Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 03:47 PM
Reply with quote

Duze cele maja kilka pkt zyw z bazy


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 04:27 PM
Reply with quote

+ jak zostanie dużym celem to chyba na niego strach nie działa


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 04:28 PM
Reply with quote

Centigor powinien pozostać bez dużego celu ale jednocześnie bez ASv+1.
Ponad to traktowanie to zupełnie co innego niż uderzenie z impet - bycza szara.
Być może warto pozostawić wszystkie warunki zasady Centaur, dodać byczą szarżę, ale jednocześnie Traktowanie zaczynać od 2 rundy walki wręcz.
Dwa bonusy przy szarży to przesada ale wrzucanie Centigor do dużych celi to również przesada.
Porównajcie modele Centigora i Smoczego Ograniczenia a przyznacie rację. Krasko-centaura za pewne wszyscy kojarzą od FW dla tego jego bym nie porównywał do niczego.

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 04:29 PM
Reply with quote

Sory za auto uzupełnienia mojego kulfowa.

Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 04:38 PM
Reply with quote

Z tym dużym celem to chodziło mi raczej tylko o bonus +1 do trafienia z broni dystansowej bez całej reszty zasad z dużego celu.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 07:21 PM
Reply with quote

Ja proponuję tak:
Quote::
BYCZA SZARZA, POMIOT KNIEI.
ALKOHOLIZM: Na początku każdej tury, w fazie rozpoczęcia tury należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w tej turze Centigor podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-5 oznacza, że Centigor przezwyciężył działanie alkoholu, zaś wynik 6 oznacza, że do końca tury Centigor podlega efektom zasady specjalnej FURIA.
CENTAUR: modele Centigorów osadzone są na tak zwanej kawaleryjskiej podstawce o wymiarach 25x50 mm, a stwory z racji budowy łączącej cechy dużego czworonoga i humanoida podlegają następującym zasadom:
- Centigor może używać oręża do walki wręcz i broni dystansowej oraz tarczy tak, jak modele piesze.
- Zwierzoczłek używający włóczni korzysta z zasad kawalerii.
- Centigor nie jest DUŻYM CELEM i nie podlega zasadom Ochrony Pancerza dla modeli kawaleryjskich.
- Stwór w odróżnieniu od modeli pieszych, może pokonywać bez żadnych kar do ruchu przeszkody mierzące nie więcej niż 2”
TRATOWANIE: Model CENTAURA może zamiast zwykłych ataków tratować w walce wręcz swych przeciwników. Tratowanie obejmuje swym zasięgiem wszystkie wrogie modele znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu CENTAURA, a dla każdej takiej postaci należy przeprowadzić oddzielny test trafienia traktowany jak ATAK BRONIĄ NATURALNĄ.
Zmiany się mniej więcej równoważą - model zyskuje byczą szarżę kosztem jednego ataku w pierwszej i kolejnych rundach. Tratowanie wykonywane jest zamiast zwykłych ataków, a więc jest to atak z S modelu, I 2 i broń naturalna, tyle że może uderzyć w więcej niż jeden model. Coś za coś.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 08:23 PM
Reply with quote

Wolę chyba starą wersję.

Back to top
View user's profile
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 09:12 PM
Reply with quote

hm.. mam wrażenie, że dyskusja zaczęła się od tego, że krasnoludy chaosu są słabsze od normalnych a skończyło się na obrabianiu centigora który nikomu nie przeszkadzał w starej formie.
Wracając do tematu krasnali są one mocne z kilku powodów, na pewno są najbardziej przewidywalną bandą w grze - wysokie CP, praktycznie zero czarowania dla przeciwnika. Chałasowe nigdy nie będą ich wierną kopią tylko, że z dredami;). Mogą mieć dużo szybsze jednostki, które łatwiej ubić - ale coś za coś.
Mam wrażenie, że magia ostatnio jest mało opłacalna, szczególnie przy silnych antymagicznych bandach łowców czarownic i krasnoludów (przeciw którym często gram), przy jej dużej nieprzewidywalności, a jeszcze jak niedajboże szefem jest mag to już w ogóle najlepiej trzymać się czarów na które nie trzeba rzucać. Chociaż, może po prostu wymaga więcej inwestycji w przedmioty, prędzej przy tym bym majstrował niż przy centigorze i podstawkach. a jeśli mowa o tym to...
Pomysł z podstawkami uważam za nietrafiony i nie mam bladego pojecia skąd się wziął. Bo akurat bandy chaosu trzeba uporządkować!! Chyba stary inkwizytor się odezwał w QC i tyle;P. Jakoś u zielonoskórych gobliny i orki mogą latać na różnych podstawkach, u jaszczuroludzi też, ale w chaosie musi być ordnung!:P


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 09:51 PM
Reply with quote

Ale te podstawki u Krasnoludów Chaosu są od dawna jeśli nie od początku, wiec nie rozumiem czemu akurat teraz to przeszkadza?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 09:54 PM
Reply with quote

mi to przeszkadza cały czas tylko, co jakis czas o tym pisze;) a co myślicie o magii? bo podstawki irytują ale aż takiego znaczenia nie mają


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 10:02 PM
Reply with quote

A co jest słabego w magii?

Przekleństwa Tzeentcha zostały złagodzone.

Ponadto umiejętności i przedmioty wspomagające są, tylko mało kto je wykupuje. Możliwości wsparcia są tylko trzeba z nich korzystać. Tak samo przedmioty które pozwalają na modyfikacje rzutów, w rzutu na poznane zaklęcia - tak by mag uczył się tych chcianych - tez są tylko mało kto korzysta.

Krasnoludy mają mocne rozproszenie czarów ofensywnych, przy czarach defensywnych są niemal bezbronne.

Najpierw wykorzystajcie dostępne możliwości Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt list 08, 2016 11:23 PM
Reply with quote

Magia sie generalnie nie opłaca. W porównaniu z kapłanem mag jest leszczem dość konkretnym. Kapłan Sigmara z dobra modlitwa sieje rozwałkę od pierwszej potyczki ( jak nie masz jak rozproszyć tej modlitwy ), a czary to albo wyjdą albo nie a jeszcze się zabić można z własnego czaru. Dodatkowo czary są o wiele słabsze niż modlitwy. Na 6 modlitw Mana nie ma żadnej słabej. Co jedna to lepsza. Jeśli mamy 2 modlitwy na kapłanie i dobrze wylosujemy to mamy taką kosiarkę że swobodnie możemy wykosić kilka modeli na turę albo uwalić cała taktykę przeciwnika np:
- Egida Manana + Zbroja Manana ( pancerz na 4+ magiczny + autohity z S4 b2b + trafienia z broni dystansowej rozpatrywane z S1 i pancerzem +1 ), jak ma ciężki pancerz i tarczę to szarża na niego jeśli nie mamy jak rozproszyć tych modlitw to czysta akcja zęby na krawężnik
- Litania Nawigatora + Oracja Albatrosa ( przerzut trafień, zranień, uderza jako pierwszy ) wszystko w 12" od kapłana
- Trójząb Manana i Majestat Manana ( najsłabsza para ) ( magiczny trójząb + przerzut trafień + trafiony model musi wykonać test strachu za każde trafienie + brak ochrony pancerza dla przeciwnika ) nawet najsłabsza para daje możliwość posłania na deski w 1 turę, 1 atakiem przy odrobinie szczęścia bohatera z pancerzem 0+ z 3ŻW ( jak zacznie uciekać )

A magia dla porównania najsilniejsza moim zdaniem :
Elfy wysokiego rodu
1,2 - +3 do trudności rzucenia czaru, fajnie jak mam kapłana to mogę się zaśmiać i rozproszyć dla hecy
3 - przerzut strachu i grozy wychodzący na 7+ 12" bombel ( szału nie ma niestety )
4 - lot na 16", zasięg w 12" od maga, wychodzi na 7+ ( mocno sytuacyjne bo posyłanie 1 modelu do przeciwnika który myśli i wie że masz takie zaklęcie raczej poskutkuje WzA! tego modelu przy następnej zmasowanej szarży )
5 - kusza która może zabić właściciela albo trafić przeciwnika na 7+, co prawda ma cechę płonący atak ale dalej - trochę lipa jako że przeciwnik może to rozproszyć albo możemy wylecieć w powietrze
6 - magiczna ochrona na 5+ wychodząca na 9+, jak trafimy to jako pierwsze zaklęcie to trochę lipa, jak możemy już rzucać na 3 kostkach to jest lepiej

Magowie nie noszą z bazy pancerza. Magowie są właściwie marginalną siłą bo jak mamy kusznika z lunetą to w 30" od niego nasz mag ma strefę śmierci właściwie. Magia stałą się zbyt słaba i zbyt sytuacyjna żeby coś zdziałać na szerszą skalę. Dodatkowo jest strasznie losowa. Ja bym to zrównoważył pozwalając wybierać sobie zaklęcia przy każdym awansie i wybierać je bez rzutu na tabelkę.

Obecnie to mag jest jednostrzałowcem który sam może zabić siebie przy okazji rzucania czaru który jest często gorszy niż pojedynczy strzał z kuszy wykonany z rąk stronnika ( jeśli chodzi o porównanie prawdopodobieństwa trafienia oraz trudności rzucenia + możliwości rozproszenia + zabicia samego siebie ).

Słowem : Kapłan >> Mag ( a nie była mowa o Sigmarytach którzy generalnie mają kosmiczne te modlitwy swoje + może być ich 2 u łowców )


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr list 09, 2016 12:16 AM
Reply with quote

To jeszcze porównaj listę magicznych przedmiotów dostępna dla drużyny z magiem i kapłanem.

Duchowni nie mają ofensywnych modlitw i żeby zdobywać PD muszą iść do walki, rozproszyć modlitwę na 5+ to też nie jest trudność.

Przekleństwa Tzeentcha tez bym nie demonizowała, i można się przed nim bronić.

Ogólnie magowie rosną w siłę wraz z rozwojem, a kapłani tracą.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr list 09, 2016 12:59 AM
Reply with quote

Nie twierdzę że nie tyle że kapłan z 2 modlitwami jest lepszy niż mag z 2 czarami i tak dalej. Dodatkowo kapłan czego by nie wylosował z statystyk poza CP to mu wzrasta przydatność. Mag z 4 siły i 3 atakami to istny ogień w szopie ;]

Dodatkowo zestawienie mag IV poziomu vs Inkwizytor plewa z 2 modlitwami. Mag IV poziomu ma 5 kostek do dyspozycji na czarowanie/rozproszenie, inkwizytor 3 na rozproszenie. Mag musi poświęcić 2 kostki na każdą modlitwę żeby ją rozproszyć czyli na czarowanie zostaje mu straszna ilość 1 kostki. Kapłan swoje śmieszne modlitwy rzuca z automatu czyli ma 3 kostki przeciw 1 kostce maga na dobrą sprawę jeśli chodzi o podliczenie.

Nawet zakładając że gramy elfami i z jakiegoś dziwnego powodu postanawiamy inwestować w naszego super maga i jego przedmioty ( sztandar dający kostki, diademy i inny badziew ) a nie w bohaterów którzy mogą realnie wpłynąć na wynik bitwy - nasz mag i tak szału nie robi bowiem posiadając te swoje nawet 10 kostek na same czary po rozproszeniu wszystkiego, szansa na to że sam zrobi sobie krzywdę rośnie z każdym rzucanym czarem (które dalej nie są jakieś mega potężne ). Najsilniejszy czar jaki jest czyli elficka bomba atomowa rzucana na 12+ Płomienie Qhaysh, dalej w następnej turze jest dość prosta do rozproszenia kostkami które kapłan ma tylko w celu rozpraszania.

Nie zrozum mnie źle, naprawdę - magowie zwyczajnie nie porażają swoją skutecznością. Przykład w kampanii w której teraz gramy - nie spotkałem się z żadnym magiem który był chociaż trochę efektywny. Ba ile gram nie spotkałem się z magiem którego się obawiałem a nie traktowałem jak łatwe punkty. Magowie jak już są do czegoś używani to chyba zwykle do przyzywania k3 istot. Do tego się nadają - tyle że k3 wilki w porównaniu z kapłanem Sigmara to śmiech na sali.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr list 09, 2016 09:54 AM
Reply with quote

No też przecież napisałam, że kapłan ma łatwiej na początku. Tyle, że z czasem mag zdobywa przewagę - chociażby taką, że może rozpraszać zaklęcia zarówno kostkami mocy jak i kostkami rozproszenie. Kapłan jedną kostką mocy wiele czarów nie rozproszy.

Poza tym magowie mają więcej zaklęć, a wspomniany przez ciebie mag Elfów Wysokiego Rodu poznaje dwa zaklęcia na poziom. Większość magów ma też dostęp do specjalnych umiejętności.

I nie demonizuj przekleństwa Tzeentcha, wbrew powszechnej i nieprawdziwe opinii trudno jest tym zabić maga.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58839 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9605 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 117998 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 348566 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 36418 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy