Trucizny, mikstury & Narkotyki:
Trucizny to substancje często wykorzystywane przez skrytobójców, a niekiedy także przez ambitnych i bezwzględnych arystokratów. Pomysłowy i wyrachowany truciciel może zabić niemal każdego.
Trucizny są bardzo nietrwałe i szybko tracą swoje zabójcze właściwości. Zamknięta w fiolce TRUCIZNA, która nie zostanie wykorzystana do końca potyczki ulotni się i straci swe zabójcze właściwości. Zawartą w fiolce porcją TRUCIZNY można w trakcie sekwencji po potyczce w czasie podziału ekwipunku zatruć ostrze pojedynczej broni siecznej lub broni drzewcowej. Trucizną można także pokryć komplet ostrzy broni miotanej lub groty strzał czy bełtów miotanych z broni dystansowej nieprochowej. Naniesiona na oręż trucizna będzie skuteczna jedynie do końca kolejnej rozgrywki. Należy zauważyć, że oręż może być zatruty wyłącznie jednym rodzajem TRUCIZNY na raz. Ponadto, trucizny nie można nanieść na ostrza broni magicznej, runicznej oraz mechanicznej.
MIKSTURY to napoje, których spożycie wywołuje niezwykłe efekty. Ich warzenie wymaga znajomości ziół lub receptur alchemicznych.
Tak jak zielarze znają się na ziołach, tak alchemikom i aptekarzom nieobce są tajniki różnych związków chemicznych, zarówno tych mających dobroczynny wpływ na organizm, jak i tych szkodliwych. Wśród mętów społecznych miast nie brakuje głupców, którzy wykorzystują NARKOTYKI w celach rozrywkowych oraz zarobkowych. Osoby, którym sprzedają narkotyki kończą zwykle jako osoby uzależnione od narkotyków i zdane całkowicie na łaskę i niełaskę dostawcy. Dlatego też światłe umysłu odradzają używania takich specyfików
Jeśli w opisie specyfiku nie napisano inaczej, model musi spożyć MIKSTURĘ lub NARKOTYK w trakcie sekwencji po potyczce w czasie podziału ekwipunku, a działanie specyfiku utrzymuje się do końca kolejnej potyczki. W czasie rozgrywki bohater może znajdować się pod działaniem wyłącznie jednego, zażytego ostatnio specyfiku.
Czarny Lotos (trucizna):
Czarny Lotos to śmiertelnie trująca roślina, która rośnie w niebezpiecznych dżunglach Karin Południa.
Ostrze pokryte Czarnym Lotosem zyskuhe cechę oręża ZATRUTY ATAK oraz PRECYZYJNE UDERZENIE.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ powszechną.
CENA: 10+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 6.
Drętwa Woda (trucizna):
Tworzona na podstwie sekretnych starożytnych receptur Drętwa Woda paraliżuje układ nerwowy ofiary, a każdy rana niszczu równie skutecznie ciało jak i umysł.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, wrogi model trafiony i zraniony orężem pokrytym TRUCIZNĄ, któremu nie powiódł się rzut na Ochronę Pancerza zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!. Ponadto, wrogi model bohatera natychmiast otrzymuje dodatkowe +1 Punkt Obłędu.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 7.
CENA: 80+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.
Fluid Węża Morskiego (trucizna):
Tę truciznę uzyskuje się z ciał Morskich Węży zamieszkujących wody Oceanu Zachodniego. Nawet lekkie skaleczenie bronią, której ostrze zostało zanurzone w jadzie, wywołuje potworny ból.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK oraz DRUZGOCZĄCY i PRECYZYJNE UDERZENIE.
UWAGI: Dla kompanii Piechoty morskiej z Marienburga, Piratów z Sartosy, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Łupieżczej kompanii Fimirów, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 20+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.
Grobowy Korzeń (trucizna):
Powiada się, że rosnący w cmentarnej ziemi grobowy korzeń zdolny jest położyć kres plugawemu istnieniu wszelkich nienaturalnych istot.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ użyte przeciwko modelowi podlegającemu zasadzie MAG, NIEUMARŁY lub ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, DEMON lub OPĘTANY zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK oraz PRECYZYJNE UDERZENIE.
UWAGI: brak.
CENA: 20+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 8.
Jad Mantikory (trucizna):
Jad Mantikory to jedna z najbardziej śmiertelnych trucizn, jakie kiedykolwiek przyrządzono, nawet najmniejsza rana nie zabliźnia się i prowadzi do wykrwawienia.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK oraz PRECYZYJNE UDERZENIE, a każda niewybroniona rana powoduje utratę nie 1, ale K3 punktów ŻYWOTNOŚCI.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 40+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.
Jad Zielonego Skorpiona (trucizna):
Tę szczególnie groźną truciznę pozyskuje się z jadu pewnego gatunku skorpionów żyjących wśród piasków Arabii. Podobnie jak w przypadku jadu pająków, truciznę skorpionów pozyskuje się z trucheł ukąszonych przez nie stworzeń. Ich skażoną krew przelewa się do zbiornika, gdzie wysycha, a następnie jest ucierana na drobny proszek.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, wrogi model trafiony orężem pokrytym TRUCIZNĄ, któremu nie powiódł się rzut na Ochronę Pancerza zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!. Ponadto, wrogi model bohatera natychmiast otrzymuje dodatkowe +K3 Punkty Obłędu.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 7.
CENA: 100+4K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.
Pajęcza Toksyna (trucizna):
Ta groźna trucizna paraliżująca pozyskiwana jest z ciał zwierząt otrutych pajęczym jadem.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, jeżeli wrogi model bohatera w wyniku trafienia i zranienia zatrutym orężem zostanie Wyłączony z akcji!, to należy natychmiast wykonać rzut K66 i odczytać wynik w TABELI CHORÓB PSYCHICZNYCH (zobacz paragraf
OBŁĘD w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA).
UWAGI: Dla kompanii Piechoty morskiej z Marienburga, Piratów z Sartosy, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 60+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.
Szkarłatny Liść (trucizna):
Ta niepozorna roślina jest dość pospolita na podmokłych rejonach Starego Świata, a wywar przyrządzony z liści krzewu zdolny jest sparaliżować stworzenie o słabszej obdporności.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, wrogi model trafiony i zraniony orężem pokrytym TRUCIZNĄ, któremu nie powiódł się rzut na Ochronę Pancerza musi natychmiast wykonać test
WT. Niepowodzenie oznacza, że model zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!. Ponadto, wrogi model bohatera natychmiast otrzymuje dodatkowe +1 Punkt Obłędu.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 60+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.
Zguba Pogromcy (trucizna):
Ta specyficzna i trudno dostępna toksyna pozwala nawet nieporoznemu wojownikowi powalić znacznie potężniejszego przeciwnika.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, w rzutach na zranienie SIŁA trafienia zadanego orężem pokrytym TRUCIZNĄ przed uwzględnieniem modyfikatorów broni rośnie, dopóki nie zrówna się ze współczynnikiem
WT przeciwnika, aż do maksymalnego poziomu 6. Wyznaczona tak SIŁA używana jest również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu.
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 60+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.
Żmijowy Jad (trucizna):
Czarne żmije z Arabii należą do najbardziej jadowitych węży Starego Świata. Jedynie najzręczniejsi łowcy potrafią uzyskać truciznę z ich gruczołów jadowych, a nawet wśród nich zdarzają się ofiary śmiertelne. Płynna trucizna działa niczym kwas, parząc i wyżerając skórę, a jej opary mogą powodować silne łzawienie, a nawet uszkodzenie wzroku.
Ostrze pokryte TRUCIZNĄ zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK. Ponadto, jeżeli wrogi model w wyniku trafienia i zranienia zatrutym orężem zostanie Wyłączony z akcji! to w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce przeciwnik musi wykonać dwa rzuty na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, zaś gracz, którego bohater włada zatrutym orężem ma prawo wybrać jeden z dwóch wyników. Skutki wybranego rezultatu stosuje się niezwłocznie. Drugi wynik zostaje zignorowany
UWAGI: Dla kompanii Cyrkowców z Ligii Ostermarku, Piechoty morskiej z Marienburga, Żołnierzy z Reiklandu, Piratów z Sartosy, Psów Wojny, Raubritterów z Księstw Granicznych, Niziołków z Krainy Zgromadzenia, Leśnych Elfów z Athel Loren, Mrocznych Elfów z Naggaroth, Jeźdźców Wilków, Łupieżczej kompanii Fimirów, Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu, Zbrojnego stado Zwierzoludzi, Nieumarłego zastępu z Nehekhary, Zwiadowczego stada klanu Eshin, Poganiaczy klanu Moulder, Kultu zarazy klanu Pestilens, Harcowników klanu Skryre, Zbrojnego stada klanu Mors, Pleminia Leśnych Goblinów, Nocnych Goblinów, Załogi Zielonoskórych Kaprów, Jaszczuroludzi z Lustrii TRUCIZNA posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 60+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.