PDF z zasadami dostępny jest
TUTAJ.
Brokk Tryggson, Wędrowny Mistrz Piwowar:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +60 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM
Niedługo po tym, jak Josef Bugman odbudował z ruin browar zniszczony przez Orków i Gobliny, w nadzorowanych przez krasnoludzkich browarników kadziach na nowo ruszyła produkcja słynnych w całym Starym Świecie piw Bugmana.
Pomny tragicznych doświadczeń Josef Bugman rozumiał, że bez odpowiedniej ochrony zarówno sama produkcja piwa, jak i eksport szlachetnego trunku nie będą możliwe. W tamtych latach największe zagrożenie stanowili grasujący w lasach i na gościńcach Zielonoskórzy, które regularnie napadali na podróżujących Ludzi i Khazadów. Wielki Piwowar do ochrony browaru i licznych karawan oddziały Rangerów Bugmana, zaś warzeniem i dystrybucją piwa zajęli się Mistrzowie Piwowarzy.
W odróżnieniu od większości swych braci, Brokk Tryggson zawsze znacznie lepiej czuł się w dzikich ostępach i na leśnych gościńcach niż w górskich twierdzach i gdy nadarzyła się możliwość bez wahania wstąpił do Krasnoludzkich Rangerów, których zadaniem była ochrona browaru Bugmana i prowadzących do niego szlaków handlowych. Przez dekady Khazad doskonalił swe umiejętności zwiadowcy - bez trudu potrafił niepostrzeżenie zbliżyć się do oddziału wroga na tyle blisko, by odczytać hasła na sztandarach i tarczach – oraz obserwował i uczył się sztuki warzenia piwa. Po wielu latach służby w szeregach Rangerów Bugmana przystąpił do egzaminu i został czeladnikiem Wielkiego Browarnika, by w końcu po kilku kolejnych dekadach osiągnięć stopień Mistrza Piwowara.
Jednak Brokka Tryggsona zawsze ciągnęło w głąb gęstych lasów i na zapomniane dukty. Z rozkazu Josefa Bugmana wyruszył więc w wędrówkę i poświęcił wiele lat swojego życia na odkrywanie sekretów zapomnianej starożytnej wiedzy krasnoludzkich piwowarów i dystrybucję warzonych w browarze przednich piw Bugmana.
UWAGI: Wędrowny Mistrz Piwowar może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Khazadzi z Gór Krańca Świata oraz Kult Pogromców z Karak Kadrin. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Piwo Bugmana (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
Brokk Tryggson, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, STRZELECKICH lub SIŁOWYCH. Ponadto, Wędrowny Mistrz Piwowar może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
CIEŚLA: Bohater Specjalny jest doświadczonym cieślą i z dużą wprawą potrafi naprawiać uszkodzone machiny wojenne. W trakcie sekwencji po potyczce kompania otrzymuje premię +1 do rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla wszystkich Wyłączonych z akcji! modeli machin wojennych.
ŚWIATOWIEC: Wędrowny Mistrz Piwowar w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy Postać Dramatu otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.
WARZENIE TRUCIZN: Drużyna w szeregach której służy Brokk Tryggson otrzymuje kumulatywny premię +1 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ TRUCIZN ponadto cena specyfików zostaje obniżona o K6 ZK (do minimalnie 1 ZK).
CHARAKTERYSTYKA BROKKA TRYGGSONA:
Code:: |
PIWOWAR SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 3 4 3 3 4 1 2 1 9
Maksymalna 4 7 6 4 5 3 5 4 10
|
BROŃ/PANCERZ: Wędrowny Mistrz Piwowar posiada SZTYLET oraz TOPÓR KRASNOLUDÓW, HEŁM i KUSZĘ, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2), RANGER, TRUDNY DO ZABICIA, ZWIADOWCA.
NIENAWIŚĆ: Khazadzi NIENAWIDZĄ Snotlingów, Gnoblarów, Goblinów, Hobgoblinów, Orków, Czarnych Orków oraz Krasnoludów Chaosu i Bykocentaurów.
NIEUSTĘPLIWOŚĆ: Krasnoludowie walczą ze wściekłą determinacją i jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Khazad określając dystans ucieczki wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.
POWOŻENIE: Brokk Tryggson potrafi powozić wozem. Dzięki umiejętności model może przerzucić nieudany test powożenia, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
PIWOWAR: Wędrowny Mistrz Piwowar potrafi warzyć piwa, którymi może wspierać swych sojuszników w bitwie. W grze odzwierciedla to zasada wedle której jedna z grup stronników, znajdująca się w odległości nieprzekraczającej 6” od Brokka Tryggsona i Wozu piwnego, może użyć w fazie rozpoczęcia tury jednej z poniższych receptur. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Wędrowny Mistrz Piwowar w poprzedniej turze biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii, fazie strzelania lub fazie walki wręcz, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem. Należy zauważyć, że Brokk Tryggson nie może użyć tej samej receptury w następujących po sobie fazach rozpoczęcia tury. Jeżeli nie napisano inaczej efekt wywołany przez recepturę utrzymuje się do początku następnej tury kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu. Receptury można użyć na pieszym modelu wielkości człowieka lub mniejszym (napój nie będzie zatem działał na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), również związany walką wręcz.
CZARNA KREW - Na potrzeby testów zranienia wartość współczynnika
WT grupy stronników która spożyła recepturę zostaje zwiększona o +1.
GORZKIE BUGMANA - Grupa stronników objęta działaniem receptury otrzymuje modyfikator +1 do wszystkich testów trafienia.
PIEKIELNIK DURGUNDA - Grupa stronników, która spożyła recepturę biegnąc lub szarżując porusza się z prędkością równą potrojonej wartości cechy SZ.
SMOŁÓWKA JEDNOPALCEGO – Grupa stronników posługująca się bronią do walki wręcz, która spożyłaa recepturę, może zignorować cechę oręża UDERZA JAKO OSTATNI.
UPORCZYWOŚĆ: Krasnolud w biegu jest nieustępliwy niczym następujące po sobie pory roku, a jego pochód jest praktycznie nie do powstrzymania. Model Khazada może biec, nawet jeśli wróg znajdzie się na tyle blisko, by powstrzymać bieg, model niesie znacznik kosztowności lub zabraniają tego efekty pogody.
ZABOBONNY LĘK: Choć Krasnoludowie znani są ze swej niespotykanej odwagi, istnieje coś, co budzi w nich niemal zabobonny lęk. Khazadzi, istoty z gruntu praktyczne i twardo stąpające po ziemi, nie mogąc pojąć natury egzystencji oraz co gorsza nie mogąc przegnać zagrożenia ostrzem topora są podatni na GROZĘ, jaką wywołują w nich istoty eteryczne.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Wędrowny Mistrz Piwowar. Wynik 1 oznacza, że Brokk Tryggson postanowił udoskonalić technologię warzenia piwa i opuszcza kompanię - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-5 oznacza, że Wędrowny Mistrz Piwowar zażądał żołdu w wysokości 1 beczki Piwa Bugmana. Natomiast rezultat 6 oznacza, że piwowar zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.
Wóz piwny:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
PODSTAWKA: 100 X 50 MM
Wóz piwny to lekka, zwykle dwukołowa konstrukcja do której zaprzężone są dwa konie pociągowe. Na wysokiej platformie otoczonej z trzech stron burtami, za kozłem woźnicy krasnoludzcy inżynierowie zamontowali beczki oraz kadzie i przenośną aparaturę do warzenia piwa.
CHARAKTERYSTYKA WOZU PIWNEGO:
Code:: |
WÓZ PIWNY SZ WW US S WT ŻW I A CP
Rydwan - - - 5 5 4 - - -
Koło - - - - 6 1 - - -
Koń 8 3 0 3 3 1 3 1 5
Koń 8 3 0 3 3 1 3 1 5
|
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, MACHINA WOJENNA.
WÓZ PIWNY: Lekki, dwukołowy wóz piwny może przewozić woźnicę oraz beczki w których piwowar warzy piwa według znanych sobie receptur. Ponadto, dowolny model stronnika, który znajduje się w odległości nieprzekraczającej 6” od Wozu piwnego, może przerzucić nieudany test STRACHU, GROZY lub MOBILIZACJI, wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Należy pamiętać, że umiejętność ta nie ma zastosowania w przypadku ZWIERZĄT oraz gdy Wóz piwny został Wyłączony z akcji! lub Ucieka!.