PDF z zasadami dostępny jest
TUTAJ.
Truagg Trzypalce, Przeklęty Treser, Hobgoblin:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 50 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +50 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM
50 X 25 MM (WIERZCHEM)
Truagg Trzypalce jest niewysokim, żylastym Hobgoblinem, którego wiecznie brudną, plamistą, żółtobrązową skórę szpecą liczne szramy i blizny. Głowę stwora porasta grzywa czarnych jak smoła włosów, a spod krzaczastych brwi na świat wrogo łypią ognistoczerwone, skośne oczy. Hobgoblin okrywa swe kadaweryczne ciało skórami wrogów, którzy przed latami poznaczyli jego ciało ranami, zaś trzy utracone palce lewej dłoni, od których wziął swój przydomek, nosi w zawieszonym na szyi mieszku.
Truagg Trzypalce przez wiele lat służył Krasnoludom Chaosu, gdzie jako niewolnik opiekował się sforami Psów bojowych oraz watahami Wilkorów, Wilczarzy Chaosu i Szablozębnych, poznając krnąbrną naturę tych stworzeń oraz ucząc się naginać ich wolę i zmuszać do uległości. Nie była to łatwa służba, a każde niepowodzenie pozostawiało krwawy ślad na ciele Hobgoblina. Jednak pochodzący z wojowniczej rasy Truagg Trzypalce żył dla zemsty i mocno wierzył w swą siłę oraz biegłość w tresurze. Lata spędzone na Wschodnich Stepach zahartowały Hobgoblina, zmieniając go w niebezpiecznego wojownika, prowadzącego do boju toczące pianę z pyska, pokryte gęstą sierścią bestie, które na jedno skinienie Piekielnego Tresera rozdzierały wrogów na strzępy ostrymi jak brzytwa kłami i pazurami.
Sukcesy i wojenne przewagi Truagga Trzypalce szybko stały się powodem zazdrości współplemieńców oraz uzasadnionego strachu który, przed niewysokim Hobgoblinem, poruszającym w otoczeniu kudłatych bestii o czerwonych, złowrogo połyskujących ślepiach, zaczęli odczuwać Krasnoludowie Chaosu.
I tak oto niezwykłe umiejętności, którego uchroniły Truagga Trzypalce przed śmiercią w hutach Krasnoludów Chaosu stały się przyczyną jego zguby. Podczas jednej z wojennych wypraw Krasnoludowie Chaosu zdradzili Hobgoblina i wraz ze sforą Wilkorów wydali na pastwę Skavenów z klanu Moulder. Szczuroludzie przez wiele tygodni torturowali Hobgoblina wydobywając od niego sekretną wiedzę, dzięki której potrafił zmusić do posłuszeństwa nawet najbardziej dzikie i niebezpieczne zwierzę.
Gdy Truagg Trzypalce na mękach wyjawił swym oprawcom wszystkie znane sekrety, Szczuroludzie porzucili go na stepach wydając na żer sforom dzikich psów. Jednak zwierzęta nie zabiły Hobgoblina. Piekielny Treser przez wiele tygodni błąkał się po równinach, żywiąc padliną, a dzikie psy lizały jego rany. Truagg Trzypalce przeżył i poprzysiągł krwawą zemstę swym oprawcom z Zorn Uzkul i Piekielnej Jamy.
UWAGI: Truagg Trzypalce może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Jeźdźcy Wilków, Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów oraz Zbrojne stado Zwierzoludzi.
Truagg Trzypalce, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, SIŁOWYCH lub SZYBKOŚCIOWYCH. Ponadto, Przeklęty Treser może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
FELCZER: Truagg Trzypalce odebrał podstawowe wykształcenie medyczne i potrafi udzielić pomocy rannym sojusznikom. Jeżeli felczer brał udział w rozgrywce, a w trakcie sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ to w trakcie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce może przerzucić wynik MARTWY, WIELOKROTNIE ZRANIONY, RANA NOGI, RANA RĘKI, STRZASKANA NOGA, RANA KLATKI PIERSIOWEJ, OŚLEPIONY, STARE WOJENNE RANY, USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, RANA DŁONI, GŁĘBOKIE RANY w rzucie na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla jednego dowolnego Wyłączonego z akcji! bohatera lub stronnika, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
HYCEL: Ta umiejętność może zostać użyta przed potyczką. Przeklęty Treser chwyta K3 Wilkory, które zostają umieszczone w odległości do 12” od Postaci Dramatu. Wilkory, jeśli przeżyją potyczkę odchodzą po zakończeniu rozgrywki, ponadto ZWIERZĘTA nie są wliczane do limitu modeli w drużynie oraz nie są brane pod uwagę na potrzeby testu rozbicia.
PIEKIELNY TRESER: Ponadto jedna z grup stronników - Psów bojowych lub Wilkorów lub Wilczarzy Chaosu lub Szablozębnych, znajdująca się w odległości nieprzekraczającej 6” od Postaci Dramatu, może użyć w fazie walki wręcz jako podstawę testu wartość współczynnika WALKA WRĘCZ Truagga Trzypalce lub skorzystać z jednej, znanej przez Piekielnego Tresera zdolności z listy umiejętności WALKI WRĘCZ. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku gdy Hobgoblin w bieżącej turze biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii, fazie strzelania lub fazie walki wręcz, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem.
CHARAKTERYSTYKA TRUAGGA TRZYPALCE:
Code:: |
HOBGOBLIN SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 4 3 3 3 3 1 3 1 6
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 7
|
BROŃ/PANCERZ: Truagg Trzypalce posiada SZTYLET, WŁÓCZNIĘ oraz TARCZĘ, WILKA oraz SIODŁO & UPRZĄŻ, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
LEKKA JAZDA, ZASADZKA.
KAWALERZYSTA: Piekielny Treser może przerzucić nieudany test jeździectwa, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
NIENAWIŚĆ: Truagg Trzypalce darzy Krasnoludów Chaosu, Bykocentaury oraz Skaveny, Szczurogry, Wielkie Szczury i Szczury Zarazy tak wielką NIENAWIŚCIĄ, że może w fazie walki wręcz przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie nie tylko w pierwszej, ale we wszystkich rundach walki.
PŁASZCZ ZE SKÓRY POKONANYCH WROGÓW: Piekielny Treser odziany w skóry pokonanych Skavenów i Krasnoludów Chaosu uzyskuje Magiczną Ochronę na 5+.
POGARDA: Hobgoblin jest ZNIENAWIDZONY przez wszystkie modele Skavenów oraz Krasnoludów Chaosu i Bykocentaurów. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.
PRZEKLĘTA TRESURA: Truagg Trzypalce w niezwykle precyzyjny i zręczny sposób potrafi kierować działaniami Wilkorów oraz Wilczarzy Chaosu i Szablozębnych. Wilkor lub Wilczarz Chaosu lub Szablozębny który w momencie rozpoczęcia fazy ruchu znajduje się w odległości do 6” od Przeklętego Tresera do początku następnej tury Postaci Dramatu podlega zasadzie specjalnej FURIA, a wszystkie ATAKI wykonane przez ZWIERZĘ w czasie szarży podlegają zasadzie specjalnej DRUZGOCZĄCY. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy bohater jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.
TRUCICIEL: Cały niemagiczny oręż posiadany przez Truagga Trzypalce jest zatruty. Broń zachowuje swoje właściwości, a dodatkowo zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK.
TRZYPALCE: Truagg Trzypalce może w czasie rozgrywania potyczki przerzucić dowolny rzut. Jeżeli moc trzymanych w sakiewce trzech odciętych palców nie zostanie wykorzystana w czasie potyczki, przerzut można wykorzystać w trakcie sekwencji po potyczce
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Truagg Trzypalce. Wynik 1 oznacza, że stare wojenne rany Truagga Trzypalce uniemożliwiły mu kontynuowanie kampanii, Piekielny Treser udaje się na pustkowie by leczyć rany - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-4 oznacza, że Przeklęty Treser zażądał żołdu w postaci K3 Mikstur leczniczych (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK). Natomiast rezultat 5-6 oznacza, że Hobgoblin zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.