Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz marca 01, 2018 09:03 AM
Reply with quote

Czyli jest szansa, że przeciwnik wyeliminuje nas i siebie ;). Ciekawe!

Kolejne pytanie odnośnie Wrót Ziemi:

Quote::
3 Wrota Ziemi RZUCONY NA 7+, POZOSTAJE W GRZE Mag obleka się w moc Ghyran, która pozwala podróżować podziemnymi rzekami i tunelami.
Udane rzucenie zaklęcia tworzy Wrota Ziemi łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu.

Czy dobrze rozumiem, że mag może otworzyć portal np 12'' od siebie po lewej i jego wyjście może być 12'' od niego po prawej?
Czy udane zaklęcie pozwala na otwarcie portalu w dowolnym miejscu na stole, ale wejście i wyjście muszą być w promieniu 24'' od maga?

Jak działają takie magiczne drzwi w przypadku szarży - drzwi zazwyczaj otoczone są ścianą, więc nie widzimy tego co jest np. na prawo od nich - tutaj mamy drzwi, których wyjście jest zawieszone w teoretycznie pustej przestrzeni, czy zatem jeśli model mający możliwość wejścia w portal widzi model przeciwnika przy wyjściu z portalu, to czy może zadeklarować na niego szarżę?


Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz marca 01, 2018 09:14 AM
Reply with quote

Wejście i wyjście musi znajdować się w odległości do 24" od maga, na powierzchni stołu.

Aby zaszarzować, model musi widzieć przeciwnika przed wejściem do portalu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz marca 01, 2018 09:19 AM
Reply with quote

dorzucę się do pytania o drzwi:
jeśli działają jak normalne drzwi (w opisie), to co w przypadku, jak żółte drzwi z obrazka będą otoczone 'wrogiem' na tyle, że nie zmieści się podstawka niebieskiego modelu nigdzie pomiędzy znacznikiem drzwi a modelami 'wroga'? Czy dojdzie do automatycznej szarży i 'wróg' musi się odrobinę odsunąć, czy może jest pewien promień od znacznika drzwi, gdzie model może po prostu wyskoczyć? (Miałem taki kejs na turnieju, chyba skończyło się na tym, że nie mogłem ich zablokować w żaden sposób).


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz marca 01, 2018 10:14 AM
Reply with quote

Do automatycznej szarży w wyniku ruchu może dojść tylko wtedy, gdy zasady tak stanowią i jest to jasno zapisane w zasadzie, na przykład Transformacja Carsteina.

Jeśli punkt wyjścia będzie zablokowany, a model przed wejściem do punktu wejście nie będzie widział blokujących to nie może wejść.

Zasadniczo rodzi to wiele sytuacji spornych, więc może niegłupie będzie dodanie zapisu, że ruch taki może prowadzić do szarży. Co o tym myślicie?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Cz marca 01, 2018 10:23 AM
Reply with quote

Zaklęcie brzmiałoby tak:
Quote::
Wrota Ziemi
RZUCONY NA 7+, POZOSTAJE W GRZE
Mag obleka się w moc Ghyran, która pozwala podróżować podziemnymi rzekami i tunelami.

Udane rzucenie zaklęcia tworzy Wrota Ziemi łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 10:57 AM
Reply with quote

Myślę, że to bardzo dobry pomysł.

Fajnie by było też uściślić, czy model może wejść i wyjść w drzwi z dowolnej strony, czy tak jak prawdziwe drzwi - działają w jednej płaszczyźnie. Można by było rozwiązać to na stole poprzez odpowiedni znacznik (wejścia i wyjścia), gdzie na podstawce znacznika określalibyśmy kierunek wejścia/wyjścia (tak jak w Necromundzie czy Warzone oznaczało się "przód" figurki.

Back to top
View user's profile AIM Address
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 11:01 AM
Reply with quote

Zapis oki, jedna uwaga: jeśli przed wejściem model nie widzi wyjścia (i modeli po drugiej stronie) to wszystkie 'bonusy' z szarży nie powinny być brane pod uwagę, postać przechodząca na drugą stronę nie wiedząca czego się spodziewać wychodząc na przeciwko wielkiego gościa z wielkim toporem powinna być raczej lekko zaskoczona i nie specjalnie skora do szarży.
A, no i przydał by się też zapis, że jak przy drzwiach nie ma miejsca, bo inne modele, bo wóz, bo gruz, bo drzewo, cokolwiek, to zwyczajnie nie można przejść i tyle, tak jak napisałeś wyżej.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 11:11 AM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Fajnie by było też uściślić, czy model może wejść i wyjść w drzwi z dowolnej strony, czy tak jak prawdziwe drzwi - działają w jednej płaszczyźnie. Można by było rozwiązać to na stole poprzez odpowiedni znacznik (wejścia i wyjścia), gdzie na podstawce znacznika określalibyśmy kierunek wejścia/wyjścia (tak jak w Necromundzie czy Warzone oznaczało się "przód" figurki.
Wejść można z każdej strony, w końcu to magiczny portal.

adrenalbooster wrote:
Zapis oki, jedna uwaga: jeśli przed wejściem model nie widzi wyjścia (i modeli po drugiej stronie) to wszystkie 'bonusy' z szarży nie powinny być brane pod uwagę, postać przechodząca na drugą stronę nie wiedząca czego się spodziewać wychodząc na przeciwko wielkiego gościa z wielkim toporem powinna być raczej lekko zaskoczona i nie specjalnie skora do szarży.
No to już kwestia interpretacji. Choć wchodząc w magiczne drzwi na polu bitwy raczej należy spodziewać się najgorszego. Wink


adrenalbooster wrote:
A, no i przydał by się też zapis, że jak przy drzwiach nie ma miejsca, bo inne modele, bo wóz, bo gruz, bo drzewo, cokolwiek, to zwyczajnie nie można przejść i tyle, tak jak napisałeś wyżej.
W niektórych dziedzinach magii z tym zaklęciem nie ma już miejsca na dodatkowe zapisy, ale zakładając że można wejść/wyjść w dowolnym kierunku, a ruch może być szarżą nie będzie takich problemów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 11:31 AM
Reply with quote

Takie uściślenia mi się podobają, myślę że pomogą uniknąć sytuacji spornych.

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 12:49 PM
Reply with quote

Taki czar będzie mocno gięty. Szarża na 24".

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 12:56 PM
Reply with quote

Ale on już jest w grze :).

Poza tym czar zawsze można rozproszyć, a jako że czary rzuca się po ruchu to przeciwnik ma całą swoją następną turę na ustosunkowanie się do portalu po jego stronie stołu.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz marca 01, 2018 01:01 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Taki czar będzie mocno gięty. Szarża na 24".
No raczej dla przeciwnika. Zaklęcie jest rzucone po fazie ruchu czarującego i jego drużyny. Więc najbliższą fazę ruchu ma przeciwnik.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Pn marca 04, 2018 10:44 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Quote::
Na początku każdej fazy walki wręcz model uzbrojony w saearath ma prawo wyboru, czy będzie walczył orężem w stylu ofensywnym, używając saearath tak jak dwóch BRONI RĘCZNYCH (BROŃ RĘCZNA, DRZEWCOWA, UDERZA JAKO PIERWSZY oraz WYMAGA OBU RĄK), czy w stylu defensywnym, używając saearath do osłaniania się przed ciosami wroga: (wówczas broń posiada cechy oręża DRZEWCOWA, OGŁUSZAJĄCY, PARUJĄCY oraz WYMAGA OBU RĄK, ponadto władający orężem otrzymuje w czasie walki wręcz premię +2 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) lub Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada PANCERZA).
Czyli model dostaje +1 Atak.

dodatkowy atak ma -1 do trafienia?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn marca 04, 2018 11:58 AM
Reply with quote

tak, żeby nie miał -1 do ataku musiałby być jeszcze 'wyważony'


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn marca 04, 2018 03:24 PM
Reply with quote

dzięki.


w przypadku KOROWÓD DZIERZB zawsze trafiam na 8+ i nie biorę pod uwagę innych modyfikatorów?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy