Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Festus Medyk, Pan Pijawek Nurgla:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +39 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Jeśli podróżnik zapuściłby się na kręte ścieżki, wiodące z lasów na Pustkowia Chaosu, mógłby go pośród mroków nocy odwiedzić wielce podejrzane indywiduum. Powłócząca nogami, mamrocząca postać nawiedza te ziemie, jej zjedzona przez mole szata delikatnie pobrzękuje fiolkami wypełnionymi niezbadanymi miksturami, które zaaplikuje każdemu, kogo uda jej się złapać. Ów tajemniczy aptekarz, oddany bogowi zarazy, Nurglowi, jest kompletnie szalony, choć ongiś cieszył się szacunkiem lekarzy i uczonych jak Stary Świat długi i szeroki.
Doktor Festus był kiedyś wprawnym medykiem, który zakładał hospicja w całym Nordlandzie, a jego współczucie dorównywało umiejętnościom. Specjalizujący się w leczniczych maściach i balsamach, dobry doktor leczył każdego roku setki ludzi. Dzięki radom Festusa Medyka Nordland pokonał epidemie Wyjącej Febry, Czarnego Ukojenia, a nawet wyniszczającej Wysypki Ghula.
Wybuch Zgrzytającej Gorączki wyznaczył początek końca doktora. Choć starał się z całej siły, nie mógł opanować rozprzestrzeniania się nowej i wysoce zaraźliwej choroby. Festus Medyk zamknął się w swoim laboratorium i bezustannie pracował nad leczniczym eliksirem.
Mijały kolejne nieprzespane noce, a doktor nie miał lekarstwa. Ofiary zarazy, które udało mu się odizolować w swoim laboratorium, umierały, a on nie mógł nic na to poradzić. Kiedy ostatni obiekt jego testów wyzionął ducha, Festus Medyk rzucił się na kolana i jął błagać o pomoc. Jedne po drugich, zwłoki z laboratorium doktora obróciły głowy i spojrzały na niego. Przemówiły jednym głosem dobytym z wysuszonych gardeł, obiecując doktorowi wiedzę, dzięki której będzie mógł poradzić sobie nie tylko z tą, ale ze wszystkimi zarazami świata w zamian za jego służbę. W akcie desperacji Festus Medyk zgodził się.
W mgnieniu oka w umyśle doktora pojawiły się szczegółowe informacje na temat każdej choroby, dolegliwości i zarazy znanej wielkiemu bogowi Nurglowi. Wiedza ta doprowadziła go do całkowitego szaleństwa, pozbawiając go współczucia i pozostawiając mu niewiele więcej ponad gruntowną znajomość tematu i chęć eksperymentowania.
Festus Medyk stał się Panem Pijawek Nurgla, który rusza na wojnę, by móc kontynuować swe odrażające badania. Choć jego lecznicze moce stały się większe niż kiedykolwiek wcześniej, nieszczęście spadnie na każdego, kto wejdzie mu w drogę – Festus Medyk zaaplikuje mu siłą swą ostatnią miksturę, kontynuując swą misję sprowadzania na świat dużo bardziej odrażających form życia.
UWAGI: Festus Medyk może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Kult Dzieci Zagłady oraz napiętnowanych Znakiem Nurgla Grasantów Chaosu oraz Karnawał Chaosu i Zbrojne stado Zwierzoludzi. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Klingę Nurglitcha (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK.
Pan Pijawek Nurgla, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH lub SIŁOWYCH. Ponadto, Festus Medyk może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
CHARAKTERNIK: Postać Dramatu może przerzucić nieudany test STRACHU i GROZY. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Ponadto, Pan Pijawek Nurgla automatycznie zdaje testy SAM W WALCE
DOKTOR ZARAZY: Obcowanie z chorobami i medykamentami zwiększyło odporność Festusa Medyka. Jeżeli Postać Dramatu zostanie zaatakowana zatrutym orężem, ZATRUTYM ATAKIEM lub bronią z cechą oręża SIEWCA ZARAZY należy wykonać rzut K6. Wynik 4+ oznacza, że organizm bohatera specjalnego zniwelował działanie TRUCIZNY lub SIEWCY ZARAZY i broń traktowana jest jak zwykły oręż.
WARZENIE TRUCIZN: Drużyna w szeregach której służy Festus Medyk otrzymuje kumulatywny premię +1 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ TRUCIZN ponadto cena specyfików zostaje obniżona o K6 ZK (do minimalnie 1 ZK).
CHARAKTERYSTYKA FESTUSA MEDYKA:
Code:: |
PAN PIJAWEK SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 4 2 2 4 4 2 3 1 8
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 9
|
BROŃ/PANCERZ: Festus Medyk posiada SZTYLET oraz KOSTUR, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
REGENERACJA.
FELCZER: Pan Pijawek Nurgla posiada kompletne wykształcenie medyczne i potrafi całkiem skutecznie leczyć rany. Jeżeli Festus Medyk brał udział w rozgrywce, a w trakcie sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ to w trakcie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce może przerzucić wynik MARTWY, WIELOKROTNIE ZRANIONY, RANA NOGI, RANA RĘKI, STRZASKANA NOGA, RANA KLATKI PIERSIOWEJ, OŚLEPIONY, STARE WOJENNE RANY, USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, RANA DŁONI, GŁĘBOKIE RANY w rzucie na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla jednego dowolnego Wyłączonego z akcji! bohatera lub stronnika, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
PIĘTNO NURGLA: Wartość współczynnika ŻW bohatera specjalnego naznaczonego Piętnem Nurgla zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że dzięki Piętnu Nurgla wartość współczynnika ŻW może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum. Dodatkowy punkt ŻW został uwzględniony w charakterystyce Postaci Dramatu.
TERIAK: Festus Medyk potrafi warzyć trucizny i mikstury, którymi może dręczyć swych wrogów w bitwie. W fazie magii Postać Dramatu, o ile nie Ucieka!, nie została Oszołomiona! lub Powalona na ziemię!, w fazie ruchu nie wykonała biegu oraz nie opuściła stołu, może wykorzystać jeden z poniższych teriaków. Należy zauważyć, że Pan Pijawek Nurgla nie może użyć tego samego teriaku w następujących po sobie fazach magii. Teriaki działają tak samo jak zaklęte czary o poziomie mocy 7. O ile nie podano inaczej w ich opisie, Festus Medyk może użyć teriaku na pojedynczym modelu przeciwnika, także związanym walką wręcz znajdującym się w odległości do 18" od Pana Pijawek Nurgla (postać zostaje wybrana przez kierującego Postacią Dramatu gracza bez ograniczeń, z wyjątkiem tego, że Festus Medyk musi widzieć swój cel).
CZARNA LIMFA – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu wszystkie trafienia zadane ofierze klątwy podlegają zasadzie specjalnej ZATRUTY ATAK. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
GNIJĄCY TOJAD – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy traktowana jest tak jakby poruszała się po terenie bardzo trudnym i terenie niebezpiecznym. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
KRWAWY SZALEJ – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najniższym wynikiem. Klątwa nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
ZIMNY POKRZYK – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy otrzymuje karę -1 do wszystkich testów trafienia i zranienia oraz Ochrony Pancerza. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
WYBRANIEC NURGLA: Festus Medyk posiada jeden Stygmat Nurgla, który należy wylosować zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XXIII: STYGMATY CHAOSU. W trakcie losowania Stygmatu Nurgla gracz może wykonać dwa rzuty i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Postać Dramatu. Wynik 1-2 oznacza, że Festus Medyk opuszcza szeregi kompanii i wraca do swojego laboratorium - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-4 oznacza, że należy losowo wybrać spośród dowolnych sprzymierzonych stronników model na podstawce 25x25 mm (lub bohaterów jeśli w momencie wykonywania rzutu w drużynie nie ma stronników na podstawce 25x25 mm), który staje się nowym obiektem eksperymentów Pana Pijawek Nurgla. Model stronnika (lub bohatera) należy usunąć z KARTY DRUŻYNY. Natomiast rezultat 5-6 oznacza, że Postać Dramatu zaaferowana ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.