Witajcie
16.02.2017 mamy zamiar rozegrać kilka bitew w Innym wymiarze, przygotowałem z tej okazji 3 scenariusze które spróbujemy rozegrać w jeden wieczór w (co najmniej) 4 graczy.
Planowany przebieg scenariuszy (przy 4 graczach)
1 - losowy przeciwnik
2 - zwycięscy zostają przy stołach, przegrani zamieniają się miejscami
3 - każdy gra z tym z kim nie grał
Może nie są odkrywcze i skomplikowane ale mam nadzieje, że będzie to przyjemna seria na jedno spotkanie.
1. Zapomniana zbrojownia.
Dobrze uzbrojona kompania to bezpieczna kompania wie to każdy dowódca - dlatego gdy w okolicy rozeszła się wieść o zapomnianej zbrojowni bogatego szlachcica wielu wyruszyło na poszukiwania. Nikt nie zamierzał znosić obecności konkurencji.
Teren:
Zaleca się, aby potyczka została rozegrana na stole o wymiarach 4’x4’. Na środku pola
bitwy należy umieścić budynek, który w scenariuszu będzie pełnił rolę tytułowej
Zapomnianej zbrojowni. Następnie, każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich
rozpocznie rozmieszczanie elementów terenu miejskiego (należy przerzucić ewentualne
remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Gracz wybiera jedną z makiet i
umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy. Następnie to samo robi przeciwnik
i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu miejskiego się nie skończą.
Pogoda:
Aby określić panujące w czasie rozgrywania potyczki warunki atmosferyczne należy
postąpić zgodnie z zasadami podanymi w umieszczonym na początku rozdziału
paragrafie POGODA W STARYM ŚWIECIE.
Drużyny:
Każdy z graczy rzuca K6 (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym
wynikiem wybiera czy chce rozstawić swoją drużynę jako pierwszy, czy drugi. Gracz,
który rozstawia swoje modele jako pierwszy może wybrać krawędź stołu na której
rozpocznie potyczkę. Przeciwnik, wystawia swoje modele jako drugi na przeciwległej
krawędzi stołu. Wszystkie modele należy rozstawić w strefie rozstawienia w odległości
do 6” od brzegu stołu
Rozpoczęcie potyczki:
Każdy z graczy rzuca K6 i dodaje Ld swojego dowódcy (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym
wynikiem rozpoczyna rozgrywkę.
Cel rozgrywki:
Rozgrywka zostaje zakończona po upływie 8 rund lub gdy jedna z drużyn nie zda testu
rozbicia. Zwycięzcą zostaje gracz, który kontroluje Zapomnianą zbrojownię. Jeżeli w pobliżu
budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn lub żaden z graczy nie
kontroluje Zapomnianą zbrojownię gra kończy się przegraną obu graczy.
Kontrolę nad Zapomnianą zbrojownią sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 6” od budynku. Jeżeli w pobliżu
budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje
kontroli nad Zapomnianą zbrojownią.
Modele należące do drużyny, która kontroluje Zapomnianą zbrojownię otrzymują premię +1
do współczynnika CP (do maksymalnej wartości 10).
Punkty Doświadczenia:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1
PD.
+1 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1
PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1
PD za każdy
Wyłączony z akcji! wrogi model.
Ponadto, zwycięska drużyna wydobywa z zbrojowni oręż zgodnie z tabelą:
(gracz rzuca osobno na każdą grupę przedmiotów)
3+ - k3 lekki pancerzy
3+ - k3 toporów
4+ - k3 miecze
4+ - k3 łuki
4+ - k3 tarcze
5+ - średni pancerz
6+ - pistolet pojedynkowy + k3 porce krasnoludzkiego prochu
6+ - kusza z lunetą
Przegrany może przerzucić jedną kość w trakcie eksploracji ze względu brak zainteresowania jego przeciwnika pozostałymi budynkami poza zbrojownią.
2. Zamknięte drzwi
Prócz licznej broni w zbrojowni kompania odnajduje ukryte zamknięte drzwi. Otwarcie ich jednak trochę potrwa. Tymczasem zdobywcy zbrojowni po raz kolejny muszą walczyć o swoją zdobycz.
Teren:
Można pozostawić układ budynków z pierwszego scenariusza lub alternatywnie:
Zaleca się, aby potyczka została rozegrana na stole o wymiarach 4’x4’. Na środku pola
bitwy należy umieścić budynek, który w scenariuszu będzie pełnił rolę Zapomnianej zbrojowni. Następnie, każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie elementów terenu miejskiego (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy. Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu miejskiego się nie skończą.
Pogoda:
Aby określić panujące w czasie rozgrywania potyczki warunki atmosferyczne należy
postąpić zgodnie z zasadami podanymi w umieszczonym na początku rozdziału
paragrafie POGODA W STARYM ŚWIECIE.
Drużyny:
Obrońcą złożonego w składzie celnym znaleziska zostaje kompania, która zwyciężyła w pierwszym scenariuszu. Gracz broniący ‘znaleziska’ rozstawia swoją drużynę jako pierwszy, ponadto modele ‘obrońcy’ muszą zostać rozstawione w budynku pełniącym rolę zbrojowni lub w odległości do 6” od zewnętrznych murów.
Modele należące do kompanii ‘atakującego’ gracza muszą zostać rozstawione
w strefie rozstawienia w odległości do 6” od krawędzi stołu, przy czym należy zauważyć,
że gracz może dowolnie podzielić swoją drużynę tak, aby rozstawić modele na różnych
krawędziach pola bitwy.
Rozpoczęcie potyczki:
Potyczkę rozpoczyna drużyna ‘atakującego’ gracza.
Cel rozgrywki:
Rozgrywka zostaje zakończona po upływie 8 rund lub gdy jedna z drużyn nie zda testu
rozbicia. Zwycięzcą zostaje gracz, który kontroluje Zapomnianą zbrojownię. Jeżeli w pobliżu
budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn lub żaden z graczy nie
kontroluje zbrojowni gra kończy się przegraną obu graczy.
Na początku rozgrywki kompania ‘obrońcy’ sprawuje kontrolę nad Zbrojownią, jednak w czasie rozgrywania potyczki magazyn może trafiać z rąk do rąk.
Kontrolę nad Zapomnianą zbrojownią sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 6” od budynku. Jeżeli w pobliżu
budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje
kontroli nad zbrojownią.
Modele należące do drużyny, która kontroluje zbrojownię otrzymują premię +1
do współczynnika CP (do maksymalnej wartości 10).
Punkty Doświadczenia:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1
PD.
+1 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1
PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1
PD za każdy
Wyłączony z akcji! wrogi model.
Ponadto, zwycięska drużyna wydobywa ze skrzyni kosztowności, które zwiększają o K3 ilość znalezionych w fazie eksploracji Łupów! Ponadto zwycięzca wykona rzut na losowy magiczny przedmiot. (tabelki dodaje na końcu w spojlerze)
3. Powrót do domu.
To był trudny tydzień dla kompanii. Ale ostatnie problemy spadły na nich gdy zmierzali obładowani łupami do obozowiska. Po raz kolejny przyjdzie im bronić swoich zdobyczy.
Teren:
Zaleca się, aby potyczka została rozegrana na stole o wymiarach 4’x4’. Każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie elementów terenu miejskiego (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy. Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu miejskiego się nie skończą.
Pogoda:
Aby określić panujące w czasie rozgrywania potyczki warunki atmosferyczne należy
postąpić zgodnie z zasadami podanymi w umieszczonym na początku rozdziału
paragrafie POGODA W STARYM ŚWIECIE.
Drużyny:
Każdy z graczy rzuca K6 (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym
wynikiem wybiera czy chce rozstawić swoją drużynę jako pierwszy, czy drugi. Gracz,
który rozstawia swoje modele jako pierwszy może wybrać krawędź stołu na której
rozpocznie potyczkę. Przeciwnik, wystawia swoje modele jako drugi na przeciwległej
krawędzi stołu. Wszystkie modele należy rozstawić w strefie rozstawienia w odległości
do 6” od brzegu stołu.
Dodatkowo po rozstawieniu każdy gracz rozdziela pomiędzy swoich bohaterów k3 Łupów.
Rozpoczęcie potyczki:
Każdy z graczy rzuca K6 i dodaje Ld swojego dowódcy (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna rozgrywkę.
Cel rozgrywki:
Rozgrywka zostaje zakończona gdy jeden z graczy zdoła pomieścić połowę znaczników łupów (sumując znaczniki obu graczy) do strefy rozstawienia przeciwnika lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
Punkty Doświadczenia:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1
PD.
+1 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1
PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1
PD za każdy
Wyłączony z akcji! wrogi model.
+1 za każdy znacznik łupów przeniesiony do strefy przeciwnika.
+2 za Wyłączenie z akcji! modelu wyposażonego w magiczny przedmiot z scenariusza 2 (jeśli dokonają tego stronnicy to cała grupa otrzymuje doświadczenie)
+1 za udaną grabież magicznego przedmiotu (max +1 dla bohatera)
Tabela losowych magicznych przedmiotów (to tak naprawdę ponumerowane lista z podręcznika nic odkrywczego:
k6
1 oręż
2 pancerz
3 talizman
4 arkana
5 zaklęty przedmiot
6 sztandar
Magiczna broń
SPOILER! Click here to read.
k100 ignorując 93+
1. Biały Miecz
2. Bicz z Piekielnej Jamy
3. Bułat Promieniującego Słońca
4. Bułat ze Skultar
5. Buława Helsturma
6. Chwytacz
7. Chopesz Antarhaka
8. Czarna Maczuga
9. Czaszkołupacz
10. Czerep Kalotha
11. Fałszywiec
12. Gwiezdny Kopia
13. ‘Jedna cios, jedna trup’ Wollopy
14. Kąsające Ostrze
15. Karmazynowa Śmierć
16. Kąśliwiec Ulaga
17. Klinga Nurglitcha
18. Klinga Zniszczenia
19. Korbacz z Czaszek
20. Kostur Darkotha
21. Kośba Daitha
22. Kościołamacz
23. Krwawe Ostrze
24. Łuk Ellyriańczyka
25. Miecz Bojowy
26. Miecz Hoetha
27. Miecz Pewnego Ciosu
28. Miecz Potęgi
29. Miecz Sigismunda
30. Miecz Sprawiedliwości
31. Miecz Szerszenia
32. Miecz Wybrańca Pani z Jeziora
33. Młot Burzy
34. Młot Sądu
35. Młot Tysiąca Zim
36. Najlepsza Rembak Martoga
37. Nieświęte Ostrze
38. Ostrze Blasku
39. Ostrze Czarnego Głodu
40. Ostrze Czcigodnego Tzunki
41. Ostrze Eteru
42. Ostrze Hydry
43. Ostrze Losu
44. Ostrze Mocy
45. Ostrze Piranii
46. Ostrze Prawej Stali
47. Ostrze Setepa
48. Ostrze Zepsucia
49. Ostrze Znużenia
50. Ostrze z Podmorskiego Złota
51. Ostrze z Żywego Złota
52. Ostrze Żmii
53. Oścień
54. Palibroda
55. Piekielna Kopia
56. Piekielne Ostrze
57. Pierwsze Ostrze
58. Płonące Ostrza
59. Płonące Ostrze Hoteka
60. Poszukiwacz Serc
61. Pożeracz Życia
62. Pradawna Maczuga
63. roca Bestiobójcy
64. Przeklęte Ostrze
65. Przełamujący Oblężenia
66. Rapier Ekstazy
67. Runiczne Ostrze Chaosu
68. Smoczy Łuk
69. Spaczgwiazdki
70. Srebrna Kopia
71. Szczenściarz
72. Szpon Łowcy
73. Sztych Śmierci
74. Sztylet Hoteka
75. Sztylet Soktha
76. Sztylet Soteka
77. Topory Khorgora
78. Topór Berserkera
79. Topór Bestiobójcy
80. Topór Kąsającego Mrozu
81. Topór Khorna
82. Topór Krella
83. Topór Łooomotu!
84. Topór Tysiąca Zim
85. Topór Ursuna
86. Wielkie Żądło
87. Włócznia Półmroku
88. Zębate Ostrze
89. Zguba Caledoru
90. Zguba Wroga
91. Zmiękczacz
92. Zmora Asyendi
magiczny pancerz
SPOILER! Click here to read.
rzut k100 ignorując 53+
1. Byczy Brzuch
2. Czarożerca
3. Dębowa Zbroja
4. Gwiezdny Pancerz
5. Hełm Fortuny
6. Hełm Łowów
7. Hełm Pogromcy Szczurów
8. Hełm Świętego Stegadona
9. Hełm Wielu Oczu
10. Hełm z Lahmi
11. Herszta Ummy Debeściarski Czepek
12. Maska Merlorda
13. Maska Śmierci
14. Miażdżąca Tarcza
15. Obrońca
16. Ochrońca Morka
17. Opończa Railariana
18. Pancerz Caledora
19. Pancerz Mroku
20. Pancerz Świtu
21. Pancerz z Meteorytowego Żelaza
22. Pancerz ze Skoll
23. Potępieniec
24. Rękawice Temakadora
25. Runiczna Tarcza Chaosu
26. Spaczzbroja
27. Szkarłatny Pancerz Dargana
28. Tarcza Gorgony
29. Tarcza Niedźwiedzia
30. Tarcza Orkobójcy
31. Tarcza z Brązu
32. Tarcza z Ghrond
33. Tarcza ze Smoczej Łuski
34. Tarcza Zwierciadlanego Stawu
35. Trollowa Skóra
36. Uprząż Slaanesha
37. Wielka Czaszka
38. Wilczy Hełm Teotogenów
39. Wrzosiec
40. Zaklęta Tarcza
41. Zaklęta Zbroja
42. Zbroja Cieni
43. Zbroja Herosów
44. Zbroja Krańca Świata
45. Zbroja Morrslieba
46. Zbroja Tarnusa
47. Zbroja Wiecznej Służby
48. Zbroja Żywej Śmierci
49. Złocista Zbroja
50. Złośliwiec
51. Złota Tarcza
52. Złowroga tarcza
magiczne tablizmany
SPOILER! Click here to read.
k100 ignorując 52+
1. Amulet Ognia
2. Aura Quetzla
3. Biały Płaszcz
4. Bursztynowy Wisior
5. Całun Magnusa
6. Czarny Język
7. Harfa Barda
8. Ikona Pani z Jeziora
9. Kamień Krwi
10. Kamień Uroku
11. Kamień z Kryształowej Toni
12. Karmazynowy Amulet
13. Karwasze Obrony
14. Kitajski Gagat
15. Klejnot Praag
16. Klejnot Równowagi
17. Korona Potępionych
18. Korona Wiecznego Podboju
19. Naszyjnik z Glifami
20. Naszyjnik z Kamienia Fatum
21. Nefrytowy Lew
22. Obroża Khorna
23. Obroża Zorgi
24. Ochrońca
25. Ohydny Wisior
26. Okowy Zimy
27. Opończa Mroku
28. Pieczęć Czystości
29. Pieczęć Sigmara
30. Piekielna Moneta
31. Pierścień Ciemności
32. Pierścień Nocy
33. Pierścień rodu Von Carstein
34. Płaszcz Anraheira
35. Płaszcz Cienia
36. Podobizna Morka
37. Psia Łapka
38. Pudełko Życzeń
39. Relikwia
40. Ropuszy Kamień
41. Róg Wielkich Łowów
42. Serce Middenheim
43. Serce Mroku
44. Spaczamulet
45. Splot Uroku
46. Strażniczy Feniks
47. Strzęp Flagi
48. Święte Kadzidło
49. Talizman Szczęścia
50. Talizman z Obsydian
51. Talizman z Saphery
52. Wiedźmie Mydło
magiczne arkana
SPOILER! Click here to read.
k66 (ignorując 62+)
11 Annuliański Kryształ
12 Czaszka Katama
13 Diadem Mocy
14 Kamień Mocy
15 Kamień Szczęścia
16 Kielich Zarazy
21 Klejnot Słonecznego Ognia
22 Klejnot Zmierzchu
23 Krew Tzeentcha
24 Kryształowa Kula
25 Larwy Ixti
26 Odłamek z Wiru
31 Oko Rogatego Szczura
32 Oko Wróżbiarza
33 Pieczęć Zniszczenia
34 Piekielna Kukiełka
35 Podpora
36 Posonżek Morka
41 Różdżka Badumma
42 Różdżka Maga
43 Różdżka Mocy
44 Różdżka Potępienia
45 Różdżka z Górskiego Wiązu
46 Różdżka z Gwiazdodrzewu
51 Różdżka Zmian
52 Serce Piekieł
53 Szara Różdżka
54 Szczwany Kradziej
55 Wisior Mistyfikatora
56 Złożone Dłonie Pradawnych
61 Zwój Rozproszenia
Losowe zaklęte przedmioty:
SPOILER! Click here to read.
k100 ignorując 50+
1. Amulet Jaguara
2. Brosza Slaanesha
3. Drzazga
4. Futro Sharrgu
5. Gwiezdny Ogień
6. Herszta Imbada Żelazne Zemby
7. Huczący Kij
8. Ikona Magnusa
9. Jad Żaby-Świetlika
10. Kamień Ciszy
11. Kamień Skrytych Ścieżek
12. Kamień Widm
13. Kołczan Strzał Zagłady
14. Kopaj-glany Biggeda
15. Krwawa Czaszka
16. Krwawy Posążek Gniewu
17. Kryształ Północy
18. Księga Tajemnic
19. Kula grzmotu
20. Laur zwycięstwa
21. Mapa Maada
22. Oko Precyzji
23. Okular Czarownika
24. Pierścień Ognia Zagłady
25. Pierścień Volansa
26. Płaszcz Folariatha
27. Płaszcz z Bród
28. Posąg Brahmira
29. Przeklęta Księga
30. Przeklęty Talizman Tepoka
31. Róg Asrai
32. Róg Gwytherc
33. Róg Urgoka
34. Różdżka Śmierci
35. Rózga Cierpienia
36. Skóra Horrosa
37. Skóra Mroku
38. Smocze Kły
39. Srebrny Róg
40. Szkatuła z Magią Aldreda
41. Talizman Loeca
42. Ubij-pierścień Nibbli
43. Uprząż Odwagi
44. Ważka z Żywego Srebra
45. Wojenny bęben z Xahutec
46. Zaklęte Szpile
47. Zguba Wiedźm
48. Zmyślna Błyskotka
49. Żelazogrzbiety Dzik
losowy magiczny sztandar:
SPOILER! Click here to read.
k100 ignorując 44+
1. Aech – Proporzec Przebudzenia
2. Chorągiew Białego Wilka
3. Chorągiew Ellyrionu
4. Chorągiew Hoteka
5. Chorągiew Kisleva
6. Chorągiew Pani z Jeziora
7. Chorągiew Sigismunda
8. Duch Morka
9. Faoghir – Proporzec Osłabienia
10. Królewski Sztandar Ariel
11. Ognisty Proporzec
12. Proporzec Białego Lwa
13. Proporzec Czarnego Głodu
14. Proporzec Jaguara
15. Proporzec Mannana
16. Proporzec Miski
17. Proporzec Piekielnego Wigoru
18. Proporzec Pogromcy Demonów
19. Proporzec Rogatego Szczura
20. Proporzec Szału
21. Proporzec ze skóry Khazada
22. Proporzec ze skóry Skavena
23. Runa Trzewi
24. Rzeźniczy Sztandar Nogga
25. Saemrath – Proporzec Zenitu
26. Smocza Skóra
27. Stalowy Sztandar
28. Sztandar Albatrosa
29. Sztandar Burzy
30. Sztandar Byka
31. Sztandar Hydry
32. Sztandar Imperium
33. Sztandar Łooomotu! Gorka
34. Sztandar Magicznej Ochrony
35. Sztandar Męstwa
36. Sztandar Middenheim
37. Sztandar Naggaroth
38. Sztandar Równowagi
39. Sztandar Sztuki Magicznej
40. Tablica Dominacji
41. Totem Mrocznego Fatum
42. Totem Tropiciela
43. Totem Węża Morskiego
_________________
thedarkoak.blogspot.com/