
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Wydarzenia [Warheim FS] › Turnieje Warheim FS › [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
[Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
..w klubie Inny Wymiar, Katowice ulica Dębowa 49
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
Inkq
Śniący
Joined: paźdź 13, 2018
Posts: 33
Filia Małopolska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Sb marca 16, 2019 12:07 PM
|
|
Elmin wrote: |
Ja ciagle nie wiem z czym chcę jechać no :C |
Kleska urodzaju?
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 18, 2019 02:59 PM
|
|
Ok najwyższy czas przeczytać scenariusze.
Do poprawy informacja o konkursach ze strony piątej. No chyba, że trzeba mieć obozowisko i herolda
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Wt marca 19, 2019 10:37 PM
|
|
Drobna zmiana w drugim scenariuszu.
I jest też poprawiony regulamin, o TUTAJ.
Quote:: |
Brudny, brzydki i zielony
Warownia rozbójników została zdobyta lecz większość ukrytych w niej Zielonoskórych korzystając z ukrytego tunelu zdołała uciec i zabrać ze sobą młodego arystokratę. Pościg trwał długo i zakończył się schwytaniem jednego z rozbójników, jednak nim kompania zdołała przesłuchać Goblina do obozowiska pokradli się przeciwnicy, którzy postanowili nie czekać na efekt przesłuchania i odbić jeńca, nim ten podzieli się cennymi informacjami z wrogą drużyną.
Teren:
Zaleca się aby potyczka została rozegrana na stole o wymiarach 4’x3’. Na środku pola bitwy należy umieścić element terenu o średnicy około 6”, który w scenariuszu brudny, brzydki i zielony będzie pełnił rolę więzienia w którym umieszczony zostanie POJMANY Zielonoskóry. Następnie każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie elementów terenu wiejskiego (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejsku pola bitwy. Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementu terenu wiejskiego się nie skończą.
Pogoda:
Księstwa Graniczne to niespokojny, targany konfliktami rejon Starego Świata, gdzie nawet pogoda zdaje się rządzić własnymi prawami. W chwili rozpoczęcia potyczki nad polem bitwy panuje pogodny dzień, jeżeli jednak w rzucie na zdarzenie losowe wypadnie 6, to natychmiast należy wykonać rzut na pogodę zgodnie z zasadami podanymi w paragrafie Pogoda w Starym Świecie podręcznika głównego do Warheim FS.
Drużyny:
‘Obrońcą’ rozbójnika zostaje kompania, w szeregach której służy więcej modeli bohaterów oraz CHORĄŻYCH i SYGNALISTÓW. Jeżeli obie drużyny posiadają tyle samo modeli bohaterów oraz CHORĄŻYCH i SYGNALISTÓW, ‘obrońcą’ zostaje drużyna w szeregach której służy większa liczba modeli – jeżeli obie kompanie liczą tyle samo postaci, należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi ‘obrońcę’.
‘Obrońca’ wykonuje rzut K3, którego wynik określi ilość znaczników kosztowności posiadanych przez drużynę na początku potyczki. Znaczniki należy rozdzielić pomiędzy należących do kompanii bohaterów, przy czym, na początku rozgrywki, żaden model nie może nieść więcej niż jeden znacznik.
Następnie ‘obrońca’, w wybranej przez siebie kolejności, wykonuje rzut K6 dla każdego bohatera i grupy stronników należących do drużyny. Wynik 1-2 oznacza, że modele rozproszyły się w trakcie pościgu za banitami i będą mogły dołączyć do reszty kompanii dopiero w następnych turach. Wynik 3+ oznacza, że modele mogą zostać rozstawione na początku rozgrywki, należy zauważyć, że przynajmniej jeden bohater i grupa stronników musi zostać rozstawiona na początku potyczki. Jeżeli dla wszystkich bohaterów i grup stronników gracz uzyskał rezultat 1-2, ostatni z bohaterów i grupa stronników zostaje wystawiona automatycznie na początku rozgrywki.
‘Obrońca’ rozstawia jako pierwszy dostępne modele bohaterów i grup stronników. Modele mogą zostać wystawione w dowolnym miejscu na powierzchni stołu w odległości nie mniejszej niż 3” od siebie oraz przynajmniej 6” od 3’ krawędzi stołu oraz 6” od więzienia w którym umieszczony zostanie POJMANY rozbójnik.
Następnie ‘atakujący’ rozstawia swoje modele jako drugi w strefie rozstawienia znajdującej się na jednej, wybranej przez gracza 3’ krawędzi stołu. Zaś na środku pola bitwy, wewnątrz więzienia, należy umieścić model reprezentujący POJMANEGO Zielonoskórego. Model Zielonoskórego do momentu odbicia przez dowolny ‘atakujący’ model bohatera lub CHORĄŻEGO lub SYGNALISTĘ lub innego stronnika (należy zignorować innych stronników podlegających zasadzie DEMON, ZWIERZĘ, ZWIERZĘ POCIĄGOWE, WIERZCHOWIEC, NIEUMARŁY (za wyjątkiem tych, którzy podlegają zasadzie ŚWIADOMY), LEŚNY DUCH, ISTOTA ETERYCZNA oraz MACHINA WOJENNA) traktowany jest jak model Powalony na ziemię!
Na początku drugiej, trzeciej, itd., tury ‘obrońcy’, w fazie ruchu podczas wykonywania pozostałych ruchów gracz musi wykonać rzut K6 dla każdego niewystawionego na początku rozgrywki bohatera lub grupy stronników. Rezultat 3+ oznacza, że należy wykonać rzut Kostką Rozrzutu, aby losowo określić krawędź stołu i punkt na tej krawędzi, w którym pojawi się model, zupełnie tak, jakby w poprzedniej turze wykonał ruch poza krawędź stołu. Model może wykonać zwykły ruch ale nie może biegać oraz szarżować.
Rozpoczęcie potyczki:
Potyczkę rozpoczyna drużyna ‘atakującego’ gracza.
Cel potyczki:
Rozgrywka zostaje zakończona po upływie 8 rund lub gdy POJMANY Zielonoskóry zostanie wyprowadzony na odległość nie mniejszą niż 12” od krawędzi więzienia w kierunku strefy rozstawienia gracza lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
Celem potyczki ‘atakującego’ jest przejęcie POJMANEGO Zielonoskórego i wyprowadzenie Goblina na odległość nie mniejszą niż 12” od krawędzi więzienia. POJMANY Zielonoskóry może zostać przejęty przez dowolny ‘atakujący’ model bohatera lub CHORĄŻEGO lub SYGNALISTĘ lub innego stronnika (należy zignorować innych stronników podlegających zasadzie DEMON, ZWIERZĘ, ZWIERZĘ POCIĄGOWE, WIERZCHOWIEC, NIEUMARŁY (za wyjątkiem tych, którzy podlegają zasadzie ŚWIADOMY), LEŚNY DUCH, ISTOTA ETERYCZNA oraz MACHINA WOJENNA) który na końcu fazy ruchu znajdą się w odległości do 1” od Goblina. ‘Atakujący’ model, który eskortuje POJMANEGO Zielonoskórego nie może biegać oraz latać. POJMANY Zielonoskóry na potrzeby fazy ruchu posiada SZYBKOŚĆ 4. Należy zauważyć, że ‘atakujące’ modele nie mogą przekazywać sobie Zielonoskórego. Ponadto, model który szarżował, został Wyłączony z akcji! lub będzie Uciekał! porzuca POJMANEGO Zielonoskórego. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji, POJMANY Zielonoskóry do momentu ponownego przejęcia przez dowolny ‘atakujący’ lub 'broniący' model bohatera lub CHORĄŻEGO lub SYGNALISTĘ lub innego stronnika (należy zignorować innych stronników podlegających zasadzie DEMON, ZWIERZĘ, ZWIERZĘ POCIĄGOWE, WIERZCHOWIEC, NIEUMARŁY (za wyjątkiem tych, którzy podlegają zasadzie ŚWIADOMY), LEŚNY DUCH, ISTOTA ETERYCZNA oraz MACHINA WOJENNA) traktowany jest jak model Powalony na ziemię!.
POJMANY Zielonoskóry, nie może zostać obrany na cel zaklęć, związany walką wręcz oraz ostrzelany (także magicznymi pociskami).
Celem rozgrywki ‘broniącego się’ jest utrzymanie w odległości do 12" od więzienia POJMANEGO Zielonoskórego lub rozbicie ‘atakującej’ kompanii.
Rozgrywka zostaje zakończona, po upływie 8 rund lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia lub POJMANY Zielonoskóry zostanie przetransportowany przez ‘atakującego’ na odległość nie mniejszą niż 12” od krawędzi więzienia w kierunku strefy rozstawienia gracza. W przypadku gdy ‘obrońca’ nie zda testu rozbicia POJMANY Zielonoskóry zostaje odbity przez ‘atakującego’.
Punkty Doświadczenia:
+2 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +2 PD.
+2 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +2 PD.
+1 za znacznik kosztowności. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy znacznik kosztowności z którym zakończył rozgrywkę.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy Wyłączony z akcji! wrogi model.
+2 za odnalezienie i odbicie POJMANEGO Zielonoskórego. Model ‘atakującego’ gracza, który odnajdzie POJMANEGO Zielonoskórego i wyprowadzi go z więzienia otrzymuje dodatkowe +2 PD. Jeśli POJMANEGO Zielonoskórego odbije stronnik, Punkty Doświadczenia otrzymuje cała grupa stronników.
Po zakończeniu rozgrywki, w czasie sekwencji po potyczce gracze mogą wybrać jeden przedmiot znajdujący się w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK W PARAGRAFIE EKWIPUNEK SPECJALNY, którego cena podstawowa nie przekracza 75 zk. Przedmiot ten musi być DOSTĘPNY dla drużyny według normalnych zasad.
Ponadto, kompanie zwiększają ilość znalezionych w fazie eksploracji Łupów o ilość ewentualnych znaczników kosztowności z którymi zakończyły rozgrywkę.
Punktacja turniejowa:
+38 MP za zrealizowanie celu rozgrywki.
+4 MP (maksymalnie 12 MP) za każdy znacznik kosztowności z którym drużyna zakończyła potyczkę.
+6 MP (maksymalnie +18 MP) za każde 25% modeli przeciwnika, które zostały Wyłączone z akcji!.
+3 MP (maksymalnie +12 MP) za każdego bohatera, CHORĄŻEGO lub SYGNALISTĘ przeciwnika, który został Wyłączony z akcji!. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Blumstein
Przebudzony
Joined: list 13, 2017
Posts: 178
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Inkq
Śniący
Joined: paźdź 13, 2018
Posts: 33
Filia Małopolska
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 25, 2019 08:19 PM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Inkq
Śniący
Joined: paźdź 13, 2018
Posts: 33
Filia Małopolska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 31, 2019 08:00 PM
|
|
Dzięki za organizacje, dobra robota 
Fajne scenariusze
Jedna uwaga:
-stoły, rozmiar szerokość na 3' okej pod kątem zagęszczenia terenu, ale do operacyjnej gry, gdzie były upychane po dwa turniejowe stoły na jednym dramat, brak miejsca na cokolwiek, ścisk, nie było gdzie nawet karty bandy ułożyć.. nie mam problemu, żeby rozgrywka odbywała się na 3'(chociaż obcina mobilne bandy  ) ale przestrzeń dla graczy powinna mieć 4', daje to miejsce na podręcznik, znaczniki, kości i resztę przydatnych rzeczy -> piwo. Myślę, ze w Innym jest wystarczająco miejsca, żeby uciagnac turniej na dwadzieścia parę osób.
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 31, 2019 08:03 PM
|
|
Doman wrote: |
Myślę, ze w Innym jest wystarczająco miejsca, żeby uciagnac turniej na dwadzieścia parę osób. |
No jak widać, trzeba było jeszcze wygospodarować stoły dla M:TG.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 31, 2019 08:21 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Doman wrote: |
Myślę, ze w Innym jest wystarczająco miejsca, żeby uciagnac turniej na dwadzieścia parę osób. |
No jak widać, trzeba było jeszcze wygospodarować stoły dla M:TG. |
Biorąc pod uwagę naszą pozycję, warto byłoby to obgadać z Robertem i Solem... mamy super event i fajnie jakby wszystko było jak na najwyższym poziomie.
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Księstwa Graniczne...
Posted: Pn marca 31, 2019 08:22 PM
|
|
Doman wrote: |
Biorąc pod uwagę naszą pozycję, warto byłoby to obgadać z Robertem i Solem... mamy super event i fajnie jakby wszystko było jak na najwyższym poziomie. |
Jesteś pewien naszej pozycji? Ilu graczy WFS jest klubowiczami, jak często gra się w WFS w klubie?
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|