
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Wydarzenia [Warheim FS] › Turnieje Warheim FS › [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
[Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
..w klubie Inny Wymiar, Katowice ulica Dębowa 49
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
inkofon - Cz paźdź 06, 2016 06:44 PM |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 04:44 PM
|
|
Dzięki za grę. Fajnie się bawiłem w miłym towarzystwie.
Co do wniosków po turnieju to rzeczywiście wolałbym 4 bitwy z dłuższym czasem.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Findar
Świadomy
Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Findar
Świadomy
Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:37 PM
|
|
Hmm może faktycznie parówka, chyba ze po powozach troche normalnosci;)
_________________ diariuszrpg.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
Grish
Świadomy
Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:42 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
To piszcie scenariusze, pozostawienie ich w moich rękach może się skończyć świętą rzeką i grą na łódkach w pełnym słońcu  |
Parę pomysłów już mam - w tym tygodniu coś napiszę.
A co do ilości bitew to 5 jest całkiem fajne ale potrzeba aby przynajmniej jeden scenariusz był ograniczony czasowo np 6-8 tura kończy grę.
Co do samego turnieju to super spotkać tylu zapaleńców - jedyny argument aby grać mniej bitew to zorganizowanie potem jakiejś imprezy/posiadówy aby lepiej poznać innych skrzywionych tak jak ja ludzi.
Najfajniejsze w tym turnieju były chyba wozy - ich przygotowanie i to co ludzie stworzyli OGROMNY szacunek - Jestem za tym aby każdy turniej wiązał się ze stworzeniem jakiegoś specjalnego modelu na turniej - pół roku wystarcza nawet takim leniwym jak ja coś zrobić.
Jedyna moje uwaga to konkurs malarski - szkoda, że odbyło się to tak "po kryjomu". Nawet jeśli trzeba było by to nazwać nagrodą QC bez jakiejś komisji. W trakcie gry ciężko było się przyjrzeć wszystkim (brak czasu) pojazdom a tak była by szansa zobaczyć je wszystkie koło siebie.
Zabrakło mi też konkursu na najlepszą konwersję wozu (chyba, że źle zrozumiałem i była taka nagroda).
Jeszcze raz dziękuje i czekam na następne spotkania.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:44 PM
|
|
Grish wrote: |
quidamcorvus wrote: |
Findar wrote: |
Też jestem za 4 bitwami przy piątej trudno się myśli;) Moze turniej na pustych stolach i wszyscy gramy reiklandem?  |
na przykład trzy gry ale 2 vs 2. Czas na dyskusję jest. |
Przerabialiśmy w WarZagu, tury trwają eony. |
W grze wszyscy na wszystkich tak. W trybie kooperacji, gdzie dwie drużyny połączone są w jedną nie trwa to eony. Kwestia tego jak gracze się dogadają.
Quote:: |
Tryb kooperacji:
TRYB KOOPERACJI to wariant gry wieloosobowej, który zakłada, że strony konfliktu są zgrupowane w dwa antagonistyczne sojusze. I choć zakłada się, że sojusz będzie składał się z drużyn o takiej samej NATURZE, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeśli tak ustalą gracze, doszło do przymierza pomiędzy wrogimi sobie kompaniami, w zależności od tego, jakimi drużynami dysponują gracze. Alianci mogą pokusić się o wytłumaczenie przyczyn zawiązana sojuszu albo zupełnie się tym nie przejmować i przystąpić do gry. Zależy to wyłącznie od graczy…
TRYB KOOPERACJI to najbardziej zbliżony do zwykłej potyczki tryb gry wieloosobowej - każda runda składa się z kompletnej tury każdego z sojuszy, w których każdy z sojuszy rozgrywa własną fazę rozpoczęcia tury, fazę ruchu, fazę magii, fazę strzelania i fazę walki wręcz. A gracze rozgrywają tury na zmianę, dopóki potyczka się nie skończy.
W ramach tury sojuszu, czynności podejmowane są zgodnie ze stałym porządkiem – tak zwaną sekwencją tury. Każda tura sojuszu podzielona jest na fazy, w których gracze wykonują ruch wszystkimi swoimi modelami, rzucają czary, strzelają oraz walczą i tak dalej.
Kiedy nadchodzi tura sojuszu, sprzymierzeni gracze muszą pilnować sekwencji tury i pamiętać, którą część tury aktualnie rozgrywa. Gdyby któremuś z graczy zdarzyło się zapomnieć, współgracze powinni o tym przypomnieć. Fazy składające się na turę, rozgrywa się w podanej w ROZDZIALE III: RUNDA kolejności. Zanim przejdzie się do następnej fazy, wszelkie działania związane z rozgrywaną fazą muszą zostać zakończone.
Sojusz:
Modele z różnych kompanii, kiedy walczą w sojuszu, uznawane są za sprzymierzeńców. Drużynom przyświeca ten sam cel, a wspólna sprawa bywa często wzmocniona stuletnimi przysięgami i wspólną historią. W ramach sojuszu modele traktowane są na wszystkie potrzeby gry jako sprzymierzone modele. Jednakże, jeżeli zasady specjalne, umiejętności albo efekty zaklęć lub modlitw dotyczą jedynie określonej rasy, nie będą wpływały na sprzymierzone modele należące do innej rasy.
Należy pamiętać, że w przypadku TRYBU KOOPERACJI kompanie które zawiązały sojusz traktowane są jako jedna kompania od rozpoczęcia bitwy do zakończenia rozgrywki, kiedy to można rozwiązać przymierze.
Przywódca sojuszu:
Władzę nad sojuszem obejmuje model bohatera podlegający zasadzie specjalnej DOWÓDCA, którego współczynnik CECHY PRZYWÓDCZE jest najwyższy. Jeżeli w sojuszu służy dwa lub więcej modeli bohaterów podlegających zasadzie specjalnej DOWÓDCA oraz posiadających taką samą wartość współczynnika CP, to zwierzchność obejmuje postać która zdobyła więcej Punktów Doświadczenia. Jeżeli zaś, dwa lub więcej modeli dowódców dysponuje takim samym współczynnikiem CP oraz posiada tyle samo Punktów Doświadczenia, należy wykonać rzut kostką, aby określić który model bohatera obejmie przywództwo nad sojuszem.
Ponadto, jeżeli sprzymierzone kompanie posiadają własne zasady specjalne dotyczące pogody, rozstawienia drużyny, rozpoczęcia bitwy czy testu rozbicia to w trakcie rozgrywania bitwy brane są pod uwagę jedynie te zasady specjalne, którym podlega drużyna z której pochodzi przywódca sojuszu.
Chorążowie & sygnaliści:
Jeżeli w sojuszu służy dwóch lub więcej modeli podlegających zasadzie chorąży lub sygnalista to chorążym lub sygnalistą sojuszu zostaje ten model, który zdobył więcej Punktów Doświadczenia. Jeżeli zaś, dwa lub więcej modeli chorążych lub sygnalistów posiadają tyle samo Punktów Doświadczenia, należy wykonać rzut kostką, aby określić który model zostanie chorążym lub sygnalistą sojuszu.
Kostki Mocy & Kostki Rozproszenia:
W przypadku sojuszu pulę Kostek Mocy oraz Kostek Rozproszenia generuje się w taki sam sposób, jak w przypadku zwykłej rozgrywki.
Należy pamiętać, że wygenerowane przez MAGÓW Kostki Mocy należą do MAGA, któremu zostały przydzielone i nie może ich używać żaden inny czarownik. Dobrym pomysłem wydaje się ułożenie kostek przy modelu, do którego należą. Można też używać różnych kolorów kostek w przypadku kostek należących do różnych MAGÓW.
Po przydzieleniu Kostek Mocy MAGOM gracze sojuszu tworzą własną pulę kostek (zwaną również 'stosem' Kostek Mocy). Pula ta składa się z jednej Kostki Mocy oraz wszystkich Kostek Mocy generowanych przez magiczne przedmioty lub inne zasady specjalne. Kostki w tej puli nie należą do żadnego konkretnego MAGA i mogą być wykorzystane przez każdego MAGA z sojuszu.
Żółtodzioby:
Aby określić, czy któryś z sojuszy podlega zasadzie ŻÓŁTODZIOBY i tocząc potyczkę z sojuszem o większym Prestiżu Drużyny otrzyma dodatkowe Punkty Doświadczenia oraz dodatkowe Łupy! należy przed rozpoczęciem rozgrywania scenariusza porównać zsumowany Prestiż Drużyn sprzymierzonych w ramach sojuszu. Szczegóły dotyczące zasady ŻÓŁTODZIOBY znajdują się w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA.
Przychód & łupy:
Po zakończeniu potyczki, każdy z sojuszy biorących udział w rozgrywce tworzy pulę Kostek Eksploracji. Pula składa się z jednej Kostki Eksploracji za każdego bohatera, który brał udział w rozgrywce, a w trakcie sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!. Bohaterowie, którzy wykonywali rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ! odpoczywają w obozowisku drużyny i nie są w stanie wziąć udziału w poszukiwaniu Łupów!. Ponadto, sojusz który wygrał potyczkę może dodać do puli dodatkową Kostkę Eksploracji. Maksymalna ilość Kostek Eksploracji jaką można uzyskać w ten sposób to 6. Kostki uzyskane ponad limit przepadają.
Po wykonaniu rzutu Kostkami Eksploracji, dokonaniu ewentualnych przerzutów i/lub modyfikacji oraz wypełnieniu ewentualnych instrukcji związanych z uzyskaniem powtórzeń należy zsumować wyniki uzyskane na Kostkach Eksploracji i porównać z TABELĄ ILOŚCI ZNALEZIONYCH ŁUPÓW. Aby określić zysk ze sprzedaży Łupów! należy porównać liczbę sprzedanych Łupów! z Liczbą modeli w drużynie i odczytać wynik z TABELI PRZYCHODU (W ZK). Otrzymana wartość oznacza ilość złotych koron, którą zarobiła każda z drużyn zjednoczonych w sojuszu. Przychód należy zapisać na KARCIE DRUŻYNY. Szczegóły dotyczące PRZYCHODU & ŁUPÓW znajdują się w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:45 PM
|
|
Gra 2vs2 trwa bardzo długo - nasze średnio jak się zaczynały o 18 kończyły się o 22 i to już po jakimś czasie grania i na mechanice k6 bez udziwnień. Ale turniej drużynowy tzn parowy byłby świetnym pomysłem
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
Grish
Świadomy
Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:51 PM
|
|
Rownież dzieki za przednią imprezę. Bawiłem się świetnie POMIMO choroby
1. Jestem za skróceniem turnieju do 4 bitew. Nie spotkałem na turnieju chyba ani jednej osoby, która byłaby zadowolona z grania 5 bitwy.
2. Konkurs modelarski powinien odbywać sie na podstawie głosowania wśród aktywnych uczestników turnieju.
3. Pogoda losowana przed każdym scenariuszem.
Edit:
Graliśmy 2vs2, to są eony.
_________________ fatlazypainter.blogspot.com
Last edited by Grish on Pn stycz 22, 2017 05:54 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:53 PM
|
|
Bahior wrote: |
Nawet jeśli trzeba było by to nazwać nagrodą QC bez jakiejś komisji. W trakcie gry ciężko było się przyjrzeć wszystkim (brak czasu) pojazdom a tak była by szansa zobaczyć je wszystkie koło siebie.
Zabrakło mi też konkursu na najlepszą konwersję wozu (chyba, że źle zrozumiałem i była taka nagroda). |
Komisja jest za każdym razem, złożona z trzech osób.
Głosowanie uczestników i 5 bitew jest bardzo trudne do pogodzenia. Ale myślę, że przy 4 bitwach jest do zrobienia.
Nagroda za najlepszą konwersję była, dostał ją Spazo za ulepienie ślimakowozu ale niestety nie mógł jej odebrać bo musiał wyjść przed ostatnią bitwą.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Magus
Śniący
Joined: czerw 19, 2016
Posts: 36
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ucieczka z Gór Środkowych
Posted: Pn stycz 22, 2017 07:18 PM
|
|
Powiem tak, pięć bitew jest spoko ale mało czasu. Więc albo robić 4 dłuższe albo 5 z czego np 2 to takie które mają narzucony limit 8 tur.
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|