Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Drezyna Bojowa Snotlingów:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +45 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 100 X 50 MM
Zielonoskórzy konstruują różnego rodzaju machiny wojenne beztrosko i jak popadnie łącząc ze sobą drewno, kości, żelazo i wszystko to co uda im się znaleźć lub ukraść. I nawet jeśli konstrukcja rozpadnie się po pierwszym użyciu, a często nawet przed uruchomieniem, to ustrojstwo może zostać szybko złożone do kupy na ślinę i sznurek. Gobliny mają smykałkę do tego typu prac, a więksi od nich Orkowie są nieźli w wydawaniu poleceń, jednak to niepozorne Snotlingi zbudowały jedną z najbardziej przełażących machin wojennych w arsenale Zielonoskórych.
Dowodzona przez Snotlingi machina wojenna składa się zwykle z drewnianej platformy bojowej, która przyjmuje czasem formę prowizorycznej chatki na kółkach. Drezyna nie porusza się dzięki sile pociągowej koni, wilków czy innych zwierząt, a dzięki sile samych Snotlingów, które wprawiają machinę w ruch gorączkowym wysiłkiem własnych ramion. Uruchamiają one prosty mechanizm, złożony z korby oraz przekładni i pasów pozwalający drezynie nie tylko poruszać się, ale również miażdżyć i przebijać ciężkim wałem lub pługiem zamontowanym na przedzie machiny, wrogów którzy pod niego wpadli.
UWAGI: Drezyna Bojowa Snotlingów może zostać zatrudniona przez następujące drużyny: Łowcze plemię Dzikich Orków, Plemię Leśnych Goblinów, Orkowie & Gobliny oraz Nocne Gobliny i Załoga Zielonoskórych Kaprów. Aby zatrudnić Postać Dramatu w szeregach kompanii muszą służyć co najmniej trzy Snotlingi, a DOWÓDCA musi posiadać Topór Łooomotu! (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
CHARAKTERYSTYKA DREZYNY BOJOWEJ SNOTLINGÓW:
Code:: |
DREZYNA BOJOWA SZ WW US S WT ŻW I A CP
Drezyna 3K6 - - 5 5 4 - - -
Koło - - - - 6 1 - - -
|
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, MACHINA WOJENNA.
GAZUUU!: W każdej turze, w której Drezyna Bojowa Snotlingów nie jest związana walką wręcz i nie Ucieka! musi wykonać ruch w ramach ruchów przymusowych fazy ruchu gracza i pokonuje zawsze pełny dystans 3K6” po linii prostej – gracz wybiera kierunek ruchu przed rzutem. Jeśli uzyskany wynik prowadzi Drezynę Bojową Snotlingów do kontaktu z wrogiem, ruch ten traktuje się jak deklarację szarży, która podlega zwykłym zasadom (atakowany model może zadeklarować reakcję na szarżę w zwykły sposób). Ponadto Drezyna Bojowa Snotlingów stanowi ruchomy cel dla strzelców, a wszystkie wymierzone w machinę bojową ataki bronią dystansową wykonywane są z modyfikatorem -1 do testu trafienia.
DREZYNA BOJOWA SNOTLINGÓW: Lekka i szybka Drezyna Bojowa Snotlingów może przewozić woźnicę i do 2 pasażerów wielkości człowieka lub mniejszych (na Drezynę Bojową Snotlingów nie może zatem wejść model na podstawce 40x40 mm i większej) lub do 2 SKRZYŃ ŁADUNKU.
Drezyna Bojowa Snotlingów wraz ze Snotlingami traktowana jest jak pojedynczy model, podobnie jak ma to miejsce w przypadku KAWALERZYSTY dosiadającego POTWORA. Snotlingi mogą wsiąść lub wysiąść z machiny wojennej w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów. Model, który wsiadł lub wysiadł z machiny wojennej może wykonać ruch, ale nie może biegać, szarżować, rzucać czarów oraz strzelać.
Strzelanie do machiny wojennej odbywa się jak strzelanie do każdego innego modelu. Należy wykonać rzuty na trafienie i na zranienie jak przy strzelaniu do innych modeli. Przy strzelaniu do machiny wojennej trafienia rozdziela się między machinę a Snotlingi. Należy rzucić K6: wynik 1-4 oznacza trafienie w Drezynę Bojową Snotlingów, 5 oznacza, że pocisk trafił w jedno z kół pojazdu zaś 6 oznacza trafienie w Snotlinga.
Przeciwnicy rzucający na trafienie w fazie walki wręcz przeciw Drezynie Bojowej Snotlingów porównują wartość własnego współczynnika WW ze współczynnikiem WW Snotlingów. Należy wykonać rzuty na trafienie w zwykły sposób i odnotować stracone punkty ŻYWOTNOŚCI.
W walce wręcz, podobnie jak w przypadku bohatera dosiadającego POTWORA, przeciwnik ma prawo wyboru, czy zaatakuje machinę wojenną, czy jadące w niej Snotlingi.
Stracone przez Snotlingi i machinę wojenną punkty ŻYWOTNOŚCI należy odnotowywać oddzielnie. Jeżeli Drezyna Bojowa Snotlingów zostanie zniszczona lub wszystkie Snotlingi zostaną Wyłączone z akcji! należy zastosować zasady podane w TABELI ROZBICIE DREZYNY BOJOWEJ SNOTLINGÓW! w paragrafie AAAA…
Podobnie, jeżeli machina wojenna zostanie trafiona, a następnie zraniona w wyniku ataku o SILE 7 lub więcej i nie uda się wykorzystać przysługującej konstrukcji Ochrony Pancerza, to traci wszystkie posiadane punkty ŻYWOTNOŚCI – należy zastosować zasady podane w TABELI ROZBICIE DREZYNY BOJOWEJ! w paragrafie AAAA… – nawet najsolidniejsza machina wojenna może zostać roztrzaskany na części trafieniem kuli armatniej czy niezwykle silnego stworzenia!
Drezyna Bojowa Snotlingów Ucieka! i rzuca się w pościg dokładnie tak, jak inne modele. Ponadto MACHINA WOJENNA nigdy nie zdobywa doświadczenia.
KIEROWANIE: Snotlingi kierujące Drezyną Bojową Snotlingów muszą wykonać test kierowania, za każdym razem, gdy machina wojenna lub Snotling został wybrany na cel udanego wrogiego zaklęcia, został trafiony i zraniony w fazie strzelania lub walki wręcz, a ewentualny rzut na Ochronę Pancerza lub Ochronę Magiczną zakończył się niepowodzeniem. Przeprowadzając test kierowania należy rzucić K6 i porównać wynik z wartością SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Jeżeli wynik jest mniejszy bądź równy wartości testowanego współczynnika postaci, test został zdany i wszystko jest w porządku. Jeżeli wynik jest większy od wartości SIŁY albo INICJATYWY modelu, nie udało się zdać testu i należy wykonać rzut kostką, którego wynik należy odczytać z TABELI ROZBICIE DREZYNY BOJOWEJ SNOTLINGÓW!.
Snotling wykonujący test kierowania otrzymuje premię +1 do wartości testowanego współczynnika za każdego dodatkowego Snotlinga obsługującego machinę wojenną. Należy zwrócić uwagę, że wyrzucenie 6 oznacza, że modelowi nie udało się zdać testu niezależnie od wartości testowanego współczynnika i możliwości jego modyfikacji.
TRAFIENIE Z UDERZENIA: Drezyna Bojowa Snotlingów może spowodować poważne szkody podczas uderzenia w szeregi wroga. Jeśli w dowolnej turze machina wojenna szarżuje na przeciwnika, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką K3 automatyczne trafienie o SILE 5 wynikające z impetu szarży. Trafienia te zadawane są na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować. Atak taki trafia automatycznie, a ofiara nie może skorzystać z cechy oręża PARUJĄCY.
Jeżeli Drezyna Bojowa Snotlingów uderzy w inną MACHINĘ WOJENNĄ, POTWORA lub model dosiadający POTWORA, to trafienia z uderzenia rozpatrywane są przeciwko MACHINIE WOJENNEJ lub POTWOROWI, a nigdy przeciwko modelowi. Jednakże Snotlingi mają prawo zaatakować model w zwykły sposób.
ŻOŁD: Drezyna Bojowa Snotlingów to chybotliwa konstrukcja złożona naprędce z odpadów przy pomocy śliny i sznurka. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut K6, którego wynik określi koszt konserwacji machiny wojennej. Wynik 1-2 oznacza, że Drezyna Bojowa Snotlingów rozpada się na kawałki zmieniając się w kupę śmieci z których powstała - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 3-5 oznacza, że na konserwację machiny wojennej należy poświęcić K6 Łupów!. Natomiast rezultat 6 oznacza, że koszt naprawy to K3 Łupy!..