Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 41 42 43 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 02:51 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Czy lekka kawaleria zadaje również trafienia z uderzenia ?
Czy broń nie wymagająca testu na trafienie z cecha zawodny też wymaga testu ? Jeśli tak to jak ten test wygląda ( prośba o przykład )
Tak, lekka kawaleria również zadaje trafienie z uderzenia.
Tak, taka broń także wymaga testu. Rzucasz 2K6 na trafienie uwzględniając wartość US strzelającego, jeżeli wypada "nietrafiony" dublet to jest niewypał.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 02:52 PM
Reply with quote

Mam 3 us np. Czyli pary 1,2,3 są automatycznie niewypałem ale jak wypadnie np 1 i 2 to trafiam normalnie tak ?

Edit: Model uzbrojony w 2 pistolety bez umiejętności rajtar w wyniku stać i strzelać strzela z 1 czy 2 pistoletów ? Jeśli z 1 to czy z umiejętnościa rajtar strzela z 2 ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 02:56 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Mam 3 us np. Czyli pary 1,2,3 są automatycznie niewypałem ale jak wypadnie np 1 i 2 to trafiam normalnie tak ?
Rzut wykonujesz tylko w celu sprawdzenia, czy był niewypał. Jeśli nie było niewypału, to trafienie rozstrzygasz na zasadach broni. Jeśli był niewypał stosujesz efekt z tabelki.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 03:04 PM
Reply with quote

Jak już o strzelaniu. Czy bohater może stać i strzelać z innej broni niż tej której używał w swojej turze?
np strzelałem z muszkietu ale stać i strzelać chce z pistoletu.

Oraz czy stronnicy mogą używać krasnoludzkiego prochu?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 03:06 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Edit: Model uzbrojony w 2 pistolety bez umiejętności rajtar w wyniku stać i strzelać strzela z 1 czy 2 pistoletów ? Jeśli z 1 to czy z umiejętnościa rajtar strzela z 2 ?
Z tego co pamiętam w zapisie umiejętności rajtar stoi, że można jej użyć tylko w fazie strzelania.

Bez tej umiejętności oraz we wszystkich innych fazach można ewentualnie użyć tylko jednego pistoletu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 03:07 PM
Reply with quote

Bahior wrote:
Jak już o strzelaniu. Czy bohater może stać i strzelać z innej broni niż tej której używał w swojej turze?
np strzelałem z muszkietu ale stać i strzelać chce z pistoletu.
Może.

Bahior wrote:
Oraz czy stronnicy mogą używać krasnoludzkiego prochu?
Nie mogą, ekwipunek specjalny dostępny jest tylko dla bohaterów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn list 28, 2016 03:25 PM
Reply with quote

I propozycja uściślenia do zawodnego:
Quote::
Broń z cechą oręża ZAWODNY często zacina lub psuje, jeśli w czasie rzutu na trafienie wypadł dublet, który w przypadku rzutu na podstawową wartość US strzelca oznaczałby nieudane trafienie, użycie broni kończy się NIEWYPAŁEM!. Należy wykonać rzut K6 a wynik odczytać z TABELI NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Spazo
Nieświadomy
Nieświadomy

Spazo

Offline

Joined: wrz 30, 2016
Posts: 16
Location: Katowice/Tychy

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 01:16 PM
Reply with quote

Chłopcy (i dziewczęta) - pewnie będziecie się śmiali, jednak chciałem o coś zapytać, co Wam zapewne wydaje się oczywiste.

Czy tworząc bandę, mogę podzielić stronników jednorodnego typu na odrębne grupy, jako wyróżnik wskazując odmienne wyposażenie?

Dla przykładu - czy mogę wziąć w goblinach dwóch gobosków wyposażonych w krótkie łuki jako grupę uderzeniową Alfa1 i dwóch gobosków wyposażonych w - dajmy na to - dwie szable jako grupę uderzeniową Alfa2?

Czy też obligatoryjne muszę wyposażać homogeniczne pod względem kwalifikacji i pochodzenia etnicznego grupy w jednorodne umundurowanie i wyposażenie?

Back to top
View user's profile
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 01:19 PM
Reply with quote

Nic nie stoi na przeszkodzie abyś stworzył 2 grupy tego samego typu ale z różnym ekwipunkiem. Mało tego, możesz stworzyć 2 lub więcej grup stronników z takim samym ekwipunkiem jeśli tylko masz takie życzenie i nie łamiesz zasad mówiącej o maksymalnej ilości danych stronników w drużynie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 01:42 PM
Reply with quote

Ba możesz nawet podzielić grupę stronników którzy maja już doświadczenie na 2 grupy i nic w zasadach nie stoi naprzeciw.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 01:44 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Ba możesz nawet podzielić grupę stronników którzy maja już doświadczenie na 2 grupy i nic w zasadach nie stoi naprzeciw.

O! niby proste pytanie a można czegoś nowego się dowiedzieć. Nie wiedziałem, że mogę dzielić istniejące grupy stronników.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 02:29 PM
Reply with quote

Nie ma napisane że nie możesz w sumie. Jak masz np grupę z pistoletami i ci pistolet wybuchnie i go stracisz to musi utworzyć nową grupę też. Imo jest to nieprzyjemne zagranie ( dzielisz np gości którzy są zaraz przed awansem i po awansie kasujesz niepotrzebnych stronników o ile tacy są a wykupujesz nowych z porządanym rozwinięciem ).


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 07, 2016 02:36 PM
Reply with quote

Można nawet łączyć podzielonych Smile Tylko muszą mieć takie same rozwoje i ekwipunek.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt grud 09, 2016 08:57 AM
Reply with quote

Adam, aż sprawdziłem sobie zasadę podoficer.

Podoficer:
Sierżanci to świetnie wyszkoleni i zdyscyplinowani podoficerowie. W grze
odzwierciedla to zasada wedle której jedna z grup stronników, znajdująca się w
odległości nieprzekraczającej 6” od bohatera, może użyć w fazie walki wręcz jako
podstawę testu wartość współczynnika WALKA WRĘCZ Sierżanta lub skorzystać z
jednej, znanej przez bohatera zdolności z listy umiejętności WALKI WRĘCZ. Należy
pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Sierżant w bieżącej turze
biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii, fazie
strzelania lub fazie walki wręcz, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został
Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne
działania poza zwykłym ruchem.
Ponadto, Dowolny model stronnika, który znajduje się w odległości
nieprzekraczającej 6” od Sierżanta, może przerzucić nieudany test STRACHU, GROZY
lub MOBILIZACJI, wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Należy pamiętać, że
umiejętność ta nie ma zastosowania w przypadku ZWIERZĄT oraz gdy bohater jest
Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.


Nigdzie nie wynika z tego że można użyć tego tylko w swojej turze. Ot umiejętność jak każda inna. CP kapitan rozdaje zawsze więc czemu podoficer niby miałby działać tylko w turze gracza podoficera ?

Druga sprawa co do trafień z uderzenia przy szarży w powóz który się poruszał:

Trafienia z uderzenia rydwanu lub powozu:
Większość pojazdów to konstrukcje ciężkie i solidne, które mogą spowodować
poważne szkody podczas uderzenia w szeregi wroga. Dodatkowo dochodzą do tego
jeszcze ataki woźnicy i pasażerów, a także zwierząt pociągowych, co w efekcie czyni z
szarżującego pojazdu niebywale niebezpieczną jednostkę.
Jeśli w dowolnej turze model pojazdu szarżuje na przeciwnika zadaje każdemu
wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką jedno automatyczne trafienie
wynikające z impetu szarży. Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość
współczynnika SIŁA. W przypadku, gdy pojazd wyposażony jest w ostrza na kołach,
SIŁA trafienia podnosi się o +1. Trafienia te zadawane są na samym początku walki,
zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
Największą zaletą pojazdu jest jego szarża, więc jest niezwykle istotne, by nie
dać się wymanewrować i wystawić pojazd na szarżę wroga. W takim przypadku
pojazdowi nie przysługuje trafienie z uderzenia i łatwo go stracić.
Jeżeli MACHINA WOJENNA uderzy w inną MACHINĘ WOJENNĄ, POTWORA
lub model dosiadający POTWORA, to trafienia z uderzenia rozpatrywane są przeciwko
MACHINIE WOJENNEJ lub POTWOROWI, a nigdy przeciwko postaci. Jednakże
woźnica wraz z pasażerami oraz stworzenia ciągnące pojazd mają prawo zaatakować
postać w zwykły sposób.

oraz

Walka z poruszającym się powozem:
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszający się, a za taki uważa się
rydwan lub powóz który w poprzedniej turze wykonywał ruch, deklarując szarżę w
normalny sposób. Należy jednak zauważyć, że zaatakowany w ten sposób pojazd nie
zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch w normalny
sposób. Ponadto, ponieważ atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym
zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe,
pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.

Ponownie - nie umiem znaleść tu zapisu który mówi o tym że szarżując w powóz który był w ruchu dostaje autohity z siłą powozu

Nie żebym się czepiał czy coś ale bym chciał na przyszłość wiedzieć gdzie dokładnie jest to napisane ( bo logiczne to nie jest ).


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt grud 09, 2016 12:32 PM
Reply with quote

Masz racje co do powozu.

Co do po dociera, to chodzi o zdanie:
Quote::
Należy
pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Sierżant w bieżącej turze
biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii, fazie
strzelania lub fazie walki wręcz, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został
Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne
działania poza zwykłym ruchem.

Trzeba to uściślić tak by umiejętność działała zarówno we własnej jak i w fazie walki przeciwnika.

I zmodyfikuje klątwę ulgu bo to teraz jedno z potezniejszych zaklęć.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 41 42 43 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57900 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9384 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115345 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337418 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 35293 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 25
_BBOT: 0
Razem: 25
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy