Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Wydarzenia [Warheim FS] › Kampania na zasadach turnieju
Kampania na zasadach turnieju
Turnieje, pokazy i konwenty z WARHEIM FS w tle.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 7
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Śr list 22, 2017 11:02 AM
Reply with quote

Odpowiadając na pytanie Zawiszy, z tematu o scenariuszach. Oprócz punktów, nie ma innego skutku walkowera. Tzn. nikt nie dostaje PD, łupów, ran, obłędu ani niczego innego.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Śr list 22, 2017 11:32 AM
Reply with quote

Zasada żółtodzioby to wyrówna.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz list 23, 2017 06:00 PM
Reply with quote

Ja się z tym nie do zgadzam. Banda nie grała. Nie ma zyskow9ale nie ma też możliwych strat. Punkty w kampanii rekompensuja brak gry w kampanii a sekwencja po potyczce bez potyczki to już jakas groteska.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz list 23, 2017 06:06 PM
Reply with quote

Zasada żółtodzioby jest od nagradzania słabeuszy. I IMO wystarczy.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Pt list 24, 2017 03:11 PM
Reply with quote

Tu właśnie wychodzi mankament kampanii w Warheim. Paradoksalnie więcej zyskujesz opuszczając potyczki niż je grając ;D


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Pt list 24, 2017 04:23 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Tu właśnie wychodzi mankament kampanii w Warheim. Paradoksalnie więcej zyskujesz opuszczając potyczki niż je grając ;D
No raczej nie. Dodatkowe punkty dostajesz po grze z silniejszym przeciwnikiem, a gra z silniejszym przeciwnikiem może boleć. Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pt list 24, 2017 05:28 PM
Reply with quote

No nie koniecznie - tutaj swoje robi statystyka.

Masz do rozegrania 3 mecze z kimś o równym ratingu - masz 12 modeli. Tracisz 3 modele. Rozbijasz się ( nie mówimy tu o tym ile zabiłęś ). Masz 3 x 2/6 szansy na stracenie stronnika i 1 pd dla niego.

Grając 1 mecz z kimś zdecydowanie silniejszym ( 301 + ) - masz 12 modeli. Tracisz 3 modele. Rozbijasz się. Masz 3 x 2/6 szansy na stracenie stronnika i 6 pd Dodatkowo k3 +3 skarby. Twój przeciwnik zyskuje astronomiczne 1 pd na stronnikach i normalna ilość kostek za wygrana.

W następnej grze prawdopodobnie dalej będzie duża różnica w ratingach ( 12 x 6 = 72 pd do ratingu , gdzie przeciwnik posiadający 12 modeli skoczył o minimum 13 czyli różnica spadłą o 59 ptk z tytułu doświadczenia albo mniej ). Następna gra da koło 5 pd dla kazdego stronnika słabszego gracza.

To jest właśnie ta nierówność o której nie raz mówiłęm - karanie silniejszego gracza za to że gra z kimś słabszym ( 2 takie mecze i masz karko ekipe przy niskim ratingu bo nie musiałeś zbierać ptk za kampanie które sa strasznie nie wymierne przy prestiżu ).


NIe oszuka się matematyki. Jak dla 5pd trzeba ryzykować utrate stronnika 5 razy to nie jest to uczciwe żeby ktoś dostawał 5pd za ryzykowanie utraty tego samego stronnika 1 raz.

A co do walkowera - powinien być liczony jak table czyli wybicie do zera przeciwnika i rzuty dla każdego jego modelu.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pt list 24, 2017 07:01 PM
Reply with quote

Ale wiesz jak ma się statystyka do rzeczywistości?

Prestiż to głównie PD, więc dużo wzrost PD to duży prestiż.

Poza tym czemu zakładasz rozbicie już po stracie pierwszych 25%, nie każdy rozbija się od razu i nie każdy może. Poza tym statystycznie to stronnik umiera 2 razy na 3 rzuty. Wink

Żółtodzioby to nie kara dla silniejszego tylko umożliwienie słabszym na rownoprawny udział w kampanii.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pt list 24, 2017 09:19 PM
Reply with quote

Statystka do rzeczywistości przy dostatecznie dużej próbie rzutów ma się normalnie. Gwarantuje ci że przy turnieju ( 12 stołów * 5 gier * 2 graczy czyli 120 gier łącznie ) już wyjdą statystyczne wyniki zakładając że każdy gracz ma tych rzutów trochę podczas gry - to nie będzie 1/6 na każde oczko równo ale nie będzie tak że np 1 stanowiły tylko 10% wyników bo to by znaczyło że coś jest nie tak z kostkami.


Czemu zakładam rozbicie przy 25% hm... jak walczysz z kimś +301 w stosunku do ciebie to zwyczajnie nie opłaca ci się wygrać. Dosłownie możesz ugrać 1 kostkę eksploracji + 1 pd dla dowódcy + ewentualny skarb czy coś. Przeciwnik za to może cię wyniszczyć do zera.

Nie zmienia to nic w tym że to raczej niestosowne jest że ktoś musi ryzykować i nie może absolutnie nic wygrać ( jak gra na b.łatwym z komputerem ). Jak przegra to jest przypał. Nagrody nie ma. Wyzwania nie ma. A przeciwnik się koksi bez porównania szybciej ( jak już pisałem wcześniej )

No i żółtodzioby mają jeszcze jeden gigantyczny minus ale to wisienka na torcie. Bandy z minimalna ilośćia modeli. Np zwierzoludzie z miskiem. Prestiżu tyle co nic. Psy nie zdobywaja doświadczenia. Każdy bohater może mieć pancerz chaosu. Jak misiek zostanie bohaterem to ma pancerz chaosu w tej samej cenie co normalny bohater ( byłą o tym kiedyś mowa że pancerz chaosu nie ma modyfikatora przy zakupie dla dużego celu ). Masz kombajn który jest nie do zdarcia właściwie a prestiżu ma tyle co nic. Dojedzie do 300 to twoja banda która ma 700 nawet, nie jest właściwie żadnym wyzwaniem. Bo niby jak.

Obecnie doszliśmy do tego etapu że naprawdę bardziej opłaca się rozbijać przy pierwszej lepszej/grać w mocnej defensywie niż atakować ( i ryzykować duże straty ).

I odwołując się do ostatniego argumentu - ten handycap jest zwyczajnie nieucziciwy. Masz tu trochę pd więcej i trochę złota bo twoja drużyna jest słabsza.

Lepszym rozwiązaniem było by to żeby druzyna z dużo wyższym prestiżem nie mogłą wystawiać pełnej ilości modeli. Np przy 301+ tylko 50% bandy zaokrąglane w dół.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pt list 24, 2017 09:45 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Lepszym rozwiązaniem było by to żeby druzyna z dużo wyższym prestiżem nie mogłą wystawiać pełnej ilości modeli. Np przy 301+ tylko 50% bandy zaokrąglane w dół.
No faktycznie, to nie byłaby kara. Cool


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Sb list 25, 2017 06:30 PM
Reply with quote

Dodałem tematy z potyczkami i scenariusze IV i V kolejki.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Cz list 30, 2017 11:41 AM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Lepszym rozwiązaniem było by to żeby druzyna z dużo wyższym prestiżem nie mogłą wystawiać pełnej ilości modeli. Np przy 301+ tylko 50% bandy zaokrąglane w dół.
Wracając jeszcze na chwilę do tego tematu.

Już teraz jest to możliwe dzięki zasadzie Obozowisko, w których gracz może pozostawić część modeli, która nie będzie brała udziału w potyczce.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Cz grud 07, 2017 09:47 AM
Reply with quote

Zaktualizowałem tabelę.
Mam taki pomysł, jako że tworząc tą kapanie wzorowałem się na piłkarskich rozgrywkach ligowych. Proponuje mianowicie nie kończyć kampami po 10 potyczce, a jedynie zakończyć sezon. Po czym przystąpić do kolejnego z czystym kontem punktowym tymi samymi rozwiniętymi ekipami. W takim przypadku można wprowadzić nagrody za zajęte miejsca po zakończeniu sezonu. Np. 150 zk za 1 miejsce, 100 zk za 2 i 50zk za 3. Można też pomyśleć o umożliwieniu zmiany ekipy między sezonami. Czyli przenosimy doświadczenie i kasę, a także rany i choroby umysłowe na nową ekipę, którą chcemy grać w nowym sezonie. Aczkolwiek, tutaj nie wiem czy mnie trochę fantazja nie poniosła.:)

Back to top
View user's profile
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pn grud 11, 2017 09:46 PM
Reply with quote

Czyta ktoś ten temat jeszcze?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Kampania na zasadach turnieju
Posted: Pn grud 11, 2017 09:48 PM
Reply with quote

Radzik wrote:
Czyta ktoś ten temat jeszcze?
Tak.

Jak dla mnie pomysł grania kompanią w kolejnej kampanii jest OK.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 4 5 6 7
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Turnieje Warheim FS Sponsorzy turnieju Warheim FS 0 quidamcorvus 8168 Sponsorzy turnieju War...
 Sb marca 12, 2016 10:19 AM 
quidamcorvus View latest post
Normal
No new posts Raporty bitewne Kampania Wschodnia 11 verdome 11314 Re: Kampania Wschodnia
 Śr sierp 28, 2019 06:45 PM 
verdome View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Znaczniki 1/2 i 3/4 z pierwszego turnieju 1 Radzik 2670 Znaczniki 1/2 i 3/4 z ...
 Cz stycz 24, 2019 11:57 AM 
Torin View latest post
No new posts Wydarzenia [Warheim FS] Kampania, Świdnik koło Lublina, Lubelskie 4 verdome 7708 Kampania, Świdnik ko...
 Cz sierp 02, 2018 03:46 PM 
Tomkozord View latest post
No new posts Wydarzenia [Warheim FS] Kampania Warheim - wrzesień 2016 - projekt
„Wielki Łooomot Nurbaga, czyli ucieczka z Gór Czarnych”
[ Go to pageGo to page: 1 ... 5, 6, 7 ]
97 Findar 67016 Kampania Warheim - wrz...
 Śr stycz 10, 2018 11:35 AM 
Radzik View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 0
Razem: 21
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy