Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 29 30 31 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 17, 2016 02:59 PM
Reply with quote

W podręczniku jest magiczny sztandar "Rzeźniczy Sztandar Nogga" w jego opisie jest napisane że może go używać Zbrojne Stado Zwierzoludzi, jednak nie ma go na liście magicznych przedmiotów dostępnych dla Zwierzoludzi. To błąd?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 17, 2016 04:01 PM
Reply with quote

Zwierzoludzie mogą go używać. Poprawię listę dostępnych przedmiotów magicznych. Dzięki za zwrócenie uwagi.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 08:23 PM
Reply with quote

Bycza szarża dużego celu na powóz z woźnica, dwoma końmi oraz trzema zalogantami. Kto dostaje autohit z byczej szarzy?

Duży cel zaszarżował na ten sam powóz. Duży cel bił załogantów. Czy w turze powozu, powóz może odjechać na 1" i załoganci mogą strzelać do dużego celu?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 08:30 PM
Reply with quote

Grish wrote:
Bycza szarża dużego celu na powóz z woźnica, dwoma końmi oraz trzema zalogantami. Kto dostaje autohit z byczej szarzy

Quote::
Bycza szarża:
Jeśli w dowolnej turze model podlegający zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości większej niż jego SZYBKOŚĆ liczona w calach, to zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
Jeżeli model podlegający zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA uderzy w inną MACHINĘ WOJENNĄ, POTWORA lub model dosiadający POTWORA, to trafienia z uderzenia rozpatrywane są przeciwko MACHINIE WOJENNEJ lub POTWOROWI, a nigdy przeciwko postaci.

Grish wrote:
Duży cel zaszarżował na ten sam powóz. Duży cel bił załogantów. Czy w turze powozu, powóz może odjechać na 1" i załoganci mogą strzelać do dużego celu?

Jeżeli zaszarżował na poruszający się pojazd, czyli taki który w swojej turze wykonał ruch, to:
Quote::
Walka z poruszającym się powozem:
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszający się, a za taki uważa się rydwan lub powóz który w poprzedniej turze wykonywał ruch, deklarując szarżę w normalny sposób. Należy jednak zauważyć, że zaatakowany w ten sposób pojazd nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch w normalny sposób. Ponadto, ponieważ atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 08:38 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Grish wrote:
Bycza szarża dużego celu na powóz z woźnica, dwoma końmi oraz trzema zalogantami. Kto dostaje autohit z byczej szarzy

Quote::
Bycza szarża:
Jeśli w dowolnej turze model podlegający zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA szarżuje na przeciwnika znajdującego się w odległości większej niż jego SZYBKOŚĆ liczona w calach, to zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
Jeżeli model podlegający zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA uderzy w inną MACHINĘ WOJENNĄ, POTWORA lub model dosiadający POTWORA, to trafienia z uderzenia rozpatrywane są przeciwko MACHINIE WOJENNEJ lub POTWOROWI, a nigdy przeciwko postaci.

Grish wrote:
Duży cel zaszarżował na ten sam powóz. Duży cel bił załogantów. Czy w turze powozu, powóz może odjechać na 1" i załoganci mogą strzelać do dużego celu?

Jeżeli zaszarżował na poruszający się pojazd, czyli taki który w swojej turze wykonał ruch, to:
Quote::
Walka z poruszającym się powozem:
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszający się, a za taki uważa się rydwan lub powóz który w poprzedniej turze wykonywał ruch, deklarując szarżę w normalny sposób. Należy jednak zauważyć, że zaatakowany w ten sposób pojazd nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch w normalny sposób. Ponadto, ponieważ atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.

Zatem dopóki "żyją" koła, powóz i konie, to nie mogę bić po zalogantach?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 08:44 PM
Reply with quote

Dopóki szarżujesz na poruszający się pojazd losujesz w co trafiłeś:
Quote::
Należy rzucić K6: wynik 1-2 oznacza, że trafione zostało jedno ze zwierząt pociągowych, 3 oznacza, że trafiony został woźnica lub jeden z pasażerów, 4-5 oznacza trafienie pojazd, zaś wynik 6 oznacza, że pocisk trafił w jedno z kół pojazdu. Należy rozpatrzyć obrażenia w zwykły sposób, uwzględniając premie +2 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) dla woźniców i pasażerów za jazdę w pojeździe, bądź korzystając z Ochrony Pancerza samego wozu, jeśli trafiony został wóz.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 08:49 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Dopóki szarżujesz na poruszający się pojazd losujesz w co trafiłeś:
Quote::
Należy rzucić K6: wynik 1-2 oznacza, że trafione zostało jedno ze zwierząt pociągowych, 3 oznacza, że trafiony został woźnica lub jeden z pasażerów, 4-5 oznacza trafienie pojazd, zaś wynik 6 oznacza, że pocisk trafił w jedno z kół pojazdu. Należy rozpatrzyć obrażenia w zwykły sposób, uwzględniając premie +2 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) dla woźniców i pasażerów za jazdę w pojeździe, bądź korzystając z Ochrony Pancerza samego wozu, jeśli trafiony został wóz.

To w takim razie żle zagraliśmy. Ok, wyjaśnione.

Natomiast wydaje mi sie, ze zasadnym byłoby ustalenie prędkości poruszania sie powozu, przy którym traktowany jest jako "w ruchu" przy ataku Dużego celu. Jednak Gorger zatrzymałby ledwo wlokąca sie karocę Wink


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 09:20 PM
Reply with quote

Też się przychylam do Griszowej opini ( mimo że to trochę przeciw mnie ) ale strzelanie do Gorgera z jakoś 1 cala to jakaś sieczka i powozy odpowiednio złożone i obsadzone sa nieszarżowalne przez wszystko ( niby tak powinno być ale trochę łamie to balans gry )


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 09:25 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Też się przychylam do Griszowej opini ( mimo że to trochę przeciw mnie ) ale strzelanie do Gorgera z jakoś 1 cala to jakaś sieczka i powozy odpowiednio złożone i obsadzone sa nieszarżowalne przez wszystko ( niby tak powinno być ale trochę łamie to balans gry )
Obaj gracze dysponują zbliżonymi możliwościami obsadzenia i wyposażenia powozu więc nie widzę problemu. W zwykłej grze odzwierciedla to również wysoka cena powozu.

Zresztą poruszający się powóz często bywa równie dużym problemem dla gracza, który nim kieruje (na przykład przy próbie wsiadania/wysiadania, czy załadowania łupu) więc z tego tytułu nie ma samych plusów.

Pojazd musi wykonać ruch, a więc podczas fazy ruchu [...] poruszyć się na odległość nie większą niż wyrażona w calach wartość współczynnika SZYBKOŚĆ.

Poza tym, gwoli ścisłości można zaszarżować poruszający się pojazd ale nie można związać go walką wręcz. Poza tym taki zaszarżowany pojazd nie może oddawać bo traktujesz to jako strzelanie choć w fazie walki wręcz.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 09:47 PM
Reply with quote

Grish wrote:
Natomiast wydaje mi sie, ze zasadnym byłoby ustalenie prędkości poruszania sie powozu, przy którym traktowany jest jako "w ruchu" przy ataku Dużego celu. Jednak Gorger zatrzymałby ledwo wlokąca sie karocę Wink

Może dodać zasadę, że udana szarża dużego celu na rydwan/karoce zatrzymuje taki pojazd - w końcu taki dajmy na to troll to trochę kawał skały Razz
Albo np szarża która zrani dowolną część pojazdu (w tym zwierzęta pociągowe) zatrzymuje wózek.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 09:51 PM
Reply with quote

Bahior wrote:
Grish wrote:
Natomiast wydaje mi sie, ze zasadnym byłoby ustalenie prędkości poruszania sie powozu, przy którym traktowany jest jako "w ruchu" przy ataku Dużego celu. Jednak Gorger zatrzymałby ledwo wlokąca sie karocę Wink

Może dodać zasadę, że udana szarża dużego celu na rydwan/karoce zatrzymuje taki pojazd - w końcu taki dajmy na to troll to trochę kawał skały Razz
Albo np szarża która zrani dowolną część pojazdu (w tym zwierzęta pociągowe) zatrzymuje wózek.
To już jest. Może zatrzymać jeśli zrani, a od tego są tabele efektów zranienia, nieudanego testu powożenia itd.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 09:55 PM
Reply with quote

Jestem na nie, konie sobie jadą a ktos je drapnal pazurem i tyle, a jak stanie z przodu to jeszcze go przewroca i stratuja w warheim nie ma gigantow i smokow, duze cele nie przyjma powozu na klate i go zatrzymają, tzn chyba ze jak przy obecnych zasadach zraniony kon czy zniszczone kolo to powodują.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 10:09 PM
Reply with quote

Znaczy może tak - dla mnie powóz to problem ale powóz z odpowiednimi ulepszeniami staje się maszynką do mielenia mięsa.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 10:12 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Znaczy może tak - dla mnie powóz to problem ale powóz z odpowiednimi ulepszeniami staje się maszynką do mielenia mięsa.
Na taką maszynkę też jest rada, udane trafienie z S7.

Jeśli w czasie kampanii uda ci się zmienić powóz w maszynkę do mielenia mięsa, to przeciwnik który nie zrobi tego samego pewnie będzie dysponował przynajmniej jednym modele zdolnym do ataku z S7.

Zresztą wystarczy jeden Trollobójca.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz paźdź 20, 2016 10:17 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Krnabrny wrote:
Też się przychylam do Griszowej opini ( mimo że to trochę przeciw mnie ) ale strzelanie do Gorgera z jakoś 1 cala to jakaś sieczka i powozy odpowiednio złożone i obsadzone sa nieszarżowalne przez wszystko ( niby tak powinno być ale trochę łamie to balans gry )
Pojazd musi wykonać ruch, a więc podczas fazy ruchu [...] poruszyć się na odległość nie większą niż wyrażona w calach wartość współczynnika SZYBKOŚĆ.
1. Powóz jedzie w swojej turze.
2. Ja szarżuje powóz w swojej turze.
3. W swój kolejnej turze powóz może w takim razie odjechać, czy nie?

quidamcorvus wrote:
Poza tym, gwoli ścisłości można zaszarżować poruszający się pojazd ale nie można związać go walką wręcz. Poza tym taki zaszarżowany pojazd nie może oddawać bo traktujesz to jako strzelanie choć w fazie walki wręcz.

Co to znaczy oddawać i kto miałby to w takim przypadku robić?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 29 30 31 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57915 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9386 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115419 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337696 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 35326 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 23
_BBOT: 0
Razem: 23
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy