
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:37 AM
|
|
Osobiście nie widzę innych czarów tych nacji na pierwszym miejscu. Są za mocne, może z wyjątkiem tego u WE który daje odporność na strach.
|
|
Back to top
|
|
 |
adrenalbooster
Przebudzony
Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:59 AM
|
|
Dziękuję za komentarze i argumenty.
Całym sercem jestem za propozycją Pepe ale jak na razie serce w życiu nie podpowiadało mi dobrze.  Dlatego kierując się rozumem zamienię kolejnością dwa pierwsze zaklęcia. Nie wydaje mi się to specjalnie przegięte, a rzucający zaklęcia mag to większa szansa na Przekleństwo Tzeentcha.
Natomiast nad innym zaklęciem Elfów Wysokiego Rodu pomyślę.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Blumstein
Przebudzony
Joined: list 13, 2017
Posts: 178
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 10:02 AM
|
|
Pierwszy czar wszystkich magów chaosu (niepodzielonego, Slaanesha, Nurgle'a, Khorne'a i Tzeentcha):
Quote:: |
RZUCONY NA 6+
Czar ma zasięg 12” i po udanym rzuceniu może zostać skierowany na pojedynczy model przeciwnika, także związany walką wręcz (wybrany przez kierującego MAGIEM gracza bez ograniczeń, z wyjątkiem tego, że Czarnoksiężnik Chaosu musi widzieć swój cel). Objęty działaniem zaklęcia model musi wykonać test WT. Nieudany test oznacza, że model traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Należy zauważyć, że zaklęcie może zostać także skierowane na pojedynczy model sprzymierzeńca wielkości człowieka lub mniejszy (czar nie będzie zatem działał na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który został naznaczony Piętnem Tzeentcha. Model taki automatycznie zdaje test WT, ponadto natychmiast odzyskuje wszystkie utracone punkty ŻYWOTNOŚCI, a jeśli model był Powalony na ziemię! lub Oszołomiony!, to natychmiast wstaje i kontynuuje turę normalnie. |
Przecież to są dwa czary w jednym, bardzo łatwe do rzucenia na dwóch kościach i mają ogromny potencjał ofensywny i defensywny.
Porównajmy z innymi czarami Mrocznych Elfów, które są dostępne przy pierwszym rzucie:
Piekielny Wrzask RZUCONY NA 8+
Quote:: |
Zaklęcie może zostać rzucone na dowolny model przeciwnika, również związany walką wręcz, który znajduje się w polu widzenia MAGA. Po udanym rzuceniu zaklęcia należy użyć wzornika płomienia w ten sposób, że cieńszy jego koniec dotyka podstawki MAGA, a szeroki przykrywa wybrany na cel model przeciwnika. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, zostają objęte działaniem zaklęcia automatycznie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, dostają się pod działanie zaklęcia na 4+. Modele objęte działaniem zaklęcia muszą wykonać test CP. Nieudany test oznacza, że modele Uciekają!. Zaklęcie nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ. |
Wiedźmi Lot, 7+
Quote:: |
Udane rzucenie zaklęcia oznacza, że model może wykonać zwykły ruch LOTU na 16”, który może być również ruchem szarży (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży). Model może nawet, jeśli gracz sobie tego życzy, przerwać walkę, w której brał udział, ale w takim wypadku nie będzie mógł szarżować. |
Pocisk Zagłady, 7+
Quote:: |
Pocisk Zagłady jest magicznym pociskiem o zasięgu 18”. Po udanym rzuceniu zaklęcia magiczny pocisk uderza w cel powodując trafienie o SILE K6 z cechą oręża ZATRUTY ATAK |
Fantasmagoria, 10+
Quote:: |
Dopóki zaklęcie 'pozostaje w grze', wszystkie wrogie modele znajdujące się na stole przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonują rzut 3K6 odrzucając kostkę z najniższym wynikiem. Zaklęcie nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ. |
Szczerze, to chętnie bym się zamienił z chaosem na czar, który w 12'' przy nieudanym rzucie na WT przewraca przeciwnika związanego walką wręcz (jeśli go nie eliminuje, to mój bohater albo stronnik go dobija), lub podnosi model, który leży. Nie widzę, który z czarów Mrocznych Elfów jest mocniejszy od wspomnianego czaru chaosu, który można sobie wybrać i na luzie rzucać na 2k6.
Kilka innych, wybranych czarów, które można wybrać jako pierwsze - każdy z nich coś wnosi do rozgrywki. I zupełnie nietrafiony jest argument, że Mroczne Elfy mają Harpie. Zwierzoludzie też mają Harpie a przy tym mogą sobie zasummonować przynajmniej jednego Wilczarza a i sam Szaman Zwierzoludzi ma taką samą szybkość i większą wytrzymałość niż Wieszczka (oboje kosztują tyle samo).
Czary Zwierzoludzi:
Quote:: |
Moc zaklęcia przyzywa K3 Wilczarze Chaosu, które zostają umieszczone w odległości do 12” od Szamana Zwierzoludzi. |
Dodam, że Wilczarze mają o 2 mniej Sz ale o 1 więcej WW i S niż czar Tradycji Bestii u ludzkich magów.
Tradycja Cienia:
7+
Quote:: |
wszystkie ataki (zarówno w fazie strzelania jak i w fazie walki wręcz) wymierzone w objęty działaniem zaklęcia model wykonywane są z karą -1 do testu trafienia |
Tradycja Niebios:
7+
Quote:: |
Dopóki zaklęcie 'pozostaje w grze' model może przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie i zranienie. Nieudane rzuty na trafienie i zranienie uzyskane w przerzucie nie podlegają dalszemu przerzuceniu – nie można nigdy przerzucić już przerzuconych kostek. |
Tradycja Śmierci:
7+
Quote:: |
Udane rzucenie czaru oznacza, że model zaczyna wzbudzać STRACH. |
Tradycja Światła:
7+
Quote:: |
Dopóki czar 'pozostaje w grze', wszystkie ataki bronią dystansową wymierzone w model wykonywane są z SIŁĄ 1 niezależnie od charakterystyki oręża, ponadto model otrzymuje premię +1 do Ochrona Pancerza przeciwko takim atakom lub Ochronę Pancerza na 6+ jeśli nie posiada PANCERZA. |
|
|
Back to top
|
|
 |
Blumstein
Przebudzony
Joined: list 13, 2017
Posts: 178
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 10:46 AM
|
|
Naprawdę nie musisz się zamieniać z chaosem czarami. Wystarczy, że wybierzesz inną bandę.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 12:54 PM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Blumstein
Przebudzony
Joined: list 13, 2017
Posts: 178
|
|
Back to top
|
|
 |
Elmin
Przytomny
Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
ijon
Śniący
Joined: May 23, 2018
Posts: 33
|
Post subject: FAQ...
Posted: Pn lip 01, 2018 07:23 PM
|
|
Kolejne głupie pytania
1. Zrobiłem Inżynierowi talizman z Mechanizmem Szczęścia - nie widziałem opcji zakupu "pustego" talizmanu, więc założyłem że w przypadku tego rodzaju konceptów płaci się za sam mechanizm - dobrze?
2. Mechanizm a prestiż - ten Mechanizm Szczęścia kosztował 30zk, wlicza się go do prestiżu zarówno w sekcji ekwipunek (30/10=3) i dodatkowo 5 za magiczny przedmiot, czy ino to drugie?
3. Muszkiet Krasnoludzki z Mechanizmem Strzelca, a na nim Luneta - prawilne, czy nie? 
4. Zagraliśmy scenariusz "święte źródło", w którym czas jest ograniczony do 8 rund. Pytanie (przyda się też do innych, podobnych): punkty determinacji - czy zwycięzca dostaje dodatkowy punkt determinacji za zakończenie bitwy w 8 turze, czy w tym wypadku dostałby go tylko, gdyby doprowadził do rozbicia przeciwnika?
5. Zaszarżowałem z użyciem Pistoletu Pojedynkowego - przeciwnik dostał kulkę z Bezpośredniego Strzału i został Powalony na Ziemię, więc atak z broni ręcznej wykorzystałem żeby go dobić - dobrze?
6. Z Punktów Odporności wziąłem sobie Pazerność - domyślam się, że jeśli zamierzam Inżynierem robić jakiś mechanizm, to nawet Pazerność nie pozwala mu dać kostki eksploracji?
I jeszcze jedno:
7. Mechanizm zamontowany / Run wykuty np. na broni wielkiej zabiera jej modyfikator +2 do siły, czy on nadal zostaje?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: FAQ...
Posted: Pn lip 01, 2018 08:08 PM
|
|
1. Dobrze.
2. I tu i tu.
3. Dobrze.
4. Jeżeli zrealizował cel scenariusza i wygrał to dostaje.
5. Nie. Nie możesz w jednej fazie walki wręcz tym samym modelem korzystając z wielu ataków automatycznie dobić. Rzucasz normalnie na trafienie i zranienie licząc na lepszy efekt trafienia.
6. Dobrze się domyślasz.
7. Zostaje.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
ijon
Śniący
Joined: May 23, 2018
Posts: 33
|
Post subject: FAQ...
Posted: Pn lip 01, 2018 08:55 PM
|
|
Przepraszam, jeszcze o jednym odnośnie tego scenariusza Święte Źródło zapomniałem:
Ponadto, bohaterowie którzy odnaleźli kosztowności i zdołali wynieść je z pola bitwy, zwiększają ilość odnalezionych w fazie eksploracji Łupów! o +1 za każdy znacznik kosztowności.
To znaczy, że byli w swojej strefie rozstawienia w momencie zakończenia, wyleźli za stół, czy po prostu wystarczy, że mają swoje skrzyneczki w rękach w momencie upływu 8 rundy?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: FAQ...
Posted: Pn lip 01, 2018 09:09 PM
|
|
Wystarczy, że trzymają znaczniki w swoich łapkach. Czyli nawet przegrani mogą wynieść ze stołu łupy które odnaleźli, o ile wykonają udany test CP po ucieczce wymuszone rozbiciem.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|