Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Drużyny
[Warsztat] Drużyny
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 31 32 33
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 11:26 AM
Reply with quote

Po naszych ostatnich nerdzeniach z Blumsteinem i Adrenalem, chciałbym poruszyć temat Animacji Nieumarłych oraz ludzkich band.

Pierwszy plan, to by stawiane Zombiaki lub Scarab Swarmy nie były od razu liczone jak po wykonaniu szarży z sukcesem.
a) Model zombiaka/skarabeuszy wygrzebuje się troszkę czasu, więc jest do użytku dopiero turę później.
b) gracz dowodzący Liczem/Nekromantą, stawia przed grą znaczniki, w którym miejscu może wypuszczać trupiszcze/skaraby
c) model przywoływany jest przy nekromancie i dopiero rusza od niego

Discuss Very Happy

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 11:33 AM
Reply with quote

Zombie wykopuje się po zdaniu liderki Nekromanty, poza tym każdy model szarżowany w ten sposób przez niego może wykonać ucieczkę Wink
Bądźmy również obiektywni Zombie nie jest jakimś mega trudnym przeciwnikiem, sam wielokrotnie tego doświadczyłem szczególnie po ok czwartej potyczce (turniejowej 2).

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 11:40 AM
Reply with quote

Tu nawet nie chodzi o to, czy Zombie jest groźny, tylko jak bardzo użyteczny za niewielki koszt :D. Jak by nie było możliwość zastopowania szarży Ogra kosztem zdania liderki to niski koszt ;).
Samemu trudno mi się ustosunkować, bo nie grałem nigdy przeciw umarlakom w Warheim, aczkolwiek rzuca się to w oczy.

Back to top
View user's profile AIM Address
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:03 PM
Reply with quote

Zombiak to nie trudny przeciwnik, to przeciwnik trudny do zabicia Smile Podobnie scarab swarmy. Łatwy i tani sposób na zastopowanie zagrożenia. Sam zombiak po prostu uważam, że może szarżować, robić cokolwiek innego, ale żeby nie wyskakiwał jak akrobata z ziemi, niech mu to wykopanie się zajmie chwilę Very Happy Gdyby zamiast liderki Nekromanta/Licz zdawał test magii, to bardziej bym to widział, ale to uważam (serio) byłoby zbyt groźne. Dlatego naprawdę wszystko ok, tylko niech Zombiak będzie użyteczny turę później.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:04 PM
Reply with quote

Pepe, a zombiak z 8 ww? Smile
Co do ucieczki - nie każdy może ucieczki dokonać, np. modele związane walką nie.
Imo ostatni turniej pokazał, że jednak z balansem jest coś nie tak.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:05 PM
Reply with quote

Jeśli chodzi o możliwość blokowania szarży to jeszcze niższy koszt oferują psy bojowe. Natomiast w przypadku Zombie i animacji nie widzę powodów do zmian. Tak jak wspomniał Pepe Zombie trzeba najpierw zakopać pod ziemią, co oznacza że nie są one wystawiane na stole i do momentu wezwania nie biorą udziału w potyczce. Ponadto żeby je wezwać nekromanta musi zdać test CP co oznacza że nieudany test lub wcześniejsze wyłączenie z akcji nekromanty powoduje, że Zombie pojawiają się z opóźnieniem lub nie pojawią się wcale Ponadto żeby zatrzymać szarżę ogra trzeba wykonać jeszcze udany test siły.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:11 PM
Reply with quote

Ale to zombiak wychodząc z ziemi szarżuje, więc jeśli to zombiak szarżuje ogra/trolla/bykojednorożcofokę, wychodząc z ziemi, to chyba nie zdaje?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:29 PM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Jak by nie było możliwość zastopowania szarży Ogra kosztem zdania liderki to niski koszt ;).
Odniosłem się do powyższego fragmentu.

Natomiast gdyby modyfikować animację, to trzeba by od razu osłabiać także zasadzkę czy wysoki lot działający na podobnych zasadach.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 12:34 PM
Reply with quote

adrenalbooster wrote:
Pepe, a zombiak z 8 ww? Smile
Co do ucieczki - nie każdy może ucieczki dokonać, np. modele związane walką nie.
Imo ostatni turniej pokazał, że jednak z balansem jest coś nie tak.

Nie ja wymyślałem scenariusze turniejowe. Nie ja wymyśliłem, że można było sobie wybrać przedmiot. Poza tym trzeba było wygrać tą pierwszą potyczkę aby ten przedmiot wybrać.
BTW tak jak wspomniał QC gracz zakopuje modele Zombie i istnieje duże ryzyko, że one w ogóle się na stole nie pojawią. Miałem tak kilka razy, że Nekromanta przeniósł się w zaświaty i straciłem połowę albo i więcej bandy.
Elmin psioczy bo przegrał ze mną, a właściwie to zdecydował się przegrać Very Happy
Gdyby chciał zaryzykować to być może inaczej by się to skończyło ale rozumiem go ogry dużo kosztują i wolno się rozwijają Wink

Co do balansu to się z tobą nie zgodzę, grałem z Krzychem88 i moje Zombie padały jak muchy w starciu ze szczurami mimo, że miałem 8WW. Dużo zależy od umiejętności graczy i od szczęścia również.

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 01:56 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Natomiast gdyby modyfikować animację, to trzeba by od razu osłabiać także zasadzkę czy wysoki lot działający na podobnych zasadach.
Wysoki lot to jednak nie to samo - potrzebne są dwa testy i ryzykuje się zniknięcie modelu na k3 tury Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Cz grud 13, 2018 02:13 PM
Reply with quote

Jak animacja nie wyjdzie to też tracisz model na k3 tury. Poza tym wysoki lot jest zdecydowanie bardziej przegięty bo możesz zaszarżować praktycznie każdy model na stole, a z animacji tylko model w 12" od Nekromanty.

Back to top
View user's profile
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pt grud 14, 2018 10:20 AM
Reply with quote

Właśnie wolałbym Pepe zaznaczyć, że raczej sytuacja w naszym meczu, sprawiła że zacząłem o tej zasadzie gadać z chłopakami. Szczerze, Twój ruch był sprytny i bardzo dobrze zagrany, nijak nie ujmuję Ci wykorzystania tej zasady Smile Po prostu wydała mi się mocno OP, ale w sumie fakt tego, że może nie wyjść przy LD wydaje mi się nikłą wadą. Nie mniej - co jest faktem, jak zdetonowałeś sobie nekromantę, to żadne zombiaki nie wyszły Wink

A co do ludzkich band, zastanawialiśmy się, jak je delikatnie wzmocnić z emfazą na słowo delikatnie. Chodzi o to, że granie np. Ostland vs. Orkowie/ Krasnoludy/Beastmeni okazuje się często być sporym problemem.
Nasze sugestie to:
-lekkie zmniejszenie kosztu modeli (szczególnie w miarę podstawowych)
-dodatnie np. takim Miecznikom poza Szermierzem np. Siłacza albo coś w ten deseń

Nie mniej, jesteśmy ciekawi czy macie jakieś pomysły Very Happy

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pt grud 14, 2018 12:28 PM
Reply with quote

Pepe - zgadzam się z Tobą, aczkolwiek nie do końca :D.

Modele z Wysokim Lotem mają trochę inny cel, niż animowane zombie. Np taka Harpia, czy Żyrokopter ma za zadanie wjechać na ostro w HVT (High Value Target) przeciwnika - żeby tego dokonać, model musi zdać dwa testy. O samym powodzeniu akcji już nie mówię, bo walka to walka - Zombie też musi mieć udane rzuty, żeby uszkodzić przeciwnika, ale o tym później. Model z wysokim lotem można łatwo skontrować po prostu obstawiając swoje HVT na tyle ciasno, żeby podstawka lądującego modelu się nie zmieściła - takie HVT w swojej bandzie jest Ci dość łatwo określić, więc bronisz się przed agresją modeli z Wysokim Lotem przyjmując odpowiednią formację. Raczej nie będziesz ich stosował do blokowania ruchów przeciwnika, bo są do tego po prostu za drogie i ryzyko wysłania takiego modelu w przestworza jest dość wysokie (np. Harpia znika ze stołu na 2-3 tury - wtedy jest kompletnie nieprzydatna, wydane ZK nie pracują w tym czasie).

Animowany Zombie z kolei daje bardzo duże utility - pomaga chronić HVT przed szarżą zagrażających im modeli. Owszem, trzeba wykonać udany test (podstawowe CP Nekromanty = 7), ale wystarczy go wykonać tylko raz. Zombie wyskakującego spod ziemi już nie skontrujesz - jeżeli Nekromancie uda się go przywołać, to po prostu jest i trzeba mu przywalić w czambuł, żeby się go pozbyć, a Nekromanta ma już wtedy przynajmniej jedną turę, żeby zmienić pozycję na bezpieczniejszą. Ponadto model związany walką z Zombie jest też wrażliwy na ataki pozostałych członków bandy - utility jest ogromne, bo po prostu masz przewagę czasu i uziemiasz na jakiś czas HVT przeciwnika.

Co do Psów (np Łowców czy Middenheimu) - nie zgodzę się z porównaniem, bo o ile model z Wysokim Lotem pojawia się w praktyce znikąd, podobnie animowany Zombie, to pies musi przebyć dystans szarży, w tym czasie jest narażony na ataki dystansowe, ktoś może przejąć jego szarżę itd. itp.

Back to top
View user's profile AIM Address
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pt grud 14, 2018 03:14 PM
Reply with quote

Co do band ludzkich - gram właściwie tylko nimi (Averland, Kislev, sprawdziłem Psy Wojny, teraz Łowcy Czarownic, ale rozegrałem tylko dwie potyczki), z drobnym wyjątkiem w postaci kilku potyczek Dark Elfami i też mam wrażenie, że są odrobinę underpowered. Co prawda mają fajne bonusy w postaci dostępności ekwipunku i stronników, ale przez to, że na starcie ich statystyki są dość średnie, to słabo się skalują w porównaniu z takimi Orkami czy Krasnalami - jeśli chcemy być na równi Siłą z wytrzymałością takich dajmy na to Krasi czy Orków, musimy już brać halabardę, przez co tracimy ten jeden atak lub broń dwuręczną, co sprawia, że bijemy ostatni.

Nie jestem pewien czy ich bonusy do dostępności przedmiotów i stronników równoważą braki w statystykach.

Może jakieś dodatkowe opcje, typu Nienawiść do określonych band (np. Averland fluffowo mógłby nienawidzieć Zielonoskórych, Kislev - band Chaosu itp itd.) poprawiłby sytuację. Albo dodatkowe skille na start dla Myśliwych, czy Kuszników (np Kusznik podobnie do Krasnali mógłby strzelać po ruchu), może jakieś dodatkowe skille dla Wojowników jak Siłacz (moglibyśmy rekrutować pełnoprawnych Greatswordów, którzy nie biliby ostatni z bronią dwuręczną)?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pt grud 14, 2018 04:28 PM
Reply with quote

Też ostatnio nad tym myślałem ale w sumie jedynym rozwiązaniem jakie biorę pod uwagę, jest obniżenie, na przykład o -5 zk, kosztu stronników.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 31 32 33
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Galeria - Figurki [Warsztat] Zwiadowcze stado klanu Eshin.
Szczuroludzie do Warheim FS.
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
25 quidamcorvus 20824 [Warsztat] Zwiadowcze ...
 Śr wrz 04, 2019 04:18 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Magiczne przedmioty
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
123 quidamcorvus 64206 [Warsztat] Magiczne pr...
 Pn sierp 18, 2019 03:45 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Machiny wojenne. 0 quidamcorvus 5771 [Warsztat] Machiny woj...
 Cz lip 18, 2019 09:19 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Magia...
...nowe zaklęcia.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
75 Repentia.Vlk 82604 Re: [Warsztat] Magia.....
 Pt May 24, 2019 09:24 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Trucizny, mikstury & Narkotyki 2 quidamcorvus 4278 [Warsztat] Trucizny, m...
 Cz marca 21, 2019 06:54 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy