Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Taktyki & Strategie [Warheim FS] › Mroczne Elfy z Naggaroth
Mroczne Elfy z Naggaroth
Czyli co zrobić, żeby zarobić i się nie narobić.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Rizzen
Nieświadomy
Nieświadomy

Rizzen

Offline

Joined: czerw 14, 2012
Posts: 8

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz czerw 14, 2012 09:09 PM
Reply with quote

Ponieważ mam zbiór DE do WFB oczywistym wyborem w Warhaimie było Druchii. Oto mój pomysł na drużynę:

szlachcic [140 zk.]
sztylet / miecz / pancerz średni / tarcza / hełm / kusza powtarzalna

wieszczka [65 zk.]
sztylet / kostur

korsarz [95 zk.]
sztylet / pist. strzał. powt. / płaszcz z łusek / pancerz średni / tarcza / hełm / draich

egzekutor [90 zk.]
sztylet / draich / pancerz średni / tarcza / hełm

widmo [55 zk. x 2 = 110 zk.] x 2
sztylet / kusza powtarzalna / hełm

Suma 500 zk.
Drużyna liczy 6 osób, stawiałem na solidne opancerzenie. Pół drużyny solidnie strzela, reszta do walki, z chęcią zobaczę jak sobie radzą - muszę tylko znaleźć kogoś do grania Razz

Back to top
View user's profile
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Pt sierp 31, 2018 05:17 PM
Reply with quote

Ktoś ma jakieś porady jak grać tą bandą, bo póki co jest mocny dramat Very Happy

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Pt sierp 31, 2018 06:28 PM
Reply with quote

zawsze oszczędzam na ekwipunku bohaterów żeby mieć na stronników.
z początku grałem ba harpiach + 2-3 niewolników; Ale w kampanii bardziej sprawdzają się wojownicy z włoczniami i puklerzami + niewolnicy
wiedźmy są zajebiste Ale jednostrzałowe z powodu braku parowania i pancerza. taka gra zero jedynkowa - albo wykoszą za pierwszym strzałem albo idą do piachu.
Kusze jeszcze nigdy nie dały tego, czego możnaby się po nich spodziewać.
przetestowałem tą bandę wzdłuż i wszerz i wychodzi, że jest jedną z mniej elastycznych band, a wysokie poziomy dostępności modeli potrafią przekreślić całą kompanię.
Choć bandą estetycznie/ klimatycznie jest jedną z lepszych IMO
A Maniex tak moje zmalował maniexite.blogspot.com...i.html?m=0

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Pt sierp 31, 2018 07:50 PM
Reply with quote

Niestety mroczne elfy cierpia na problem drogich ale miekkich stronników.

Komplet bohaterów + komplet harpii + niewolnicy to jest chyba dobra opcja.

Problem jest taki że strzelasz gorzej niż normalne elfy, bijesz się gorzej niż normalne elfy ( maja 100 zk na sprzęt także z tego powodu między innymi )

Jest możliwość dużej ilości tanich modeli... ale nie takiej jak u band bazujących na tanich modelach i silnej elicie. Masz 225 za komplet bohaterów. Jak dasz do tego 8 niewolników to masz 195 zk na sprzęt co daje ci pewne możliwości ale no dalej - masz pancerne modele z wt3 s3 i mięsko. Chyba lepiej zamiast sprzętu i niewolników kupić 5 harpii ( 175 ) i za pozostałe 100 kupić wojownika, wiedźmę i niewolnika i jakąś broń dla wojownika. To daje ci po 1 potyczce możliwość jakiegoś rozwoju ( bo harpie będą dobrze na początku tak jak niewolnicy ale z czasem zwyczajnie odpadają w wyścigu )

Ale to tylko teoria. W każdym razie - harpie z ich wysokim lotem to must have.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Pt sierp 31, 2018 09:50 PM
Reply with quote

Mam za sobą jakieś 4-5 potyczek Daiuszami i mam wrażenie, że banda składa się z części, które są fajne, ale nie za bardzo współpracują ze sobą:
- jeżeli oprzesz się na niewolnikach jako żywej tarczy, nie wykorzystujesz mobilności Elfów
- jeśli oprzesz swoją taktykę na harpiach, może wyjść na to, że no połowa harpii zawisnie w powietrzu i spadnie na wrogów za późno (zdarzyło mi się raz, że jedna z Harpii nie brała w ogóle udziału w grze przez niefartowne rzuty)
- jeśli chcesz iść do walki wręcz i nie korzystać z wysokiego lotu harpii, musisz do niej dojść najlepiej z niewolnikami na czele, bo każdy stronnik jest cenny i rzadki
- ciężko oprzeć się na strzelaniu, bo - 1 przy podwójnym strzale robi robotę - dawało to dobre rezultaty, kiedy mój Highborn miał 7 WS, czyli całkiem sporo ponad normę

Mam wrażenie, że ciężko jest ta banda obrać taktykę i się jej trzymać jeśli odpierasz się na wysokim locie. Jeśli się na nim nie odpierasz i bierzesz niewolników na masę - tracisz mobilność.
Jeszcze nie sprawdzałem rozpiski z bohaterami w ciężkich pancerzach (-1 Sz sprawia, że bohaterowie idą równo z niewolnikami i jesteś bezpieczniejszy,ale jednak boli utrata mobilności).
Odnoszę wrażenie, że to banda, która bardzo mocno opiera się na udanych rzutach i wysokie statystyki pomagają szczęściu, ale w Warheim przede wszystkim staram się minimalizować ryzyko, więc nie idzie ona w parze z moim stylem gry. Myślę, że bardzo pomoglaby im w rozpisce obecność jakiegoś dużego stwora z T4.

Back to top
View user's profile AIM Address
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Sb wrz 01, 2018 07:28 AM
Reply with quote

Może któraś z Meduz z 8 edycji zamiast Rydwanu?

Bo póki co moja piechota jest szybsza niż rydwan, nie wspominając już Głupoty Very Happy

Back to top
View user's profile
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Pn wrz 10, 2018 12:30 AM
Reply with quote

Jestem zarówno za meluzynami jak i tymi latającymi darkelfkami <3

Back to top
View user's profile Visit poster's website
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 12:32 PM
Reply with quote

Kampania na ukończeniu to podzielę się spostrzeżeniami i pomysłami dla tych którzy chcieliby zagrać tą bandą w Kampanię:

Pierwsza i najważniejsza rada!
Pomalujcie figurki na zielono i grajcie jako Leśne elfy, albo na biało i grajcie jako Wysokie elfy

Dla tych którzy się uparli (jak ja), żeby jednak nimi grać:
Bohaterowie: tych początkowych najlepiej przerobić wg trójcy świętej Zabójczy Cios-Unik-Smokobójca dać Draichiry, Pancerze z Imithril i Płaszcze Morskiego Smoka.
kombinacja Druzgocący i Zabójczy Cios daje wam magiczną szansę 23% na insta kill po trafieniu.

Mag: Wiedźmi lot, Krzyk, Fantasmagoria, resztę czarów można sobie wsadzić w Dhar (losowa siła czarów!!!!!! Shocked )

stronnicy: tu interesują nas tylko wojownicy, harpie i jeden niewolnik

Wojownicy: Jeśli masz gigantycznego farta w kościach wystarczy dwóch
Jednego przerabiasz na Chłopaka z talentem (Pożeracz Życia, Bystry Wzrok, Skrytobójca, Strzał penetrujący)
Drugiego na Chorążego (sztandary od Strachu lub +1 Ataku w zależności od potyczki)

Harpie: kup pięć. Jednostka tak pięknie wszechstronna, że aż dziw że jest w tej bandzie.

Niewolnik: sztuk jedna, jeśli masz Królową Harpii

Najemnicy: Nie masz dostępu więc z głowy
Postaci Dramatu: Podgarde Czerwona-Królowa Harpii. Twoje Harpie stają się jeszcze lepsze!!!

Kilka słów o pozostałych jednostkach.
Wiedźmy - przeniesienie z mechaniki k6 na 2k6 ścięło skuteczność zatrutego ataku o połowę. Przy tym jest to najdelikatniejsza z i tak kruchych jednostek.

Zwiadowcy: W zależności od wylosowanego scenariusza, albo przepłacony wojownik, albo dobry wojownik. Tylko ta beznadziejna kusza jako eq startowe.

Jeźdźcy Mroku: Zaporowa cena

Rydwan i Więźniarka: Głupota zwierząt pociągowych. Boli. Bardzo.

Ogólnie podsumowując banda przepisana bez pomysłu z Army Book z 7 edycji. Przesiadka na inną mechanikę i skalę bardzo im zaszkodziła.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 02:24 PM
Reply with quote

@verdome masz jakieś sensowne propozycje zmiany?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 03:16 PM
Reply with quote

Wyrzucenie kuszy samopowtarzalnej z eq Zwiadowców i obniżenie kosztu jednostki do 45.

Wiedźmy: wyrzucamy furię i zatruty atak. Dodajemy Im większy tym lepszy +1 WW +1S przy walce z przeciwnikami o podstawce co najmniej 40mm.
Balet Śmierci Ward Save 5+ przy walce z dwoma lub większą ilością przeciwników. Zmieniamy nazwę na Siostry Rzezi.

W obecnej formie Wiedźmy to po prostu strata 50 zk. A tak mamy jednostkę do ryzykownego rzucenia w duzy cel albo zbiorowisko słabych wrogów

Jeździec mroku: zamienił bym włócznie na kuszę samopowtarzalną.
Przy koszcie 120 zk wolałbym nie dokładać kolejnych 25 zanim będę miał sensownego harcownika.


W pojazdach dodałbym opcję wyboru czy ciągnął rumaki elfów czy zimnokrwiste.

Wybór czy szybciej ale delikatniejsze zwierzęta, czy wytrzymalszy pojazd ale narażony na samozniszczenie

Mag: Dodałbym możliwość zwiększenia Siły czaru o 1 pkt za zwiększenie trudności czaru o 2 pkt. Czar można zboostować Max o 3 pkt, siła zboostowanego caru nie może przekroczyć Siły 5. Zboostowane czary tracą zatruty atak.

Rozumiem ideę Sparowanie k6 siły i zatrutego ataku w teorii daje nam niezłe czary które albo walną mocno albo mają szansę ominąć WT. Tyle teorii, w praktyce to ciągłe modlenie się o dobry rzut żeby tylko ten cholerny Mag coś sensownego zrobił.

Nienawiść zmienił w Nienawiść (Wysokie Elfy).
W obecnej formie nienawiść wycina nam całkowicie możliwość grabieży eq wroga, co przy mniejszej ilości bazowych herosów, podatkiem od uszu i karą do dostępności wydaje się kopaniem leżącego. No i korsarze którzy nie mogą grabić xD

Sprawdzałem czym można zastąpić przerzuty na trafienie. Niestety zdolności z FB i AoS są mocno przekokszone. Więc wykoncypowałem coś takiego:
Maruderzy Khaina: Jeśli w Walce Wręcz działamy przed przeciwnikiem to przy udanym trafieniu i zranieniu dorzucamy kość k6. Jeśli nowa kość stworzy dublet który oznacza trafienie lub zranienie rzut traktujemy jak krytyk na potrzeby Zatrutego ataku, Zabójczego ciosu i trafienia krytyczengo. (w praktyce zwiększa to szansę na krytyka z 8% na 11%, w 10 rozgrywkach testowych zmieniło zwykłe trafienia w krytyka śr. 2.3 razy)

Edit: dopisałem pokrótce tok mojego rozumowania.


Last edited by verdome on Cz stycz 10, 2019 03:40 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 03:38 PM
Reply with quote

Ze zwierzętami pociagowymi dobry pomysł.

Siostry Rzezi bez szans. Za to pomysł na Postać Dramatu ze zdolnością Pogromca jest ciekawy. Wiedżmy prawdopodobnie dostaną MO na 6+.

Co do losowej siły zaklęć, to mag może wziąć chowańca 'kafar' który pozwala na przerzut rzutu ustalającej wartość siły zaklęcia. Zapis będzie doprecyzowany w nowej edycji podręcznika.

Maruderzy Khaina - nie. Wolałbym coś w ramach istniejących mechanik.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 03:53 PM
Reply with quote

Myślałem jeszcze nad Szermierzem zamiast Nienawiści do wszystkich ale wydawało mi się to masłem maślanym.

A już z całkowicie głupich pomysłów to Strach dla całej bandy Very Happy

Kafar jest tylko dla Magów Chaosu, chyba że chodzi tu o wszystkich władających magią Dhar.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 06:07 PM
Reply with quote

Kafar jest dla wszystkich ale zapis jest nieprecyzyjny dlatego poprawię.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 09:43 PM
Reply with quote

"Wiedźmy - przeniesienie z mechaniki k6 na 2k6 ścięło skuteczność zatrutego ataku o połowę. "
z tym się nie zgodzę - szansa jest dokładnie taka sama, rachunek prawdopodobieństwa! dublet ma dokładnie taką samą szansę na wypadnięcie jak 6.
Rzut pierszą kością nie ma najmniejszego znaczenia, bo zawsze wypadnie 'coś'. Szansa na wypadnięcie dokładnie tego samego 'czegoś' na drugiej kostce to 1:6.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Mroczne Elfy z Naggaroth
Posted: Cz stycz 10, 2019 10:38 PM
Reply with quote

Sprecyzowałem zapis, i Wieszczka Khaina może w ramach awansu wybrać chowańca kafar, który pozwala na przerzut Siły pomyślnie rzuconych zaklęć.

Ponieważ Wiedźmy Khaina i tak nie może parować mieczem, to można zmienić broń na włócznię, dzięki czemu modele będą mogły jeszcze lepiej wykorzystywać swoją Inicjatywę. W celu zwiększenia wytrzymałości proponuję ochronne tatuaże dające Magiczną Ochronę na 6+.

Co do głupoty wierzchowców i zwierząt pociągowych, to doprecyzowałem zapis:
Quote::
Głupota a kawalerzyści & woźnice:
Zdarza się czasem, że bohater dosiada WIERZCHOWCA lub powozi ZWIERZĘTAMI POCIĄGOWYMI, które podlegają zasadzie specjalnej GŁUPOTA. Jeżeli WIERZCHOWIEC lub ZWIERZĘ POCIĄGOWE odczuwa skutki działania GŁUPOTY, to na początku tury należy przeprowadzić stosowny test, lecz używając współczynnika CP bohatera, a nie WIERZCHOWCA czy ZWIERZĘCIA POCIĄGOWEGO. Jeżeli test zakończy się niepowodzeniem, bohater pozostaje na miejscu razem z WIERZCHOWCEM lub ZWIERZĘCIEM POCIĄGOWYM, które podlega opisanym powyżej zasadom. Należy zauważyć, że bohater nie może rzucać czarów ani strzelać, póki WIERZCHOWIEC lub ZWIERZĘ POCIĄGOWE nie przełamie GŁUPOTY.

Poza tym ogólnie cena kawalerii zostanie obniżona o 20 zk.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 4
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Recenzje... [ORTH Multimedia]Wchodzę tam! Leśny Trakt, Mroczne Podziemia 0 quidamcorvus 1732 [ORTH Multimedia]Wchod...
 Sb kwiet 06, 2019 02:21 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Leśne Elfy z Athel Loren - rozpiska
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
17 Blumstein 13057 Leśne Elfy z Athel Lo...
 Pt lut 02, 2018 11:21 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki Warheim / Elfy Wysokiego Rodu 2 MichałDwarfCrypt 3675 Warheim / Elfy Wysokie...
 Śr May 24, 2017 04:13 PM 
Grish View latest post
No new posts Galeria - Figurki [Galeria] Mroczne Elfy z Naggaroth
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
27 quidamcorvus 29705 Re: [Galeria] Mroczne ...
 Pn kwiet 20, 2014 11:01 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki [Galeria] Leśne elfy z Athel Loren 3 quidamcorvus 8340 [Galeria] Leśne elfy ...
 Śr marca 07, 2012 02:24 PM 
bano View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy