą także
kostka artyleryjska i
kostka rozrzutu, a także
3” i
5” okrągłe wzorniki i wzornik płomienia.
8. Podczas turnieju rozegranych zostanie
5 bitew po
90 minut każda. W przypadku przekroczenia czasu gra się kończy, przy czym nieprzydzielane są punkty za wykonanie zadania głównego. Pary w pierwszej bitwie są ustalane tylko na podstawie
Prestiżu Drużyny, w następnych na podstawie przede wszystkim ilości zdobytych
Dużych Punktów, uzupełniająco na podstawie
Małych
Punktów, a w razie potrzeby ewentualnie
Prestiżu Drużyny i
Punktów Kampanii. Po każdej bitwie gracze mają
15 minut przerwy na eksplorację, rozwoje, zakupy itd.
9. Zasady uzyskiwania punktów:
-
MP -
Małe Punkty
Dostaje je każdy gracz podczas potyczki za spełnienie odpowiednich kryteriów.
-
DP –
Duże Punkty
Liczą się do klasyfikacji na turnieju i są obliczane na podstawie różnicy
MP obu graczy.
W pierwszej kolejności obliczana jest liczba uzyskanych przez gracza
MP, a następnie, w oparciu o różnicę ilości jego punktów z punktami jego przeciwnika, ustalana jest liczba
DP obydwu graczy, zgodnie z umieszczonym poniżej zestawieniem.
• Zadanie główne -
40 MP
• Za każde
25% strat przeciwnej drużyny -
3 MP (maksymalnie
12 MP)
• Za każdy
wyłączony z akcji! wrogi model
bohatera -
2 MP (maks.
12 MP)
• Za zadania poboczne - w sumie maks.
36 MP
Jeśli nie było
zadania pobocznego,
zadanie główne warte jest
84 MP.
Code:: |
Różnica MP: 0-7 DP: 10:10
Różnica MP: 8-14 DP: 11:9
Różnica MP: 15-21 DP: 12:8
Różnica MP: 22-28 DP: 13:7
Różnica MP: 29-35 DP: 14:6
Różnica MP: 36-42 DP: 15:5
Różnica MP: 43-49 DP: 16:4
Różnica MP: 50-56 DP: 17:3
Różnica MP: 57-63 DP: 18:2
Różnica MP: 64-70 DP: 19:1
Różnica MP: 71+ DP: 20:0
|
Maksymalny limit
MP do uzyskania w bitwie to
120.
10. Punkty
Worst Play
Przydzielane są punkty karne za przeklinanie, utrudnianie gry, łamanie
Regulaminu, a przede wszystkim za oszukiwanie. Wszystkie przypadki takiego zachowania są zgłaszane do sędziego, który decyduje o ukaraniu gracza.
Po uzyskaniu
3 punktów karnych gracz zostaje zdyskwalifikowany.
11. Punkty
Fair Play
Jako że punkty WP stały się w większości przypadków martwym przepisem i jedynie z rzadka stosowaną sankcją, wprowadza się punkty
Fair Play (
FP), które mają nagradzać odpowiednie postawy wśród graczy. Ponieważ
Warheim FS jest systemem kameralnym i nietypowym do rozgrywania na turniejach, warto utrzymać w nim nie tylko ilość graczy, ale i odpowiedni poziom ich zachowania.
Po turnieju każdy gracz pisze na kartce, z kim grało mu się najlepiej. Pod uwagę należy wziąć m.in.: stosunek gracza do przeciwnika, znajomość zasad (nie musi być biegła, chodzi raczej o podejście do ewentualnych pomyłek), stosunek do gry, uczciwość i życzliwość (te dwie ostatnie cechy są najważniejsze). NIE NALEŻY brać pod uwagę samego poziomu gry czy czyjegoś szczęścia lub pecha w rzutach - sytuacja, kiedy gracz wymieni przeciwnika z powodu łatwego zwycięstwa, jakie nad nim odniósł, nie powinna się zdarzyć.
Za każde dwie uzyskane
wzmianki o sobie w ocenie
Fair Play, gracz dostaje
+1 DP. Ocena
Fair Play może mieć zatem znaczący wpływ na miejsce w rankingu. Warto więc być takim przeciwnikiem, na jakiego samemu chciałoby się trafić.
12. Końcowa klasyfikacja:
- Kolejności na podium decyduje łączna liczba
DP uzyskanych przez gracza.
- W przypadku takiej samej ilości
DP u dwóch graczy o wyższym miejscu decyduje większa liczba
MP.
- W przypadku takiej samej liczby
DP i
MP, decyduje wyższa wartość
Punktów Kampanii, a w końcu wyższy
Prestiż Drużyny.
- W przypadku takiego samego
Prestiżu Drużyny decyduje wynik bezpośredniego starcia między graczami, jeśli miało ono w trakcie trwania turnieju miejsce.
Jeśli nie było bezpośredniego starcia między ww. graczami, zajmują oni to samo miejsce
ex aequo.
13. Zgłoszenia należy przesyłać na adres:
quidamcorvus@poczta.fm w temacie wpisując
Turniej Warheim FS oraz poprzez forum
Azylium.
W zgłoszeniu należy zawrzeć:
imię,
nazwisko,
pseudonim,
miasto oraz oczywiście wybraną przez siebie drużynę i obliczony
Prestiż Drużyny.
Ostateczny termin wysyłania zgłoszeń to 31.12.2016.
14. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania - w razie potrzeby - zmian w
Regulaminie, w tym w scenariuszach, oraz do dokonywania wiążących interpretacji i uzupełnień, gdyby w trakcie trwania turnieju pojawiły się wątpliwości co do treści regulaminu i scenariuszy.
Informacja o aktualizacji pojawią się odpowiednio wcześnie we wszystkich źródłach, za pomocą których opublikowane są informacje o turnieju.