Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Kantyna › Bery & bojki › Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Zgadnijcie co...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 39 40 41 ... 73 74 75
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Adasko - Pt paźdź 28, 2011 08:01 PM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 01:17 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Forma Skavenów zaproponowana przez GW jako oficjalna, jest tak nierealna, tak niedorzeczna, że aż złość człowieka bierze.
Tzn?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 01:48 PM
Reply with quote

Tzn, ponad 200 000 pod Altdorfem, podobne proporcje pod innymi miastami, kolej spaczeniowa pozwalająca na przerzucenie armii w mgnieniu oka w dowolne miejsce, etc. Wg mnie, podręcznik Dzieci Rogatego Szczura tworzył jakiś mały, skaweński fetyszysta-onanista, pytanie kto to zaakceptował?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 02:07 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Tzn, ponad 200 000 pod Altdorfem, podobne proporcje pod innymi miastami, kolej spaczeniowa pozwalająca na przerzucenie armii w mgnieniu oka w dowolne miejsce, etc. Wg mnie, podręcznik Dzieci Rogatego Szczura tworzył jakiś mały, skaweński fetyszysta-onanista, pytanie kto to zaakceptował?
A, chodzi ci o wersję fabularną. Cóż, do populacji podawanej przez GW zawsze miałem spory dystans Wink W podziemiach więcej Skavenów niż ludzi, na powierzchni więcej kultystów niż mieszkańców, lasy roją się od setek tysięcy Zwierzoludzi, itd.

Ale kiedy prowadziłem WFRP, to posiłkowałem się tabelami z WFRP TofT i podanym tam sposobem obliczania populacji miast - czyli podana populacja x zamożność. Choć to gdyby i tak, zagłębić się w szczegóły to by się kupy nie trzymało Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 02:12 PM
Reply with quote

Dlatego ja gardzę adresowaną do pochodzących z "rozwiniętych krajów" trzynastolatków wersją świata i używam swojej własnej, autorskiej.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 02:18 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Dlatego ja gardzę adresowaną do pochodzących z "rozwiniętych krajów" trzynastolatków wersją świata i używam swojej własnej, autorskiej.
Dla mnie w ogóle zagłębianie się w tak szczegółowy fluff nie ma sensu. Jeśli świat jest znany do bólu, do każdego najmniejszego szczegółu, przestaje być interesujący. Gdyby nie tajemnice, nie byłoby przygód.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 02:36 PM
Reply with quote

Jako GM musisz znać szczegółowy Fluff.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 02:47 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Jako GM musisz znać szczegółowy Fluff.
Ale to, ile z niego wykorzystasz w sesji, zależy od Ciebie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 03:35 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Jako GM musisz znać szczegółowy Fluff.

Sam/a sobie go wymyślasz???

Eee to wg mnie jest istota RPG.
Dlatego już nie gram od lat. Za dużo myślałem nad wymyślaniem (jako GM).

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 05:16 PM
Reply with quote

Chyba nie do końca rozumiecie o co mi chodzi. Grając w starego dobrego Maskaradę, nie potrzebowałem zmieniać dużo. W Warhammerze poza ogółem historii i klimatu trzeba zmieniać niby wszystko, inaczej całość jest okrutnie infantylna. Nie musi tak być, ale traktowanie odbiorcy jako debila jest dla mnie wyraźnym znakiem tego, co myślą o mnie autorzy. Można było wydać produkt nieco bardziej solidny.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 06:26 PM
Reply with quote

Jak znajdę czas to napiszę długiego posta z założeniami mojej wersji świata WFRP.

Może Ci pomoże.
Ja z podręcznika brałem tylko mechanikę, plus z dodatków trochę map i pomysłów ogólnych.
Reszta samemu Razz

Przy czym ja grałem w 1ed. dodatki takie jak Wewnętrzny wróg, opisy miast (Middenheim). Zresztą tak naprawdę to tylko Altdorf u mnie był mniej więcej taki jak w podręcznikach. Inne miasta i kraje sam wymyślałem.
Np. Bretonia to XVI-XVII wiek Francja a nie barany w zbrojach a'la król Artur.
Marienburg - Zjednoczone Prowincje w XVI wieku.
Ogólnie to całość przesunąłem na okolice przełomu naszych XVI i XVII wieku. Broń palna - lepsza, mniej rycerzy itp. Elfy zupełnie na bok (tajemnicze i groźne). Społeczeństwa to głownie ludzie i krasnale plus trochę niziołów.


Z 2 ed. mam tylko podstawkę, reszta jest zbędna..... Very Happy
3 ed. to już dla przedszkolaków jest co mają bogatych rodziców....

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 07:52 PM
Reply with quote

Ja nie potrzebuję pomocy. Dawno już opracowałem swoją wersję świata warha, ja piszę o tym, jakim skrajnym badziewiem jest oficjalny.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 08:34 PM
Reply with quote

Ale który oficjalny? Oficjalny WFB? Oficjalny WFRP 1 edycja? Oficjalny 2 edycja? (3 nie znam). Wszystkie się różnią Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 08:50 PM
Reply with quote

d.j - Młotek infantylny, ale Maskarada nie dość że stara (to jeszcze pasuje), to jeszcze dobra? Poważnie pytam. Nie żeby coś - grywało się i w Fanfaronadę i w Mroczne Wieki (oraz w parę innych produktów Świata Mroku), ale teraz widzę jak pretensjonalne były to gry. Jak mocno fluff rozjeżdżał się z mechaniką. Jak niekonsekwentnie prowadzono storylinie. Dośc powiedzieć, że nawet fani odetchnęli, gdy WW obiecał zamknięcie linii fabularnej gry i rezygnację z grubszej storylinii w edycji kolejnej. Wampir był spoko jak się miało 15 lat i długie włosy.

Co do infantylności WFRP - nie zgadzam się. W sensie - nie oczekuję od RPG symulacji świata. Powiem więcej - kreacja świata RPG powinna odpowiadać temu, co jest tematem gry. Domyślny temat WFRP to awanturnicy walczący z chaosem w ponurym, niezbadanym świecie. Wszystkie ważniejsze ośrodki cywilizacyjne są jedynie pojedynczymi plamkami na ciemnej mapie. Pokopana (acz też nie do końca - temat na dłuższą pogadankę) demografia jest narzędziem służącym realizacji tego celu. Wprowadzenie realistycznej demografii jest na tyle znaczącą zmianą, że wywaliło by to do góry nogami koncepcję gry i to co jest w nim fajne (temat na dłuższą pogadankę). A to świat służy koncepcji, nie na odwrót.

A że nielogiczne? Nosz kurcze, a jaki jest podział administracyjny Gotham City i ile ma linii metra?
A kogo to obchodzi?

Ja wiem, że u nas, między Odrą a Bugiem, erpeg musi być realistyczny, ale guzik prawda - świat ma promować konkretny styl grania, konkretny temat przygód.

Nierealistyczność Warhammera to nie wada. To świadomie wprowadzona cecha Razz

Co do dzieci rogatego szczura - tak, dodatek jest fanbojowski. Wielu grom się takie dodatki przydarzały.

Ps. Nahar - może i Młotek 3 jest dla dzieci. Ale z jakiegoś powodu grają w niego głównie stare piardy 25+.

PPS. Przypomina mi się taka historia z Teorii Wielkiego Podrywu. Rozmowa jest o Supermanie i scenie w której babka spada z helikoptera, spada, spada, aż Superman ją łapie w locie.
Jeden z nerdów, by zabłysnąć, mówi do blondzi "A wiesz czemu ta scena jest nierealistyczna?" Nerdowi chodzi o to, że jakby koleś złapał tak szybko spadającą babeczkę, to by wyrwał jej łapy. Blondzia jednak mówi
"- Bo ludzie nie latają"

Jeśli zatem mówimy, że Stary Świat ma głupią demografię/historię/whatever, to przypominam, że został stworzony przez żaboludzi z kosmosu jego mać Smile

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 09:57 PM
Reply with quote

Jako, że ubiegłeś mnie i napisałeś prawie to samo co sam chciałem, pozostaje mi tylko dać +1 :).


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jak nie wiesz co napisać ten temat jest dla Ciebie 1.0
Posted: Sb grud 17, 2011 10:26 PM
Reply with quote

Mnie za to nic bardziej nie irytuje niż takie usprawiedliwianie niechlujstwa. Ja jestem w stanie zaakceptować istnienie wraku statku kosmicznego innej cywilizacji, który bohaterowie filmu SF odkrywają na powierzchni księżyca, ale jeżeli autorzy zapominają, że kosmonauci nie mogą sobie przyświecać pochodniami, lub o tym, że na powierzchni rzeczonego księżyca jest nieco inne przyciąganie lub na Boga, nie przejmują się faktem, że załoga lądownika chodzi bez hełmów to zaczynam zgrzytać zębami. Co do W:M to możesz mieć racje, ostatni raz zajmowałem się tym tematem mając naście lat, a więc naście lat temu. Co do Warhammera dowolnej edycji, specyficzny klymat młotka bojowego można osiągnąć bez urągania ludzkiej inteligencji, logice i poczuciu dobrego smaku.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
<
1 2 3 ... 39 40 41 ... 73 74 75
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Galeria - Makiety PRZECZYTAJ, ZANIM WYPOWIESZ SIĘ NA TEMAT PRAC 0 quidamcorvus 5473 PRZECZYTAJ, ZANIM WYPO...
 Pn marca 07, 2011 11:50 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki PRZECZYTAJ, ZANIM WYPOWIESZ SIĘ NA TEMAT PRAC 0 quidamcorvus 7992 PRZECZYTAJ, ZANIM WYPO...
 Pn marca 07, 2011 11:48 AM 
quidamcorvus View latest post
Normal
No new posts Kostnica Dlaczego Wybraniec Chaosu jest najsłabszym wodzem drużyny? 3 Hakon 3978 Dlaczego Wybraniec Cha...
 Pt paźdź 20, 2017 04:59 AM 
Hakon View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] Lustria ojej co to jest? 1 KolPom 3601 Lustria ojej co to jes...
 Pn czerw 05, 2017 03:25 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki Leszczowy temat figurkowy
odgrzewane kotlety i na deser coś nowego ;)
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
33 Leszczu 33762 Re: Leszczowy temat fi...
 Wt lip 28, 2015 08:12 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 20
_BBOT: 0
Razem: 20
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy